вадрат теңдеулер және оның  түбірлерін қайталау (Презентация)

8 сынып. Алгебра

Сабақтың тақырыбы: Квадрат теңдеулер және оның  түбірлерін қайталау.

Сабақтың мақсаты:

Білімділік: оқушылардың білім дәрежесін байқап, алған білімдерін одан әрі дамыту.

Дамытушылық: оқушылардың ойлау, есте сақтау қабілеттерін шыңдап және білім дағдыларын дамыту.

Тәрбиелік: пәнге деген қызығушылықтарын арттыру, ой – өрісін кеңейту, жауапкершілікке тәрбиелеу.

Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, сөзжұмбақ шешу, мақал –мәтелдер, қорытындылау парағы.

Сабақтың түрі: білімді қорытындылау, қайталау.

Сабақтың барысы

I . Ұйымдастыру кезеңі. ( оқушылардың сабаққа дайындығын және қатысуын тексеру.)

  1. Үй жұмысын тексеру.

III. Қайталау- білім анасы. (сұрақ – жауап)

IV.Өзіңді тексер:

а) таблица толтыру

б) квадрат теңдеуді шешу алгоритмі

в) квадрат теңдеудің түбірлері және дискриминант

г) қосымша формулалар

  1. «Кім жылдам?» (тақтада есептер шығару)

VI.Тестп ен жұмыс

         VII. Қорытындылау:

а) сөзжұмбақ

б) мақал — мәтелдер

VII. Үй жұмысы

  1. Бағалау.

Сабақты қайталамас бұрын, ең алдымен анаграммаға назар аударайық, бұл анаграммада жасырын сөздерде бүгін сабақта қайталайтын тақырыптардың аты жасырылған. Тауып көрейік:

АНАГРАММА

  • таиимдкисрнн дискриминант
  • ңеетду теңдеу
  • фэкоцинетиф коэффициент
  • үртіб түбір

III. Қайталау- білім анасы. (сұрақ – жауап)

  1. Қандай теңдеуді квадрат теңдеу деп атаймыз?
  2. Қандай теңдеу толымсыз квадрат теңдеу деп аталады?
  3. Келтірілген квадрат теңдеу дегеніміз не?
  4. Квадрат теңдеу түбірлерін қалай табамыз?
  5. Виет теоремасын тұжырымда.

Жауаптары:

  1. + bх + с 0 (а 0) түріндегі теңдеуді квадрат теңдеу деп атаймыз. Мұнда а,b және с – берілген сандар, ал х – айнымалы.
  2. драт теңдеулердің дербес жағдайларында b немесе с, немесе екеуі  бірдей нөлге тең болуы мүмкін.
  • + bх 0, с 0 .
  • + с 0, 0  .
  •   0, 0, с Бұларды толық емес ( немесе толымсыз ) квадрат теңдеу деп атайды.
  1. Егер а болса, онда квадрат теңдеуді келтірілген квадрат  теңдеу деп атаймыз.
  2. Квадрат теңдеудің түбірлерін формула бойынша табамыз:

D =  – 4ac,  =

  1. Келтірілген квадрат теңдеудің түбірлерінің қосындысы қарама – қарсы таңбамен алынған оның екінші коэффициентіне тең, ал түбірлерінің көбейтіндісі бос мүшесіне тең:

+    -p

= q

 

IV.Өзіңді тексер:

а) Таблица толтыру.

Берілген теңдеулер қай теңдеуге жататынын анықтау.

б) квадрат теңдеуді шешу алгоритмі

+ bх + с 0

  1. жалпы формуласы: D = – 4ac
  2. коэффициенті жұп  сан болғанда:  = , b = 2k

1)  +2х -80 0

2)  -6х +1

3)  -22у -37 0

  1. + bх + с 0, а 1 болса,

+    -p

= q

 

в) квадрат теңдеудің түбірлері және дискриминант

D =  – 4ac

  1. D 0 — екі түбірі бар
  2. D 0 — түбірі жоқ
  3. D = 0 — өзара екі тең шешімі бар.

г) қосымша формулалар

а) а + b +с  0 теңдігі орындалса, онда    1,

б) а — b +с  0 теңдігі орындалса, онда    -1,

Қосымша формулаларға байланысты есептер шығару.

 

 

 

 

 

Келесі «Кім жылдам?» кезеңіне тоқталамыз, яғни тақтада есептер шығарамыз.

1) (  -49 0

2) ( + 4 0

3) х(х -1)(х- 3) -25  (х -5)(х +5) +3х

4)(3m -2)(3m +2) = 5m

VI.Тестп ен жұмыс. (берілген   формулаларды сәйкестендіріп жазу.)

VII. Қорытындылау:

а) сөзжұмбақ шешу.

 

ЖАУАПТАРЫ:

  1. Нақты
  2. формула
  3. парабола
  4. келтірілген
  5. дискриминант

Шығатын сөз: ТҮБІР

б) мақал – мәтелдердің көмегімен теңдеу құру.

Мен сіздерге мақал айтамын. Оның ішіндегі екі сан есім квадраттық теңдеудің түбірлері, яғни түбірлер арқылы квадраттық теңдеу құру және дана сөзді табу керек?

 

Алтау ала болса ауыздағы кетеді, төртеу түгел болса төбедегі жетеді.  (Б)

Жеті жұрттың тілін біл, жеті түрлі білім ал.   (І)

Білімді мыңды жығады, білекті бірді жығады.   (Л)

Ұлға отыз үйден, қызға қырық үйден тыю.    (І)

Бір тал кессең, он тал ек (М)

 

 

 

І х2 -14х + 49 = 0
М х2 -11х + 10 = 0
І х2 -70х + 1200 = 0
Б х2 -10х +24 = 0
Л х2 -1001х +1000 = 0

Яғни, сендер бүгінгі сабақ арқылы «Ең басты қазына – ол білім» екеніне көз жеткіздіңдер. Әрқашанда  ең бастысы- байлық іздемей, білім қазынасын іздеңдер.Сонда көптеген нәрселерге қол жеткізесіңдер дегім келеді.

 

VII. Үй жұмысы. (Квадрат теңдеу тақырыбын қайталау, Виет теоремасына теңдеу құру.)

  1. Бағалау.( сабаққа жақсы қатысқан оқушыларды бағалау.)

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *