Ғылымның рөлі

ШҚО Абай ауданы Кеңгірбай би ауылы «Шәкерім атындағы орта мектебі» КММ география пәні мұғалімі

Салқынбаева Арман Дарбеновна

 

Қысқамерзімжоспары №

5.1А Ғылым әлемі Мектеп:
Күні: Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 5 Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабақтақырыбы Ғылымның  рөлі
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты 5.1.1.1 ғылымның қызметтерін адам іс-әрекетінің түрі ретінде анықтау
Сабақмақсаттары Оқушыларғажаратылыстанупәнініңзерттейтінқұбылыстары, жаратылыстанупәндеріжөніндетүсіндіру
Сабақ мақсаты Барлық оқушылар:

Ғылым рөлінің не\гізі жүйесі туралы біледі.Өзойларын жетік пайдалануға дағдыландыру

Оқушылардың басым бөлігі:

Тақырыптың мазмұнын талдайды,пікірлерін дәлелдейді, тапсырмаларды орындайды.

Ғылым  туралы  біледі, топтық жұмыс орындауда қатесіз тапсырмалар орындайды

Кейбір оқушылар:

Логикалық ойлау қабілеті мен есептеу дағдыларын жетілдіру, өз бетінше еңбектену, белсенділіктерін арттыру, пәнге қызығушылығыг ояту, оқушылардың құзыреттілігін қалыптастыр

Бағалау критерийлері Оқушылар:

Тапсырманы түсінеді оның негізгі қасйеттерін  меңгереді

Топтық жұмыстар арқылы материалды меңгереді;

Қасиеттерін пайдалана отырып маңыздылығын түрлендіреді;

Тілдікмақсаттар Оқушылар тиісті терминологияларды берілген модульдер бойынша түсіндірдіру және сипаттауда қолданады.

Пәндік лексика және терминология: жылулық энергия, температура, температура шкалалары, абсолют температура.

Құндылықтардыдарыту

Көпмәдениеттілік

Интернационализм

Әлем азаматы

Коммуникативті дағдылар, ұқыптылық, бір-біріне деген құрмет, функционалдық сауаттылық.

Жолдастарын тыңдай білу, ой пікірлерімен санасу, өз ісіне жауапкершілікпен қарау дағдыларын дамыту.

Пәнаралықбайланыстар математика, ғылымға кіріспе
АКТ қолдану Интерактив тақатамен жұмыс
Бастапқы білім Жаратылыс тану  білімін салыстырады
Сабақбарысы
Сабақтыңкезеңдері Сабақтағыжоспарланғаніс-әрекет Ресурстар
Сабақтыңбасы

1 мин

 

 

 

5 мин

 

 

 

7 мин

 

2мин

1.      Мұғалімнің кіріспе сөзі. (Сабаққа психологиялық көңіл-күй)

2.      Үй жұмысын тексеру (бақылау, өзін-өзі тексеру, өзара тексеру)

Мақсаты:оқу материалының игерілу деңгейін тексеру, проблемалар проблемаладыанықтаужәнеолардытүзету.

А)Тірек білімдер актуалдау

Формасы: ұжымдық

Әдісі: жеке

Тәсілі: сұрақ-жауап

 Оқушылармен бірлесіп сабақтың/оқу мақсатын анықтайды.

Өткенді қайталау

Сұрақ жауап

  1. «Табиғат» деген сөздің мағынасын қалай түсінесіңдер?
  2. Табиғат пен адамның бірлігін білдіретін қандай нақыл сөздерді, мақалдар мен мәтелдерді білесіңдер?
  3. Табиғатқұбылыстарыдепненіайтамыз?

 

Интерактивтік тақта

 

 

 

30 мин

 

 

 

 

 

 

 

5.Практикалық бөлім

Формасы: жұптық

Әдісі: проблемалық-ізденушілік-

Жаратылыстану» сөзі екі ұғымнан тұрады: «Жаратылыс- табиғат және оны тану». Жаратылыстану ғылымының бірнеше саласы бар. Мәселен, астрономия ғылымы- аспан денелерін, физика-табиғат құбылыстарын зерттейді. Химия-бір заттың екінші затқа айналуы туралы ғылым. География – біздің ғаламшарымыз туралы, биология –тірі табиғатты , экология-тірі ағзалардың бір-бірімен  және қоршаған ортамен , сондай-ақ адам мен табиғаттың  қарым-қатынасы арқылы қоршаан ортаны сақтаудың ғылыми негізі.

Біз өсімдіктерді , жануарларды, жәндіктерді, құстарды көре аламыз.

Макро— грек тілінен  аударғанда «ұзын, үлкен»деген ұғымды білдіреді. Бұл сөз күрделі ғылыми терминнің бір бөлігі ретінде жиі қолданылады.табиғаттағы үлкен құбылыс пен үдерістерді, сондай-ақ адамдарды да макродүниеге жатқызамыз.

Микро- «өте ұсақ, майда» деген  мағынаны  білдіреді. Микродүние –макродүниенің негізі. Оны үйге немесе құрылыс ғимаратына ұқсатуға болады. Ғимарат тек бір заттан тұрмайды.оны қалау үшін цемент ерітіндісі мен кірпіш, т.б нәрселер қолданылады. Микродүниені микроскоп көмегімен көре аламыз. Қазіргі уақытта ғылымдар микродүниеден де ұсақ денелердің бар екеніне көз жеткізді. Мұндай «микромикродүниеге» жаңадан «нанодүние» деген атау берді.

Мега—  грек тілінен  аударғанда  «үлкен» деген  ұғымды білдіреді. Оған Жер шары, Ғарыштық кеңістік жатады. «Макро», «мега» т.б. тәрізді ғылымда өзіндік атауы бар сөздер  термин ретінде қабылданған.

Термин— (лат. –шек, шеті, шекарасы ) дегенмағынадаайтылады.

2. Топтастыру.

        Топтастыруарқылыоқушыларғажаратылыстануғылымдарытүсіндіріледі.

Кестеменжұмыс.

        ОқушыларғаЖаратылыстанупәнізерттейтінтабиғатқұбылыстарынтүсіндіру.

Астрономия Аспанәлемі.
География Жер
Биология Тіршілік
Химия бірзаттыңекіншізатқаайналуы
Физика табиғатқұбылыстары

 

Мәтінмен жұмыс

1. Сөздік жұмысы.

 

Табиғат – природа

өзгерістер – изменения

демалу – отдыхать

ерте – рано

тау – гора

тауға – шығу

денсаулық – здоровье

жинау – собирать

 

Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)

Бағалау  СГ 3. Тапсырманы орындау нәтижелерін көрсету

Оқытудың мақсаты бойынша.

Бағалау кртитериі Дескриптор
Табиғаттағы ғылымның негізгі рөлін түсіненді арнай материалдарды және тәсілдерін мен анықтамаларды пайдаланады Ғылымныңрөліндеген не оны жақсыменгерген

Қосымшаақпараткөздерінпайдаланаотырыптексереді

Орындалғантапсырманыңдұрыстығынбақылайды
Тапсырмалардың нәтижесін тексеру
Орындалған тапсырмалардың жақсы үлгілерін көрсетеді
Сабақ соңы

 

10 мин

 

 

Қайталау сұрақтары

Сұрақ – жауап арқылы сұрау.

  1. Жаратылыстанупәніненіүйретеді?
  2. Ғарыштықденелердегеніміз не?
  3. Ғарыштықденелертуралығылымқалайаталады?
  4. Органикалықзаттарға не жатады?
  5. Бейорганикалықзаттардегеніміз не?
  6. Табиғатқұбылыстарыдегеніміз не?

 

1.Рефлексия

Мақсаты:Оқушылардың өз тәртіптеріне рефлексия жасауды мобильдендіру (мотивация, әрекет тәсілдері, қарым-қатынас).

Рефлексия.Оқушылар стикерге мына сұрақтарға жауап жазады: Учащиеся, предварительно подписав стикеры, записывают: 1. Маған сабақта не ұнады. 2. Маған немен жұмыс істеу керек? 3. Смайл арқылы өзінің көңіл-күйін бейнелейді және стикерді күн бейнесіндегі тақтаға жапсырады.

2. Үй тапсырмасы.

Жаттығу

 

стикеры
Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз?

 

Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
Барлық оқушылар:

Температура түсінігін білу, термометр көмегімен температураны өлшей білу, температураны 0С-ден К-ге аудару.

Оқушылардың көбісі:

Термометрлер түрлері мен температуралық шкалаларды білу,

Температура және жылулық энергия арасындағы айырмашылықты сапалы түсіндіру

 

 

Кейбір оқушылар

Қыздыру температурасының уақытқа тәуелділік графигіне талдау жасау

·         өзара тексеру.

·         өзін-өзі тексеру.

·         ауызша сұрақ

Іс-әрекеттердің ауысуы, барысында шаршауды төмендету үшін мұғалімге қозғалыстар және көру бұрышын өзгерту

 

 

 

 

[bws_related_posts]

Пікір үстеу

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды. Міндетті өрістер * таңбаланған

Яндекс.Метрика