Қанайналым. Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері.

baqytШығыс Қазақстан облысы Катонқарағай ауданы. Үлкен Нарын ауылы «Үлкен Нарын ауылдық лицейі» КММ . Химия және биология пән мұғалімі Кожикова Бакытжан Муктаровна.

Ашық сабақ 8 сынып.  Биология  пәні
Сабақ тақырыбы Қанайналым. Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері.
Жалпы мақсаттар
  • Білімділік: Оқушыларға ағзадағы қан айналымының маңызын, жүректің құрылысы және қантамырлар туралы білімді меңгерту, ғылыми көзқарастарын қалыптастыру
  • Дамытушылық: Оқушылардың алған білімдерін жадында сақтау қабілетін дамытып жетілдіру, зейін қойып тыңдауға үйрету, өз беттерінше ізденуін қалыптастыру. Сабаққа белсенділіктері мен қызығушылықтарын арттыру.
  • Тәрбиелік: Оқушылар арасында ұйымшылдықты және сыйластықты ояту. Тұлғалық ізгілік қасиеттерге баулу және ұқыптылыққа, салауатты өмірге тәрбиелеу.
Оқыту нәтижелері Оқушылар топпен жұмыс жасауға, өзара пікірлесуге дағдыланады.  Өткен материал бойынша білімін толықтырады, кезкелген жағдайда, кезкелген ортада  алған білімін қолдана біледі. Өзін –өзі,жолдасын әділ бағалауға қалыптасады. Бағалау арқылы өз білім денгейін біледі,
Сабақтың түрі Аралас сабақ
Қолданған әдіс-тісілдер Топпен жұмыс,жеке жұмыс, диалогты оқыту,сын тұрғысынан ойлау стратегиясы, «кластер» құру, «Венн диаграммасы» арқылы салыстыру, Блум токсономиясы бойынша сұрақтар қою және оған ауап беру, кері байланыс, рефлекциялық  ой, топтар бірін –бірі бағалау, ынтымақтастық атмосфера құру.
Сабақ барысы Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Уақыт
Ұйымдастыру бөлімі. 5 топқа  бөлу.топтық ережені қайталау  келмеген оқушыларды түгендеу,топ басшыларын сайлау, міндетін түсіндіру.

 

Топқа бөлінеді, сабаққа әзірленеді, топ басшылары бағалау парағымен танысады 3мин
Негізгі бөлім Тапсырмалар

 

 

1 тапсырма

2 тапсырма

 

 

 

 

3 тапсырма

4 тапсырма

5 тапсырма

6 тапсырма

 

7 тапсырма

 

1 әрекет. «Жұмақ» жасыру.

 

 

 

Оқушылар   жұмбақты шеше отырып,  бүгін қандай тақырыпта сабақ өтілетіні жайлы біледі. 1 мин
2әрекет. Үй тапсырмасын тексеру

-«бөшкедегі сұрақтар» ойын. Ауызша

-«сәйкестік тест»  жазбаша

 

Сұрақ-жауап.

Жазбаша орындайды

2 мин
3-әрекет. Жаңа сабақ

-4 жолды өлең оқу арқылы сабақ мақсатын айту

-Электрондық оқулық

-5 топқа оқулықпен жұмыс жасау арқылы тапсырмалар орындау.

-Тапсырмаларын қорғау

-Есептер шығару

 

1оқушы оқиды

 

Тыңдайды

Оқулық бойынша тапсырмаларды орындайды

Топтан бір оқушы қорғайды

Топ болып есептейді

25 мин

(1

 

+6

+5

 

10

3 мин

4-әрекет.Бекіту

  • «Ғажайып жетілік» ойын ойнату арқылы
Сұрақ -жауап 5мин
5-әрекет.ақын жазушылардың жүрек туралы өлеңдерін оқу

6 әрекет. Пайдалы кеңестер, қосымша материалдар «Сіз білесіз бе?» айдары бойынша

Жатқа оқиды

Оқушылар дайындап келген қосымша материалдар оқиды.

5 мин
Бағалау Топтар жинаған фишкаларды санау арқылы қай топ жеңімпаз анықтау Топ басшылары өз тобына бағалау 2мин
Қорытынды

Кері кайланыс

Не білдім? Не білгілерің келеді? 3 мин
Келесі тапсырма Нашар сабаққа қатысқан оқушыға сәйкестік тест орындап келуге тапсырма. Қазақстандық ғалымдар қай қалада жүрекке ота жасауы туралы ақпарат дайындау.

Үй тапсырмасын тексеруге арналған сұрақтар

  1. Микробтарды ерітетін обыр жасушалар Фагоциттер
  1. Қанды қабылдайтын адам?   Рецепиент
  2. Егу арқылы қалыптасатын иммунитет                 Жасанды
  3. Жасушалардың негізгі қуат көзі                      Глюкоза
  4. Шешекке қарсы егуді алғаш рет қолданған ағылшын дәрігері? Эдуард Дженнер
  5. Ағзаның ішкі ортасына не жатады? Қан, лимфа, ұлпа сұйықтығы
  6. Жаңа туған нәрестенің 1 мм қанында қанша эритроцит бар? 6-7млн
  7. ЖИТС ауруы алғаш рет тіркелген мемлекет  АҚШ
  8. Адамдардың қаншасының қанында оң-резус (Rh+) фактор бар   85%

Cәйкестік тест

  1. Иммунитет
  2. Эритроциттер
  3. Лейкоциттер
  4. Тромбоциттер
  5. Гематолог
  6. Гемофилия
  7. Гемоглобин
  8. Фагоциттер
  9. Глобули
а. оттекті тасымалдайды.

ә. қан ұйымайтын ауру

б. қанның қызыл түсті жасушалары

в. ақ түсті ядролы жасушалары

г.  Ағзаның ауруға қарсы тұру қабілеті

ғ. қан ауруын емдейтін дәрігер

д. плазмадағы нәруыз

ж. қанның ұйығыштығын қамтамасыз ететін жасушалар

з. обыр жасушалар

 

 

1 есеп. Қалыпты жағдайда жүрек 1 минут ішінде орта есеппен 6л. Қанды тамырларға айдаса, 1 сағатта және 1 тәулікте қанша мөлшерде қан айдайды?

2 есеп. Қалыпты жағдайда жүрек орта есеппен 1 минутта 70рет жиырылып кеңейетін болса, 1тәулікте қанша рет соғады?

3 есеп. 1 минут ішінде денедегі қан жүрек арқылы екі рет өтеді. Сонда тәулігіне қанша рет өтеді?

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақты талдаукезіндегі топтпрға арналған тапсырмалар

1.Қанайналым мүшелері тақырыбын оқып,жүректің құрылысын зерттеңіз. Кластер құрыңыз.

  1. Қан және қантамырларын «Венн диаграммасы» бойынша сипаттап жазыңыз.
  2. Қанайналым. Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері тақырыбын оқи отырып, «Кубизм » тәсілімен сұрақтар даярла.
  3. Қанайналым. Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері тақырыбын оқи отырып, үлкен қанайналым шеңберін сурет бойынша сипаттаңыз.
  4. . Қанайналым. Қанайналымның үлкен және кіші шеңберлері тақырыбын оқып талда мазмұнда.

Ғажайып жетілік

1.Жүректі қалыпты ұстауға көмектесетін      магний

элемент

  1. Жұмыс ауырлаған сайын жүрек жиірек соғып, тамырлардағы қанды көбірек айдайды. Бұл құбылыс қалай аталады?                   Резервтік күш
  2. Қай хромосомадағы гендердің өзгеруіне байланысты жүрек аурулары пайда болады? 22 хромосома
  3. Әр адамның білуі қажетті жүрекке жабық үгу әдісін кім, қай жылы ұсынды?

1961ж. Коэнхофен.

  1. Биіктігі 2541 метр болатын, палеозойлық тақтатас, құмтас, әктас пен базальт құрамды тау жыныстарынан түзілген “Жүрек” деп аталатын тау Қазақстанның қай жерінде орналасқан? (Шығыс Қазақстан облысы, Зайсан ауданы, Шағаноба қыстауының оңтүстік шығысында 7,5км. Жерде  орналасқан).
  2. Қазақстанда Қаратау мен Талас Алатауының батысындағы тауларда өсетін биіктігі 80см, сабағы тік, тостағаншасы түкті, күлтесі қызғылт түсті орамжапырақ тұқымдасына, ергеш туысына жататын көпжылдық шөптекті өсімдік. (Жүрек жапырақты ергеш).
  3. “Жүректе көп қазына бар, бәрі жақсы” – деген өлеңді кім жазған және осы өлеңді

қай жылы, қандай ақын қазақ тіліне  аударды?(  Жазған: Я.Полонский.  Аударған: 1899ж. Абай Құнанбайұлы )

 

Топ басшыларының бағалау парағы

Оқушының аты-жөні 1.Жұмбақ шешу
  1. Бөшкеден шыққан басқатырғылар
  2. Тест
  3. Жаңа сабаққа қатысуы
  4. Есеп шығару
6, Ғажайып жетілік Қоры

тынды

1
2
3
4
5

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *