Әбділда Тәжібаев «Сырдария» өлеңі

Қарағанды облысы
Қарағанды қаласы
№34 жалпы білім беретін орта мектептің
қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі

Сабақтың тақырыбы: Әбділда Тәжібаев «Сырдария» өлеңі

Мақсаты:автордың өмірі мен  шығармашылығы  мәлімет бере отырып, «Сырдария» өлеңінің мазмұны мен идеясын сыни тұрғыдан талдауға үйрету.

Міндеттері: 1.Ақынның өмірі мен өлеңнің тақырыбы мен идеясын ашу; өлеңге сатылай кешенді талдау жасау;2.Есте сақтау, сөздік қорларын  дамыту.  3.Өзінің туған жерін, табиғатын сүюге тәрбиелеу, патриоттық сезімдерін дамыта түсу.

Күтілетін нәтиже: 1.Автордың өмірбаянын біледі. Өлеңді құрылысына қарай талдай білді. 2.Табиғат лирикасына арналған өлең екенін біледі. 3.Өлеңнің тақырыбы мен идеясын өмірден мысал келтіре отырып аша алады.

Қолданылатын модуль:

1.Оқыту мен оқудағы жаңа тәсілдер; 2.Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету; 3.Оқыту үшін  бағалау ж/е оқуды бағалау; 4. АКТ-ны қолдану; 5.Талантты және дарынды балаларды оқыту; 6. Жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту; 7.Оқытуды басқару және көшбасшылық.

Қолданылатын стратегиялар: «Көршімнің портреті», «Авторын тап», «От шашу», «Өзін-өзі бағалау»,«Ой қозғау», «Мағынаны тану», «Кластер құру», «Топтық бағалау», «Деңгейлік тапсырмалар», «Ізгілік ағашы».

Сабақтың кезеңдері, уақыты Жоспар мазмұны Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Бағалау Ресурстар
І кіріспе

 

2 минут

 

Мұғалім мен оқушы арасындағы кері байланыс. Психологиялық ахуал қалыптастыру.

 

«Көршімнің портреті» стратегиясы бойынша сыныпта көңілді эмоция қалыптастыру

 

Оқушылармен амандасу.

Сыныпта жағымды эмоция қалыптастыруда мақсатында шаттық шеңберіне шақырып, «Көршімнің портреті» стратегиясының орындалу ретімен таныстырады.

 

Амандасу. Парақты басына қойып, қаламның көмегімен  «көрші сыныптасына» қарап, оның суретін салып сыйлайды.

 

 

 

Ауызша кері байланыс, мадақтау. Жарайсыңдар!

А4 формат, қалам
 

ІІ тұсаукесер

1 мин

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

Оқушыларды топқа бөлу.

 

 

 

 

Үй жұмысын тексеру, бекіту.

Қ.Аманжолов «Өзім туралы» өлеңін ерекше жадыны дамыту мақсатында өлеңнен жаттаған үзінділерін А4 форматына жатқа жазу.

«Абай», «Мағжан», «Махамбет», «Сәкен», «Қасым» топтарына бөлу үшін авторлардың өлеңдерінің атауы жазылған  парақшалар үлестіріп береді.

 

 

А4 форматын таратып беріп, үй тапсырмасын жатқа жазу әдісі бойынша орындалатынын айтады. Есте сақтау қабілеттерін бақылайды.

 

Парақшадағы өлеңнің авторын табу арқылы арқылы топқа бөлініп, өз орындарына отырады.

 

 

Жаттап келген үзінділерін жатқа жазады. Есте сақтау қабілеттерін дамыта отырып, ерекше жадыларын көрсетеді.

 

 

 

Әр оқушының жауабын сыныптастары пікірлерін білдіру арқылы  бағалайды. мадақтау

 

парақшалар

 

А4 формат,

қалам

 

ІІІ негізгі бөлім. Жаңа сабақ

3 мин

 

 

 

 

 

 

2 минут

 

 

 

 

 

20 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

 

«Ой қозғау». Видеофильм тамашалау барысында оқушыларға сұрақ қоя отырып,сабақтың мақсатын ашу.

 

 

 

«Мағынаны тану»

Кітаппен жұмыс. Өлеңнің мәтінімен танысу

 

Блум таксономиясы

 

Топтық жұмыс.

Әр топқа түрлі деңгейдегі тақырыптарды беру арқылы ақынның өмірі мен шығармашылығы туралы мәлімет жинақтайды, талдайды, ой қозғайды, бағалайды.

 

  • Ø Білім:«Сыр елін жырлаған ақын». Автордың өмідерегінен мәлімет алу

 

 

  • Түсіну:1)Сырдария өңірі жайлы ақпарат көзін қарастыру

 

 

2) Кітаппен жұмыс.

Дарынды балаларды бақылау.

 

 

 

 

 

 

 

Постер қорғау. Оқушылардың сөз саптау, өз сөздерін дәлелдей алу деңгейлерін бақылау

 

 

 

  • Қолдану:Сұрақ – жауап әдісімен өлеңнің тақырыбы мен идеясын ашу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті «Қамажай». Өлең ырғағымен қимыл-қозғалысқа түсу арқылы, сергіту сәтін орындау.

 

 

  • Талдау. «Кім жылдам?»         Сөздікпен жұмыс

Өлеңдегі жалқы зат есімдеріне түсінік беру

 

 

 

 

 

 

           

Бекіту. Деңгейлік тапсырмаларды орындау

 

Видеофильм бойынша маңызды ақпараттарды түртіп алу керек екені ескертіледі.

Көрсетілім қай ақын туралы? Автордың өлеңі туралы не білгілерің келеді? Мазмұнын ашуда қандай ой қосар едіңдер?

 

 

 

АВС деңгейлі оқушылардың мәнерлеп оқу деңгейін анықтайды.

 

 

 

Тапсырманы интернет желісі арқылы  орындалатынын атап өтеді. Браузерлер мен интернет желісіне қосылу жайлы бағыт береді. Үш топқа тапсыра береді. Төртінші топ сарапшылар қызметін атқарады.

 

 

 

 

 

Тапсырманың орындалу ретін бақылайды. Дарынды балаларды салыстыру, бақылау

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың  тапсырма орындау барысында бағыттарын бағдарлай отырып,ақпаратты саралау деңгейін анықтайды.

 

Топ мүшелерінің кітаппен жұмыс жасау деңгейлерін бақылайды. АВС деңгейлі оқушылардың жұмыс жасау ретін назарға алады.

 

 

 

 

Топ мүшелерінің жұмыстарын топтан спикер сайлап, тақтада қорғауларын айтады

 

 

 

 

 

 

Сұрақ-жауап әдісі арқылы төмендегі жоғары деңгейлі сұрақтарды қояды.

1.Ақын еліне,жеріне деген сүйіспеншілігін қалай білдіреді? Оны қай жолдан байқауға болады?                                                                                                        2.Ел анасы менің анам

деген жолдардың мағынасын қалай түсінесіңдер?            3.Лирика дегеніміз не?

 

4.Бұл өлең лириканың қай түріне жатады?

 

 

 

Оқушылармен бірге орындайды.

 

 

 

 

 

Өлеңдегі «Сырдария», «сыр», «Гейне», «Рейн», «Талас», «Днепр», «Волга», «Пушкин» сөздеріне түсінік беру керек екенін айтады

 

 

 

 

 

 

 

АВС деңгейлеріне сәйкес орындалатын тапсырмаларын беру.

 

«Қос жазба күнделігіне» фрагменттерді түртіп алады.

 

 

 

 

 

 

 

Бір оқушы өлеңді нақышына келтіріп мәнерлеп оқиды.

 

 

 

 

 

Екі топ ноутбук, планшеттен интернет желісіне қосылып, сілтеме бойынша қажетті сайтты ашып, өздеріне тиісті тақырыптар туралы ақпарат көздерін жинайды, талқылайды. Постерге түсіріп, спикерлер білімдерін ортаға салады.

 

 

 

 

 

 

Уикепедия, қазақша сайттарды пайдалана отырып,   «Абай тобы» автордың өмірдерегіне хронологиялық кесте құрады.

 

 

«Мағжан тобы» Сырдария өңірі жайлы мәлімет жинақтайды.

 

 

 

«Сәкен тобы» «Сырдария» өлеңінің тақырыбы мен идеясын талдайды

Оқығандары бойынша сұрақтарға жауап береді

 

«Қасым» тобы сарапшылар қызметін атқарып, басқа топтардың жұмыстарын бақылап, жазып отырады.

 

Әр топтан бір спикер шығып, өз жұмыстарын қорғайды.

 

 

 

 

 

 

Алған білімдерін ортаға салады. Еліне, жеріне деген сүйіспеншілігін өлең арнау арқылы білдіреді. «Сүйем сені, білем сені қарт анам…», «Сенсің мені әлдилеген сыр сылуы қарт анам…»

 

 

Лирика- ақынның сезімі, жай-күйін өлең арқылы білдіру. Өлең табиғат лирикасына жатады.

 

 

 

Клиптегі қимыл-қозғалыстарды қайталайды.

 

 

 

 

1.Сырдария – біріккен сөз, зат есім, жалқы есім.                                                                 2. «Сыр» сөзінің синонимі.Адамның жан сыры.                                                                      3. «Дария» — үкен өзен,кең арна.

Гейне – неміс ақыны, Рейн – Германиядағы өзен, Тарас – Украин ақыны, Днепр – Украинадағы өзен, Пушкин – орыс ақыны, Еділ (Волга)Ресейдегі өзен.

 

Өлеңнің маңыздылығы туралы сыни тұрғыдан ойлап, тапсырмадағы сұрақтарға жауап береді.

А деңгей- шығармашылық тапсырма; «Сырдария жыр мекені»; В деңгей- сәйкестендіру кестесі;

С деңгей- тақырыбы мен идеясына түсінік береді.

 

 

«Өзін-өзі бағалау» парақшаларын әр тапсырма кезеңдері бойынша толықтырып отырады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жарайсыңдар!

Тамаша!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ауызша кері байланыс

 

 

 

 

 

 

 

«Сарапшы топ» топтардың жұмыстарына талдау жасап, өз бағаларын береді.

 

 

 

 

 

Кері байланыс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«От шашу»

 Дәптер, қалам

 

 

 

 

 

 

 

 

Интербелсенді тақта

3 Рефлексия. «Ізгілік ағашы» Бүгінгі сабақтағы көңіл-күйлері мен алған білімдері жайлы түрлі-түсті стикерлерге өз ойларын жазуды ұсынады. Тақтадағы «бәйтерек» формасындағы суретке өз стикерлерін жапсырады, оқиды   «Бәйтерек» ағашының макеті
2 мин

 

 

 

 

 

Бағалау

 

 

 

 

 

Сабаққа қатысқан оқушыларды формативті, жиынтық бағалау.

 

 

Топтар бір-бірін бағалап, ұсыныстарын білдіреді.

 

 

 

Топтық бағалау.

Оқушылар өздерінің көңіл-күйлерін смайликтер көрсету арқылы бағалайды

 
1 мин Үйге тапсырма

 

Өлеңді жаттау. Ақынның өмірбаяны туралы қосымша мәліметтер жинақтау

Үй тапсырмасының орындалу реті жайлы ақпарат береді.  

Күнделіктеріне түртіп алады.

  Күнделік
[bws_related_posts]

2 комментария

  1. оқушылар Үйі

    фотодағы кісі Ғабиден Мустафин ғой

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *