Азот оксидтері

азотОңтүстік Қазақстан облысы

Шардара ауданы

«Қоссейіт» жалпы орта мектебінің химия пәнінің  мұғалімі

Адамбекова Раушан Базарбайқызы

Сабақтың тақырыбы: Азот оксидтері

Сабақтың мақсаты:

  1. a)  Білімділік:Жаңа инновациялық технологияларды қолдану, теориялық жеке- дара өз білімдерін тиімді пайдалану. Жүйелі жұмыс істеуге мүмкіндік туғызу.

ә) Тәрбиелік: алған білімдерін өмірде пайдалана білу, өзіндік ой қорытуға, жан-жақтылыққа тәрбиелеу, қауіпсіздік ережелерін есте сақтау, сабақ уақытын бағалауға үйрету,еңбекқорлыққа және пәнге қызығушылығын арттыру.

б) Дамытушылық: оқушылардың қызығушылықтарын арттыру, өз-өзіне деген сенімін күшейтіп, таным қабілетін дамыту, мұғалім – бағыттаушы, оқушы – ізденуші рөлін атқару.

Сабақтың әдісі: СТО бағдарламасы стратегиялары

Сабақтың түрі: Аралас сабақ

Сабақтың көрнекілігі: азот, кесте, химиялық диктант, сөзжұмбақ, семантикалық карта,  слайд презентациялар.

Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі

–  оқушылармен сәлемдесу;

–  оқушы санын түгендеу;

–  оқушылардың сабаққа дайындығын тексеру;

–  оқушыларға жаңа сабақтың тақырыбымен және мақсатымен таныстыру.

 

ІІ. Үй тапсырмасын сұрау.

ІІІ. Жаңа сабақ.”Азот оксидтері.”

 

Сабақ 6 кезеңнен тұрады:

 

І кезең. “Ой шақыру”үй тапсырмасы сұралады.

(2 қатар бойынша)

Алынуы          Физикалық                 Алынуы

қасиеттері

Қолданылуы      Химиялық         Қолданылуы

қасиеттері

 

Жаңа сабақ: Азот оксидтері.

 

II кезең.«Қызығушылығын ояту» үш түрлі тапсырмасымен жүргізіледі.

 

а) Семантикалық карта толтыру, оқушы азот оксидтерін, тұздарын, қышқылдарын ажыратады.

 

    N2  H NO3     NO2 NaNO3     HNO2     NO   Ca(NO3)2 AgNO3
тұздары
қышқылдары      +
оксидтері +

 

ә) «Қандай зат түзілді?» ойыны аукцион ойыны түрінде өткізіледі. Дөңгелек тақташадағы бағдаршаны айналдыра отырып, сәйкес келген формула бойынша реакция теңдеулерін жүргізіп, шыққан өнімді анықтау, салыстырмалы молекулалық  массасын табу. Есеп шотқа 500 теңгелік тиындар салынады, реакцияны дұрыс жүргізген, жауабын тапқан оқушы 50 теңгеден ұтып отырады, ұтылса 50 теңге салады.

 

 

б) «Миға шабуыл» кезеңі.

      А    
      З  
  О          
    Т      

Сөзжұмбақ шешу.

  1. Ең жеңіл балқитын металл?
  2. Азоттың агрегаттық күйі?
  3. Биэлементтік қосылыс, оның біреуі оттегі болып келетін зат?
  4. Өмір мен ойдың элементі?

IIIкезең. «Мағынаны тану кезеңі».

Есептер шығару .

1-есеп.30г суда 10г натрий гидроксидін еріткенде түзілетінің сілтінің массалық үлесін тап?

2-есеп.Массасы 75г мыс пен мыс (ІІ) оксиді қоспасын концентрациялы азот қышқылы мен өңдегенде,   22,88л (қ.ж) газ бөлінген. Бастапқы қоспадағы мыс (ІІ) оксидінің массасы мен массалық үлесін табаңыз?

IV кезең. “Ой толғаныс кезеңі”.

Оқулықпен жұмыс арқылы азот оксидтері туралы ассоциациясын толтырады.

 

Vкезең. “Білімді тиянақтау “ кезеңінде тақтаға  деңгейлік тапсырма беріледі.

 

а)Химиялық диктант.

  1. Азот қосылыстарында ____________ тотығу дәрежесін көрсету.
  2. Азоттың сутекпен қосылысы __________.
  3. Азоттың тұздарың ___________ деп атайды.
  4. Азоттың оксидтерін жаз______________.
  5. Азот элементінің химиялық таңбасы ___________.
  6. Азот атомының электрондық құрылысы_____________.
  7. Азот элементінің ұшқыш сутекті қосылысының формуласы__________________.

 

ә) “Сандарды сөйлетейік ойыны ойналады.

Жауабы:

  1. Бос күйіндегі азот ауаның басты құрам бөлігі, көлемі бойынша 78,1 %құрайды.
  2. Ar(N) = 14
  3. Реттік нөмірі – 7
  4. 1772 ж.азотты алғаш рет ағылшын химигі Д.Резерфорд ашқан жылы болып есептеледі.
  5. Азот – 1960С- та сұйылады.
  6. Қату температурасы – 210 °C.

Тотығу дрежесі – -3.

  1. Тотығу дәрежесі – +5.

VI кезең. Сабақты қорытындылау. Оқушыларды бағалау.

 

Үйге тапсырма беру. Азот оксидтерінің халықшаруашылығындағы, адам тұрмысындағы маңызы туралы мағлұматтар жинап келу

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

Leave a Comment