Солтүстік Американың табиғат зоналары.

Батыс Қазақстан облысы

 Орал қаласы

 №41 жаратылыстану-математика  бағытындағы     мектеп-лицейі

География пәнінің мұғалімі

 Ажгалиев Нұрлан Шайдоллаұлы 

 

Сыныбы  7ә Күні:26.02.2016
Сабақтың тақырыбы Солтүстік Американың  табиғат зоналары.

 

Мақсаты

 

 

Материктің тіршілік дүниесінің өзіндік ерекшелігін және оның себебін, сондай-ақ табиғат зоналарының орналасу заңдылықтары туралы талдау.

 

Күтілетін нәтижелер

 

 

А) Материктің тіршілік дүниесінің өзіндік ерекшелігін және

оның себебін біледі, ажыратады.

В) Табиғат зоналарының орналасу заңдылықтарын талдайды,

меңгереді.

С) Оңтүстік Американың өсімдігі мен жануарларының алуан

түрлілігін  саралайды.

Керекті жабдықтар

 

 

Электрондық оқулық, оқулық әдістемелік  әдебиеттер, интернет желісі, кескін карта, физикалық карта.
 Қолданылатын әдіс- тәсілдер СТО: 

ДЖИГСО, жоғары, төменгі дәрежелі сұрақтар, «Мозайка», «Қай топ тез?» ойыны,«Миға шабуыл». «Жұптас– ойлан – бөліс», «Қоныстандыр»

АКТ:

Таныстырылым, бейнекөрініс, картамен жұмыс. географиялық диктант

Жаңа тәсілдер:

Диалогтық оқыту, визуалды оқыту, топтық,жұптық әңгіме

Сабақ барысы:
Сабақ кезеңдері Мұғалім әрекеті  Оқушы әрекеті
Кіріспе 

2 мин

 

 

 

 

 

 

15 мин

 

1.Амандасу .

2. Топтарға бөлу: «Солтүстік Американың өзендері мен көлдері». Өткен сабақ бойынша топ болып отырғызамын.

3.Үй тапсырмасын:

Әр топтан үй тапсырмасы  «Солтүстік Американың өзендері мен көлдері» тақырыбы бойынша сипаттап беруін сұраймын.

І.БЛУМ таксономиясы негізінде құрылған сұрақтар қойылады.

1.Білу- Материкте өзендер қандай  алапқа бөлінеді?

2.Түсіну-  Материкте Оңтүстік  Америкадағыдай суы мол өзендер бар ма?

3.Қолдану- өзендердің суының мол болуын немен түсіндіруге болады?

4.Талдау-Макензи  өзені сағасында неліктен мұз құрсауы болады?

5.Жинақтау-Тынық мұхиты алабының  ерекшелігі?

6.Бағалау-картадан өзендерді көрсету.

7.Шығармашылық- кесте бойынша өзендерге сипаттама

 

 

 

1.Сабаққа әзірлеу.

2. Субэкваторлық, тропиктік, субторпиктік, қоңыржай..

3.Топ ережесін еске түсіреді.

4. БЛУМ таксономиясын негізінде құрылған сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

1. Білу- Ішкі тұйық, Тынық, Атлант мұхиты алабы.

2. Түсіну-  Солтүстік Америкада суы мол өзендер Африкаға қарағанда көп. Ол материк климатының ылғалдылығына байланысты.Материк аумағында өзендері мен көлдері көп болып келеді.

3. Қолдану- Өзендер жаңбыр  суымен қоректенеді.

4. Талдау-Атлант мұхитындағы толысудың әсерінен өзен суы сағасынан кері ағады.

5. Жинақтау-Бүкіл жыл бойына жауын-шашын мол түсетіндіктен  Солтүстік Америка суға бай материк болып табылады. Тынық мұхит алабына жататын бұл өзендер қысқа болғанымен ағыны қатты, шоңғалды болып келеді.

6. Бағалау-Картадан көрсету.

7. Шығармашылық-маңызын

түсіндіру.

(интерактивті тақтада жұмыс)

Тұсаукесер

 

5 мин

 

 

 

 

Интерактивті тақтадан Солтүстік Американың табиғат зоналарын слаид бойынша көрсетіп, тақырыпты талдап шығу. Балалардың сипаттама беру негізде жаңа тақырыпқа көшу.

«Солтүстік Американың табиғат зоналары»

Интерактивті тақтадан Оңтүстік Американың табиғат зоналарын слаид бойынша көрсетіп, тақырыпты талдап шығу. Балалардың сипаттама беру негізде жаңа тақырыпқа көшу.

«Солтүстік Американың табиғат зоналары»

 

Негізгі бөлім

10 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут

Жаңа тақырыппен жұмыс:

Топтарға тапсырмалар беремін:

Онда оқушы жеке жұмыстанады және қасындағы көршісімен талдайды таблицаға жазады.

1,2,3,4-топқа

Арктикалық шөл,Тундра, Тайга зонасы, далалар,шөлейттер зонасы.

 

 

Жаңа сабақ материалын дәптерге жазғызу.

Бекіту: «Миға шабуыл»

І. 1. Солтүстік Америка табиғат зоналарының басқа материктердің табиғат зоналарынан қандай ерекшелігі бар?

2. Материкте қандай табиғат зоналары тараған?

3. Солтүстік Америка шөлдерінің Оңтүстік Америка шөлдерінен  айырмашылықтары бар ма?

4. Тундра дегеніміз не? Ол қай табиғат зонасына тән болады?

5.Тайга  дегеніміз не?

6. Табиғатты қорғауға арналған ұлттық саябақтарды ата?(интернет желісін пайдалану)

7. Солтүстік Америка ормандарының ерекшелігі қандай?

 

 

 

 

 

 

Жаңа тақырыппен жұмыс .

Берілген тақырып бөлігін жеке орындап, жұпта талқылайды, сосын топта ішінде талқылайды.

Керекті мәліметтерді дәптеріне  жазып алып отырады.

 

 

 

 

 

 

 

Бекіту сұрақтарына жауап береді.

Дарынды оқушы жіңішке сұраққа жауап береді.

Талантты оқушы оқулықтың мәтінін пайдалана отырып жауап береді.

Қорытынды

 

4 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2мин

 

 

 

2мин

І

1.«Қай топ тез?» ойыны

Жіңішке сұрақтар:

1-топқа:Материктің көп бөлігін алып жатыр? (шөл және шөлейт)

2-топқа:Налларборда өсетін өсімдік түрі.(көгілдір бұталар)

3-топқа: «Вилли-вилли»деп аталатын шаңды дауылдар соғады (Эйр көлі жағалауында)

4-топқа:Миндаль мен эвкалипт ағаштары өседі.(ылғалды субтропиктік орманда)

ІІ

Жануарлар мен өсімдіктердің аттарын және оларды өмір сүру ортасына қарай «қоныстандыр»

ІІІ

Географиялық диктант

Топ басшысы .Блум таксаномиясы бойынша бағалайды.

Өз- өзін бағалайды.

Үйге тапсырма:§54, кескін картамен жұмыс.

 

 

1.Алған білімдерін пайдаланады, сараптайды, топпен ақылдасады, сыни ойлайды.

2. Еске түсіреді, алған білімін пайдаланады, сыни тұрғыда ойланады.

3. Сұрақ бойынша әр топ мүшелері жауап береді.

 

 

 

 

 

 

Тақтада жануарлар мен өсімдіктердің аттарын және оларды өмір сүру ортасына қарай қоныстандырады.

 

Тақтада орындау.

Топ басшысы бағалайды.

Кері байланыс:«Білім ағашында» оқушылар өзінің қай жерде екенін көрсетіп,түсіндірді.

Үй тапсырмасын жазып алады.

Табиғат зонасы Геог

орны

Табиғат жағдайы (жер бедері, климаты) Топырағы Өсімдік дүниесі Жануар дүниесі Шаруашы -лықта пайдалануы
Ылғалды экваторлық ормандар  Экватордың екі жағы

Амазонка ойпаты

 Гилея, «сельвас»

ылғалды

 Қызыл-сары ферралитті Папортник тер, орхидеялар,гевея, бальс, хина, какао, сейба, қауын ағашы  Ягуар,пума,опоссум…. Трансамазо

ния тас жолы салынды.

Саванналар Ориноко ойпаты, Гвиана, Бразилиа таулы қыраты Льянос.

Кампос.

Ылғалды кезең

Құрғақ кезең

Қызыл ферралитті топырақ,қызыл-қоңыр Пальма, акация, кактус, мимоза…

кебрачо

Пекари,тапир… Какао,кофе плант-ы.
Субтропиктік далалар-Пампа Саваннадан оңтүстікке қарай 40°о.е.дейін Пампа жазы ыстық,қысы желді Қызғылт-қара топырақ Пампа шөбі қоңырбас өседі. Пампа мысығы, түлкісі,оцелот… Жайылым ретінде
Шөлейт зонасы Анд тауының бойымен жіңішке алабпен оңтүстігі- не дейін Патагония

Құрғақ климат

Қоңыр,сұр топырақ Кактус, тікенекті бұталар Гуанако, пума, пампа мысығы… Нашар игерілген

 

 

 

Табиғат зонасы Геог

орны

Табиғат жағдайы (жер бедері, климаты) Топырағы Өсімдік дүниесі Жануарлар дүниесі Шаруашы -лықта пайдалануы
Ылғалды экваторлық ормандар

 

 

 

 

 

 

 Экватордың екі жағы

Амазонка ойпаты

 Гилея, «сельвас»        

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

Leave a Comment