Дарвинге дейінгі тіршіліктің тарихи дамуы туралы көзқарастар

Сабақ тақырыбы: Дарвинге дейінгі тіршіліктің тарихи дамуы туралы көзқарастар

Сабақ мақсаты: Биология дамуының Ч.Дарвинге дейінгі кезеңі. Ғылымда әуел бастан мақсатқа сәйкестілік және тірі табиғаттың өзгермейтіндігі туралы көзқарастардың үстемдігі туралы сипаттама беру

Сабақ міндеті: 

  • оқушыларға тақырыпты өз бетінше оқып талқылауға, білім алуға көмектесу;
  • оқушылардың жеке тұлға ретінде  қалыптасуы үшін өз ойларын топта және көпшілік ортада жеткізе алуға үйрету;
  • Оқушыларды топтық жұмыс барысындағы ережелерді сақтауға үйрете отырып, өзін-өзі мәдениеттілікке, тәрбиелікке бағыттауға орта құру.

Қолданатын модульдер :

ØОқыту мен окудағы жаңа әдіс- тәсілдер.

Ø Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.

Ø Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау.

Ø Оқыту мен оқу ақпараттық –коммуникациялық технологиялар (АКТ) пайдалану

Ø Оқытуды басқару және көшбасшылық

Ø Талантты және дарынды  балаларды оқыту

Стратегиялық іс-әрекет:

Психологиялық дайындық,  « Сұрақ қою, қайта сұрақ қою» «Миға шабуыл», «ББҮ»

Күтілетін нәтиже: Биология дамуының Ч.Дарвинге дейінгі кезеңі. Ғылымда әуел бастан мақсатқа сәйкестілік және тірі табиғаттың өзгермейтіндігі туралы көзқарастардың үстемдігі  туралы жайлы   түсінік және білім қалыптасады

 

Сабақ кезеңдері Мұғалім іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Әдіс-тәсіл

Дер

Дерек көздер
Кіріспе

15 мин

Білу

1.Оқушылармен сәлемдеседі.

2 барлық оқушыларға бір бір тілек қағаздарына жазып болып, оны мыжғылап жұдырықтаған соң сыныптастарына қарай лақтыруларын айтамын.

Топқа бөлемін.Топты 1-4санын санап,тақ сандар бірінші топқа,жұп сандар екінші топқа бөлінеміз.

Әр топ парталарына өз атауларын қоямын.

3.Үй тапсырмасы: 

 « Сұрақ қою, қайта сұрақ қою»

4.Үй тапсырмасы бойынша постер құрғызу.

5.Сергіту сәті.

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Бір-біріне қуаныш сыйлайтын тілектер айту. Бір екі үш төрт деп санау арқылы  4 топқа  бөліну.

 « Сұрақ қою, қайта сұрақ қою» 1-қадам мәтінді толық немесе бір бөлігін оқыту

Оқылған мәтіннің мазмұнына әр деңгейлі сұрақтар қою –сұрақтарды мәтін бойынша  оқушылардың өздері немесе мұғалімнің өзі қоюына болады

2-қадам оқушылар оқығандары  бойынша бір-біріне сұрақ қояды және талқылайды.Үй тапсырмасы бойынша постер құру.

1.«Сұрақ қою, қайта сұрақ қою»

2.Постер құру.

 

 

 

А4 қағаздары

Ережелер жазылған қағаздар,

Флипчарт,

 маркер.

 

 

 

 

 

 

АКТ

Жаңа

сабақтың танысты

рылымы

5 мин

Түсіну

1 «Миға шабуыл» 1.Оқушыларға Ч.Дарвиннің суреттерін көрсетіп, қалай еңбектерін білесіндер, тіршілікке қарасты қандай көзқарас, ойларын айтты ? т.б  деген сұрақ арқылы тақырыпты ашып алу

Мұғалім қойған сұрақтарға жауап беру арқылы  тақырыпты ашу, өз ойларын еркін жеткізу. «Миға шабуыл» АКТ

 

Жаңа  сабақты қолдану

20  мин

 

 

Талдау

«Мағынаны ажырату»

Дарвинге дейінгі тірі табиғаттың дамуы. Қайта өркендеу дәуіріндегі эволюциялық идеялар. Тірі табигат туралы түрлі мағлүматтарды жинастырып, жүйеге келтіру Ежелгі Грекияньщ үлы галым-философ-тары Аристотель, Теофраст, Гиппократ есімдерімен тығыз байланысты.

Философ әрі жаратылыстану зерттеушісі Аристотель “Жануар­лардын; тарихы”, “Жануарлардың бөліктері туралы” деген ғылыми еңбектерін жазып, жануартану ғылымының негізін қалады. Әр түрлі жануарлардын морфологиясы мен анатомиясын, тіршілігі мен түйсікті сезімін зерттеп, біршама жаңалыктар ашты. Акула мен жыландардың тірі туатындарының болатындығын, аталық араның (трутень) ұрыктанбаған жұмырткадан дамитындығын анықтады. Көртышканның көзі, қара шегіртке мен балыктың есту мүшелері рудиментті (калдык) мүшелерге жататындығын дәлелдеді. Жануарлардын қысқы ұйқыға кетуін, жәндіктердің шала және толык түрленіп дамуын зерттеді. Аристотель 454 жануардың сыртқы жәнеішкі кұрылысын, тіршілігін зерттеп туыстык жағына, сырткы белгілеріне қарап алғаш жіктеді.. Аристотельдің шәкірті Теофраст (б.з.д. 372—287 жж.) өсімдіктер мен жануарлардың биологиясын зерттеді. Өсімдіктерді сипаттағанда оның адам өміріндегі маңызына, ағаш көмірін, шайыр затын алу жолдарына көңіл бөлді. Дәрілік өсімдіктердің адам организміне әсеріне ерекше мән беріп, тіршілік ортасы мен климат жағдайын коса зерттеді. Грекия аймағындағы өсімдіктердің 5OO-ге жуык түрін аныктаған. Тропикте өсетін бамбук, банан, пальма, лимон, мимоза, макта, лотос, папирус, т.б. өсімдіктердің толык сипаттамасын жазып калдырды.

 

«ББҮ» әдісі

Мәтінді оқуды

Плакаттар, түрлі-түсті қаламсаптар таратады

 

 

Мәтінді әр оқушы жеке оқиды, оқу үрдісінде  не білетінің әр топ өздері жазады және не білгісі келетіні жайлы бір мақсаттан жазады. Соған байланысты мәтіндерден оқи бастайды.

Постер қорғау.

Сөзжұмбақ  шешу арқылы К.Линней және Аристотельге қатысты мағлұматтарды ажыратып,ассосация түзеді.

«ББҮ» әдісі

 

А4 қағаздар

Плакаттар

түрлі-түсті қаламсап

тар

Стикер

Қорытынды

5 мин

Формативтік және суммативті бағалау

Инсерт –стратегиясы

Қосамын,аламын,қызығамын.

Үй тапсырмасы

Сабақ барысында берілген балдарды  жинақтап топбасшылары мұғалімге алып келіп саралайды бағалайды

§ Биология дамуының Ч.Дарвинге дейінгі кезеңі. Ғылымда әуел бастан мақсатқа сәйкестілік және тірі табиғаттың өзгермейтіндігі туралы көзқарастардың үстемдігі

 

Инсерт

стратегиясы

 

Стикерлер

________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 облыс Оңтүстік Қазақстан

аудан мақтарал
мектеп №9 М.Жұмабаев,мұғалім Битаногва Назира

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

Leave a Comment

Website Protected by Spam Master