Ж.Б.Ламарктың эволюциялық ілімі

Оңтүстік Қазақстан облысы

Мақтарал ауданы

№9 М.Жұмабаев мектебі

Битанова Назира Жумадиловна

Сабақ тақырыбы:Ж.Б.Ламарктың эволюциялық ілімі.

Сабақ мақсаты:  Ж.Б.Ламарктың эволюциялық теориясы. Алғашқы эволюционисттер туралы білім қалыптастыру.

Сабақ міндеті: 

  • оқушыларға тақырыпты өз бетінше оқып талқылауға, білім алуға көмектесу;
  • оқушылардың жеке тұлға ретінде  қалыптасуы үшін өз ойларын топта және көпшілік ортада жеткізе алуға үйрету;
  • Оқушыларды топтық жұмыс барысындағы ережелерді сақтауға үйрете отырып, өзін-өзі мәдениеттілікке, тәрбиелікке бағыттауға орта құру.

Қолданатын модульдер :

ØОқыту мен окудағы жаңа әдіс- тәсілдер.

Ø Сыни тұрғыдан ойлауға үйрету.

Ø Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау.

Ø Оқыту мен оқу ақпараттық –коммуникациялық технологиялар (АКТ) пайдалану

Ø Оқытуды басқару және көшбасшылық

Ø Талантты және дарынды  балаларды оқыту

Стратегиялық іс-әрекет:

Психологиялық дайындық,  « Ротация»  әдісі.

Күтілетін нәтиже: Ж.Б.Ламарктың эволюциялық теориясы. Алғашқы эволюционисттер  жайлы   түсінік және білім қалыптасады

 

Сабақ кезеңдері Мұғалім іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Әдіс-тәсіл

Дер

Дерек көздер
Кіріспе

15 мин

Білу

1.Оқушылармен сәлемдеседі.

2 барлық оқушыларға бір бір тілек қағаздарына жазып болып, оны мыжғылап жұдырықтаған соң сыныптастарына қарай лақтыруларын айтамын.

Топқа бөлемін.

Әр топ парталарына өз атауларын қоямын.

3.Үй тапсырмасы: 

« Ротация» 

4.Сергіту сәті

Мұғаліммен сәлемдеседі.

Бір-біріне қуаныш сыйлайтын тілектер айту. Бір екі үш төрт деп санау арқылы  2топқа  бөліну.1-қадам, сұрақтар дайындау (1-8 –ге дейін) сұрақтарды нөмірленген ватманарға жазып, аудиторияның әр бұрышына іліп қою

2-қадам әр топқа түс бөліп беру (қызыл, сары, жасыл, көк) әр топ ватманға өз түсінің маркерімен өз сұрағына жауап береді, (әуелі жеке сосын топта.)

 

 

 

«Рота

ция» 

 

 

 

А4 қағаздары

Ережелер жазылған қағаздар

 

 

 

 

 

 

 

АКТ

Жаңа

сабақтың танысты

рылымы

5 мин

Жаңа  сабақты қолдану

20  мин

 

 

 

 

 

 

 

Түсіну, Талдау

«Мағынаны ажырату»

 

XVII ғасырда микроскоптың ашылуы, оның түрлі биологиялык зерттеулерге қолданыла бастауы, көптеген ғалымдардын тірі табиғатқа деген көзкарасын өзгертіп, ой-өрісін дамытты. Эмбриология мен палеонтология өз алдына ғылым болып қалыптасты. Француз ғалымы Жан Батист Ламарк биологияда Дарвинге дейінгі органика­лык дүниенің дамуы туралы ғылыми теорияның негізін салды. Ж.Б. Ламарктің эволюциялык теориясының артықшылығы: нақты деректерге сүйеніп, өсімдіктер мен жануарлардың күрылысын тереңірек зерттеуінде. “Зоология философиясы” (1809 ж.) деген еңбегінде органикалык дүниенің езгеретіндігін көптеген мысалдармен дәлелдеп берді, Ж.Б. Ламарк жануарларды жүйелеу жұмыстарымен де айналысты. Ұқсастык белгілеріне карап, омырткасыздар және омыртқалылар деп бөліп, 6 сатыға, 14 класка топтастырды.

Iсаты — кірпікшелі кебісшелер мен полиптер.

II саты — сәулелілер мен құрттар.

III саты — жәндіктер (насекомдар) мен өрмекшітектестер.

IV саты — шаянтектестер мен ұлулар (былкылдакденелілер).

Vсаты — балықтар мен бауырымен жорғалаушылар.

VIсаты құстар мен сүткоректілер.

Жан Батист Ламарк (1744—1829) — алғашкы эволюциялык теориянын негізін қалаушы француз жаратылыстанушысы. Организмдердің бейімделушілік қасиетін сыртқы орта жағдайымен байланыстыра зерттеді. Бұл эволюциялықтеорияныңдамуына қосқанзор үлесі болып есептеледі. Ғылымға “биология” терминін алғаш енгізген ғалым. “Француз флорасы”, “Зоология философиясы” және т.б. ірі еңбектер жазғанОмыртқасыздарды 10 класка бөлді.

1. Кірпікшелі кебісшелер.         6. Өрмекшітектестер.

2.  Полиптер.                              7. Шаянтектестер.

3.  Сәулелілер.                            8. Қылтандылар.

4.  Құрттар.                                9. Мұртаяқтылар.

5.  Буынаяктылар.                      10.Ұлулар(былкылдакденелілер). Шаянтектестер мен өрмекшітектестер казіргі кезге дейін сақталып,

класс ретінде окытылуда. Ұлулар (былкылдакденелілер) мен қылтанды кұрттар типке біріктірілді. Осылайша Ламарк жіктеудегі табиғи жүйенің негізін калады.

Кестемен жұмыс

Сөздікпен жұмыс.

Жылан-змея-snake

Керік-жираф-giraffe

  Балық-рыба-fish

 

Плакатта шашыраған сөздер берілген,Ж.Б.Ламарк және К.Линнейге қатысты.

1.Оқушылар екі ғалымға қатысты сөздерді жинақтайды.

2.Сол берілген сөз тіркестерімен постер қорғайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ж.Б.Ламарктің іліміне берілген баға мен жіберілген кемшіліктер туралы кесте толтыру.

СТО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кестемен жұмыс

 

 

 

 

 

АКТ,

Плакат

Стикер

Қорытынды

5 мин

Формативтік және суммативті бағалау

Инсерт –стратегиясы

Нені үйрендің? Нені үйренгім келеді?Не қызық болды? Не қызық болмады?

Үй тапсырмасы

 

Сабақ барысында берілген балдарды  жинақтап топбасшылары мұғалімге алып келіп саралайды бағалайды. Ж.Б.Ламарктың эволюциялық теориясы. Алғашқы эволюционисттер.  

Инсерт

стратегиясы

 

Стикерлер

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

Leave a Comment

Website Protected by Spam Master