Ілмек бізбен тоқу

Сабақтың тақырыбы: Ілмек бізбен тоқу

Сабақтың мақсаты:

Білімділік мақсаты: Ілмекбізбен тоқудың шартты белгілері мен жұмыс жасау жолдарын үйретіп, өзіндік жұмыстар арқылы меңгеруіне көмектесу. Оқушыға өз бетімен жұмыс істеуге, эстетикалық талғамдаорын дауға үйрету

Дамытушылық мақсаты: әрбіроқушының үш деңгейлік тапсырмаларды біртіндеп орындауына жағдай жасау арқылы оның қабілетіне сәйкес жеке құзырлығын дамыту

Тәрбиелік мақсаты: өзбетімен жұмыс жасауға, оқушыны жауапкершілікке, оны сезіне білуге, алған өнерін нәтижеге жетуге ұмтылдыру, өзіндік шығармашылық ізденімпаздыққа, ерінбей еңбекетуге және ұлттық ерекшеліктердің құндылығын күнделікті өмірде қолдауға тапсырмалар беру арқыл тәрбиелеу.

Сабақтың мазмұны: І, ІІ, ІІІ кезеңдіктапсырмалар (Оқушыныңжұмысдәптері)

Сабақтыңәдіс – тәсілі: І кезеңде сұрақ – жауап ІІ кезеңде

а) оқулық пен өзбетімен ізденіс. Ізденіс әдісі: дискуссия.

ә) практика: бекіту әдісі ІІІ кезеңде үш деңгейлік тапсырмаларды өз бетімен орындауға үйрету, бағалау әдісі.

І кезең: Ұйымдастырукезеңі

  • Амандасу, оқушыларды, түгендеу т.б.

ІІ кезең: Үй тапсырмасын тексеру

  • Жобаның негізгі бөліктері неше бөліктен тұрады? (5)
  1. Қажетті анықтау және мәселесінің қысқаша сипаттамасы. Ең алдымен бұл бұйым кім үшін дайындалады және бұл оған не үшін керек екенін анықтаймыз. Мәселен сипаттамада мыналар болу тиіс: бұйымның атауы, оның қызметі , адамның қандай қажетті қанағаттандырады. Мысалы: «Меймандарға арналған мерекелік түскі асты жобалау», «Қоржын тігу» қоржындар қыз ұзатуға арналған , «той бастар қоржыны», және «бала қоржынды» жобалау және тігу.
  2. Бастапқы идеялар жиынтығы.

Бұл– сендердің берілген бұйымды қалай  жақсы жақсы жасауға болатыны жөнінде ойларың. Мәселенің шешімін барынша көбірек ұсыну.Идеяны неғұрлым көбірек тапсаңдар, тәуірін таңдау соғұрлым оңай болады.

  1. Бірінші идеяның біреуін іске асыру

Идеяларды бағалап, жақсысын таңдаған кезде мыналарды еске ұстаңдар:

  • Бұйым пішіні
  • Қызметін
  • Материялын
  • Дайындау тәсілін
  • Өздеріңнің білімің мен іскерлік қабілеттерің;
  1. Бұйымды дайындау.

Таңдалған идеяға сәйкес бұйымды дайындауға кіріспес бұрын дайындауды

бүкіл барысын жоспарлап алу.

  1. Бұйымды бақылау және бағалау

Өздерің жобалап, дайындаған бұйым белгілі бір адамның немесе адамдар тобының нақты қажеттілігін қанағаттандыруы тиіс, сондықтан бұйым шынайы , жағдайда бақылауда өту керек. Бірақ сендердің әрқайсың өз беттеріңше бұйымды жобалау мен дайындау барысын бағалауларың болады.

ІІІ кезең: Жаңа сабақты түсіндіру

         Ілмек бізбен тоқу Еуропа елдерінде кеңінен таралған. Ілмекпен тоқу тәсілдері бір-бірінен материалына, құрал-жабдықтарына т.б. байланысты ажыратылады.

Мысалы:тунисте ұзын ілмек бізбен немесе екі басты ілгек бізбен тоқиды. Кейбір жағдайлардышанышқы, сызғыш, сондай ақ торлаған ине қолданылады.Алайда тоқудың ортақ ережелері барлығына бірдей.

Ілмек бізбен тоқылған бұйым басқалардың өзіне тән қасиеттерімен, жібінің өрілуімен, тығыздығымен , көп созылмайтындығы мен ерекшеленеді. Тоқуға әр алуан жіптер бұйымның үлгісіне, құрылымына, атқаратын қызметі мен дизайнына қарай таңдалынады.

Мысалы: жылы маусым аралық немесе қыстық киім үшін көлемді тоқымалар немесебірінші қабаттанжүннен, жартылай жүннен немесе синтетикадан тұратын жіңішке және мақта-мата орамжіптерінен, сондай-ақ, ирис жіптерінен жасалады. Мата бұйымдары: тігілген сулық немесе қол орамал, орамал мен алжапқыш көбінесе мулине, ирис жіптері мен тоқылады. оларды

 

Сұрақтарға жауап бер.

  1. Қолөнер туралы не білесіңдер? Жауабы: Қолөнер ежелден келе жатқан кәсіп.
  2. Қолөнердіңтіршіліктегіпайдасықандай? Жауабы: Қолөнердіңеңкөпқолданылатынорныүйинтерьерінде, киімсәндеукезінде, бас киімсәндеукезіндекөпқолданылыпжүр.
  3. Қолөнердетоқудыңерекшелігіқандай?

Ұлттықерекшеліктергебайланыстытоқу технология әдістеріменорындалады. (орамал,шалғы, ойыншық, шұлық, қалпақ, т. б. жіптіңтүрлерінқолдануарқылыжасалады)

  1. Қандайқолөнерқайраткерлерінбілесіңдер? Атыната.

(ДәркембайШоқпарұлыт. б. ұстаздар)

ІІ кезеңжаңатақырыптыөзбетіңменмеңгеріпкөр

Теориясы.

  1. Бос орынғақажеттісөздердіжазыпсөйлемдітолықтыр

Жауабы:

А) Қолөнер – өзхалқыңныңдәстүрлікөркемдікмұрасы.

Ә) Қолөнердіңерекшелігініңбірі – тоқу.

Б) Қолөнердегеніміз – қазаққолөнері, өзхалқыңныңдәстүрлікөркемдікмұрасы.

В) Қолөнердіңорындаутехнологиясындатүрліжіптерментоқутүрлерінорындау.

  1. Сағанмынатоқутүрлерітаныс па? Тоқыпкөр
  2. “Қарлыкесек” ойыны

Оқушыларкезектесіпқолөнертүрлерінайтады. Әркелесіоқушыалғашқыоқушығаайтқанақпараттықайталайды. Сосынөзіқайталайды. Соңғысыжинақтапбарлыққолөнеререкшеліктерінайтады

  1. Егерқолөнерболмасажербетіндекөркемдікмұрасы бола ма?
  2. Қолөнердетоқуөнеріқашантараған?
  3. Тоқымакиімдереңірікөлемдеқашантараған?

Венн диаграммасы: Қолөнердегіерекшелік

1.“Қолөнер жүйесі” туралыбілгеніңдіжинақта.

Орталығы – қолөнер.

Панно, жіптің, ілмекбіздіңсуреті, сувенир ойыншық, әшекейлітоқымакиімдер мен заттар.

Теориясынжинақтау (қорытынды)

Қорытындышығар, анықтамабер, мазмұндыжүйеле, кесте, сызба, сөзжұмбақ, ребус, т. б. құрастыр.

  1. Сөзжұмбақойлап тап.

«Жасқолөнер» сөздігінентақырыпқақатыстыұғындыруанықтамаларынтауып ал.

А) Қолөнердіңатқаруқызметі.

Ә) Тоқуөнеріндегіқолданылатынзаттар.

Б) Жіптерментоқуәдісі.

В) Ілмекбізтүрлері.

ІІІ кезең

Практикасы

(қолдануқарапайымтапсырмалар)

Практикасы

(баға беру)

Сен қалайойлайсың?

Не істередің?

Қолөнердіңтабиғаттағыәсемкөріністердіңбіріжәнеқолөнербұйымдарыныңөзараұқсастығы

  1. Панно.
  2. Тоқымакиімдер
  3. Тоқымабұйымдар
  4. Жібекжіпарқылытоқу.

Халықөнері. Сен қалайойлайсың?

Басқақолөнертуралы не білесің?

Оқушылардыңөзіндікшығармашылықжұмыстарғақарайөзіндікорындауерекшеліктерінбағалау. Жұмысжасаукезеңіндеэстетикалықталғамды, таза орындауын, мәденикөзқарасынкөрсетебілу.

  1. Деңгейліктапсырма..

Жұмысдәптері тапсырма орындау

  1. Бос орынғақажеттісөздердіжазыпсөйлемдітолықтыр

Жауабы: Қолөнер, тоқу, қолөнері, тоқу

А) ————– – өзхалқыңныңдәстүрлікөркемдікмұрасы.

Ә) Қолөнердіңерекшелігініңбірі – ————

Б) Қолөнердегеніміз – қазақ ——————, өзхалқыңныңдәстүрлікөркемдікмұрасы.

В) Қолөнердіңорындаутехнологиясындатүрліжіптермен ————- түрлерінорындау.

  1. Сағанмынатоқутүрлерітаныс па? Тоқыпкөр

Әртоқудыңатынжаз. Компьютер арқылыорындау.

3.“Қарлы кесек” ойыны

Оқушыларкезектесіпқолөнертүрлерінайтады. Әркелесіоқушыалғашқыоқушығаайтқанақпараттықайталайды. Сосынөзіқайталайды. Соңғысыжинақтапбарлыққолөнеререкшеліктерінайтады

  1. Егерқолөнерболмасажербетіндекөркемдікмұрасы бола ма?
  2. Қолөнердетоқуөнеріқашантараған?
  3. Тоқымакиімдереңірікөлемдеқашантараған?

Венн диаграммасы: Қолөнердегіерекшелік

ІІІ. Деңгейліктапсырма (3 ұпай)

Еркінтақырыптаілмекбізбенбұйымтоқу

Қолөнердіңтабиғаттағыәсемкөріністердіңбіріжәнеқолөнербұйымдарыныңөзараұқсастығы

  1. Панно.
  2. Тоқымакиімдер
  3. Тоқымабұйымдар
  4. Жібекжіпарқылытоқу.

Халықөнері. Сен қалайойлайсың?

Басқақолөнертуралы не білесің?

Оқушылардыңөзіндікшығармашылықжұмыстарғақарайөзіндікорындауерекшеліктерінбағалау. Жұмыс жасау кезеңінде эстетикалық талғамды, таза орындауын, мәдени көзқарасын көрсете білу.

VІ. Бағалау. Бағалау парағы (+ сыныптаорындалғантапсырмалардың, V – үйде орындалған тапсырмалардың белгісі)

VІ. Үйгетапсырма беру

Ілмекбізбенбұйымтоқу

 

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

Leave a Comment

Website Protected by Spam Master