Қ.Бекқожин  туралы

Қысқа мерзімді жоспар                                                                                                                                   Қазақ тілі мен әдебиет пәні мұғалімі:     Раушан Керімбекова   7 «Б» сынып

Сабақтың тақырыбы: Уақыты  
Сабақтың мақсаты:

 

  -Қ.Бекқожин  туралы жалпы шолу жасау;

-Баллада мен өлеңнің айырмасын түсіну;

Қазақ тілі сабағында оқушылардың сыни ойлауын дамыту.

Табыс критерийлері:

(Күтілетін нәтиже)

  Жазушымен танысады, шығармасын оқиды, талдайды.
Түйінді идеялар:   Компьютермен жұмыс, АКТ (Слайд), Формативті бағалау «Екі жұлдыз, бір тілек»
 Ресурстар:   АКТ (Слайд), интернет материалдары,  интарактивтітақта,  оқулық.
Сабақтың барысы:

Ұйымдастыру кезеңі:

3 мин  

Оқушыларды түгендеу,  топқа бөлу, топтағы ролдерді анықтау.

Үйге тапсырманы сұрау: Конверт –сұрақ әдісі 7 мин -Үйгеберілген  тапсырмабойыншаалғанбілімдерінтексеру. (үйтапсырмасынорындамағаноқушығакөмекбағдарберіледі)

Жоспарбойыншаәңгімелеу. Әлемнің жеті кереметіне саяхат жасау яғни 7 сұрақ қойылады.

1.Сафуан Шаймерденов қызметі жайлы мәліметтер  жинау

2.Жазушының қандай еңбектері бар?

3. Сафуан Шаймерденов кім? ( топтастыру) (ортақ)

Жаңа тақырып:

 

Ой қозғау әдісі

 

Білу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Түсіну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану.  Мәнерлеп оқу әдісі

 

 

 

 

 

Талдау. Сәйкестендір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білімді бекіту: ЖинақтауКезбе тілші

 

 

Білімді бағалау:

 

 

Үйге тапсырма:      

 

Рефлексия

 

 

 

 

10 Мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

 

 

 

2 мин

 

 

 

2 мин

 

 

1 мин

Ой қозғау. Шығыстың жеті жұлдызын атау арқылы бүгінгі сабақтың мазмұнын ашу. Ендеше балалар, бүгін біз Шығыстың жеті жұлдызының бірі Қожа Хафиз шайыр мен XIV ғасырда өмір сүрген мемлекет қайраткері, аты аңызға айналып талай туындының тақырыбына арқау болған Ақсақ Темір туралы ақын Қ.Бекхожиннің «Ақсақ Темір мен ақын» атты балладасымен танысамыз

 

Оқушылардың жаңа сабақ туралы ойларын дамыту үшін,  интерактивті тақтаның көмегіне сүйене отырып .Бекқожиннің  өмірін көрсету

-балалар мына видеодан кімді көріп тұрмыз , бұл бейне бізге таныс па? Балалар бейнедегі тұлғаның аты-жөні, кәсібі, шығармалары жөнінде түсінік айту

 

Мұғалім: Балалар бүгінгі сабағымызда Қалижан Бекхожиннің “Ақсақ Темір мен ақын” балладасы туралы түсінік аламыз
Баллада – Орта ғасырда Француз, Испан, Итальян елдерінің поэзиясында

пайда болған лириканың бір түрі.

Баллада – тарихи шындықты, ерлік әрекеттерді сипаттайтын шағын сюжетті өлең.

Баллада негіздерін әлем билеушісі атанған Әмір Темірдің сөз құдіретін бағалай білетін данышпан екендігін көрсетеді.

Балладаның негізгі оқиғасы – Әмір Темірдің кезекті Үндістан жорығынан келіп, түрік сұлтанына қарсы жорыққа аттанбақ болған шақта түрік қызына ғашық Хафиз шайырмен арадағы кездесуі. Хафиз Түріктің бір қызына ғашық болып, Сол бір қыз езу тартып күлген үщін, Бетінде оймышталып бір мең үшін – Садаға Самарқан да, Бұқара да деп өлеңдеткені үшін  әміршісі естіп қойып Ақсақ темірге айтып келеді, Баллада негіздерін әлем билеушісі атанған Әмір Темірдің сөз құдіретін бағалай білетін данышпан екендігін көрсетеді.

 

 

Балладаны мәнерлеп оқытып композициялық құрылысына қарай талдауды сәкестендіреміз.

 

 

 

 

1.Әңгіменің басталуы.Ақсақ Темірдің Жейхун жерін  басып алып, жеңісін   тойлауы.

2.Әңгіменің дамуы.  Әміршінің алдына   Хафиз ақынның  әкелінуі

3.Әңгіменің байланысуы                       

Ақсақ Темір мен  Хафиз  ақынның сөйлесуі

4.Әңгіменің шиеленісуі     Хафиздің Ақсақ   Темірге берген  бағасы

5.Шарықтау шегі.   Әміршіні ақын тілінің өткірлігі  райынан қайтаруы

6.Әңгіменің шешімі: Ақсақ Темірдің  Хафизге

рахымшылық  жасауы

7.Қорытынды. Ақынның  бостандыққа кетуі.

 

Постер әдісі.

Бірінші топқа Ақсақ Темірді зерттеу

Екінші топқа Хафизді талдау

1 топқа берілетін тапсырмалар.

Оқушылар Ақсақ Темір мен Хафиз ақынның ортақ қасиеттерін мына араласып кеткен сөздердің ішінен тиістісін айту.

1.      Билеуші; 2 Орта ғасырларда өмір сүрген; 3 Ақын; 4.Қолбасшы; 5. Тарихта есімдері қалған; 6. Парсы;7.Батыр; 8. Қайсар; 9. Дастандарымен қайсар; 10.Қатігез; 11.Өжет мінезді;12.Өлеңдердің авторы13.Ақылды. 14.Ақкөңіл; 15.Түркілерінің барлас тайпасынан  шыққан.

І топ: Ақын Хафиз

Зат есім: Ақын, Жазушы

Сын есім: Өжет,Өткір, Сөзі мірдің оғындай

Етістік: Өлең жазады, Жыр шығарады.

Сөйлем: Хафиз сөзінің мағынасы  «жақсы жаттай білетін адам» деген ұғымды білдіреді. Синткасистік талдау.

 

Оқулықтағы мәтіннен диалог құру арқылы сабақты бекіту.

Кезбе тілші әдісі арқылы бүгінгі сабақтан не түсінгендерін сұрау.

 

 

 

Бағалау парақшасы арқылы оқушыларды бағалау.

 

 

 

Қ.Бекхожиннің  “Ақсақ Темір мен ақын” атты балладасын оқып келу және мәтіннен аллитерация,метафора, кейіптеу, теңеулерді тауып келу.

 

Екі жұлдыз бір тілек (балаларға стикерлер таратылады, балалар стикерлерге өздерінің ойларын жазады тақтаға қыстырады)

 

<h2>Ұқсас жазбалар</h2>

 

 

Leave a Comment

Website Protected by Spam Master