Математика факультативі
5- сыныпқа арналған арнаулы курс бағдарламасы
Құрастырған:
№22 гимназия мектебінің
математика пәні мұғалімі
Амид Хунахан
Түсініктеме
Математика факультативі 5- сыныпқа арналған және практикалық-тұжырым жасауға бағытталған. Бұл бағдарламаға тереңдетілген және дамытуға арналған тапсырмалар енген. Тереңдетілген деңгейдегі тапсырмалар мектеп бағдарламасы шеңберінде бырақ күрделендірілген қалыптан тыс математика курсының мазмұнын ауқымды, кеңейте оқытуға бағытталады..
Осы бағдарламаны зертеу барысында өрнектер құруға әр түрлі есептер, берілген қасиеттері бар сандарды табу, фигуралар кесу, басқатырғыштарды шешу, ребустер, қосғалысқа байланысты стандартан тыс есептер және логикалық тапсырмалар орындаумен бірге оқушы геометрияның алғашқы мағұлматтарына қатысты жазықтықтағы фигуралардың көптеген қасиетерімен танысады. Осының нәтижесінде 7-сыныпта геометрия пәнінде алғашқы кездерде кездесетін қиындықтардан сүрінбейтін болады.
Бағдарламаның басты мақсаты:
— Математикалвқ және логикалық ойлау қабілеті дамыту
— Қозғалысқа қатысты стандарттан тыс есептерді шығаруға дағдылану
— Математика қоршаған ортаны тануды құралы болатындығын түсіндіру
— Оқушыға мектептің математика курысынан тыс кеңейте білім беріу;
— Жас ұрпақтың математика пәнін оқып үйренуге қызығушылығы мен белсенділігін артыру;
— Математикалық амалдар, идеялармен жеттік танысу математика ғылымының тілі үйрету
— Ауызша және жазбаша тіл байлығын дамыту білім біліктілігін артыру
— Оқушының логикалық ойлау дәрежесін дамыту, математикалық ой-өрісін кеңейту, пайымдау, негіздеу, дәлелдеу икемділіктер мен машықтарын жетілдіру
Бағдарламаны міндеті:
— Оқушылардың математикалық білімдерін жаңа деңгейге көтеру
— Тәжірибе алмасу, және шығармашылық қабілеттердін жетілдіру
— Класикалық және стандарттан тыс қалыптағы есептермен танысу
— Олимпиадалық есептерді шығаруға дағдылану
Математика факультативі 5-сыныпқа арналған бағдарлама аптасына 2 сағат барлығы 68 сағатқа арналған.
Пән аралық қатынастары:
Оқушының осы бағдарламаны меңгергеннен алған білім және біліктілігі келешекте геометрия пәнін оқып үйренудің негіз болады, сонымен қатар болашақ математиканы, информатиканы зертеуде қолданылады.
Оқушының біліміне қойылатын талаптар.
Осы бағдарламаны оқыған оқушы білуге тиіс:
— Математика ғылымының пайда болу және даму тарихын, танымала ғылымдардың аты жөнін;
— Неңізгі геометриялық фигураларды және қасиеттері білумен қатар сала алатын болға;
— Қалыптан тыс жағыдайларда ара қашықтықты, биіктікті өлшей;
— Симметрия түрлері және олардың адам өміріндегі маңызын;
Осы бағдарламаны оқыған оқушы меңгеруге тиіс:
— Қажетті ақпараттарды іздеуда математикелық әдебиеттерді, жинақтарды қолдана ;
— Жиналған ақпараттарға талдау жасай;
— Өз жұмысын жоспарлауды және пайымдауды нәтижелі, қысқыда нұсқа, дәлелді жасау, дәптерге ақпаратты әр түрлі амалдарды қолданып белгілей;
— Бірнеше ребустарды және басқатырғыштарды ойлап тауып оны шеше;
— Комбинаторикалық есептерді шешуді;
— Клеткалы парақтағы тапсырмаларды орындауды;
— Нүкте, түзу, кесінді, сәуле, үшбұрыш симметриялы фигуралар т.б.с.с түсініктер алуға;
— Ұзындықты өлшеудің барлық өлшемдерін білу;
— Қоршаған оршадағы денелердің ұзындығын өлшуді;
— Геометриялық басқатырғыштарды шешуді;
— Алаңның көлемін әр түрлі тәсілдермен өлшеуді;
Оқу мазмұны:
Геометрияға алғашқы қадам неңізгі фигуралар 1сағат
Геометриялық неңізгі фигураларды кейбір қасиеттері1 сағат
Конструирование 3 сағат
Геометриялық басқатырғыштар 5 сағат
Фигураларды қию және жинастыру есептері 8 сағат
Логикалық есептерді шешу 12 сағат
Комбинаторикалық есептер 8 сағат
Задачи со спичками 4 сағат
Заңдылықтарды ізестіру 8 сағат
Ребустар 8 сағат
Сиқырлы квадыраттар 5 сағат
Шығармашылық жоба 4 сағат
Қортынды сынақ 1 сағат
Оқу материалын тақырыптық жоспарлау
№ |
Сабақ тақырыбы |
Сағаттар саны |
Бақылау түрлері |
1 |
Геометрияға алғашқы қадам неңізгі фигуралар |
1 |
Лекция, анықтама әдебиетерімен жұмыс. |
2 |
Геометриялық неңізгі фигураларды кейбір қасиеттері |
1 |
Практикалық жұмыс, топпен жұмыс. |
2 |
Конструирование |
3 |
Практикалық жұмыс, өз бетінше жұмыс атқару. |
3 |
Геометриялық басқатырғыштар |
5 |
Топпен жұмыс |
4 |
Фигураларды қию және жинастыру есептері |
8 |
Практикалық жұмыс, Топпен жұмыс |
5 |
Логикалық есептерді шешу |
12 |
Жеке дара және топпен жұмысы |
6 |
Комбинаторикалық есептер |
8 |
Өзара бақылау жеке дара жұмыс |
7 |
Задачи со спичками |
4 |
Практикалық жұмыс, Топпен жұмыс |
8 |
Заңдылықтарды ізестіру |
8 |
Жеке дара жұмыс, тестілеу. |
9 |
Ребустар |
8 |
Математикалық диктант |
10 |
Сиқырлы квадыраттар |
5 |
Жеке дара жұмыс |
11 |
Шығармашылық жоба |
4 |
Жеке тапсырмалар,сынақ. |
12 |
Қортынды сынақ |
1 |
тестілеу |
Қолданылған әдебиеттер:
- Математика пәнінің бағдарламалар жинағы.
- Қазақстан Респкбликасы. Математикадан мемлекеттік стандарт.
- Т.Т. Абвлайхановтар «Математика есептері» Алматы «Рауан» 1995
- Т.Р. Әлімбай «Математикадан сыныптан тыс жұмыстар мен халық есептері
Алматы Рауан 1997
- И.Л.Соловейчик. «Я иду на урок математики», Пособие для учителя математики «Первое сентября» 2001 г
- Внеклассная работа в школе «Отдыхаем с математикой», «Учитель» 2006г. Волгоград
- «Математика 5-8 классы игровые технологии на уроках», Издательство «Учитель»2007г Волгоград
- Газета «Математика в школе» Издательского дома «Первое сентября»
- М.Л. Галицкий, А.М. Гольдман Сборник задач по математике 5-6. М.Просвещение,2006.
- Ю.Н. Макарычев, Н.Г. Миндюк Учебник математика 5 с углубленным изучением математики
- Я. И. Перельман. Қызықты алгебра. Алматы «Мектеп» 1986