Ерейментау ауданы
Еркіншілік орта мектебінің
Қазақ тілі мен әдебиет пән мұғалімі
Салкынбаева Айгерим Ануарбековна
Сабақтың тақырыбы: Мұқағали Мақатаев
Сабақтың мақсаты:
Білімдік – ақын шығармасын сезіне оқу , жаттау.Есте сақтау, мәнерлеп оқу қабілеттерін жетілдіру.
Дамытушылық- сын тұрғысынан ойлау қабілеттерін дамыту. Өлең құрылысын талдауға жаттықтыру.
Тәрбиелік – ақын шығармаларын оқи отырып, туған елді , жерді сүюге тәрбиелеу.Лириканы, поэзияны сүюге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Іздену
Көрнекілігі: Мұқағали портреті, Мұқағалидың шығармалар жинағы.
Эпиграф: «Ақынмын деп мен қалай айта аламын,
Халқымның өз айтқанын қайталадым .
Күпі киген қазақтың қара өлеңін,
Шекпен жауып өзіне қайтарамын»
Барысы: 1. Ұйымдастыру кезеңі
- Кіріспе
Мұғалім: Ойың, қырың, Отанын түрленгенде ,
Жан – жағыңды жақұттай гүл көмгендей,
Жар салмайсың, неге сен, қарсы алмайсың?
Анда – санда аулыңа бір келгенде,- деп бүгін бізге қонаққа арманшыл ақын, сыршыл ақын, өмірді , елін,жерін сүйген ақын – Мұқағали Мақатаев келіпті. Азамат жөнін сұрау – салтымыз, ендеше ақын аға анкета толтырсын. « Менің анкетам» рөлмен орындалады.
- Жақсы, рахмет!
- Ендеше ақынға « Қош келіпсіз!» демекпіз.
Біз өткен сабақта М.Мақатаев өмірі жайлы білген едік, жаңа өздерін де куә болдыңдар. Олай болса , Мұқағали кім? ( ассоциациа жасау)
Балалар, бізді « Мұқағали әлемі» шақырады. Ол әлемге кірмес бұрын мына қақпалар есігін ашу керек. Әр қақпа тапсырмасын орындағанда ғана бізге жол ашылады. ( сөздердің лексикалық мағынасын анықтау).
- Тас қақпа сұрағы: « Күпі деген не ?
- Темір қақпа сұрағы: « Көген деген не?
- Күміс қақпа сұрағы: « Желі деген не?
- Алтын қақпа сұрағы: « Шәйі деген не?
( сөздер ақын өлеңінен алынған)
Қақпалар біртіндеп ашылып болғанда , астында « Мұқағали әлемі» деген сөз қалады
Көрдіңдер ме, бізді « Мұқағали әлемі» тосып отыр.
1 тапсырма: ( үй тапсырмасы. Өлеңді мәнерлеп жатқа айту)
1 топ: « Қайырлы түн»
2 топ: « Қара өлең»
3 топ: « Елім барда»
4 топ: « Аспан – мынау,мынау – бақ»
2 тапсырма: Осы өлеңдері бойынша дайындалып келген тапсырмаларын қорғау.
1 топ: « Тілегіміз- бейбітшілік» тақырыбына шығарма.
2 топ: « Өнер алды қызыл тіл» мақал- мәтел
3 топ: « Туған ел, Отан» туралы сөзжұмбақ.
4 топ: « Табиғат – алтын бесік» сурет салу.
3 тапсырма: Әр топ өз өлеңдерін құрылысына талдау ( неше шұмақ, неше тармақ, неше буын, қандай ұйқас)
4 тапсырма: Өлеңнен айшықты сқздерді табу. ( Теңеу, метафора,эпитет, кейіптеу)
Иә, балалар сендер Мұқағали ақын жанын түсініп, шығармасын талдап жатырсыңдар. Ақын ешқашан өзінің осындай ақын екеніне мақтанбайды, ол өнерді кімнен үйреніп, кімнен алдым дейді? ( эпиграфқа оралу ). Сол себепті бабаларына алғыс айтып өткен ғой.
« Бабаларым , рахмет сендерге!» ( үнтаспадан тыңдау).
Енді бүгін ақын – қонаққа арнап бес жол өлең құрастырайық.
Кім?
Кімнің?
Қандай?
Не істеді?
Түйін.
Сабақты бекіту, бағалау
Үйге тапсырма: Мен Мұқағалиді жақсы көремін» эссе