ШҚО, Үржар ауданы.
Благодарное орта мектебінің мұғалімі
Туктиева Садык Куановна
Сабақ тақырыбы. Бөлшектерді көбейту
Сабақтың мақсаттары: 1) Оқушыларды бөлшектерді көбейтуге үйрету.
2) Берілген бөлшекке, натурал саңға кері саңды табуға үйрету.
Сабаққа қажетті көрнекілік; Суретті карточкалар, тапсырмалар жазылған карточкалар, тест тапсырмалары.
Сабақтың түрі: Дәстүрлі сабақ.
Сабақтың типі: Жаңа сабақ түсіндіру.
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезені.
ІІ. Өткен тақырып бойынша қайталау сурақтары.
- Оқушылар тақтаға шығып, кезекпен жай бөлшек жазып келесісі оқып, алымын, бөлімін, дұрыс бөлшек пе, бұрыс пе айтады.
- Келесі оқушы тақтаға аралас сан жазады, басқа оқушы шығып оны бұрыс бөлшекке айналдырады.
- Тақтаға оқушы шығып, бөлімдері бірдей екі бөлшек жазады, одаң кейінгі шыққан оқушы оларды қосады.
- Келесі кезенде тақтаға бөлімдері әртүрлі екі бөлшек жазылып, оларды келесі шығатын оқушы шығарады.
- Соныңда екі аралас сан жазылып, оларды қосады.
ІІ. Осы қайталау нәтижесінде оқушыларды жалпылама тексердік, енді жекелеп тексеру үшін әр оқушыға тест тапысмаларын таратып, 5 минут ішінде орындап беру ұсынылады. Уақыт өткен соң тақтада іліңген дұрыс жауаптар ашылып, әр оқушы өздерінің тестерін тексереді. Тест тапсырмалары мынандай болуы мүмкің.
1) 4) 2
2) 5)
3)
Мұндай өзін өзі тексеру тест тапсырмаларын дұрыс әрі тез орындауға жаттықтырады.
Оқушылар 3 топқа бөлінеді.
Әр топқа теңдеулер жазылған карточкалар беріледі. Оқушылар топтасып шығарып, араларынан біреуі шығып тақтаға жазады.
ІІІ. Жаңа тақырып түсіндіру.
1.Натурал санды бөлшекке көбейту әдісін мына мысалмен көрсетуге болады:
Жалпы түрде:
Жай бөлшекті жай бөлшекке көбейту мысалы:
АВСД-тік төртбұрыш
АВ- ені
АД- ұзындығы
Боялған кіші төртбұрыштың ені а=1/2, ұзындығы b=2/6.
Осы боялған тік төртбұрыштың ауданын табайық. Ол үшін оның ұзындығы мен енін көбейту керек. Оқушыларға итермелеуші сұрақтар қоя отырып өздеріне қорытып шығарту керек.
Сонымен S =a*b=2/6*1/2
Сұрақ осы тік төртбұрыштың боялған бөлігі АВСД тік төртбұрыштың қандай бөлігін құрап тұр? Осы сұраққа оқушылар 2/12 немесе 1/6 бөлігі екенін айтып береді.
Жалпы түрде (тірек белгісінде):
Мысал келтірейік: 1. ;
Осы мысалда қысқартуды жолай орындай кету керек екенін түсіндіру қажет.
- ;
- ;
- ;
- ; Натурал санға кері сан бөлшек сан екендігін түсіндіре кету керек, яғни
ІV. Суретті карточкалар таратылып сол бойынша жатттығулар орындалады.
- Қорытындылау, үйге тапсырма беру, оқушыларды бағалау.