Павлодар облысы, Баянауыл ауданы
Ш.Айманов атындағы жалпы орта білім
беретін қазақ гимназия мектебінің
бастауыш сынып мұғалімі
Тусупбекова Шынаргуль Корашовна
Сабақтың тақырыбы: Ц дыбысы мен әрпі
Мақсаты: 1. Ц дыбысы мен әрпін таныстыру арқылы берілген сөздерді тізбектей оқыту арқылы берілген сөздерді тізбектей оқыту,
- Ц дыбысы мен әрпін таныстыру арқылы оқушылардың ойлау ,есте сақтау қабілеттерін, танымдылық іс әрекеттерін, шығармашылық, сөздік қорларын дамыту.
- Оқушылардың отан сүйгіштікке ,ұқыптылыққа, сауаттылыққа, табиғатты қорғауға дағдыландыру.
Сабақтың түрі: ойын сабақ
Сабақтың әдісі: ой қозғау, топтастыру, тізбектей оқу, ойын ,шығармашылық тапсырма, сурет арқылы сөйлем құрау.
Ресурстар: суреттер , буындар
Сабақ кезеңдері | Уақыт | Мұғалімнің іс -әрекеті | Оқушының іс- әрекеті |
Ұйымдастыру | 1 мин | Сабаққа психологиялық ахуал тудыру,өз орнына отырғызу. Оқушы қалай отыру керек екенін айтып ,көрсетіп жеткізу.
+Смайлик арқылы оқушылардың көңілкүйлерін анықтау +Балалар ,смайлик арқылы көңіл күйлерінді анықтап алайық. +Балалар ,сабақ бастамас бұрын сабаққа дайындығымызды тексерейік. Оқушыларды шеңберге тұрғызу.
Мұғалім қолын бір шапалақтайды. Сонда оқушылар орындарына барып отырады. |
Оқушылар смайликтарын көтеріп көрсетеді.
Оқушылар текше арқылы сабаққа қаншалықты дайын екенін көрсетеді. Жасыл -дайын, қызыл -жартылай, сары -дайын емес.
Қуан шаттан! Қуан шаттан! Қуанатын күн келді. Қайырлы таң! Қайырлы күн! Біз бақытты баламыз. Бір,екі,үш сынып іші тыптыныш. Жалқаулықты тастаймыз Сабағымызды бастаймыз.
Оқушылар айтады. Шырылады қоңырау. Біз сабақты бастаймыз. Жақсы білім алуға. Алға қадам бастаймыз. |
1 мин | Оқушыларды топқа бөлу. Қазір сендер мына сиқырлы жәшіктен түстерді таңдап аласыңдар.Әр оқушының қасына барып ,оқушылар өздері таңдап алады.
Енді өз орындарынды табып отырыңыздар. |
1 -топ. Буындар
2 -топ: дауысты дыбыстар 3- топ: дауыссыз дыбыстар |
|
Білу | 10 мин | Өткенді қайталау
Қорап ішіндегі тырсыл Балалар, не естіп тұрсыңдар? Дыбысты не істейміз? Әріпті не істейміз? Әріптерден не құралады? -Сөйлемнен не құралады? — Сөйлем қандай әріппен жазылады? -Сөйлемдерден не құралады? Жарайсыңдар, балалар. -Өткен сабақта қандай дыбыстың таңбасымен таныстық? Щ қандай текшемен белгіейміз? -мысалы келтіріндер? Ащы сөзіне дыбыстық талдау жасайық.
|
Дыбыс.
Естиміз, айтамыз
Көреміз, жазамыз Сөйлем
Сөйлем
Бас әріппен
Мәтін
-Щ әрпі
көк дауыссыз,қатаң
ащы, борщ
Ащы- 3 әріп, 3 дыбыс, 1 буын,2 дауысты, 1 дауыссыз. а-дауысты, жуан щ – дауыссыз, қатаң ы—дауысты, жуан |
Мынау не?
Цирк деген сөзде қандай таныс емес дыбыс естіледі? Олай болса бүгінгі біздің танысатымыз ц дыбысы. Қане хормен айтайықшы Ц Ц Ц -Біз қайттік?
Дауысымызды созып айта аламыз ба?
Олай болса ц дыбысы қандай дыбыс екен? Қазақ тілінің төл сөздерінің құрамындва кездеспейді.Орыс тілінде енген сөздер. Ц дыбысына кім көп сөз айтады? Ц дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі Оны қандай үйге қоямыз? Мынау ц дыбысының таңбасы.Бұл баспа түрі.Баспа түрі қайда жыазылда? Ал жазбаша түрі? |
цирк
Ц дыбысы
Көзбен көрдік, ауызбен айттық, құлақпен естідік.
Жоқ
дауыссыз
Цемент, цирк, офицер, авиация Ц дыбысы сөздің басында, ортасында келеді Көк үйге
кітапта, газетте, журналдарда жазылады.
дәптерде ,тақтада жазылады. |
||
Талдау | 3 мин | Қазір біз сендермен топпен жұмыс жасаймыз.Аюға құлпынай жинауға көмектесейік.
Балалар, аюдың сендерге әкелген тапсырмасы бар Құлпынайдың артында берілген әріптерден сөз құрайық. Қанша сөз шықты? Осы сөздерден сөйлем құрандар? |
Ормандағы аюдың Құлпынайы көп екен Теріп-теріп алайық Қалтамызға салайық.
Цирк,цемент,цех. Офицер
|
Сергіту сәті | 1 мин | Балалар енді кішкене серігіп алайық.Бармақ арқылы өткізу
-Балалар, саусақтың артында сөздер жазылған, сол сөздерді оқып,тақтаға жазасыңдар Бұл қара, оқы, есте сақта ,жаз тәсілі |
Бас бармақ — әкем
Балаң үйрек -шешем Ортан терек –ағам Шылдыр шүмек әпкем Кішкентай бөбек мен Бір үйде біз нешеуіміз? Бір үйде біз бесеуміз.
|
Шығармашылық тапсырма | 3мин | Қазір сендермен «Ойлан,тап» ойыны ойнаймыз.Берілген сөздің ішінен басқа сөзді тайып жазу. | 1 – топ: Жұлдызша — ұл, жаз, аш, шал, ал, жұлдыз, ұш
2топ: Кітапхана – кітап, тап, ана, апа, пана, хат 3- топ: Бағдаршам- шам, аға,ара,арша,бар,арам |
Сұрақ-жауап | 2 мин | 2- топ дауысты дыбыстарды тауып өз үйіне орналыстырыңдар
3- топ. Дауыссыз дыбыстарды жинап өз үйіне орналастырыңдар 1 топ: берілген сөздерді буынға бөліп дыбыстық талдау жасайсыздар |
|
Бағалау | 2 мин | Әр топтың топ басшысы өз тобын бағалап шығады.
жұлдызша-өте жақсы төртбұрыш -әліде дайындық қажет үшбұрыш- көп дайындық қажет |
|
Рефлексия | 1 мин | Балалар тақырыпты қаншалықты түсінгемізді тексерейік.Қазір мен сендерге карточка таратамын , карточкаға өз аттарынды жазып дыбыстық талдау жасаңдар |
Мысалы: Аружан |
1 мин | Енді балалар сабақ соңында көңіл күйлерімізді аңықтайық . Қазір мен сендерге стикер таратамын. Берілген стикерді мын смайлктерге жаспырасыңдар.
-Өте жақсы,жақсы,он |