Шығыс Қазақстан облысы
Катонқарағай ауданы,Ақмарал ауылы
Ақмарал негізгі орта мектебі КММ
Дюзбаева Салтанат Мусаиповна
Сабақтың тақырыбы:«Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктерді шешу»
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктерді шешу ережелерімен таныстыру және ережелерді пайдаланып есептер шығаруда теңсіздік шешімдерінің жиынын сан аралығымен жазып дағдылану.
Дамытушылық: Ой өрісін кеңейте отырып,өз беттерінше еңбектену белсенділіктерін дамыту.
Тәрбиелік: Оқушыларды дәлдікке,ұқыптылыққа, шапшаңдыққа, тез ойлап дәл таба білуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Сабақтың әдісі: Түсіндіру , сұрақ-жауап,деңгейлік тапсырмалар
Сабақтың көрнекілігі: Тірек сызбалар,үлестірмелі карточкалар,интерактивті тақта
Сабақ барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі.
а) Сабақтың мақсатымен таныстыру. Бүгінгі сабақтағы ұстанымымыз;
Білімге жетелейтін үш жол бар;
Еліктеу жолы –ең жеңіл жол,
Ойлау жолы- ең игілікті жол,
Тәжірибе жолы – ең қиын ащы жол. (Конфуций)
Олай болса, біз сабақ барысында әрқайсымыз өзіміз таңдаған жолмен жұмыс жүргізейік.
- Үй тапсырмасын тексеру. а) Ой қозғау. (Оқушылардың өткен тақырып бойынша білімдерін тексеру)
- Қандай сан аралықтарын білесіңдер?
- Қандай сан аралығы интервал деп аталады ?
- Қандай сан аралығы кесінді деп аталады ?
- х≤ 5 немесе х≥ 8 теңсіздіктерінің шешімдері нені білдіреді ?
ә) «Көрнекілік стратегиясы » Берілген сан аралығының тиісті аттарын жазып кестені толтырыңдар.
Сан аралығыныңбелгіленуі | (-4; 5) | [2; +∞) | [1;6] | (-∞;-3) |
Сан аралығыныңаты | ||||
Сан аралығының координаталық сәуледегі кескіні |
б) Ой толғау. Сәйкесін тап
х ≥ 3 (-∞;- 5 ]
х < 7 [ -8; 5]
х ≤ -5 [3; +∞ )
-8 ≤ х ≤ 5 ( -2; 0 ]
-2 < х ≤ 0 (-∞; 7 )
III. Жаңа сабақ
а ) Ахуал туғызу
Сұрақ : Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу дегеніміз не ?
- Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеуді қалай шешеміз ?
3х – 15 = х + 3
- Теңдеу мен теңсіздіктің айырмашылығы қандай ?
ах > в, ах < в, ах ≥ в, ах ≤ в — бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктер
ә) Алдын ала даярлық тапсырмасын оқушылармен бірге талдау.
4х – 5 < 3х + 1
4х – 3х < 1 + 5
х < 6
Жауабы: х < 6 немесе ( -∞ ; 6 )
Өз беттерінше екінші тапсырманы орындау. 3х + 7 > х + 15
Мысалы: 4 ( х -3 ) + 5х ≥ 3х және х/2 -5х/3 > 7
Сұрақ: Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздікті қалай шешеміз ?
( Оқушылардың өз ойларын қорытындылату )
Бір айнымалысы бар теңсіздіктерді шешу үшін:
- Теңсіздіктің анықталу аймағы өзгермейтіндей етіп, оның бір жақ бөлігін немесе екі жақ бөлігін де теңбе-тең түрлендіріп ,ықшамдау керек;
- Теңсіздіктегі белгісізі бар мүшелерді теңсіздіктің бір жақ бөлігіне, бос мүшелерді теңсіздіктің екінші жақ бөлігіне жинақтау;
- Теңсіздіктегі ұқсас мүшелерді біріктіру керек;
- Теңсіздіктің екі жағын да белгісіздің коэффициентіне (егер ол нөлге тең болмаса ) бөлу керек;
- Теңсіздіктің шешімін тауып, қажет болса, оны сан аралығында белгілеу керек;
- Дамыту кезеңі
Оқулықпен жұмыс. Есептер шығару
№ 1008 ( ауызша орындау )
№ 1010 ( деңгейлеп орындау )
- Сергіту сәті
- Есептер шығару
Тақтада орындалатын тапсырмалар: № 1011 (4,5,6 )
YII. Сабақты бекіту кезеңі
- Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздік деп қандай теңсіздікті айтады?
- Бір айнымалысы бар сызықтық теңсіздіктің шешімі дегеніміз не?
YIII. Ой толғаныс . «Инсерт» әдісі
Бұрын білемін | Жаңа білдім | Білгім келеді |
- Білімдерін бағалау
Бағалау парағы
Тегі,аты | Тапсырмалар | |||||
Үй жұмысы | Кестемен жұмыс | Сұрақ-жауап | Жаңа тақырып | Есептер шығару | Деңгейлік тапсырма | |
- X. Үйге тапсырма беру .Рефлекция.
жақсы құрылған сабақ
өте жақы