Басы » Физика » Бүкіләлемдік тартылыс заңы

Бүкіләлемдік тартылыс заңы

fizОҚО, Ордабасы ауданы, Амангелді атындағы жалпы орта мектебі
Батырханова Гулмира Халыковна
Бүкіләлемдік тартылыс заңы

Сабақтың тақырыбы: Бүкіләлемдік тартылыс заңы..  Уақыты
Мақсаты: Оқушылардың өз бетімен білім алуына жағдай жасай отырып, таным белсенділігін арттыру, бүкіләлемдік тартылыс заңдылығын күнделікті өмірмен байланыстыру, топтық жұмыс жасау арқылы бірін бірі үйретуге дағдыландыру, талпынысқа ынталандыру үшін олардың іс – әрекетін тиімді ұйымдастыру арқылы тақырыптың мазмұнын ашу. Тақырыпты ғылымилылығымен қатар, өмірмен байланыстыра отырып түсіндіру
Оқытуда қолданылатын әдіс-тәсілдер: Топтық жұмыс, сәйкестендіру тесті, миға шабуыл, логикалық тізбек, «INSЕRT» стратегиясы
Модульдің қолданылуы АКТ, оқытудағы жаңа тәсілдер, оқытудағы басқару және көшбасшылық, Блум таксономиясы.
Оқып-үйренудің нәтижесі; Оқушыларға топтық тапсырма беру арқылы ынтымақтастық атмосфераны қалыптастырады. Өз ойларын еркін жеткізеді.
Оқушы біліміндегі күтілетін жетістіктер: Бүкіләлемдік тартылыс заңы әрекетінен денелердің қозғалуын  тұжырымдайды, формулаларды түрлендіріп, есептер шығара алады. Күнделікті өмірмен байланыстыра алады, табиғаттағы құбылыстарды байланыстыра алады.
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі 2 мин
Үй тапсырмасын тексеру, қайталау: Жеке жұмыс формасы:Сәйкестендіру тесті:   1)

  1. Ньютонның бірінші заңы – В) Денелердің бір-біріне әрекет етуші күштері модулі бойынша тең және бағыттары қарама-қарсы.
  2. Ньютонның екінші заңы – А) Денеге басқа денелер әрекет етпесе немесе олардың әрекеті теңгерілген болса, онда дене не тыныштықтағы күйін сақтайды, не түзусызықты және бірқалыпты қозғалысын сақтайды.
  3. Ньютонның үшінші заңы – Б) Денеде туындайтын үдеу оған әрекет етуші күшке тура пропорционал, ал массасына кері пропорционал.

 

2)

  1. Ауырлық күші – А)тіректің денеге әрекет ететін серпімділік күші.
  2. Серпімділік күші — Б) Денелердің Жерге тартылу күші;
  3. Үйкеліс күші – В) Дененің көлемі мен пішіні өзгерген кезде пайда болатын күш;
  4. Тіректің реакция күші – Г) Денелер тікелей жанасқанда пайда болатын күш;

 

3)

  1. Масса — А) 1 м/с 2
  2. Үдеу – Б) 1 Н.
  3. Күш – В) 1 кг.
  4. Ұзындық – Г) 1 Н/м
  5. Қатаңдық – Д) 1 м.

 

4)

  1. Масса — А) a = F\m
  2. Үдеу – Б) m = F\a
  3. Күш – В) k = F\l
  4. Ұзындық – Г) F = ma
  5. Қатаңдық – Д) l = F\k

 

Өзін-өзі бағалау парағы таратылып, бағаланады.

 

Әр оқушы жинаған баллдары арқылы бейджиктері арқылы көшбасшы оқушы анықталады.

5-баллдық жүйе бойынша бағаланады.

Барлығы дұрыс болса – 5 балл,

1 және 2 қате —  3 балл,

3 және 4 қате – 1 балл,

Мүмкін болатын ең жоғары балл – 20.

10 мин
Жаңа материалды меңгерту: Миға шабуыл «Планеталардың тартылысы» атты бейнефильм көрсету.Бейджиктермен топқа бөлу. Барлығы үш топ. Топта 6-7 оқушыдан жұмыс жасайды. Берілген тапсырмалар бойынша постерлер жасап, қорғау, қорытындылау.

Топтық жұмыс:

  • топ

Бүкіләлемдік тартылыс – әлемде өз билігін жүргізетін әмбебап күштің атасы – Исаак Ньютонның еңбектері.

2 – топ.

И.Ньютонның 1687 ж. тұжырымдаған «Бүкіләлемдік тартылыс заңы» тұжырымдау. Бүкіләлемдік тартылыс заңының аспан денелері үшін орны

3 – топ.

1798 ж. Генри Кавендиштің гравитациялық тұрақтыны ашу тарихы. Ғылымның дамуына маңыздылығы.

Әр топ

Постерлерді бағалау:  Өзгені бағалау.

Критерий Ең үлкен мүмкін баға Нақты баға
1 Тақырыппен байланысы 5
2 Сендіре білу қабілеті 5
3 Сенімді дәлелдеулер келтіруі 5
4 Мәтінді ұйымдастыру – логикалы құрастырылуы 4
5 Ғылымилығы 5
6 Презентацияны ұсынуы 3
Ортақ балы:

Барлық бағалары қосылып, 6-ға бөлініп, нақты баға шығарылады.

  1. Барлық топтарға ортақ есеп.
  1. Әзіл-есеп.

Егер Сара әжейдің бақшасындағы қырыққабаттан 10м қашықтықта Айнұр тәтенің ешкісі жайылып жүрген болса, ол оған қандай күшпен тартылады? Ешкінің массасы 20кг, ал осы күзде үлкен болып піскен қырыққабаттың массасы 5кг.

 

5 мин 

20 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 мин

Оқытылып отырған  оқу материалын қабылдаудағы оқушы түсінігін тексеру. «INSЕRT» стратегиясы 2 мин
Бағалау: Өзін-өзі бағалау, бірін-бірі бағалау, критериалды бағалау,
Үйге тапсырма:
  • 15 , 12-жаттығу
1 мин

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз    жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен    жұмыс жасағанда 3 2 1

 

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен жұмыс жасағанда 3 2 1

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен жұмыс жасағанда 3 2 1

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен жұмыс жасағанда 3 2 1

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен жұмыс жасағанда 3 2 1

 

Мен көп нәрсені үйрендім Мен аз нәрсені үйрендім Мен ештеңе үйренбедім
Өз жұмысымды бағалағанда 3 2 1
Топпен жұмыс жасағанда 3 2 1

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *