№45 «Ақ Орда» мектеп – гимназиясы
Пән мұғалімі: Жиренбаева Ф.
Сабақтың тақырыбы: «Теңдеудің көмегімен мәтінді есептерді шығару»
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Теңдеу құру арқылы мәтінді есептерді шығару,машықтандыру,алған білімдерін тереңдету,жинақтау,жүйелеу.
Тәрбиелік: Деңгейлік тапсырмаларды орындау арқылы өзіндік ізденістерін қалыптастыру. Сын тұрғысынан саралай білуге тәрбиелеу.Бір-біріне достарына көмек көрсетіп, топ, ұжым
болып бірлесіп, тату-тәтті жұмыс істей білуге тәрбиелеу.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау қабілеттерін дамыту, өз бетінше жұмыс жасауға дағдыландыру.
Сабақтың түрі: аралас сабағы
Сабақтың көрнекілігі: интерактивтік тақта,таратпа материалдар, талапкер, ҰБТ кітапшалары,олимпиада кітабы
Сабақтың жоспары:
- Ұйымдастыру
- Үй тапсырмасын тексеру
- Кім білгір
- Оқулықпен жұмыс. Деңгейлік тапсырмалар
- Олимпиадаға дайындаламыз
- Логикалық есептер(ҰБТ кітапшаларынан)
- Талапкер есептері
- Сабақты қорытындылау
- Үйге тапсырма
- Бағалау
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушылардың сабаққа даярлығын,қатысуын шолып өту,құралдарын тексеру.
ІІ. Үй тапсырмасын тексеру:
№847есеп
Берілгені: І көше – 1,4x-13
ІІ көше – х+13 Т/к: І,ІІ көшедегі ағаштар саны |
Шешуі: 1,4x-13 = x+13
1,4x-x=13+13 0,4x=26 x=65 (ІІ көшедегі ағаштар) 1,4x=1,4*65=91 (І көшедегі ағаштар) Жауабы: 91ағаш, 65 ағаш |
ІІІ. Кім білгір:
- Теңдеу дегеніміз не?
- Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеу дегеніміз не?
- 6x+2=2x-6 теңдеуін шешіңіз
- 2(0,5x-2)= — (2x-2) теңдеуін шешіңіз
ІV. Оқулықпен жұмыс:
№861 есеп
Алғашқыда екі кітап сөресіндегі кітаптар саны бірдей болды. 18 кітапты бірінші сөреден алып, екінші сөреге қойғанда, ондағы кітап саны бірінші сөредегі кітап санынан 3 есе артық болды. Алғашқы кітап сөресінің әрқайсысында неше кітап болды?
Берілгені: І сөре – (х-18)3
ІІ сөре – х+18 Т/к: І,ІІ сөредегі кітаптар саны |
Шешуі: 3(x-18)=x+18
3x-54=x+18 2x=72 x=36 Жауабы: әрқайсысында 36 кітап |
№862 есеп
Екі санның қосындысы 348 – ге тең. Бірінші санның 80% — і екінші саннан 6 – ға кем. Бірінші санды табыңдар.
Берілгені: І сан – x
ІІ сан – 0,8х+6 Қосындысы — 348 Т/к: І сан |
Шешуі: x+0,8x+6=348
1,8x=342 x=190 Жауабы: І сан – 190 саны |
Деңгейлік тапсырмалар.
- Олимпиадаға дайындық
Асқар әр күні таңертең жаяу мектепке барады, егер минутына 60 метр жүрсе 5 минут кешігеді, егер минутына 75 метр жүрсе 2 минут ерте жетеді. Асқардың мектепке дейінгі жолының ұзындығын табыңдар.
Шешуі:
І тәсіл(арифметикалық)
(60*5+75*2) : (75-60)=30 (минут) (жетуге тиісті уақыт)
60*(30+5)=2100(км) немесе 75*(30-2)=2100(км)
ІІ тәсіл(алгебралық)
Жетуге тиісті уақыт – х
75(x-2)=60(x+5)
75x-150=60x+300
x=30
75(30-2)=2100(км) Жауабы: 2100 км
VІ. Логикалық есептер
- «Тілсіз жау» менің атым.Сан боламын «Т» дан егер бастасаң
Жауабы: төрт
- Торда үш қоян бар еді. Үш бала бір қояннан алып кеткенде торда әлі бір қоян қалды. Бұл қалай?
Жауабы: торымен алып кеткен
- Қожанасыр жаңа үй сатып алып, ойланып-ойланып ол үйіне 10 орындық сатып алыпты. Орындықтың екеуін сыртқа қойыпты. Ал қалған сегіз орындықты бір бөлменің әр қабырғасына үшеуден орналастырған. Бұл қалай?
- Бір үйде 100 пәтер бар. Сол пәтерлерде 9 саны неше рет қайталанады?
- Теректе сауысқан қонып отыр. Аңшы атқанда қарға түсті. Бұл қалай?
VІІ. Талапкер есептері:
№705 (78 бет)
Әкесі екі баласына 700 м2 жерді мұраға қалдырды. Кіші ұлының еншісі үлкен ұлының еншісінің ¾ бөлігіндей болса, онда үлкен ұлдың еншісіне қанша жер тиді?
Берілгені: Барлығы – 700 м2
Кіші ұлы – 3/4х Үлкен ұлы -х Т/к: үлкен ұлының еншісі |
Шешуі: 3/4x+x=700
7/4x=700 x=700*4/7 x=400 Жауабы: үлкен ұлдың еншісі 400 м2 |
№714 (79 бет)
Кітапханада ағылшын, француз және неміс тілінде кітаптар бар. Ағылшын тіліндегі кітаптар барлық шет тіліндегі кітаптардың 40% — ін, француз тіліндегілер ағылшын тіліндегінің 75% құрайды, ал қалған 210 кітап – неміс тіліндегілер. Кітапханада шет тілінде неше кітап бар?
Берілгені: ағылшын – 0,4х
Француз – 0,75*0,4х=0,3x Неміс – 210 кітап Барлығы — х Т/к: шет тіліндегілер |
Шешуі: 0,4x+0,3x+210=x
0,7x+210=x x-0,7x=210 0,3x=210 x=700 Жауабы: шет тілінде 700 кітап бар |
№722 (81 бет)
Ағаш дайындау жұмысына үш бригада қатысты. Бірінші бригадада барлық жұмысшылар санының 36% — і, ал екінші бригадада біріншіге қарағанда 72 адам артық болды. Қалған 124 жұмысшы үшінші бригадада еді. Үш бригадада барлығы неше жұмысшы бар?
Берілгені: барлығы – x
І бригада – 0,36х ІІ бригада – 0,36х+72 ІІІ бригада – 124жұмысшы Т/к: барлығы |
Шешуі: 0,36x+0,36x+72+124=x
0,72x+196=x x-0,72x=196 0,28x=196 x=700 Жауабы: барлығы 700 жұмысшы бар |
Cабақты қорытындылау:
- Пропорция дегеніміз не?
- Масштаб
- Ұқсас қосылғыштарды біріктіру
VIІ. Үйге тапсырма: № 848,860 есептер
VІІІ. Бағалау.