Басы » Кембридж бағдарламасы » Кремний және оның қосылыстары

Кремний және оның қосылыстары

Батыс Қазақстан облысы  Орал қаласы

№41 жаратылыстану-математика бағытындағы мектеп-лицейі

Химия пәні мұғалімі Мукатаева Лиза Сансызбаевна

Сыныбы   9 ә
Сабақтың тақырыбы
  • 25 Кремний және оның қосылыстары

 

Мақсаты

 

 

  • Көміртегінің физикалық және химиялық қасиеттерін естеріне түсіре отырып, салыстыру арқылы кремнийдің қасиеттері туралы жаңа білім беру, кремнийдің қолдануы жөнінде түсінік беру.
  • Оқушылар жүйелі ойланып, саналы түрде жауап беру үшін химия тілінде сөйлей білуге тәрбиелеу. Шығармашылық деңгейлерін дамыту.
Күтілетін нәтижелер

 

 

А.кремнийдің таңбасын, сутектің алынуын және таралуын, физикалық қасиеттерін біледі.

В. Химиялық реакция теңдеуін құрудың басты шарттарын негізге алып кремнийдің химиялық қасиеттерін анықтайтын теңдеулер құрастырады.

С. Реакцияның себеп салдарын түсіндіріп дәлелдей алады.

 

Керекті жабдықтар

 

 

Электрондық оқулық, оқулық әдістемелік  әдебиеттер, интернет желісі, есептер мен жаттығулар жинағы, дидактикалық тапсырма, периодтық кесте.
 Қолданылатын әдіс- тәсілдер Визуалды оқыту «Серпілген сауал»» әдісі арқылы  үй тапсырмасын сұрау, «Жұлдызша беру» арқылы бағалау, зерттеушілік әңгіме, «Еркін талқылау» әдісі арқылы жаңа сабақты түсіну. «Бағдаршам» әдісі арқылы бағалау. Кері байланыс Алма ағашына өз көңіл – күйлері жазылған стикерді жапсырады.
Тапсырмалар № 2 Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру және №3 оқушылардың сұрақ қою және олардың жауаптарына қарай әрекет ету.
Сабақ барысы:
Сабақ кезеңдері Мұғалім әрекеті Оқушы әрекеті
Кіріспе 1.Ұйымдастыру.  Сынып оқушыларын бейметалдар тарауы бойынша топқа бөлемін. 1 топ- азот  2 топ- фосфор, 3 топ-көміртек,

4 топ-кремний.

 

  1. Топтық ережені еске түсіріп психологиялық ахуалын жоямын

 

3.Өткен сабақты «Серпілген сауал» әдісі арқылы  үй тапсырмасын сұрау.

Оқушыларға доп лақтыру арқылы сұрақтар қойылады.

 

  1. Сабаққа әзірлеу.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Топпен бірлесе топ ережесін еске түсіреді

 

 

  1. Мұғалім сұрақ қояды. Оқушылар жауап береді. Жауап берген оқушы жұлдызша алады.
  2. Көміртектің электрондық формуласы. (1s22s22p2)
    2.Көміртектің қандай аллотропиялық түр өзгерістері бар? (Алмаз, графит,карбин)
    3. Көміртектің валенттік электрондар саны нешеге тең? (4)
    4. Көміртектің кристалдық торы қандай? (Атомдық)
    5. Адсорбция дегеніміз не? (Өз бетінде газ және басқа еріген заттарды сіңіру құбылысы)
    6. Алмаз токты қалай өткізеді? (Токты өткізбейді, ол оқшауланған)
    7. Алмаздың кристалдық торының пішіні қандай? (Тетраэдр пішіндес)
    8. Графиттен алмаз алуға бола ма? (Жоғары температурамен қысымда жасанды алуға болады)
    9. Көміртектің металмен қосылысы қалай аталады? (Карбид)
    10. Көміртек сутекпен әрекеттескенде қандай қасиет көрсетеді? (Тотықтыртырғыш)
    11. Көміртектің адсорбциялық қасиетінің адам ағзасына қандай әсері бар? (Адам ағзасын улы газбен еріген заттардан тазартады)
    себептерін түсіндіріп дәлелдейді. Үйге берілген А,В,С деңгейінің есептерін оқушылар тақтағы шығарады.

 

Тұсаукесер Табиғатта таралуы бойынша оттектен кейінгі екінші орындағы элемент.

Олай болса бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: Кремний және оның қосылыстары

Табиғатта оттек 47%, ал кремний 30%. Силикаттар күйінде кездеседі.

 

 

Оқушылар дәптерлеріне тақырыпты

жазып алады.

Негізгі бөлім Жаңа тақырыппен жұмыс.

«Еркін талқылау»  әдісімен жүргіземін.

1-топ.Кремнийдің периодтық жүйедегі орны. Атом құрылысы.Қасиеттері.Қолданылуы

2-топ Кремний оксиді.

3-топ Кремний қышқылы.

4-топ. Силикат өндірісі

Жаңа сабақ материалын дәптерге жазғызу.

Постер шығарады.Әр топтан бір оқушы шығып қорғайды. Бағалау критериі арқылы топ сарапшылары бағалайды.

Бекіту: Деңгейлік есептер шығару.

Жаңа тақырыппен жұмыс .

Топта ішінде талқылайды.

Керекті мәліметтерді дәптеріне  жазып алып отырады.

1-топ.Кремнийдің периодтық жүйедегі орны. Атом құрылысы.Қасиеттері.Қолданылуы туралы зерттейді

2-топ Кремний оксиді туралы зерттейді

3-топ Кремний қышқылы туралы айтады

4-топ Кремний қышқылының тұздары. Силикат өндірісі туралы айтады

 

 

 

Деңгейі әртүрлі үш оқушыға есептер беріледі.

Қорытынды  Тест тапсырмасы арқылы  сабақты қорытындылау.

1-ші нұсқа

1..Кремниймен  әрекеттесетін заттар

  1. A) KCl, H2O, BaO B) NaCl, Al, H2O C) .O2, C, Mg, Cl2        D) MgO, N2O5, Cl2O7

2.Кремнийдің болуы мүмкін тотығу дәрежелері?

  1. A) – 2, +2+ 4 B). – 3, +3+ 5 C) – 1, + 7   D)  -4,+ 2, + 4

 

3.Натрий гидросиликатының формуласы:

  1. A) Na3PO4 B) Na2HPO4 C) .NaH2PO4    D) NaHSiO3

H2 HCl   D) Ag, Cu(OH)2, H2O

 

4..Шыны өндірісі қай қалада бар?

А.Таразда;   В.Талдықорғанда;     С.Алматы;         С.Маңғыстау

 

5.Хрусталь шыны қандай заттардан алынады

а) сақар, сода
б) сақар, қорғасын оксиді, құм
в) сақар, натрий оксиді;
г) сақар, калий оксиді;

 

2-ші нұсқа

1.Кремнийдің электронды конфигурациясы

  1. A) 1s22s22p63s23p1 B) 1s22s22p63s23p2

C). 1s22s22p63s23p3   D) 1s22s22p63s23p4

 

  1. Кремний (IV) оксидімен әрекеттесетін заттар қатары:
  2. A) .NaOH, Na2CO3 HF B) SiO2, Cl2O7, Al(OH)3 C) SO3,

 

  1. Силанның формуласы:
  2. A) .PH3 B) NH3 C) SiH4   D) PCl3

 

  1. Кремний қышқылының тұздары қалай аталады?

А.карбонаттар;   В.нитраттар;  С.силикаттар    Д.фосфаттар

 

  1. 13. Кремнийдің кристалл торы қандай?

а) иондық   б) металдық    в) молекулалық  г) атомдық.

 

 

Жауаптары:

1.С             1.В

2.Д             2.А

3.Д             3.С

4.А             4. С

5.Б              5.Г

 

 

 

 

 

 

«Бағдаршам» әдісі арқылы бағалау

 

 

 

Кері рефлексия парағын толтыру.

«Алма ағашы» арқылы көңіл-күйін білдіреді.

 

Үйге тапсырма:§25  кремний және оның қосылыстары

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Алған білімдерін пайдаланады, сараптайды, топпен ақылдасады, сыни ойлайды.

 

 

Оқушылар тест тапсырмасын орындап болғасын, бір-бірімен алмастырып тексереді, талдайды.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылар бүгінгі өткен тақырыпқа түсінгендерін бағдаршам түстері  арқылы  көрсетеді.

Қызыл – түсінген жоқпын.

Сары – жартылай түсіндім.

Жасыл – түсіндім.

Алманың  суретіне сабақ соңындағы көңіл-күйін жазып «Алма ағашына»  іледі.

 

Оқушылар бағаларын қойғызады.

Үй тапсырмасын жазып алады.

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *