Қызылорда облысы
Қазалы ауданы, Қазалы қаласы
Қ.Нұрмаханов атындағы №95 мектеп жанынан құрылған «Еркетай» шағын орталығы
Жайлаубаева Гүлшара
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекет: Қатынас
Білім беру саласы: Тіл дамыту
Тақырыбы: “Кішкентай бағбан”
Мақсаты: Балаларға бау-бақша туралы ұғымын қалыптастыру. Жеміс, көкөністерді тануды және атауды, көлемі бойынша іріктеуді үйрету. Үш тілді қолдану арқылы тілін, сөздік қорын дамыту. Ұқыпшылыққа, тазалыққа үйрету.
Әдіс тәсілдері: Көрсету, түсіндіру, әңгімелесу.
Көрнешілік: Әр түрлі жемістер, көкністер, гүл, ағаш.
Үш тілдік: Алма-яблоко-apple, алмұрт-груша-pear, өрік-абрикос-
жүзім-виноград-
мотивациялық-қозғаушы кезеңі:
- Сәлеметсіздер ме, балалар!
- Сәлеметсіз бе!
- Көңіл-күйлеріңіз қалай?
- Жақсы.
– Қане балалар, орнымыздан тұрайық, кішкентай шеңбер құрайық.
Доп, доп, дөңгелек,
Көп, көп, көбелек.
Көбелекке гүл керек,
Ал гүлге жаңбыр мен су керек.
– Балалар, гүлге ғана су керек пе?
Дұрыс айтасыңдар, балалар, «Сулы жер-нулы жер» деп бекер айтылмаған.
Балалар жаңа тақырыпты бастамас бұрын өткен оқу іс-әрекеттерімізді еске түсірейікші.
Біздер өткен оқу іс-әрекетімізде “Күзгі дала” тақырыбында өткен болатынбыз. Онда біз бір жылда неше жыл мезгілі болады?
- Қазір жылдың қай мезгілі? – Күз мезгілі.
- Күз мезгілінде не ай бар екен?
- Үш вй бар.
- Қыркүйек, қазан, қараша.
- Күз мезгілінде күн қандай болады?
- Салқын, жаңбыр жауады.
- Құстар қайда ұшып кетеді?
- Жылы жаққа ұшып кетеді.
Жұмбақ жасыру
Жиып-теріпболатын,
Қамбаға астық толатын.
Қызыл қырман ойнайтын,
Қай мезгіл деп ойлайсың? (күз). Слайд.
Жаңа тақырып: Жаңа оқу іс-әрекетіміздің тақырыбы “Кішкентай бағбан”
Суреттегі бағбанды түсіндіру
Бағбан, гүл өсіретін, бау-бақшаны баптайтын, суаратын адам.
Ғажайып сәт:
Бағбан кіріп келеді:
– Мен бағбанмын, бағбанмын,
Бақшамды мен баптаймын,
Су суарып ерте –кеш,
Мен бір жерде жатпаймын.
Балалар, бау-бақшада өсетін гүлдер мен көкөністер бізге не сыйлайды?
Жемістер айтады:
– Біз бақшада өсеміз,
Балдай тәттіміз,
Алмұрт, алма, жүзімбіз.
Біздің тіл үйірер дәміміз бар,
Денсаулыққа пайдалы орнымыз бар
Өрік:
Көктемде ерте гүлдеймін,
Кешігуді бiлмеймiн.
Уылжыған өрiкпiн,
Бау-бақшаға көрікпін.
Алмұрт:
Тіл үйренген алмұртпын,
Таңсығымын бар жұрттың.
Жақсы өсіре алмайды,
Қараса егер салғырт кім?
Жүзім:
Мен жүзіммін, жүзіммін,
Моншақ болып тізілдім.
Сары күзде үзіліп,
Себетке кеп тізілдім.
Гүлдер айтады:
– Біз гүлдерміз, гүлдерміз,
Сәндік әсемдікті сыйлаймыз.
Көкөністер:
Жау,жау жаңбыр, жау жаңбыр,
Егіннің көгі өссін.
Бау-бақшамыз құлпырып,
Гүлденіп жайнасын.
Өсіретін бойыңды,
Дамытатын ойыңды.
Қоянға да азықпын,
Мен жазықсыз сәбізбін.
Пияз:
Асханадан шықпаймын,
Атым-пяз, бұқпаймын.
Көзден жасты шығарып,
Тұмаудан бірақ сақтаймын.
Қияр:
Мен қиярмын, қиярмын,
Жап-жасыл боп тұрамын.
Балғын дәмім бойымда,
Қызанақпен сыңармын.
– Жарайсыңдар, балалар, сендер ақылды балалар екенсіңдер. Енді балалар, жемістер мен көкөністердің түсін пішінін анықтап, үш тілде атап көрейікші.
Алмұрт-груша-
өрік-абрикос
жүзім-виноград
пияз-лук
қияр-огурций
сәбіз-морков
- Балалар бүгін біз не үйрендік?
- Кезекпен айтып өтеміз?
– Жарайсыңдар балалар өте тамаша. Сендердің алдағы сәттерің қызықты өтсін.
Ойын: жапырақ жинау:
Шарты: 2 балаға жапырақ жинатып, жинаған жапырағын санату.
Мадақтау: Балалар бүгінгі оқу іс-әрекетіне жақсы қатыстыңыздар. Сендерге кішкентай бағбан өсірген алманы сыйға беремін.
Күтілетін нәтиже: Балалар бағбан жемісін алып рахмет пен тілектерін айтады. Өз үйлеріндегі жеміс ағашын айтады.
Жемістерді көлемін атап суреттен көрсетеді.
Балалар не білгендерін айтады.
Балалар бір-біріне сәттілік тілейді.