Зат есім

Батыс Қазақстан облысы

Зеленов ауданы

Новенький жалпы орта білім беретін метебі

Бастауыш сынып мұғалімі:

Абдрахманова Зауреш Сатвалдиевна

Сабақтың тақырыбы: «Зат есім»  3-сынып

Пәні: Қазақ тілі
Сыныбы: 3
Уакыты:  
Сабақтың тақырыбы: Зат есім
Құзыреттіліке жеткізетін сабақтың

максат — міндеттері:

а)акпараттық құзыреттілік:

ә)коммуникативтік құзыреттілік:

б)проблеманы шешу құзререттілігі:

 

 

Зат есім туралы жалпы мәлімет беру.

Ойын түрлерін пайдаланып, оқушылардың шығармашылық қабілеттерін дамыту.

Жаттығу барысында басқа сөз таптары ішінен зат есімді ажырата білуге  дағдыландыру.

Сабақтың типі: Жаңа сабақ
Сабақта қолданылатын педагогикалық    технологиялар: Педагогикалық қарым-қатынаста жеке тұлғаны ізгілендіру және демократияландырудағы негізделген технологиялар.Ынтымақтастықта білім беруді ізгілендіру
Сабақтың әдісі: Білім, іскерлік, дағдыны қалыптастыру
Пәнаралық байланыс: Әдебиетік оқу
Оқыту құралдары: Оқулық, топшама, суреттер
Сабақтың барысы: Мұғалімнің қызметі Оқушының қызыметі Күтілетін нәтиже
        I.            Ұйымдастыру бөлімі: —          Амандасу, түгендеу.

 

—          Оқушылардың назарын сабаққа аудару. Оқу құралдарының дайындығын тексеру.

—          Амандасау, кезекшілік міндеттерін атқару.

—          Сабаққа дайындалу.

 

Сабаққа даярлық ұйымдастырып, оқушылардың зейінін аудару.
      II.            Үй тапсырмасын тексеру:     Өткен материалды қаншалықты деңгейде түсінгендері анықталады.
   III.            Өткен материалды қайталау арқылы жаңа материалды қабылдауға дайындық. —          Оқушылар сіздер 2- сыныпта

зат есімді өттіңіздер.Есімізге түсіріп көрейікші. Зат есім дегеніміз не? Зат есім қандай сұрақтарға жауап береді?

—          Өте тамаша, дұрыс айтасын енді

біз зат есімді тереңірек қарастырамыз.

—          Заттың атын білдіретін сөзді зат

есім дейміз.

—          Зат есім кім? кімдер? не? нелер?

деген сұраққатар қойылады.

 

Өткен сабақты еске түсіре отырып, жаңа сабаққа көңіл бөледі.

 

Қойылған сұрақтарға дұрыс  та нақты жауап береді.

 

    IV.            Жаңа материалды түсіндіру. 1-       жаттығу.

—          Өте жақсы, ендеше оқулыққа

назар аударып, 15- беттегі 1- жаттығуға қарайық.

    З    
       а      
    т    
     
    е      
    с      
    і      
    м    

2-       жаттығу. Мәтінді оқу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Мәтінде не туралы айтылған?

-Мәтінге ат қой.

— Мәтінді зат есімдерсіз оқып көр.

 

 

 

 

 

-Мәтінді зат есімсіз түсінуге бола ма ?

-Зат есімдерді теріп жаз.

1-       жаттығу. Сурет бойынша тор көз

санына сәйкес келетін сөздерді тап.Ол сөздер қандай сұраққа жауап береді?

Қазы, алма, кесе, кілем, бесік, тарақ, мата

қ а З ы  
  т    а р а қ
м а т а  
     
  к е с е  
б е с і к  
  к і л е м
а л м а  

2-       жаттығу.Мәтінді оқы.

 

Қарғаның су ішкісі келді. Қорада су құйылған құмыра тұр еді.Құмырадағы су орта болатын.Қарғаның суға тұмсығы жетпеді.

Ол енді тұмсығымен құмыраға ұсақ тастар тастай бастады.Бір кезде су көтеріліп, ішуге жарады.

Л.Толтой

— Қарға.

— Қарғаның тапқырлығы.

—  Қарғаның ішкісі келді. Қорада құйылған тұр еді.Құмырадағы орта болатын.Қарғаның суға тұмсығы жетпеді.

енді тұмсығымен құмыраға ұсақ тастай бастады.Бір кезде көтеріліп, ішуге жарады.

(Мәтін түсініксіз құрылған)

-Жоқ.

-Су, құмыра, ол, тастар .

 

 

 

Сөзжұмбақты шеше отырып, оқушылар бұрынғы алған білімдерін еске түсіреді, зат есімге сұрақтар қояды, зат есімнің ережесін қайталайды.

 

 

 

 

Берілген мәтіннің мазмұны талданғаннан кейін, оқушылар мәтінді зат есімдерсіз сөйлемнің мағынасызекендігін оқып көрсетеді.

 

Тапсырмаларына толық жауап бере отырып, мәтінді талдайды.

 

 

      V.            Сергіту сәті: Бойды бекем тік ұста,

Еркін тұрып, тыныста.

Оң қолыңды оң жаққа,

Сол қолыңды сол жаққа,

Қолынды көтер жоғары,

Жақсылап бір байқа да,

Оншақты рет қайтала.

Бойды бекем тік ұста,

Еркін тұрып, тыныста.

Оң қолыңды оң жаққа,

Сол қолыңды сол жаққа,

Қолынды көтер жоғары,

Жақсылап бір байқа да,

Оншақты рет қайтала.

 

Сергіту сәті арқылы бойлары тынығады.

  3-       жаттығу.

Адамдар: кім? нағашы, ақын . . . .

Өсімдіктер: не? түймедағы, . . . .

Құстар: не? бүркіт, . . . .

Балықтар: не? жайын, . . .

Аңдар: не? жолбарыс, . . . .

Еңбек құралдары: не? егеу, . . . .

Көлік: не? трамвай, . . . . .

1-       жаттығу.  Сөздердің тобына

тағы үш сөзден қосып жаз.

Өсімдіктер: не? түймедағы, жусан, селеу, итмұрын.

Құстар: не? бүркіт, қарылғаш, торғай, көгершін.

Балықтар: не? жайын,

Аңдар: не? жолбарыс, арыстан, қоян, қасқыр, түлкі.

Еңбек құралдары: не? егеу, ара, күрек, біз.

Көлік: не? трамвай, машина, ұшақ

 

 

Сөздер тобын толықтыру арқылы зат есімнің нақты заттардың атауы екенін ұғынады.

Соынымен бірге, белгілі бір ұғым, құбылыстардың атауы болатынына да назар аударады.

    VI.            Жаңа білімді бекіту Тапсырма:  Оқушылар бүгін біз зат есімдердің мағыналары кең, өте бай ьолып келетінін аңғардық. Енді біз топтарға бөлініп тапсырма орындап көрейік.

( Тақтаға әртүрлі ұғымды білдіретін зат есімдер жазылады.Мысалы, құрылысшы, сәби, кітап, үй, жаңбыр, найзағай, қой, торғай, қияр, жолжелкен, т.б.)

 
Адамдық

қатысты

атаулар

 

 

 

 

 

 
Нақты

заттар

 

 

 

 

 
 

Құбылыс

аттары

 

 

 

 

 

 
Жан-

уарлар

аттары

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Өсім-

діктер

атаулары

 

 

 

 

 

Топқа бөлініп отырады.

 

 

Тақтадағы көмекші сөздерге сүйене отырып, тапсырманы орындайды.

 

 

 

Сазгер           Оқушы

Сәби

Көрші

Адамдық                Құрлысшы

Малшы          қатысты

ата                 атаулар                 Мұғалім

 
Дәрігер                                  Саудагер

Нағашы әже

 

терезе             ыдыс

 
шкав                                          сабын

Нақты

заттар                    кітап

баға

 
қалам                             бөлме

үй

сел                боран

 

тасқын                                     дауыл

Құбылыс

Жел                     аттары               жаңбыр

 

Қар                                        бұлт

найзағай

 

қоян               үкі

 
қасқыр                                        сиыр

Жан-

уарлар                  түйе

қырғауыл           аттары

бүркіт

арыстан

қой

 

 

 

 

 

 

 

Бидай            арпа

 

Қияр                                         алма

Өсім-

діктер                  өрік

қауын              атаулары

сұлы

 

қарбыз          қауын

 

 

 Шығармашылақ тапсырмалар арқылы алған білімдерін көрсетеді.

 

 

 

 

 

Әр топ өзіне жүктелген міндетті орындап, әртүрлі ұғымды білдіретін зат есімдерді жазады.

 

 

Адамдық қатысты атауларын толтырады.

 

 

 

 

Нақты заттарды жазады.

 

 

 

 

 

 

 

Табиғат құбылыстарының атауын жазады.

 

 

 

 

 

Жануарлар атауларын толтырады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өсімдіктер атауларын толтырып жазады.

 

 

 

 

 

 VII.            Үй тапсырмасы 4-       жаттығу.

Балабақта

Бағында бұл балалар

Іні,

Әпке,

Аға бар,

Ойыншықтар мол онда:

Машина,

Арба,

Шана бар.

Жазатұғын тақта бар,

Үйретеді тақпақ та,

Жаңылыспай жаттап ал.

С.Оспанов

5- жаттығу.

Өнер – ағып жатқан бұлақ,

Ғылым – жанып тұрған шырақ.

 

Ата – бәйтерек,

Бала – жапырақ.

 

 

 

4         — жаттығу.Өлеңді оқы. Зат

есімдерді теріп жаз.Оларды қандай белгісі бойынша екі топқа бөліп жазар едің?

 

Кім? Балалар,іні, әпке, аға,

Не?  Ойыншықтар, машина, арба, шана, тақта, ат, тақпақ.

 

 

 

 

 

 

 

5- жаттығу. Мақалдарды көшіріп жаз. Зат есімдердің астын сыз.

Өнер – ағып жатқан бұлақ,

Ғылым – жанып тұрған шырақ.

 

Ата – бәйтерек,

Бала – жапырақ.

 

 

 

 

 

 

Сабақта алған білімдерін қолдана отырып жаттығудын тапсырмаларып толық орындау.

VIII.            Қортынды —          Үй тапсырмасытүсінікті ме?

—          Сұрақтарыңыз барма?

—          Сау болыңыздар!

—          Иә

—          Жоқ

—          Сау болыңыз!

   Үй тапсырмасын күнделіктеріне жазып алады.
[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *