Сабақтың тақырыбы: Интервалдар әдісі
Сабақтың мақсаты:
1.Білімділік: Интервалдар әдісін, квадрат және бөлшек — рационал теңсіздіктерді интервалдар әдісімен шешуді үйрету.
2.Тәрбиелік: Ұқыптылыққа, жинақылыққа, зейінділікке тәрбиелеу.
3.Дамытушылық: Квадрат және бөлшек – рационал теңсіздіктерді интервалдар әдісімен шешуді үйрене отырып, есептер шығару дағдыларын дамыту.
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Әдісі: баяндау, есептер шығару, тапсырмалар орындау.
Көрнекілігі: слайд, бағалау бетшесі,маркер, плакат,сызғыш
Сабақтың барысы:
I.Ұйымдастыру.Оқушылармен амандасу,түгендеу. Оқушыларды топтарға бөліп отырғызу.I топ.”Функция”, II топ. “Квадрат”, III топ. “Аргумент”
II.Үй тапсырмасын тексеру. “Қайталау — оқу анасы”
- Биквадрат теңдеу дегеніміз не? И
- Квадрат үшмүше дегеніміз не? Н
- Квадрат үшмүшені көбейткіштерге жіктеу формуласы қалай? Т
- Квадраттық функция дегеніміз не? Е
- Квадрат теңдеу дегеніміз не? Р
- Келтірілген квадрат теңдеу дегеніміз не? В
- Квадрат теңдеудің түбірлер саны дискриминанттың мәніне байланысты неше жағдайда қарастырамыз? А
- Квадрат теңсіздіктер дегеніміз не? Л “ИНТЕРВАЛ” сөзі шығады
III.
квадрат теңсіздігі берілсін. Бұл теңсіздікті интервалдар әдісімен шешу үшін, алдымен , +bx+c функциясы графигінің Ох осімен қиылысу нүктелерінің абсциссаларын, яғни фунцяның нөлдерін табу керек.
Мысалдар:1)
+8 D=
Сан түзуінде , нүктелерін белгілейміз.Белгіленген нүктелер арқылы толқынды сызық жүргіземіз.Сонда сан түзуі үш интервалға бөлінеді.
2 4
Жауабы: (-∞;2)Ս(4;+∞)
2)
x-7=0 x-1=0
Ж: (-∞;1)Ս (7;+∞)
3) x+2=0 x+5≠0
Ж: (-∞;-5) Ս [-2;+∞)
Теңсіздіктерді интервалдар әдісімен шешу үшін мына алгоритм қолданылады:
- Берілген теңсіздікті P(x)< 0, P(x)>0, P(x)≤0, P(x)≥0 түрлерінің біріне келтіреміз.
- Теңсіздіктің сол жағын нөлге теңестіріп, шыққан теңдеуді шешеміз, яғни сәйкес функцияның нөлдерін табамыз,
- Теңдеудің түбірлерінің мәнін сан осіне белгілеп, сан осін интервалдарға бөлеміз.
- Интервалдың кез келген біреуінде фукцияның таңбасын анықтап, осы интервалға анықталған таңбаны қоямыз.
- Теңдеудің түбірі қайталанбаған немесе тақ рет қайталанған жағдайда қалған интервалдардағы таңбаларды кезекпен қоямыз, ал егер түбір жұп рет қайталанса, осы түбірдің екі жағындағы интервалдардың таңбаларын бірдей етіп аламыз.
- Таңбасы теңсіздік таңбасына сәйкес интервалдарды жауап ретінде аламыз.
- Бекіту. 1. Оқулықпен жұмыс. ”Кім жылдам?”
№296.
1)(x-1) (x+4) ≥ 0 2) (x+2) (x-3) < 0 3) (x-5) (x-1,5) < 0 4) (x-4) (x+3 )≤ 0
x-1=0 x+2=0 x-5=0 x-4=0
x+4=0 x-3=0 x-1,5=0 x+3=0
ж: (-∞;-4] Ս [1;+∞) ж: (-2;3) ж: (1,5;5) ж: [-3;4]
№297.
- x (x+1) (x-7) ≥ 0 3) 5x (3+x) (x-9) < 0
5x=0
ж: [-1;0] Ս [7;+∞) ж: (-∞;-3) Ս (0;9)
- “Кім тапқыр?” – топтық жұмыс.Үш топқа есеп беріледі, әр топ бірігіп есептерін шығарып топтан бір оқушы есепті, яғни постер қорғайды.Теңсіздікті шешіңіз:
1-топ 2-топ 3-топ
D=
Ж: [- ;1]
D=
Ж: [1,5;2]
Ж:(-∞; )Ս(1;+∞)
- “Сергіту сәті”. Берілген тапсырмаларды орындай отырып, жасырын тұрған сурет шығады.Теңсіздікті шешіңіз:
x-1=0 3x-8=0 3x=8 (x-1) (x+1)=0
Ж: [1 ; ] Ж: (-∞;-1) Ս (1; )
Жасырын сурет Ұлы Жеңіске 70 жыл.Оқушылар Жеңіс күніне байланысты өлең шумақтарын айтады.
V.Үйге тапсырма беру.№ 297 — 2); 4) № 298 — 1); 3)
VI.Бағалау.Әр топтың бағалауымен және өз пікірімді айта отырып бағалау.
VII.Қорытындылау.Сабақ аяқталды.Сау болыңдар!
[bws_related_posts]