Сынып: 5 «А»
Өтілетін күні: 16 қараша 2015
Сабақтың тақырыбы: §4.2. Көбейтіндінің, қосындының және айырманың бөлінгіштігі.
Сабақтың мақсаты:
- Білімділігі: Оқушыларға қосындының, көбейтіндінің және айырманың берілген санға бөлінгіштігі туралы мағлұмат беру. Тиімді тәсілмен қосындының, көбейтіндінің және айырманың берілген санға бөлінгіштігін есептей білу.
- Дамытушылығы: Логикалық ойлау қабілеті мен есептеу дағдыларын жетілдіру, белсенділіктерін арттыру, пәнге қызығушылықтарын арттыру.
3.Тәрбиелігі: Достық қарым-қатынасқа, шыншылдыққа, дәлдікке, ұқыптылыққа тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгерту сабағы
Сабақтың типі: білік пен дағдыны қалыптастыру
Оқытудың әдісі: теориялық және практикалық
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, ұлы математиктердің пікірлері
Сабақтың барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі:
а) Сәлемдесу
ә) Оқушыларды түгендеу, топқа бөлу
б) Оқушылардың назарын сабаққа аудару
в) Сабақтың мақсатымен таныстыру
- Үй тапсырмасын тексеру кезеңі: №570 есеп
- Жаңа сабақты меңгерту кезеңі:
Көбейтіндінің бөлінгіштігі:
Анықтама: Егер көбейтінділердің біреуі берілген санға бөлінсе,
онда көбейтінді де сол санға бөлінеді.
Көбейтінді | Бөлгіш | Көбейтінділердің бөлінгіштігі | Көбейтінділердің
Бөлінгіштігінің мәні |
24*19*7
90*8 |
8
5 |
=(8*3)*19*7= 8*(3*19*7)=
24:8=3 =(15*6)*8=(5*3)*(6*8)=5*(3*6*8)= 90:15=6, 15:5=3
|
=8*399 /демек 8-ге бөлінеді/
=5*144 /демек 5-ке бөлінеді/ |
Егер көбейтінді b санына бөлініп, ал в саны c санына бөлінсе, онда көбейтінді с санына да бөлінеді.
Қосындының бөлінгіштігі:
Анықтама: Егер қосылғыштардың әрқайсысы жеке-жеке берілген санға бөлінсе, онда қосынды да сол санға бөлінеді.
Қосынды | Бөлгіш | Қосылғыштардың бөлінгіштігі | Қосындының Бөлінгіштігінің мәні |
8585+51
|
17
|
=17*505+17*3=17*(505+3)=
8585:17=505, 51:17=3
|
=17*508/демек 8-ге бөлінеді/
|
Әріппен жазсақ: (a+ b):c = a:c + b:c
Айырманың бөлінгіштігі:
Анықтама: егер азайғышта, азайтқышта берілген санға жеке-жеке бөлінсе, онда айырма да сол санға бөлінеді.
Айырма | Бөлгіш | Айырманың бөлінгіштігі | Айырманың
Бөлінгіштігінің мәні |
117-65 | 13
|
=13*9 — 13*5=13*(9-5)=
117:13=9
|
=13*4/демек 13-ке бөлінеді/
|
- Дамыту кезеңі: Есептер шығару.
Сыныпта топта орындалады: № 586(1,2,3), № 587 (1,2,3), №588 (1,2,3), №589(1,2,3)
Деңгейлік тапсырма: № 590, №591
- Сабақты бекіту кезеңі:
- Көбейтіндінің берілген натурал санға бөлінгіштігін қалай білеміз?
- Қосындының берілген натурал санға бөлінгіштігін қалай білеміз?
- Айырманың берілген натурал санға бөлінгіштігін қалай білеміз?
- Оқушыларды бағалау. Жинаған фигураларына қарай бағалау
Сыныпта белсенді қатысып отырған оқушылар бағаланады.
- Үйге тапсырма: 4.2. тақырыпты оқу, ереже жаттау, № 592 кестені толтыру.
Пән мұғалімі: Узакова Алия Қырғызбайқызы
Сабақтың жоспары
|
Сабақтың тақырыбы: §4.2. Көбейтіндінің, қосындының және айырманың бөлінгіштігі
ü Оқушыларға қосындының, көбейтіндінің және айырманың берілген санға бөлінгіштігі туралы мағлұмат беру. Тиімді тәсілмен қосындының, көбейтіндінің және айырманың берілген санға бөлінгіштігі есептей білу. ü Логикалық ойлау қабілеті мен есептеу дағдыларын жетілдіру, белсенділіктерін арттыру, пәнге қызығушылықтарын арттыру. ü Достық қарым-қатынасқа, шыншылдыққа, дәлдікке, ұқыптылыққа тәрбиелеу. |
|
Күні, уақыты 16 қараша 2015ж.
Сабақтың ұзақтығы- 45 минут |
Сыныбы: 5 «А»
Жалпы оқушы саны: _____ Сабаққа қатысқаны: _____ |
|
Мұғалім | Оқушы | |
Психологиялық дайындық | Көңіл күй жаттығуын үйрету | Көңіл күйді көтеруге жаттығу жасау. Оқушылар бір-біріне өздерінің жақсы қасиеттерін айтып мадақтайды. М: Әдепті Әлия Сыпайы Сымбат, Мерген Мирас, т.б. |
а) Ой ашар. | Геометриялық фигуралар (дөңгелек, куб, тікбұрышты параллепипед) тарату | Берілген фигураларды құрастыру арқылы топқа бөліну |
ә) Үй тапсырмасын тексеру. | Айтылған жауаптарды тыңдап, дұрыстығын анықтайды. | Бөлінген топтар бір-біріне сұрақ-жауап арқылы үй тапсырмасын тексереді. |
б) Жаңа сабақ. | Жаңа сабақ туралы кіріспе, негізгі формулаларды түсіндіру, | Формулаларға мысалдар келтіру, оларды дәлелдеу |
І. Қызығушылықты ояту. | Құрылған топтарға тапсырма беру. | Топ мүшелері тапсырманы бірігіп орындайды. |
а) Ой қозғау. | Есептің шығу жолы қандай? | Есептерді шығару арқылы, шешуін дәлелдеу №586,587,588, 589 |
ә) Өзіндік жұмыс. | Деңгейлік есепті шешу | №590,№591 есепті шешу |
ІІ. Мағынаны ашу сатысы | Бағыт беру. | Жаңа сабақтың негізгі түйінін анықтау |
а) Топпен жұмыс. | Оқушылардың жауаптарын толықтыру. | Жаңа тақырып бойынша топтар сұрақ-жауап арқылы сабақты пысықтайды |
ә) Венн диаграммасы.
|
Диаграмманың ерекшелігін айту | Сабақта не түсінді, соны диаграммаға түсіру |
ІІІ. Ой толғаныс сатысы. | Логикалық тапсырма | Ойларын жинақтап, топ мүшелері жауап береді |
а) Бағалау. | Бағалауға арналған геометриялық фигуралар тарату. | Оқушырар өздерін-өздері бағалайды |
ә) Үйге тапсырма | §4.2 тақырыпты оқу, №592 кесте толтыру 137бет. | Тақырыпты оқу. Анықтамаларды жаттау, №592 кесте толтыру |
б) Кері байланыс | Кері байланыс тақтасын түсіндіру. Күзгі ағаш келбетіне жапырақтар ілу. | Өз пікірлерін, ұсыныстарын, сабақта нені түсінбегенін, сабақта алған әсерлерін жазып, ілу. |
Пән мұғалімі: Узакова Алия Қырғызбайқызы
Математика информатика пәнінің мұғалімі Санаты 2 Еңбек өтілі 10 10 мектеп |