Қызылорда облысы, Қазалы ауданы, Әйтеке би кенті,
Жанқожа батыр атындағы № 70 орта мектебі,
Математика пәнінің мұғалімі
Тлеубаева Лаура
Сыныбы: 5 сыныбы
Сабақтың тақырыбы: Жай бөлшектің негізгі қасиеті
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: Жай бөлшектің негізгі қасиетін тұжырымдау.
Дамытушылық: Жай бөлшек пен бөліндінің арасында қандай ұқсастық барын білу. Жай
бөлшекті қалай қысқартылатынын білу.
Тәрбиелік: Бөлшек сандарды таныстыру арқылы оқушылардың математикаға деген қызығушылын арттыру
Сабақтың түрі: Жаңа сабақты түсіндіру.
Сабақтың типі: Деңгейлік тапсырмалар орындату.
Көрнекілігі: Деңгейлік тапсырмалар жазылған үлестірме қағаздар, суреттер салынған плакаттар.
Барысы:
1) Ұйымдастыру;
2) Үй тапсырмасын тексеру
Сұрақтар: 1. Үлес дегеніміз не?
2. Жай бөлшек дегеніміз қандай сан?
3. Жай бөлшектің алымының және бөлімінің мағнасы қандай?
№ 193, № 198, №202 (2), № 207 (2)
Жаңа тақырыпты түсіндіру.
4 4 8 3 3 3 • 2 6
—-• 3 —— ——- • 6 = —- —— ——- = —— ;
1 3 1 8 4 4 • 2 8
Бөліндінің қасиеті: 3 :4 = ( 3 • 2) : (4 • 2)
Бөлшектің қасиеті: 3 3• 2 6
—— = ——— = ——;
4 4 • 2 8
Жай бөлшектің алымын да, бөлімін де бір натурал санға көбейткеннен жай бөлшек өзгермейді.
Мысалы:
9: 24 = (9: 3) : (24: 3) немесе
9 9:3 8 9 3
—— = ——— = ——-, демек —— = —— ;
24 24:3 3 24 8
Бөлшектің алымын да, бөлімін де 1-ден өзге ортақ бөлшегіне бөлу жай бөлшекті қысқарту деп аталады.24
——- бөлшекті қысқарт EYOБ (24; 32) =8 32
-
тәсіл:
24 24: 8 3 24 3
—— = ——— = —- , —— = ——;
32 32: 8 4 32 4
-
тәсіл:
36 2 • 2 •3 • 3 9
—— = —————- = ——
56 2 • 2 • 2 •7 14
3- тәсіл:
455 91 13
——- = ——- = ——
630 126 18
Жай бөлшектің алымы мен бөлімі өзара жай сандар онда ондай б-өшектерді қысқартылмайтын бөлшектер деп аталады
Мысалы: 3 9 19
—— ; —— ; ——;
4 14 18
Сыныпта шығарылатын есептер
№226 1) 2 2 • 10 20 1 1•5 5
— = ——— = —— —- = ——— = —-
3 3 • 10 30 4 4 •5 20
№228 3 1 6 2 6 2 9 3 45 15
— = — ; —- = — ; —- = —-; —- = —-; —- = ——;
6 2 9 3 15 5 24 8 33 11
№ 231
2• 3• 3 • 5 6
————- = —— ;
5 • 3• 11 11
81 • 12• 5 1• 5 15 1
——————— = ——— = —— = 2 —- ;
36 • 9 • 7 7 7 7
№235
1кг 400г — алма
2кг 600г тосап
Қалғаны қант
Тосаттың қандай бөлігі алма?
1кг 400 1400 14 7
———— = ——- = —— = —— бөлігі
2кг600г 2600 26 13
Қандай бөлігі қант?
2600 – 1400 = 1200 (г)
1200 12 6
——- = —— = —— бөлігі
2600 26 13
№237
-
3 * 3 18
—- = —— ; —— = —— ;
4 24 4 24
2) 18 9 18 9
—— = —— ; ——— = —— ;
* 11 22 11
№242
540 сөзді Марат – 6 минутта
Болат — 5 минутта оқиды.
Жылдамдықтарын табыңыздар:
540
= ——- = 90; ( сөз/мин)
6
540
= ——- = 108; ( сөз/мин)
5
Үйге №226;№228; № 230; № 238
[bws_related_posts]