Қызылорда облысы
Шиелі ауд. Еңбекші ауылы
№159 «Еңбекші» қазақ орта мектебі
Мұғалім аты-жөні: Егембердиева Гүлнұр информатика-математика пән мұғалімі
Сабақтың тақырыбы: «Квадрат теңдеулер» тарауын қорытындылау
«Квадрат теңдеулер» тарауын қорытындылау
Сабақтың мақсаты:
Білімділік: оқушылардың квадрат теңдеулерді және оған келтірілетін теңдеулерді шешу дағдыларын жетілдіру;
Дамытушылық:оқушылардың ойын жеткізе білуін және ой өрісін дамыту.
Тәрбиелілік: оқушыларды ұйымшылдыққа, ұқыптылыққа, дәлдікке тәрбиелеу;
Сабақтың көрнекілігі: интерактивті тақта, сзбалар, карточкалар
Сабақтың түрі: Сайыс сабақ
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру кезеңі.
І бөлім «Ұшқыр ой» (сұрақ-жауап)
ІІ бөлім «Есіңе түсір»
ІІІ бөлім «Мың бір мақал»
ІV бөлім «Тапқырлар»
V бөлім «Кім жылдам?» (фомулалар құрастыру)
Сыныпты 2 топқа бөлемін. «Х» және «Y» топтары. «Х» тобының басшысы: Сәтбай Мұқағали, «Y» тобының басшысы: Мұса Нұртөре.
І бөлім: «Ұшқыр ой» (сұрақ-жауап)
«Х» тобының сұрақтары:
- Қандай теңдеулерді квадрат теңдеу деп атаймыз?
Ж: ах2+bх+с=0 түрінде берілген теңдеуді квадрат теңдеу деп атаймыз.
- Квадрат теңдеудің түбірлері неге байланысты ?
Ж: Дискриминантқа
3. Егер D>0 болса, онда квадрат теңдеудің неше түбірі болады?
Ж: 2 түбірі
4. Келтірілген квадрат теңдеу дегеніміз не?
Ж: Егер толық квадрат теңдеудегі 1-ші коэффиценті 1-ге тең болса (а=1), онда ол келтірілген квадрат теңдеу деп аталынады.
5. Толымсыз квадрат теңдеу формуласын жаз.
Ж: 1 жағдай: ах2+bx=0, c=0;
2 жағдай: ax2+c=0, b=0;
3 жағдай: ax2=0, b=0, c=0;
6. Кез келген сөзде, өсімдікте болады, ал ол теңдеуде болама?
Ж: Ия, түбір
7. Рационал теңдеулер дегеніміз не?
Ж: түрінде берілген теңдеулерді рационал теңдеу деп атаймыз.
«Y» тобының сұрақтары:
- Екінші дәрежелі теңдеу атауы?
Ж: Квадрат теңдеу деп атаймыз.
- Теңдеу шешу дегеніміз не?
Ж: Түбірін, шешімін табу
3. Егер D<0 болса, онда квадрат теңдеудің неше түбірі болады?
Ж: Түбірі болмайды
4. Квадрат теңдеулердегі a, b, c – сандары қалай аталады?
Ж: a, b – коэффиценті , с – бос мүшесі деп аталынады.
5. Квадрат теңдеудің түбірлер саны дискриминантқа байланысты, сол үш жағдайды жаз
Ж: 1 жағдай: D>0, x1/2=;
2 жағдай: D=0, x1/2=;
3 жағдай: D<0, түбірі болмайды
6. Күн жылына неше рет шығады?
Ж: 365 рет
7. Биквадрат теңдеу дегеніміз не?
Ж: ах4+bх2+с=0 түрінде берілген теңдеулерді биквадрат теңдеу деп атаймыз.
ІІ бөлім. «Есіңе түсір». Квадрат теңдеудің түбірлеріне байланысты семантикалық картаны толтыру.
«Х» тобы
№ | Теңдеулер | Толымды | Толымсыз | Келтірілген | Келтірілген
емес |
а | b | c |
1 | 4x2+8x-4=0 |
+ |
+ |
4 | 8 | -4 | ||
2 | x2+8x+3=0 |
+ |
+ |
1 | 8 | 3 | ||
3 | 16x2-9x=0 |
+ |
+ |
16 | 9 | 0 | ||
4 | x2-16=0 |
+ |
+ |
1 | 0 | -16 | ||
5 | -x2-x-=0 |
+ |
+ |
1 | -1 | — | ||
6 | -x2-x=0 |
+ |
+ |
-1 | -1 | 0 |
«Y» тобы
№ | Теңдеулер | Толымды | Толымсыз | Келтірілген | Келтірілген
емес |
а | b | c |
1 | x2+5=0 |
+ |
+ |
5 | 0 | |||
2 | -5x2+10x-4=0 |
+ |
+ |
-5 | 10 | -4 | ||
3 | x2-8x=0 |
+ |
+ |
1 | -8 | 0 | ||
4 | -x2+6x+16=0 |
+ |
+ |
-1 | 6 | 16 | ||
5 | 2x2+1,7x+0,3=0 |
+ |
+ |
2 | 1,7 | 0,3 | ||
6 | 4,5x2=0 |
+ |
+ |
4,5 | 0 | 0 |
III «Мың бір мақал»
«Х» тобы
- Білімді мыңды жығады,…
Ж: Білікті бірді жығады
x1=1 x2=1000, x2-1001x+1000=0
- Отыз тістен шыққан сөз,…
Ж: Отыз рулы елге тарайды
x1=30 x2=30, x2-60x+900=0
- Бір елі ауызға,…
Ж: Екі елі қақпақ
x1=2 x2=1, x2-3x+2=0
- Жеті рет өлшеп,…
Ж: бір рет кес
x1=1 x2=7, x2-8x+7=0
«Y» тобы
- Бір кісі қазған құдықтан,…
Ж: мың кісі су ішеді
x1=1000 x2=1, x2-1001x+1000=0
- Ұлға отыз үйден,…
Ж: қызға қырық үйден тыю
x1=40 x2=30, x2-70x+1200=0
- Қырық қысаң,…
Ж: елу елес
x1=50 x2=40, x2-90x+2000=0
- Жігіт сегіз қырлы,…
Ж: бір сырлы
x1=1 x2=8, x2-9x+8=0
ІV бөлім «Тапқырлар»
Кестедегі жасырынған есімдер квадрат теңдеудің түбірлеріне байланысты атақты ғалымдарды табу.
«Х» тобы
№ | Теңдеулер | Жауабы: |
1 | 2x2-8x-10=0 | -1;5 |
2 | -x2+6x+16=0 | -2;8 |
3 | x2-8x=0 | 0;8 |
4 | 5x2-18x+16=0 | 2;1,6 |
5 | x2-10x+24=0 | 4;6 |
6 | 7x2-8x+7=0 | -1; |
7 | х2-8х+7=0 | 1;7 |
4 | 1 | 6 | 2 | 3 | 5 | 7 |
Ф | Р | А | Н | С | У | А |
Р | А | Ф | С | Н | У | А |
-1;5 | -1; | 2;1,6 | 0;8 | -2;8 | 4;6 | 1;7 |
«Y» тобы
№ | Теңдеулер | Жауабы: |
1 | x2-7x+10=0 | 2;5 |
2 | 7x2-21x=0 | 0;3 |
3 | -3,5;5 | |
4 | x2-x-2=0 | 2;-1 |
5 | 4x2-9=0 | ; |
6 | 2x2+8x+8=0 | -2 |
7 | х2-9х+8=0 | 1;8 |
4 | 2 | 1 | 6 | 3 | 5 | 7 |
Х | О | Р | Е | З | М | И |
Р | О | З | Х | Е | М | И |
-1;5 | -1; | 2;1,6 | 0;8 | -2;8 | 4;6 | 1;7 |
V бөлім «Кім жылдам?» (фомулалар құрастыру). 2 топқа бөлініп қалған формулалар беріледі соны тез құрастыру керек.
1. ах2+bх+с=0
2. x1/2=;
3.
4. x1/2=;
5. (a+b)2 = a2+2ab+b2
6. x1+x2=
7. x1*x2=
8. a2-b2=(a-b)(a+b)
VI. Үйге тапсырма
Тарауды қайталау, квадрат теңдеудің түрлеріне есептер құрастырып келу.
VIІ. Сабақты қорытындылау.
VIІІ.Бағалау. Сабақ соңында тортарды бағалау парағы арқылыбағаланып, жеңімпаз тобы анықталады. Белсене қатысып отырған оқушылар бағаланады.
Бағалау парағы:
№ | Топтың аты | «Ұшқыр ой»2 ұпай | «Есіңе түсір»1 ұпай | «Мың бір мақал»3 ұпай | «Тапқырлар»5 ұпай | «Кім жылдам?»4 ұпай |
«Х» тобы | ||||||
«Y» тобы |
[bws_related_posts]