Қазақстан Республикасы Ғылым және Білім Министрлігі
Нөлдермен аяқталатын сандарды
ауызша көбейту және бөлу тәсілдері.
Математика пәні 4-сынып.
ОҚО Сайрам ауданы №7 Бабыр атындағы жалпы орта мектеп
бастауыш сынып мұғалымы Карима Мусаева.
ОҚО, Сайрам ауданы, №7 Бабыр атындағы жалпы орта мектеп
бастауыш сынып мұғалімі Карима Мусаева. Математика пәні
4-сынып.
«Нөлдермен аяқталатын сандарды ауызша көбейту және бөлу тәсілдері.»
Сабақтың мақсаты:
1.Білімділігі: көп таңбалы сандарды ауызша көбейту және бөлу тәсілдерін қалыптастыру;сандарды разрядтарға жіктеуді меңгерту; нөлдермен аяқталатын сандарды ауызша көбейту және бөлудің тиімді тәсілдерін оқушыға меңгерту;сонымен бірге осы тәсілді есептеуде қолдана білуге жаттықтыру; есептің әр түрін шығару дағдыларын жетілдіру;
- Дамытушылығы:оқушыларды ұйымшылдықпен,топпен бірлесіп жұмыс жасауға,есептерді тұжырымдап айту дағдыларын,ізденушілік қабілеттерін,сөз мәнерлерін дамыту; 3.Тәрбиелігі: көркем әрі сауатты жазуға ұйрету,бірін-бірі қолдауға,елінің мақтанышы болуға тәрбиелеу;
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі,сәлемдесу.
Ой қозғау бөлімі:
Есептеуге жүйрік болсаң жасыңнан,
Математикаға орын берсең басыннан.
Барлық ғылым саған ұйір болады,
Досың солар табылатын қасыңнан,
дей отырып,математика сабағын бастаймыз
Сендер математика пәнін қалай меңгергендіктеріңді,білімді де,білгір,тапқыр, алғыр екендіктеріңді көрсетіңдер.
Құлақтанып ұлылардың сөзінен,
Жақсыны танып көкіректегі көзіммен
Кішкентай болсам да,
Ұлкендерше ұйықтарда
Өз-өзіме есеп беріп,көз ілем.
Оқушыларға қағазда тапсырма беріледі:
3∙9-17 | 30∙3+10 | 49:7 |
50:5+0 | 10∙10 | (60+3):9 |
90:9∙1 | 700:7 | (90-34):8 |
1дм-?см | 25∙4 | 1апта-? сутка |
7∙4-18 | 1м-?см | 280:40 |
100:10 | 1ц-?кг | 35:5 |
8∙5-30 | 40+60 | 3∙9-20 |
45:9+5 | 40∙3-20 | 56(4∙2) |
ТАПСЫРМАНЫ ОРЫНДАП,БІР-БІРЕУНЫҢ ЖҰМЫСЫН ТЕКСЕРЕДЫ (ЖҰПТЫҚ ЖҰМЫС).
ЕНДІ ТОПТАРҒА БӨЛІНЕМІЗ:
ТАПСЫРМА ЖАУАБЫ 10 БОЛҒАН ОҚУШЫЛАР 1-ТОП
ТАПСЫРМА ЖАУАБЫ 100 БОЛҒАН ОҚУШЫЛАР 2-ТОП
ТАПСЫРМА ЖАУАБЫ 7 БОЛҒАН ОҚУШЫЛАР 3-ТОП
ПСИГОЛОГИЯЛЫҚ ДАЙЫНДЫҚ
ӘР ТОПҚА КӨШБАСШЫ ТАҢДАП АЛАЙЫҚ:
ҚАЙ ТОПТАҒЫ ОҚУШЫ ЖАУАП ШЫҚҚАН САН ҚАТЫСҚАН МАҚАЛ ТАПСА ,СОЛ БАЛА КӨШБАСШЫ БОЛАДЫ.
БІРДІ КЕССЕҢ ОНДЫ ЕК.
ЖУЗ СОМ АҚШАҢ БОЛҒАНША,ЖУЗ ДОСЫҢ БОЛСЫН.
ЖЕТІ АТАСЫН БІЛМЕГЕН-ЖЕТЕСІЗ.
ӘР ТОП ЕСІМ ТАҢДАП АЛАДЫ:
1.Білгірлер. 2.Тапқырлар. 3.Алғырлар
Сергіту сәті
Күнге қарап қолымды
Бір,екі,үш деп соғайын.
Қарап тұрған көршіме
Мен қолымды бұлғайын…..
Жылы-жылы жүзбенен
Маңдайынан сипайын….
Жылы-жылы сөзбенен
Жүрегімді сыйлайын….
Ыстық алақаныммен
Қолыңды бер,қысайын…
Амандасып өзіңмен
Құшақтасып алайын.
Мотивациясын ояту
Сұрақ-жауап өткізу:
- Математик амалдарді ата: +, -, ∙, :
- Ең кіші 3 таңбалы сан: 100
3 . 1т неше кг ? 1000 кг
- 10 ∙ 10 нешеге тең? 100
- Ең улкен 4 таңбалы сан: 9999
- 100кг ? Центнер 1ц
7 . 9∙20 180
8 . 1ғасыр ? Жыл 100
- 1000:100 10
- 100∙10 1000
- Ең кіші 4 таңбалы сан: 1000
12.1 балада 8 дәптер болса,5 балада неше дәптер? 40
Мағынаны тану бөлімі .
Жаңа сабақ:
Өрнектерды салыстыр.Ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ата.
231∙10∙2=4 620 2 310∙2=4 620
231∙100∙2=46 200 23 100∙2=46 200
231∙1000∙2=462 000 231 000∙2=462 000
231∙2∙10=4 620 231∙20=4 620
231∙2∙100=46 200 231∙200=46 200
231∙2∙1 000=462 000 231∙2 000=462 000
Сергіту сәті. БІР САУСАҒЫМ ТІПТІ ДЕ,
ҰСТАЙ АЛМАС ЖІПТІ ДЕ.
ЕКІ САУСАҚ БІРІКТІ,
ҚОЛҒА ИНЕ ІЛІКТІ.
ҮШ САУСАҒЫМ ОРАМДЫ,
ЖҰГІРТЕДІ ҚАЛАМДЫ.
ӨНЕРЛІ ЕКЕН ОН САУСАҚ,
ҚАЛА САЛСАҚ, ЖОЛ САЛСАҚ.
2 310∙200=231∙10∙2∙100=(231∙2)(10∙100)=462∙1000=462 000
2.
24:6=4
240:60=24 онд. :6 онд.=4 онд.
2400:600=24жұзд. :6 жұзд..=4 жұзд.
24000:6000=24мыңд. :6мыңд .=4 мыңд.
Нөлдермен аяқталатын сандарды нөлдермен аяқталатын сандарға бөлу кезінде(қалдықсыз) алдымен бөлінгіш пен бөлгіштегі нөлдерді теңдей алып тастап,содан соң бөлуді орындау тиімді.
240 ØØØ :6 ØØØ= 240: 6=40
3-тапсырма ауызша орындалады.
40 → ×700 → 28 000 40 → ×7 000 → 280 000
↓ ↑ ↓ ↑
×7 ×100 ×7 ×1 000
↓ ↑ ↓ ↑
280 280
68 000→ :200→ 340 68 000→ :2 000→ 34
↓ ↑ ↓ ↑
:2 :100 :2 :1000
↓ ↑ ↓ ↑
34 000 34 000
4-тапсырма тақтада және дәптерде орындалады.
20∙800= 9000:300=
80∙400= 12000:300=
12∙900= 27000:300=
5∙7000= 21000:300=
15∙3000= 24000:300=
Физ.минут.(музыка)
Өтілген материалмен жұмыс.
5.а)
1) 10м=1 000см
1000∙50=50 000(см2) -1тұсқағаздың ауданы
2) 5м=500см 2м 60см=260см
500∙260=130 000 (см2) бірдей екі қабырғаның ауданы.
3) 130 000∙2+42 000+48 000=350 000(см2) барлық қабырғаның ауданы.
4) 350 000:50 000 =7 (тұсқағаз керек) .
ә) 7∙800=5 600тг.
Талдау : 200г ірімшік 80 теңге болса, 400г 200г нан неше есе артық? 2есе ,демек құны да 2 есе артады:
80∙2=160тг
800г 200г нан 4 есе артық демек 80∙4=320тг
7-тапсырма ауызша орындалады .
9∙24=216:4=54 сағат жұмыс. 216-54=162 сағат орбитада болады.
Үй тапсырмасы:
4-тапсырма,6-тапсырма
Оқушылар білімін бағалау.
Топ мүшелері неше стикер жинаған болса,соған қарап,бағаланады.
“Топтастыру” стратегиясы:бугін сабақта не үйрендік?