Ұйымдастырылған оқу іс –әрекетінің технологиялық картасы
Тобы:Айгөлек Өткізген: Тулегенова Р.К.
Білім беру саласы: Таным
Кіші саласы: Қоршаған ортамен танысу
Тақырыбы: Зообаққа саяхат.
Мақсаты: Жабайы жануарлар жайлы түсінік беру, жануарларды сипаттауға салыстыра білуге жаттықтыру.
Әдіс – тәсілі: көрсету, түсіндіру, сұрақ – жауап.
Билингвалдық компонент: жабайы жануарлар — жикие животные, Аю-медведь, қоян –заяц, түлкі –лиса,қасқыр-волк.
Іс –әрекет бөлімдері Тәрбиешінің іс -әрекеті Балалардың іс – әрекеті
Мотивациялық – қозғаушы Жылулық шеңберіне тұрып, жылы сөздер айту.
-Балалар, қуанышымызды бір-бірімізге жеткізейік.
Біз қандаймыз, қандаймыз,
Шұғылалы таңдаймыз.
Күлімдеген күндейміз,
Ренжісуді білмейміз.
Қуанамын менде,
Қуанасың сенде,
Қуанайық достарым,
Арайлап атқан күнге.
-Қазір жылдың қай мезгілі?
-күздін неше айы бар?
-Қараша айында күн қандай болады?
Шеңберге тұрып жылы сөздерді айту арқылы бір-біріне көтеріңкі көңіл-күй сыйлайды.Тақпақты барлығы бірге қуанышты түрде айтып береді
Күз мезгілі
Үш ай бар: қыркүйек, қазан, қараша.
Қараша айы
— Дала суық, суық жел соғады
Іздену –ұйымдастырушы Балалар біз бүгін зообаққа саяхат жасайық.
Кәнеки бәріміз бір-біріміздің артынан тұрып паровоз болып зоообаққа жетейік.
Біз зообаққа жеттік!
осы кезде үнтаспа дан жануарлардың дыбыстары естіледі
-зообақта қандай жануарлар бар?
-қандай аңдарды танисындар?
Аңдар туралы жұмбақ жасыру:
• Өзі бір қу ,
Жүрген жері айқай да шу
• Қыс бойына жатады
Тәтті ұйқыға батады
• Көлеңкесінен қорқып безектейді
Ал оның баласын көжек дейді.
Ал балалар осы сөздерді орысша атауларын атайықшы:
Жабайы аңдар- дикие животные,
Аю-медведь,
қоян –заяц,
түлкі –лиса,
қасқыр-волк.
Бұл — жабайы аңдар, олар неліктен жабайы аңдар деп аталады, білесіндер ме?
Оларды біз «аңдар» деп атаймыз. Олар елсіз даланы, орманды мекен етеді. Өз азықтарын өздері тауып жейді. Жабайы аңдардың түрлері көп. Олардың ішіндегі қасқыр, түлкі, жолбарыс пен арыстан жыртқыш аңдар. Тістері өткір, көздері қырағы әрі сезімтал. Иісті алыстан сезеді. Қыста жортып жүріп, азықтарын тауып жейді. Олар қыста ұйықтамайды.
Аюдың екі түрі бар екен. Ақ аю, қоңыр аю. Ақ аю –суда мекендейді, суға сүңгіп балықтарды ұстап жейді. Ал қоңыр аю орманда мекендейді. Жеміс –жидектермен қоректенеді.
Қоян -ең қорқақ аң . Құлағы ұзын болғандықтан, сыбдырды тез естіп қояды. Ол жыл мезгіліне байланысты тонын өзгертіп отырады.
Сергіту сәті.
Сергіту ойыны : «Аңдардың жүрісін келтіру».
Мақсаты : балаларға аңдардың жүрістерін, қимыл әрекетін көрсету. Қызығушылықтарын арттырып, достыққа тәрбиелеу.
Шарты : Балалар шеңбермен жүріп, аңдардың қимылын келтіреді
-Көлбен-көлбен көленке,
Көлбендеген көленке
-Аю қалай жүреді ,
Аю былай жүреді
-Қасқыр қалай жүреді ,
Қасқыр былай жүреді
-Түлкі қалай жүреді ,
Түлкі былай жүреді
-Қоян қалай секіреді ,
Қоян былай секіреді
Таңқалдыру сәті :
Балалар, қарандаршы
қонаққа Қоян келеді . Балалармен амандасады.
-Сәлеметсіңдер ме , балалар ! Ормандағы аңдардың барлығы қысқа дайындалып,үйлерін жылытып, тамақтарын дайындап жатыр. Ал мен болсам жазғы тонды қысқы тонға ауыстырамын. Сендер көп болған соң, көмек сұрай келдім.
Мені, менің достарымды ақ тонға киіндіріп беріндерші. Көмектесесіңдер ме?
-Олай болса, балалар қане Қоянға көмектесейік. Қоян –ол жабайы аңдарға жатады, себебі ол орманда тұрады, жаз бойы қоян шөппен, жидектермен көректенеді. Жазда оның тоны сұр болады , ал қыста ақ тонды киеді
Ал, енді қоянның денесіне қарайық. Қоянның денесі сопақша пішініне ұқсайды , екі құлағы –сопақша ; түсі –ақ ; кішкентай құйрығы.
Қазір біз қоянның бейнесін ақ мамық майлықтармен жабамыз, жапсырамыз , ең алдымен саусақтарды жаттықтырамыз:
Кәне-кәне тұрайық
алақанды соғайық,
алақанды қос ұстайық
алдыға созайық
жоғары созайық
алақанмен ойнайық
әдемі –ғып отырайық!
Сөздік жұмыс :
Қоян-заяц.
Жапсыру әрекеті :
Балаларға жапсыру ережелерін айту;
-Қоян денесіне желімді жағамыз, одан кейін ақ мамықтарды жапсырамыз, сызықтардан шықпай барлық денені жабу керекпіз.
Өз жұмысын аяғына дейін орындау керек. Осы кезде әдемі әуен қосылады. Балаларға барып көмек көрсету.
Балалар бір – бірлерінің арттарына паровоз болып тұрады.
Балалар дыбысты тыңдап таңдана қарайды.
Аю, қасқыр, түлкі, қоян.
Балалар танитын аңдарын айтады.
Бұл- түлкі.
Бұл- аю.
Қоян
Балалар тәрбиешімен бірге сөздердің орысша атауларын айтады.
Балалар шуласып білмейтіндіктерін айтады.
Балалар тәрбиешіні тыңдап отырады.
Балалар суретке қарап аңдарды айтып отырады.
Қоянның жүрісін көрсетіп, қорқақ аң екенін айтады.
Балалар ойын шартын мұқият тыңдап отырады.
Аю- қорбаңдап жүреді.
Қасқырдың жүрісін салады.
Түлкі маййысып жүреді.
Қоян секіріп – секіріп жүреді.
Сәлеметсің бе, қоян!
Иә, көмекттесеміз.
Балалар қоянға мұқият қарап отырады.
Балалар саусақтарын жаттықтырады.
Алақандарын соғады.
Балалар қоян денесіне желім жағып, одан кейін барлық денесіне ақ мамықтарды жапсырады.
Рефлексивті -коррекциялаушы Д/ойын : «Не қалай дыбыстайды?»
Мақсаты : Балаларға жақсы көңіл –күй сыйлау. Шапшаңдылыққа тәрбиелеу.
Барысы :
Балалар қойылған қызықты сұрақтарға жылдам жауап берулері керек. Сұрақтарға ең көп әрі жылдам жауап берген балаларды мадақтау.
Қоян балалардың салған суреттеріне баға беріп, мадақтау.
Қоянның ризашылығы.
Жазылған аңдардың дыбыстарың естіп таниды
Балалар суреттерін көрсетеді.
Күтілетін нәтиже:
Ұғынады: зообақта қандай жануарлар болады білу ,олардың аттарын орыс – қазақ тілдернде айту.
Түсінеді: Түсті , пішінді ажырата алу, есте сақтау, ептілік қабілеттері дамыған болу керек.
Қолданады: жапсыру жұмыс жасауда ережесін сақтай отырып, үстелде әдепті болып отыра алу керек