Басы » Бала бақша » Л л дыбысы мен әрпі

Л л дыбысы мен әрпі

Павлодар облысы

Екібастұз қаласы

Абдинова Үміт Даутқызы

№23 Мектепке дейінгі гимназия тәрбиешісі

Тақырыбы: Л, л дыбысы мен әрпі

Білім беру саласы: «Қатынас»

Ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті: «Сауат ашу»

Тақырыбы: Л, л дыбысы мен әрпі

Мақсаты: Л, л дыбысы мен әрпімен таныстыру..

Білімділік:Л дыбысы бар сөздерді ойлап табуға, дауысты — дауыссыз дыбыстарды бір — бірінен ажыратуға, баспа түрде жазуға дағдыландыру.

Дамытушылық: Ойын арқылы тілдерін, ой-өрістерін, сөздік қорларын, есте сақтау қабілеттерін дамыту.

Тәрбиелік:Өз ойларын еркін жеткізе білуге тәрбиелеу.

 

Әдіс-тәсілдер: көрсету, түсіндіру, сұрақ — жауап, ойын, сергіту, қорыту,мнемотехнология.

Сөздік жұмыс: Л дыбысы кездесетін сөздер

Көрнекіліктер: Л әрпінің баспа түрлері, суреттер, текшелер, карточкалар. «Сауат ашу. Әліппе-дәптер».

Іс-әрекет кезеңі Тәрбиешінің іс-әрекеті Балалардың іс-әрекеті
Мотивация-лық қозғаушы

 

 

 

 

 

Іздену-ұйымдасты-рушы кезеңі

  Жылулық шеңбері:

-Балалар қәнекей бүгінгі оқу іс-әрекетімізді бастамас бұрын бір-бірімізге жылы лебізімізді білдіріп,көтеріңкі көңіл күй сыйлайықшы.

Бақыт деген осы шаттық шеңбері

Қол ұстасып тұрайықшы, кел бері

Бақыт деген көрмей қалса сағынып,

Мен іздейтін адал жүрек сендегі.

-Балалар бүгінгі келген қонақтармен сәлемдесейік.

-Балалар бүгін бізде сауат ашу оқу іс-әрекеті.

Балалар, қазір жылдың қай мезгілі?

Өтілген дыбыстарды еске түсіру.
Ойын: «Сөз ойла – тез ойла!»
А – ата, апа, алма, асқабақ, алмұрт…
Т – тауық, ата, тырма…
Н – нан, ана, науа…
П – парта, апа, піл…

Ғ – ғарыш, ғарышкер, аға…
Р – рауан, ара, зымыран…
Біз өткен оқу іс-әрекетінде.қандай дыбыспен танысып едік есімізге түсірейікші

-Дұрыс айтасыңдар.(Р-дыбысын тақтаға ілу)

-«Р» дыбысы дауысты ма әлде дауыссыз дыбыс па?

-Дұрыс айтасыңдар.

«Р» дыбысын қандай текшемен белгілейміз?

«Р»  әріпінен,және кездесетін сөздерді  маган кім айтып береді?

Алдымен қазақ алфавитінде неше әріп бар? -Балалар, дыбыс пен әріптің қандай айырмашылығы бар?

Дыбыстар нешеге бөлінеді?

Дауысты, дауыссыз дыбыстар деген не?

Сөз неден құралады?

Буын деген не?

Сөйлем деген не?

Жаңа сабақ:

-Балалар мен сендерге жұмбақ жасырамын  мұқият тыңдаңдар, жауабын шешуге маған көмектесіңдер

«Мә-мә»деген әні бар

Секірер ор, жары бар

Селтеңдейді құлағы

Секіргіш бір жануар

Ол не екен балалар?

1 видеоШөре-шөре лағым

Тентек болма шырағым

Секетемей деміңді ал

Селтеңдемей құлағың

Өлең не жайында айтылған?

Дұрыс лақ жайында

«Лақ»сөзін айтып көрейікші

-Балалар «Лақ» сөзінде бірінші қандай дыбыс естіп тұрмыз?

Слайд:«Л»дыбысын айнаға қарап тұрып қайталайықшы

-«Л» дыбысы қалай айтылып тұр?

Езуімізді жиырамыз, тістерімізді бір-біріне жақындатамыз. «Л» деп айтамыз
Л дыбысына дыбыстық артикульяция жасау. Кедергімен бе ,әлде кедергісіз бе?

-Дұрыс, тіліміз тісімізге тиіп Дыбыстар кедергіге ұшырап қысқа айтылып тұр.

-Өте жақсы, олай болса «Л»дыбыс қандай дыбыс  екен?

-«Л» дыбысы дауыссыз дыбыс болса онда оны қандай текшемен белгілейміз?

Тіл ұстарту жаттығулары:

1.Ла, ла,ла-бұл әдепті бала,

Лу, лу, лу-біздің Нұрай сұлу.

2.Ра-ра келді ара

Ла-ла араның усті ала

2 слайд.Лдыбысы неге ұқсайды

-Балалар мынау «Л» дыбысының әріп таңбасы, мынау баспа түрі,ал мынау жазба түрі

д/о «Менің орным қайда?»

дұрыс, балалар л-дыбысы сөздің басында ортасында аяғында да кездеседі.

— Мысалы: лақ сөзінде л дыбысы сөздің басында келеді ал,  бал сөзінде сөздің аяғында , балапан сөзінде сөздің ортасында келеді.

1. Тапсырма  «Дыбыстық талдау»

Тал,алға,лала

( үтел-үстінде)

2.Тапсырма.«Олар не істеді?»

Сөйлем құрау.

3.Тапсырма. Буындарды оқы

4.Тапсырма..

(Жаңылтпаш жаттау)

-Балалар, «л»-дыбысына жанылтпаш айтайық (барлық баламен)

«-Ләйлік  лайға лайланды, Лайланған  ләйлік, лайда отырып   жайланды.»

(Сыбырлап, орта дауыспен, қатты дауыспен айтқызу)

Жарайсыңдар.

Сергіту сәті:

Жалт-жұлт етіп лақ,

Жағалайсың бұлақ,

Секірем деп бірақ,

Қала көрме құлап.  (2рет)
5.Тапсырма. «Сөздік лото»

6.Тапсырма. «кубик»

(лақ, лото, лимон,люстра)

 -Балалар, «Л»-дыбысын, кәне ауада жазып көрейік.

Дәптерімізді ашайық

Әдемі етіп жазайық.

Дәптермен жұмыс:

Қаламды дұрыс ұстап,

жазу кезіндегі отыру ережесін еске түсіріп, нүктелерді бастыртып жаздырту.

Дәптердегі үлгіге қарап «л»-дыбысын баспа түрін жазады

7.Тапсырма «Қай әріп жоғалып қалды?»

А…ма. Ап…а. Та…а.  Н…н.

-Л дауысты ма  әлде дауыссыз ба?Неге?

д/о«Дауысты-дауыссыз» дыбыстар

Л дыбысын тиісті киіз үйдің біреуіне апар.

Балалар шаттық шеңберінде бір-бірлеріне деген ізгі тілектерін айтады.

 

 

 

 

 

 

Саламатсыздарма  апай

лар!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-«Р»дыбысы

 

 

-«Р»дыбысы

Дауыссыз дыбыс

 

-Р дыбысын көк текшемен белгілейміз

 

Радио, ара, зымыран,т.б.

 

 

балалар жауап береді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-лақ

 

 

 

-лақ, (Суреттен көрсетеді)

Лақ

 

л л л  .

-Л дыбысы кедергі мен айтылып тұр.

-Л-дыбысы дауыссыз

-Көк түсті текшемен

 

 

 

 

Балалар бірнеше рет қайталайды

 

 

-балалар сөздерді қайталайды

-текшемен белгілейді.

Дыбыстық талдау жасап

 

-Балалар жаңылтпаш айтып тілдерін жаттықтырады.

сыбырлап, орташа, қатты айтады

 

Балалар сергіту сәтін орындайды.

 

 

 

 

 

-Л әріпін ауада жазады

 

 

 

 

 

Рефлексивті-коррекциялаушы кезеңі Қорытындылау  -Балалар біз қандай әріппен, қандай дыбыспен таныстық?

Л-дыбысы қандай дыбысқа жатады?
-Бүгінгі сабағымыз ұнады ма?

-Жарайсындар балалар, осымен бүгінгі оқу іс-әрекетімізді аяқтаймыз, кәне келген апайлармен қоштасайық

 

Біз ақылды баламыз,

Айтқан тілді аламыз.

Бүгін келген қонаққа

Сау болыңыздар деп айтамыз —
Сабаққа жақсы қатысқан балаларға сыйлық таратады.
Мадақтау. Тәрбиешінің бағалауы.

Балалар сұрақтарға жауап береді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Өзін-өзі бағалау.

Күтілетін нәтиже:

Білуі керек: Л л дыбысы мен әрпі туралы түсінді, білді.

Игеруі керек: Дауысты — дауыссыз дыбыстарды бір — бірінен ажыратуды, л дыбысы дауыссыз дыбыс екенін игерді

Меңгеруі керек: сұраққа жауап беруді, баспа түрде жазуды меңгерді.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *