Шығыс Қазақстан облысы
Семей қаласы
№42 жанында интернаты бар жалпы орта білім беретін мектеп КММ
Шыңғысбаева Бағила Шәкәрімқызы
Сабақтың тақырыбы « Жануарлардың тіршілік ортасы»
Пән: Дүниетану
Сабақтың мақсаты:
- 1. Жануарлардың мекен ортасы туралы түсінік қалыптастыру, жануарлар тіршілігіндегі өзгерістерді,ерекшеліктерді танып білу дағдыларын қалыптастыру
- 2. Өмір тәжірибесінен білетіндері мен сурет арқылы алған түсінік ұғымдарын сабақтастырып сөйлеуге дағдыландыру, тілдік қорын, шығармашылық танымдық қабілеттерін дамыту
- 3. Табиғатты сүюге, жануарларды қорғауға баулу
Сабақтың типі: аралас сабақ
Сабақтың түрі: дәстүрлі сабақ
Сабақтың формасы: топпен жұмыс
Сабақтың әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, түсіндіру, ой сергіту, ой түйін, талдау-жинақтау әдісі.
Сабақ көрнекілігі: интерактивті тақта, плакаттағы суреттер, таратпа материалдар, видеоролик.
Сабақ барысы:
1.Ұйымдастыру кезеңі:
- Ал, балаларқолымыздыкүннұрынасозайықшы!
Күн жарығын алақанға саламын,
Жүрегіме басып ұстай қаламын.
Ізгі әрі нәзік, жарық, мейірімді,
Болыпкетерсондадереужан-жағым
-Балалар ,күнніңнұрынақолымыздыжылытып, алақанымызбенкөзіміздіжұмайық.
-Балаларкөздерінжұмыптұрғандаормандаөмірсүретінәртүрліқұстардың,аңдардыңдаусыестіледі.
-Балалараң-таңболыпкөздерінашады
-Топқабөлу:
Топ жетекшісінсайлау.
2.Үйтапсырмасынтексеру:« Менен сұрақ, сіздерден жылдам жауап»
-Біз қазір қандай бөлімді өтіп жатырмыз?
Жануарлардың көптүрлілігі.
— Ғалымдардың есептеуі бойынша жер бетінде жануарлардың қанша түрі бар?
2 миллиондай
Жануарлар қанша топқа бөлінеді?
Бірнеше топқа бөлінеді: бунақденелілер, балықтар, қосмекенділер, жорғалаушылар, құстар және сүтқоректілер.
Мына суреттердегі жануарлар қай топқа жатады?
(Слайдта суреттер)
3.Үй тапсырмасын қорытындылау
Иә,балалар сендер өткен сабақтарды жақсы меңгеріпсіңдер. Қазақстанның жануарлар дүниесі қазір сүтқоректілердің 178, құстардың 489, балықтың 104 және омытқасыздардың50 мыңнан астам түрлерінен тұрады. Таралуы жағынан олардың мекендері :дала және орманды дала, шөлейт және шөл, таулы аудандар болады.
- Жаңа сабақ: Проблема
Видео
Өсімдіктер дүниесі сияқты жануарлар да алуан түрлі ортада –суда, құрлықта, топырақ арасында тіршілік етеді.Әр ортаның жағдайлары әр түрлі. Бейімділікті олардың сыртқы түрінен, түсінен, сыртқы дене құрлысынан тағы басқа белгілерінен байқауға болады.
Мысалы: дала жануарлары табиғаттың ерекшеліктеріне икемделіп, түсі де дала бояуына қарай өзгере дамыған. Ондай қасиеттер тышқандар мен саршұнақтардың көптеген түрлеріне тән.
Оқулықтағы суретпен жұмыс:
(слайдтта қоян,ұлар,қарға,борсық,бүркіт.)
-Мұнда қандай жануарларды көріп тұрсыңдар?
-Қоян,ұлар,қарға,борсық,бүркіт.
-Олар тіршілік ортасына қалай бейімделген?
-Иә,балалар бейімділікті олардың сыртқы дене пішінінен ,құрылысынан,тағы басқа белгілерінен байқауға болады.
Оқулықпен жұмыс:
Бөлімдерге бөліп оқу.
1-топ: камбала туралыоқу
2-топ: тиінтуралыоқу
3-топ: жануарлардыңбейімділігітуралыоқу.
-Мәтінменжұмыс:
Әр топ оқып, түсінгендерін келесі топтарға қысқаша әңгімелеп береді
Сергіту сәті: жануарлар туралы күлкілі оқиғалар, видео
Дәптермен жұмыс:(Мекен ортасы туралы ережені дәптерлеріне жазғызу.)
5.Бекіту:
-Камбала қайда тіршілік етеді?-Тиін туралы не білесіңдер?
-Қаз,аққу,үйректуралы не білесіңдер?
— Бүгінгі сабақ үнады ма? несімен?
Топпен жұмыс:
-Жануарларды мекен ортасына қарай біріктіру.
Не білдім?: Жануарлар туралы қызықты мәліметтер, ерекшеліктерді,жануарлардың мекен ортасына бейімділігін білдім.
Не білгім келеді?
Басқа да қызықтыратын мәліметтерді.
6.Қорыту:
Электрондыоқулықпенжұмыс:
-Сонымен,жануарларөзтіршілігінеқолайлыжағдайлары бар жерлердемекендейді. Жануарлардыңөздерінеқолайлыжердетіршілікетуінмекенортасыдепатайды.Жербетіндегісансызкөпжануарлартүрлерініңөзіндікерекшеліктерібар.Жануарлардүниесіөсімдіктердіңкөбейіп,таралуына,өсіпдамуына ,жемісберуінеәсеретеді, көмектеседі. Құстарөсімдіктердізияндыбунақденелілердентазартып, қорғайды. Суда тіршілікететінжануарлардың да суды рөлі бар.
7.Бағалау.Әртоптыңжинағанүлестірмелерінсалыстыру, бағалау.
8.Үйге тапсырма:Мәтінбойыншатірек-сызбақұрастыру,мазмұнынайту.