Ш. Айманов атындағы жалпы орта білім беретін қазақ гимназия мектебі
Пән мұғалімі : Зарыкхан Гулнар
Тақырыбы: Щ щ дыбысы мен әрпі
Сабақ мақсаттары: Білімділігі: Щ дыбысының жазба, баспа түрімен таныстыру, оны дұрыс дыбыстату.
Дамытушылығы: Сөздерге дыбыстық талдау жасату мақсатында, оқушылардың сөздік қорын, ойлау, сөйлеу қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелігі: Балалардың оқуға, білімге деген қызығушылығын қалыптастырып, ұқыптылыққа, тазалыққа тәрбиелеу.
Құралдар: әліппе кітабы, суреттер, фломастер, қарандаш , интерактивті тақта , сөзжұмбақ т.б.
Әдіс-тәсілдер: Сұрақ-жауап, топпен жұмыс, диалогқа түсіру
Сабақтың түрі: Жаңа сабақ
Оқыту нәтижесі:
- Оқушылардың тақырыптағы өткен дыбысын дамыта оқыту, дыбыстық талдау жасауға үйрету. Тілдерін көркем әдеби сөйлеуге дамыта түсу.
- Топпен жұмыс жасау.
- Топпен ойын, идеясын толық жеткізуге машықтандыру;
Сілтеме: Әліппе кітабы, Алматы «Атамұра» 2012
Сабақ кезеңдері | Уақыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушылардың іс-әрекеті |
Ұйымдастыру | 2Мин | Сабаққа психологиялық ахуал тудыру, ортаға шығаруҚайырлы таң досым Қайырлы күн болсын! Бүгінгі күн бізге Сәттілікке толсын Біздің алар бағамыз, Кілең бестік болсын. Сабаққа келеміз, Сабақтан қалмаймыз. Әліппені 5-ке оқып, Білімді оқушы боламыз. Топқа бөлу. Дыбыстар тарату/ дауысты, дауыссыз, дауысты және дауыссыз дыбыстар беру арқылы бөлу/ |
Сабаққа дайындалу. Бірге тілек тілеу.
Топқа бөліну. 1-топ дауысты 2-топ дауыссыз 3-топ дауысты ж/е дауыссыз болып бөліну. |
Білу
|
5 мин | Өткенді қайталау.Біз қандай әріппен таныстық? — Э дыбысы мен әріпі — Қане, сол Э дыбысына сөздер ойлап айтыңдар. — Э дыбысы дауысты ма, дауыссыз ба? Қане, балалар дыбыс дегеніміз не? — Әріп дегеніміз не? — Олай болса балалар мен сендерге қазір жұмбақ айтамын, мұқият тыңдап, жауабын шешеміз. Түймесін басқан Сәулесін шашқан. (Электр шамы) -Осы сөздегі бірінші әріптің ерекшелігі қандай? Кәне барлығымыз дауыстай отырып өткен әріптердің ерекшелігіне тоқталайық? Өткен әріпке байланысты сөздерді оқыту. Үй тапсырмасын тексеру |
-Эц дыбысымен әрпімен таныстық.-Сұраққа жауап беру.
Оқушы жауабы — Экран, экспресс, экипаж, элеватор, электр. — Дауысты. Дыбысты естиміз, айтамыз. Әріпті көреміз, оқимыз, жазамыз.
Жұмбақ шешу.
Э дыбысы дауысты ашық, жіңішке, езулік
|
Түсіну
|
10 мин
|
— Ендеше, оқушылар біз қазір «Сөз ойла, тез ойла» ойынын айтамыз. Ол үшін қазір біз сөзжұмбақ шешеміз. Ш а х т е р Ф у т б о л В о к з а л А л м а 1.Жеміс-жидектен жасалған сорпалы тағам. 2.Жер астындағы қара алтынды алатын адам.
Сабақтың жаңа тақырыбын ашу. Щетка сөзінің бірінші әрпі қандай? -Ендеше бүгінгі өтетін әрпіміз Щ дыбысы мен әрпі . «Ой қозғау стратегиясы» Щ дыбысы көбінесе орыс тілінен енген сөздерде кездеседі.
|
Сөзжұмбақ шешу
-Щ дыбысымен әрпі
Сұраққа -жауап- Тіс пастасы, тіс щёткасы
Щёт – ка (2 буын, 5 дыбыс). -Щ дыбысы дауыссыз қатаң дыбыс- 1-буында, басында. |
Талдау
|
3 мин | С- кезең Өзім тақтаға Щ щ дыбысын жазамын. — Щ дыбысы бұрын өткен қай дыбысқа ұқсайды? — Айырмашылығы қандай? Оқулықпен жұмыс. — Суретті слайдтап көрсету; — Сурет бойынша сөйлем құрату. — Қане, балаға ат қояйықшы? — Ол не істеп жатыр? Щётка – дыбыстық талдау жасату. 5 дыбыс, 2 буын, 2 дауысты, 3 дауыссыз 3 көк текше, 2 қызыл текше.1) Кітаптағы сөзді оқу сөздерді өзім оқып беремін. — Сөздерді буынға бөлдіру, мағынасын аштыру. Борщ – орамжапырақ, дәрумендер қосылып жасалатын сорпа. Ащы – жуа ащы, бұрыш ащы. Тұщы – ішетін суымыз тұщы. Өзенсуы тұщы, ал теңіз, мұхит суы – ащы болады. Осы біздің Маңғыстауда өздерің қандай теңізді білесіңдер? — Каспий теңізі. — Міне, балалар, осы Каспий теңізінің де суы ащы. — Біз бүгін осындай үлкен көлдің бірі – Балқаш көлімен танысамыз, яғни бүгінгі мәтіннің тақырыбы «Балқаш». а) Слайдтан Қазақстанның физикалық картасынан Балқаш көлін көрсету; б) Балқаш көлінің суреті; қызқаша мағұлмат беру Балқаш көлі Балқаш өңірі — әрі жылы, әрі күн сәулесі көп түсетін табиғаты жағынан Қазақстандағы тартымды жерлердің бірі. Шөлді болып келетін қуаң дала Балқаш көлінен нәр алады. Бұл аймақ өзінің әсем көрінісімен, ерекше өсімдіктер және жануарлар дүниесімен белгілі. Мәтінге талдау жүргізу
Интерактивті тақтадан: 1) Өзім мәнерлеп оқимын
|
— Ш дыбысына.. — Щ дыбысының аяғы бар. |
Сергіту жаттығуы | 2 мин | Тазалық сақшысы Айнаға қараймыз Иіс сабын, орамал Шашты да тараймыз Қасында пастасы Ас ішіп болған соң Щёткасы тағы бар. Мектепке барамыз.. |
|
Жинақтау | 5Мин | Дәпермен жұмыс жасау.Ауаға жазу
Щ дыбысын дәптерге жазғызу. Дәптерге жазу. Ойнайық та, ойлайық! ойыны. Логикалық тапсырма. Орындары ауысқан сөзді дұрыс табу. Сол сөзді сөйлем құрау. Шығармашылыққа баулу. |
Жазу дәптерге. |
Бағалау | 2Мин | Әр оқушыны бағалау істеген жұмыстарына тоқталу. Ерекше жауап берген оқушыларды мадақтау, бағаларын тарату. | Оқушылар бір-бірін бағалату, не себепті олай бағалағанын айту. |
Қорытындылау | 2 мин | РефлексияБіз бүгін қандай әріпті өттік.
-щ дыбысы дауысты ма ? дауыссыз ба?
|
-Сұраққа жауап беру. |