Солтүстік Қазақстан облысы
Ақжар ауданы
Үлгілі ауылы
Үлгілі орта мектебі
Гульнар Билялова Алтынбековна
Дүниетану пәнінен қысқа мерзімді сабақ жоспарлары
Сабақтың тақырыбы | Денелер | |||||||||||||||||||||||
Сабақтың жалпы мақсаты | Балалардың табиғи және жасанды денелер мен олардың құрамы туралы түсінік қалыптастыруына ықпал ету; | |||||||||||||||||||||||
Әдіс-тәсілдер | Блум таксономиясы, диалог,жеке жұмыс, топтық жұмыс, «Сәлем дос» , «Миға шабуыл» әдісі, «Кім жылдам?». | |||||||||||||||||||||||
Күтілетін нәтижесі | Оқушыларда табиғи және жасанды денелер мен олардың құрамы туралы түсінік қалыптасады. Түйінді ой қорытынды жасайды.
|
|||||||||||||||||||||||
Түйінді идея | Өз ойларын тиянақты ,нақты айту керек | |||||||||||||||||||||||
№ | Уа-қыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Дерек көздер, көрнекілік-тер | ||||||||||||||||||||
1 |
2 мин | Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын ұйымдастыру «Сәлем дос».
|
«Сәлем дос»
Оқушылар бір-бірімен құшақтасу арқылы сәлемдеседі. |
Слайд | ||||||||||||||||||||
2 |
2 мин | Топқа бөлу
Оқушыларды топқа бөлу арқылы алдағы сабақтың не туралы болатынын пайымдату, назарларын жаңа сабаққа қарай бағыттау |
Суреттер арқылы топқа бөлу
|
Суреттер, топ аттары жазылған парақшалар | ||||||||||||||||||||
3 | 1 мин | Сабақтың бағалау критерийлерімен таныстыру
|
слайд | |||||||||||||||||||||
4 | 5 мин | Жаңа сабақтың ашылуы
І.Білу. «Миға шабуыл» әдісі
|
Оқушылар топтастыру жұмысын жүрг
ізеді. |
Плакаттар,
маркерлер
|
||||||||||||||||||||
5 | 5 мин | ІІ. Түсіну.
|
Оқушылар топ болып тақырыпты оқиды, өз пікірлерін айтады. Дене туралы білімдерінің қай дәрежеде екенін көрсетеді. | Слайд | ||||||||||||||||||||
6. |
2 мин |
ІІІ. Қолдану.
|
Жеке жұмыс Сұрақтарға жауап береді. |
Тірек сызба |
||||||||||||||||||||
13 мин | «Кім жылдам?» ойыны
(топтық жұмыс) Интербелсенді тақтадан ұяшықтарды басып,жартылай шыққан суреттің не екенін жылдам айту керек және ол затты сипаттап берулері тиіс.
|
Топтық жұмыс
Интербелсенді тақтадан ұяшықтарды басып,жартылай шыққан суреттің не екенін жылдам айтады |
Үлестірме қағаздар
Слайд
Кеспе суреттер Слайд |
|||||||||||||||||||||
7 | 2 мин | Сергіту сәті
«Кірпінің биі». |
Оқушылар бейнероликтегі би кірпінің қимылдарын музыка ырғағымен жасайды | Интербелсенді тақтадан бейнеролик көрсету | ||||||||||||||||||||
7. | 5 мин | ІV. Талдау
Оқушылармен бірге сабақты талдау.
|
Әр топ өз ойларын айтады.
|
Суреттер Слайд |
||||||||||||||||||||
8. | 3 мин |
Денелер туралы білгендерін ортаға салады.
Топтар арасында сұрақ-жауап әдісі жүргізіледі. |
Оқушылар бір-біріне сұрақтар қояды.
Қорытынды ойларын айтады.
|
Микорфон |
||||||||||||||||||||
9. | 3 мин | VІ. Бағалау
Блум таксономиясы бойынша бағалау парақшасын үлестіру.
|
Оқушылар смайликтерді көтеру арқылы бүгінгі сабақты бағалайды
J-мен көп нәрсені үйрендім K- мен аз нәрсе үйрендім L-мен ештеңе үйренбедім
|
Бағалау шкаласы
«5»-12-15 ұпай «4»- 9-12 ұпай «3»-5-8 ұпай |
||||||||||||||||||||
10. | 2 мин | «Не үйрендім?, Не үйренгім келеді?» кері байланыс жасау
Үйге тапсырма Дәптерге қатты,сұйық және газтәріздес денелердің аттарын жазу |
Оқушылар тақырыпты түсінгендері немесе түсінбеген сұрақтары жайлы стикерге жазады. |
Сабақтың тақырыбы | Заттар |
Сабақтың жалпы мақсаты | Балалардың зат туралы түсінігін қалыптастыру арқылы зерттеу, сараптау, қорытынды жасай білуге, үйрету, ойлау жүйесін, логикасын дамыту |
Әдіс-тәсілдер | АКТ-ны пайдалану, топтық жұмыс, қызығушылығын ояту, миға шабуыл, кестемен жұмыс, мағынаны тану, ой толғау, сынақтан өткізу |
Күтілетін нәтижесі | Балалар зат туралы түсінігін қалыптастырады.
Өз бетінше қорытынды жасай алады.
|
№ | Уа-қыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Дерек көздер, көрнекілік-тер | ||||||||||||||||||
1 |
2 мин | Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
«Жылы жылуы» |
Оқушылар шеңбер жасап бір-біріне жүрекше сыйлау арқылы жылы лебіздерін білдіреді | Жүрекшелер | ||||||||||||||||||
2 |
2 мин | Топқа бөлу
Оқушыларды күннің көзі,доп,гүл,мектеп суреттерінің бөліктері арқылы топқа бөлу. Топ оқушылары суретті құрастыру арқылы топқа бөлінеді. |
Оқушылар бір-бірінің қолындағы бөліктерге қарап,суретті құрастыру арқылы топтарға отырады. | Күннің көзі, доп, гүл, мектеп суреттері | ||||||||||||||||||
3 | 1 мин | Бүгінгі сабақтың критерийлерімен таныстыру
|
||||||||||||||||||||
4 |
2 мин | І.Қызығушылықты ояту.
Венн диаграммасы -Табиғи заттардың жасанды заттардан қандай айырмашылығы бар? |
Венн диаграммасы арқылы оқушылар табиғи заттар мен жасанды заттардың айырмашылықтары мен ұқсастықтарын жазады | Слайд
плакаттар |
||||||||||||||||||
5 | 5 мин | ІІ. Миға шабуыл
|
Оқушылар сұрақтарға жауап береді. |
слайд | ||||||||||||||||||
6 |
3 мин | ІІІ. Мағынаны тану
Кестемен жұмыс Денелер Заттар Кітап қағаз Кірпіш балшық Көйлек мақта Доңғалақ резеңке
|
Оқушылар денелер мен заттарды сәйкестендіреді | сызба | ||||||||||||||||||
7 | 5 мин |
|
Оқушылар сұрақтарға жауап бере отырып, сыныптағы денелердің қандай заттардан құралғаны жайлы айтады. | слайд | ||||||||||||||||||
8 | 10 мин | VІ «Сарапшылар» жаттығуы
Қант, шар, жапырақ, қағазды қорапшалардан жабық күйінде ашып,топтағы оқушылармен зерттейді. |
Жеке жұмыс
Топ оқушылары заттарды қолдарына ұстау арқылы , толық зерттейді
|
Қант, шар, жапырақ, қағаз. | ||||||||||||||||||
9 | 10 мин | VІ. «Кім тапқыр» әдісі
*Алмұрт алмадан ауыр, ал алма шабдалыдан ауыр. Қайсысы ауыр алмұрт па әлде шабдалы ма? |
Топтық жұмыс
Оқушылар топ болып логикалық тапсырмаларды орындайды. Есептердің шешуін тауып, дәлелдейді. |
Слайд
А4 парақшалары |
||||||||||||||||||
10 | 2 мин | VІІ. Рефлексия.
Өткен сабаққа кері байланыс жасау Балалар бас бармақты көтеріп көрсету арқылы сабақтың ұнаған,ұнамағандығын білдіреді. |
Жоғары – ұнады
Ортаға – жартылай ұнады Төмен — ұнамады |
Бас бармақ суреті | ||||||||||||||||||
11 | 2 мин | VІІІ. Бағалау
|
Топ басшысы бағалапу кестесі бойынша жинаған ұпайларын есептеп,бағалайды. | Бағалау парақшалары | ||||||||||||||||||
12 | 1 мин | ІХ. Үйге тапсырма.
«Не үйрендім? Нені үйренгім келеді?» Өз үйіңде бар бірнеше денені жазып, оның қандай заттардан жасалғанын жаз.
|
«Екі жұлдыз,бір тілек» бір-біріне екі ұнаған жерін және бір ұсыныстарын жазады. | Стикер |
Сабақтың тақырыбы | Құбылыстар |
Сабақтың жалпы мақсаты | Оқушылардың табиғат құбылыстары туралы білімін толықтыру және жүйелендіру |
Әдіс-тәсілдер | Емтихан, диалог,жеке жұмыс, топтық жұмыс,ой толғау. |
Күтілетін нәтижесі | Оқушылар табиғат құбылыстары туралы білімдерін толықтырады.
|
№ | Уақыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Дерек көздер, көрнекілік-тер | |||||||||||||||
1 | 2 мин | Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
«Сиқырлы орындық» |
Ортадағы орындыққа отырып, өзінің бүгінгі күнгі көңіл-күйімен бөліседі. | Орындық | |||||||||||||||
2 | 2 мин | Топқа бөлу
Суреттер арқылы 4 топқа бөлу |
Оқушылар қима суреттер арқылы топқа бөлінеді | Жаңбар, қар, бұршақ, найзағай суреттері
слайд |
|||||||||||||||
3 | 1 мин | Бүгінгі сабақтың критерийлерімен таныстыру
|
|||||||||||||||||
4 | 5 мин | «Миға шабуыл» әдісі
|
Табиғат құбылысындағы өзгерістер туралы айтады.
Жалпы табиғат құбылыстары жайлы өз ойларын айтады |
слайд | |||||||||||||||
5 | 10 мин | «Емтихан» әдісі
Әр топ өз топтарының атаулары бойынша постер жасайды және топтың атына байланысты қызықты мәліметтер ойлап табады. |
Топтық жұмыс
Топ мүшелері постерге берілген тапсырманы бірігіп орындайды. |
Слайд
Плакат Маркер
|
|||||||||||||||
6 | 2 мин | Сергіту сәті
«Жануарлар биі» |
Бейнероликтегі би қимылдарын жасайды | слайд | |||||||||||||||
7 | 10 мин | «Сұрақ-жауап» әдісі
|
Өз ойларын ортаға салады | слайд | |||||||||||||||
8 | 2 мин | «Теңіз толқиды» ойынын ойнату.
Ойынның шартын түсіндіру |
Оқушылар қимылды жасап тұрып,ойын шартын ескереді. | Үн таспа | |||||||||||||||
9 | 5 мин | Сен білесің бе?
|
Жеке жұмыс
Оқушылар алдына берілген қосымша мәліметтермен танысады |
||||||||||||||||
10 | 2 мин | “INSERT” әдісі бойынша кері байланыс
+ — толық түсіндім
V – мен үшін қызықты болды ? – мүлдем түсінбедім |
INSERT әдісі бойынша кестені толтырады
|
А4 парақшалары | |||||||||||||||
11 | 3 мин | Бағалау
Оқушылар смайликтерді көтеру арқылы бүгінгі сабақты бағалайды J-мен көп нәрсені үйрендім K- мен аз нәрсе үйрендім L-мен ештеңе үйренбедім
|
Балалар сабақ барысында үлестірілген смайликтер арқылы өз-өзін бағалайды | сурет | |||||||||||||||
12 | 1 мин | Үйге тапсырма
Табиғат құбылыстары – жел,жаңбыр,жапырақ түсуін бақылап,нәтижесін жазу
|
Оқушылар стикерге «Не үйрендім?», «Не үйренгім келеді?» сұрақтарына жауап жазады. Стикерді плакатқа салынған ақ желкенге апарып жапсырады | Стикер
плакат |
Сабақтың тақырыбы | Кәсіптік мерекелер |
Сабақтың жалпы мақсаты | Оқушылардың кәсіптік мерекелер туралы түсінік қалыптастыру.Мерекелердің түрлерін ажырата білуге үйрету |
Әдіс-тәсілдер | «Амандасу», «Сахналау”, “Бағдаршам әдісі”,топтық жұмыс,жеке жұмыс
|
Күтілетін нәтижесі | Оқушылар кәсіби мерекелер туралы, әр мамандықтың маңызы туралы білімін қалыптастырады.
|
№ | Уа-қыт | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | Дерек көздер | ||||||||||||
1 | 2 мин | Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру
Алақан түстеріне қарай амандасу;
|
Әр оқушы екі жағындағы көршісімен алақан түстеріне қарай кезекпен амандасу | Түрлі-түсті алақан суреттері | ||||||||||||
2 | 2 мин | Топқа бөлу
«Шартты белгілер» 1 топ: Мұғалімдер 2 топ: Дәрігерлер 3 топ: Полициялар
|
Оқушылар қима қағаздарды алады. Артында жазылған топтарға барып , отырады. | Қима қағаздар
Мамандық атаулары.
|
||||||||||||
3 | 1 мин | Сабақтың бағалау критерийлерімен таныстыру
|
||||||||||||||
4 | 7 мин | Үй тапсырмасын тексеру.
Көкшетау қаласының тарихы туралы дайындап келген мәліметтерді оқыту; Жаңа сабақтың ашылуы І. «Миға шабуыл » 2.
|
Үйде жазып келген қосымша мәліметтерді оқиды.
Жеке жұмыс Оқушылар жұмбақтардың шешуін табады. |
|||||||||||||
5 | 5 мин | ІІ. Оқулық бойынша жұмыс:
|
Оқушылар мәтіннен оқығандары жайлы айтады | |||||||||||||
6 | 10 мин | ІІІ. «Сахналау» әдісі
Әр топ өз мамандықтарыңа байланысты көрініс ойлап табасыңдар. |
Әр топ ортаға шығып өз мамандықтарына байланысты дайындаған сахналық көріністерін көрсетеді.
Басқа топтағы оқушылар «Бағдаршам» әдісін қолданып отырады. |
Қызыл,сары,жасыл дөңгелекшелер. | ||||||||||||
7 | 5 мин | ІV. Топтастыру
Мұғалім,дәрігер,полиция сөзіне өз ойларын жазады
|
Топтық жұмыс
Оқушылар сұрақтарға жауап береді |
парақшалар | ||||||||||||
8 | 2 мин | Сергіту сәті
«Табиғат аясында» видео сюжетті көрсету |
Видео сюжетті қайталап, билейді | бейнеролик | ||||||||||||
9 | 6 мин | Ү.Дәптермен жұмыс:
Әр оқушы өзінің ата-анасының мамандығы туралы шағын әңгіме жазады. |
Өз қалаулары бойынша оқиды. Ата-анасын кәсіби мерекесімен қалай құтықтайтыны,мерекелері қай уақытта екені жайлы оқиды. | |||||||||||||
10 | 2 мин | Бағалау
«5» — «4» — «3» —
|
Әр топ лидерлері өздерінің топ мүшелерін бағалайды. Қорытынды бағаны айтады. | Бағалау критерийлері жазылған плакаттар | ||||||||||||
11 | 2 мин | Кері байланыс
|
Оқушылар стикерге сабақтан алған әсерлері жайлы жазады. Тақтадағы суретіне апарып жапсырады. | Плакат
стикер |
||||||||||||
12 | 1 мин | ҮІІ.Үйге тапсырма:
Ата – әжемнің кәсіби мерекесі” тақырыбына эссе жазу
|
Өз ата-әжелерінің кәсібіне байланысты түскен суреттерін әкеледі | Фото суреттер |