Алматы облысы
Кербұлақ ауданы
Шилісу негізгі мектебі КММ
Бастауыш сынып мұғалімі
Билибаева Қарлығаш
Тақырыбы: Етістік
Білімділігі: Оқушыларға етістік туралы түсінік беру және жаттығулар орындай отырып таба білуге үйрету
Дамытушылығы: Тілін ,сөздік қорларын дамыту
Тәрбиелігі: Ұқыптылыққа , шығармашылыққа тәрбиелеу
Әдісі: түсіндіру, сұрақ- жауап, іздену, өзіндік
Түрі: жаңа сабақ
Көрнекілігі: слайд
Пәнаралық байланыс: ана тілі, математика
Сабақ барысы:
- Ұйымдастыру кезеңі
Психологиялық дайындық
Жақсы оқып сабақты
Әдеп сақтау сәніміз
Сәлем бердік сіздерге
Басымызды иіп бәріміз
-Әрбір адам? –Туыс, дос, жұрағат.
— Әрбір сабақ?- Үйрену, ұғу, ұлағат.
— Әрбір ісің?- Тірлік, тірек,адамдық,
— Әрбір сөзің ?- Шындық, бірлік, адалдық.
-Олай болса, бүгінгі сабағымызда әрбір ісімізге мұқият болайық.
- Бүгінгі сабағымыздың тақырыбын білу үшін «Сөз құрастыру» ойынын ойнайық.
35 | 26 | 91 | 87 | 63 | 21 | 15 |
Е | т | і | с | т | і | к |
20+ 15 Е
100-37 Т
9+6 К
70+17 С
81+ 10 І
90-69 І
20+6 Т
- Қандай сөз шықты?
- Етістік
- Яғни сабағымыздың тақырыбы: Етістік
Мақсатымыз : Етістік туралы білеміз, жаттығулар ішінен табуды үйренеміз.
ІҮ. ЖАҢА САБАҚ
-Бәріміз тақтадағы суретке қарайық.
Балалардың, әженің не істеп жатқанын білдіретін қимыл атауларын атаңдар
Ол сөздер қандай сұраққа жауап береді?
Не істеді? Неғылды? Қайтті?
Оқулықпен жұмыс
355-жаттығу
Жұмбақтарды оқы, шешуін тап.
Жазда қыдырады, қыста тынығады.(———-)
Таңмен көзін ашады,
Әлемге нұрын шашады. (———-)
-Заттың қимылын білдіретін сөзді табыңдар?
-Қандай сұрақ қойдық?
-Ендеше қандай ереже шығаруға болады?
Ереже
Заттың қимылын; іс-әрекетін білдіретін сөз табын етістік дейді:
Етістіктерге не істеді? Қайтті? Не қылды? деген сұрақтар қойылады:
өсті,ойнады, сайрады.
-Етістік деген сөзді ең алғаш қазақ тіліне енгізген , ережесін жазған атамыз Ахмет Байтұрсынұлы екен. «Тіл құралы» кітабында етістікті осылай түсіндіреді.
1873-19387 ж |
-Ахмет Байтұрсынұлы атамыз туралы не білеміз?
Ахмет Байтұрсынов |
Тұңғыш «Әліппе» оқулығын жазған |
Ғалым, ақын |
Қостанай обл да дүниеге келген |
-Атамыздың қандай өлеңін білеміз?
-«Тарту» Кім жатқа айтады?
Білімдерін тексеру
Дәптермен жұмыс
а) Күнді,айды жазу
ә) Көркем жазу
Е е
Еділ, Еркін, етік
-Енді « Қай сөзді жоғалттым» ойыны 356-жаттығу
Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып жаз.
Тоғайда түрлі аңдар …… .Терең шатқалға қояндар … ….. .
Қызыл түлкілер тоғайда ……. . Тиіндер ағаштан-ағашқа … .
Керекті сөздер: жүреді, жасырынады, болады, секіреді.
-Етістікті
және қай сөзбен байланысып тұрғанын табу.
-Сөйлемдегі сөздердің байланысын қалай білеміз?
Сергіту сәті:
-Осы аңдардың қысқы тіршілігі туралы не білесіңдер?
(Түлкі, қоян, тиін)
-Сыртта, ауыл маңында, аулада қандай құстарды байқадыңдар, атын атаңдар?
(қарға, сауысқан, алақарға, торғай, құр,шымшық, тоқылдақ т/б)
Жылы жаққа ұшпайтын,
Біздің жақта қыстайтын,
Құстар жүрсе жуықта,
Жем шашуды ұмытпа!
Ө. Тұрманжанов.
— «Жем шашу» ойынын ойнаймыз. Сендер құстар боласыңдар. Мен сендерге жем шашамын,ал сендер сол жемнің ішінен етістікті теріп жазасыңдар.
Терме диктант
Көгершін, жасыл, қонды, ертең, жауды, торғай, тасыды, парта, жүзді.
Сұрақ:
-Неге етістік дейміз? Дәлелде.
-Осы етістіктерді қатыстырып сөйлем құра
(Жазғандарын тыңдау)
-Сөйлем дегеніміз не?
-Мәтін дегеніміз не?
-Мәтіннің неше түрі бар?
-Онда 359-жаттығу «Білім керек бәріне»тақырыбына әңгіме жазу.
( Әңгімелерін тыңдау)
5.Бекіту
Венн диаграммасы
Зат есім мен етістікті салыстыру.
Зат есім Етістік
-Сонымен Бүгінгі сабақта не білдіңдер?/ Не білгің келеді?
- Үйге тапсырма: 358-жаттығу, ереже жаттау.