Шу ауданы, М.Мәметова атныдағы орта мектебі
Жомарт Гүлжан Жомартқызы, бастауыш сынып мұғалімі
Тақырыбы: «Жылқы»
Сабақтың мақсаты : Сәбит Мұқановтың «Жылқы» атты әңгімесін түсініп оқуға үйрету, өзекті түйінді ойын ашуға жағдай жасау.
Сабақтың міндеті:
-Оқушыларға жылқы малының пайдасын ұғындыра отырып, мәтінге талдау жасауға үйрету , жылқы малының ерекшелігін аңғарту,
-Қазақ халқының өмірін төрт түлік малмен/жылқы/ байланыстыра отырып, әдет — ғұрыпты, салт — дәстүрді дәріптей білуге машықтандыру
-өз ойларын ашық білдіріп, пікірлерін қорғай білуге дағдыландыру.
Күтілетін нәтиже
-Оқушыларға жылқы малының пайдасын ұғынады, мәтінге талдау жасайды ,
-Қазақ халқының өмірін төрт түлік малмен/жылқы/ байланыстыра отырып, әдет — ғұрыпты, салт – дәстүрлер жайлы біледі
-өз ойларын ашық білдіріп, пікірлерін қорғай білуге дағдыланады
Сабақтың түрі: аралас сабақ
Сілтеме: оқулық, сабақ жоспары, энциклопедия
Сабақтың әдіс-тәсілдері сұрақ-жауап, әңгімелеу , үш қадамды сұхбат, әдеби үйірме, Түртіп алу стратегиясы ,серпілген сауалдар
Сабаққа қажетті құралдар мен көрнекіліктер : суреттер, қағаз, маркерлер, стикерлер.
Уақы
ты |
Сабақың
кезңері, |
Ұйымдастыру
Формасы
|
Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушының іс-әрекеті | ресурстар | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ұйымдастыру кезеңі
|
Психологиялық тренинг
Топқа бөлу
|
Құралдарын түгендеу сабаққа назар аудару Әрбір қатысушы өз көршісіне келесі сөздерді айтады: «Мен сені көргеніме қуаныштымын, себебі ….»
Мал атасын білеміз бе? 1 топ- Қамбар ата 2-топ – Ойсыл қара 3- топ- Зеңгі баба |
Бұл сөйлемді адамның сыртқы келбетіне байланысты сөзбен емес, мінез ерекшелі
гіне байланыс ты сөзбен аяқтау керек.
Стикерлер арқылы топқа бөлінеді |
стикерлер |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Үй тапсырмсын тексеру
|
Серпіл ген сауалдар |
-Қап, мыналардың түн ортасына дейін жүріп алуларын қарашы қай мәтіннен үзінді?
-Атаңа қолғабыс жасай аласың ба ? -Бұл жолы мұғалім бір емес бірнеше альбом алып келіпті қай мәтініннен алынған? -Мына удай дәріні Аузы-мұрнын құйыңдар Мынаны көзіне жағыңдар -Талаймын деп ит ұмтылса, жота жүні үрпиіп, тұрып алады ? — Мейлі шарлап теңіз өттім тау бастым Мейлі көктің ақ бұлтына жармастым ………. қай өлеңнен үзінді -Мекендеп сол араны шұбар жылан Қашаннан қарлығашқа құмар жылан Иісіні балапанның біліп алып Келеді жемек болып сусап бұған…….. -Солқыдақ жас теректер бірте- бірте бүршіктеніп, ұшар басына жапырақтар да жайнады…… Бір балапан құлады Ұясынан домалап ата-анасы жылады шырыл қағып, обал-ақ …………..
Төрт түлік төлдерін қалай сүйеді ? 1.Қой сүйеді баласын «қоңырым» деп, «Ештеңені білмейтін момыным» деп. 2.Сиыр сүйеді баласын «торпағым» деп, «Қараңғыға баспаған қорқағым» деп. 3.Түйе сүйеді баласын « боташым» деп, «Жаудыраған көзіңнен, тоташым» деп. 4.Ешкі сүйеді баласын «лағым» деп, «Тастан тасқа секірген , шұнағым» деп. 5.Жылқы сүйеді баласын «құлыным» деп, «Тұлпар болып жүгірер жұрыным» деп. |
Сауалдарға жауап береді |
фишкалар
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қызығушылығын ояту
|
Ой қозғау
|
Мына суреттерде не бейнеленген бұл суреттердің біздің сабағымызға не қатысы бар ?
Жылқы қандай мал? |
Сөзжұбақты шешеді
|
А-4 қағаз
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тұлғаны танып біл | Сәбит Мұқанов 1900 жылы Солтүстік Қазақстан облысында, Жамбыл ауданында туған. Сәбит жеті жасқа келгенде әкесі – Мұқан, сегізге толғанда шешесі өледі де, Мұстафа деген ағасының қолында қалады. Жетімдіктің ауыр қасіретін тартқан Сәбит он жасынан бастап өз бетінше еңбек етеді. Қазақтың аса көрнекті жазушысы, қоғам қайраткері. Оның «Өмір мектебі», «Ботакөз», «Ақ аю», «Балуан Шолақ» т. б. көптеген шығармалары бар. , С.Мұқановтың өзі 1965—1973 жылы тұрған үйінде 1978 жылы 21 қарашада мұражай үйі ашылған. |
Автордың өмірі жайлы дерек алады |
Суреттер |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Мағынаны тану | «Жиксо»
Әдеби үйірме
Түртіп алу стратегия сы
Артық болмас білгенің
Поэзия минуты
Үш қадамды сұхбат |
«Жылқы» 1.Сілмете табушы (мәтіннен жаңалық болған тұсын табады) 2.Кейіпкерді сипаттаушы (жылқының аналық мейірімі туралы не айтылады?) 3.Дәнекер(мәтіннің мазмұнын өмірмен байланыстырады) 4.Сұрақ құрастырушы( мәтін мазмұны бойынша сұрақтар құрастырады). 5.Сөз тапқыш (мәтінге байланысты жұмбақ, мақал-мәтел табады)
Қос- шөп шабу, егін салу, жылыны қысқы ортаға бағу кезінде көшіп- қонуға ыңғайлы, тігуі, жығуы оңай баспана
ЖЫЛҚЫ ЕТІ – жүрек, қан тамырлары ауларына, бүйрек жұмысын жақсартуға, буындардың қалтылдауына қарсы қолданылады.
Осы мәтінді оқи отырып нені білдік?
Төрт түлік туралы жыр
I топ жылқыны жасына қарай қалай қалай атайды? IІ топ жүйрік аттар қалай атайды? ІІІ топ жылқының пайдасы қандай |
Мәтінді өз бетінше оқиды
қима қағаздарды берілген міндетін атқарады
Постерге түсіреді
|
Оқулық
А-4 қағаз |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорыту
|
Жинақ
тау «Таза мінсіз асыл сөз,
|
Тыйым сөздер.
1.Малды теппе, ақты төкпе. 2.Малды басынан ұрма. 3.Малға теріс мінбе. МАҚАЛ 1.Түйе бойына сеніп, жылдан құр қалған. 2.Ат – адамның арқауы. 3.Аттың көркі – құйрық, жылы, құлағы Таудың көркі – тасы мен бұлағы. 4.Сиырдың сүті – тілінде. 5.Малды бақсаң, сиыр бақ, Сүт кетпейді шарадан. 6.Малды өсірсең қойды өсір Өнімі оның көл-көсір.
|
Өз ойларын айтады |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Сабақты
бағалау |
Фишкалар арқылы бағалау |
Бірін-бірі бағалайды |
фишкалар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Үйге тапсырма |
|
Мәтінді оқып, «Ер қанаты- ат»- әңгіме жаз |
Үй тапсырма сын жазып алады | күнделік | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Кері әсер |
Стикерлер таратылып беріледі |
Стикерлерге өз ойларын жазады
|