Тарбағатай ауданы, Ақсуат ауылы
К.Нұрбаев атындағы Ақсуат орта мектебі
Химия пәні мұғалімі
Аубакирова Ардақ
8 сыныбы химия пәнінен ІІ-тоқсанға арналған орта мерзімді жоспар
Мақсаты: оқушыларға осы тоқсандағы сабақтарды меңгерту үшін жеті модульді кіріктіре отырып, әдіс-тәсілдерді тиімді пайдалану
1.Сабақтың тақырыбы
|
|
||||||
1 | Атомның құрамы және құрылысы
|
Оқушыларды атом құрамын түсінуі үшін қарым-қатынас жасауға және топпен жұмыс жасай білуге үйрету, оқушылардың белсенділігін арттыру | ЖИГСО әдісі
1-топ: Атом құрамы 2-топ: Атом құрылысы 3-топ: атомдағы электрондар санын анықтау 4-топ: сұрақтар дайындау, топтық жұмыс |
Сыныпта ынтымақтастық қарым-қатынас артады, топтық жұмыс жасауға үйрене бастайды, ойларын жинақтап жеткізуге тырысады
|
Формативті бағалау- мақтау, мадақтау арқылы оқушының белсенділігін арттыру, кері байланыс (смайлик арқылы) | Топ көшбасшылары анықталады, енжар оқушылар тақырыпқа сұрақтар дайындау бойынша жұмыс істейді | Әр түрлі құрал-жабдықтар(ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер) |
2 | Химиялық элементтердің жіктелуі | Химиялық элементтердің жіктелуін түсінуі арқылы оқушылардың есте сақтау, ойлау қабілеттері дамиды | ЖИГСО әдісі
1-топ: Химиялық элементтерді жіктеу 2-топ: Металдар 3-топ: Бейметалдар туралы постер жасап қорғау, топтық жұмыс, БББ кестесін толтыру
|
Химиялық элементтерді қалай жіктеуге болатыны туралы оқушылар өз ойларын айта біледі | Дайын критерийлер бойынша оқушылардың өзін-өзі бағалауы, кері байланыс (сабақтағы алған әсері: не түсінікті, не түсініксіз) | Оқушылардың жұмыс істеуін бақылау, енжар оқушылар сұраққа жауап беруді топ белсенділерінен үйренеді, дарынды оқушылар постерді өздері жасайды | Оқулық, бағалау парақтары, оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», әр түрлі құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер) |
3 | Д.И.Менделеевтің периодтық заңы, атомдық құрылыс теориясы тұрғысынан. Д.И.Менделеев жасаған химиялық элементтерің периодтық жүйесі
|
Менделеевтің периодтық заңы мен периодтық жүйесін сипаттауды оқушыларға үйрету
|
«Периодтық жүйенің сипатталуы» ассоциациялық карта салу, топтық жұмыс | Кез-келген элементті периодтық жүйедегі орны бойынша сипаттай алады және сұрақтарға жауап бере алады, ортақ шешімге келе алады | Алдын-ала анықталған критерийлер бойынша топ басшысының оқушыларды бағалауы, жиынтық бағалау | Дарынды оқушылар енжар оқушыларға сұрақтарды түсіндіруге көмектеседі | Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», бағалау парақтары, (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер) |
4 | Периодтық жүйедегі орны және атомдық құрылыс теориясы бойынша химиялық элементтерге және олардың қасиеттеріне сипаттама | Химиялық элементтерді және оның қосылыстарын периодтық жүйедегі орны бойынша сипаттауды үйрену | Жұптық жұмыс, «Берілген химиялық элементке сипаттама беру», СТО сұрақтарын беріп сынып бойынша талқылау | Оқушылар химиялық элемент пен олардың қосылыстарына нақты сипаттама бере алады | Өзара критерий анықтау, әрбір оқушының көршісін бағалауы, формативті бағалау және жиынтық бағалау, кері байланыс (смайлик арқылы) | Енжар оқушылар элементтерді сипаттауды үйренеді, дарынды оқушылар СТО сұрақтарына жауап береді | А4 қағаз, фломастер, маркер, периодтық жүйе |
5 | Жаңа химиялық элементтердің ашылуы туралы мәліметтер. Химиялық элементтердің тірі және өлі табиғатта таралуы | Жаңадан ашылған химиялық элементтер және элементтердің тірі және өлі табиғатта таралуы туралы интернет беттерінен мәліметтер жинау | Топтық жұмыс, жаңадан ашылған бір элементті сипаттау, «Егер химик болсаң қандай химиялық элементті ашар едің және неліктен?» СТО сұрағына жауап беру | Оқушылар сыни тұрғыдан ойлана отырып ашылмаған элементке сипаттама бере алады | Формативті бағалау (мақтау, мадақтау арқылы) | Барлық оқушылар белсенді жұмыс жасайды | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), «Егер химик болсаң қандай химиялық элементті ашар едің және неліктен?» сұрақ парақшасы |
6 | Адам организміндегі химиялық элементтердің биологиялық ролі | Адам организмінде болатын химиялық элементтер туралы ақпарат жинау, олардың биологиялық ролі қандай болатыны туралы түсіндіру | Топтық жұмыс, «адам организміндегі химиялық элементтер» ассоциациялық карта салу, БББ кестесін толтыру | Адам организміндегі ең маңызды химиялық элементтерді анықтайды және олардың биологиялық ролін айта алады | Формативті бағалау (кері байланыс арқылы), топ басшысының өз тобын бағалауы, жиынтық бағалау | Дарынды оқушылар топ басшысы ретінде жұмыс жасайды, енжар оқушылар постер қорғайды | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер) |
7 | Химиялық элементтердің электртерістілігі. Атомдар арасындағы химиялық байланыстар табиғатының бірлігі | Оқушылар электртерістік ұғымымен танысады, химиялық байланыстар табиғаты туралы түсінік қалыптасады | ЖИГСО әдісі,
1-топ: электртерістік ұғымына сипаттама, 2-топ: химиялық байланыстарға сипаттама, 3-топ: сұрақтар дайындаушы, 4-топ: бағалаушы, топтық жұмыс |
Электртерістілік және химиялық байланыс ұғымдарына сипаттама бере алады | Бір топтың басқа 3 топты бағалауы, кері байланыс «Не білдім?» , «Не үйрендім?»,
«Сабақ неліктен ұнады?» деген ойларына рефлексия жазу арқылы, жиынтық бағалау |
Дарынды оқушылар енжар оқушыларға жаңа ұғымдары түсіндіру бойынша жұмыс жасайды, енжар оқушылар постер қорғауға көмектеседі | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», бағалау парақтары |
8 | Коваленттік байланыс. Полюсті және полюссіз байланыстар | Оқушылар коваленттік байланыс және оның полюсті, полюссіз түрлері туралы ақпараттар алады | ЖИГСО әдісі,
1-топ: коваленттік байланысқа сипаттама, 2-топ: коваленттік полюсті байланыс түзілуі, 3-топ: коваленттік полюссіз байланыстың түзілуі, 4-топ: коваленттік байланыстың жалпы түзілу механизмі, Топтық жұмыс, ВЕНН диаграммасы: полюсті, полюссіз байланыстар |
Оқушылар ковалентті байланыстың түзілуін, олардың жалпы сипаттамасын айта алады, полюсті және полюссіз коваленттік байланысы бар қосылыстарды ажырата алады | Критерий анықтау, өзара бағалау, кері байланыс (сабақта не түсініксіз?) сұрағына жауап алу арқылы, жиынтық бағалау | Дарынды оқушылар топ мүщелеріне тапсырма бере отырып сабақты түсіндіреді, енжар оқушылар есеп шығаруға көмектеседі | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», бағалау парақтары |
9 | Иондық байланыс. Металдық байланыс | Оқушылардың иондық және металдық байланыстың бір-бірінен айырмашылығын және сол байланыстардың қалай түзілетінін түсінуі | ЖИГСО әдісі:
1-топ: иондық байланыс, 2-топ: металдық байланыс, 3-топ: сұрақтар дайындаушы; 4-топ: Венн диаграммасын салушы, Топтық жұмыстар |
Оқушылар бұл байланыстарды бір-бірінен ажырата алады, бұл байланыстар қандай қосылыстарға тән болатыны туралы болжай алады. | Критерий анықтау, кері байланыс (смайликтер арқылы), өзін-өзі бағалау, жиынтық бағалау | Дарынды оқушылар Венн диаграммасын салу бойынша жұмыс істейді, енжар оқушылар сұрақтар дайындауда белсенділік көрсетеді | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», бағалау парақтары |
10 | Заттың аморфты және кристалды күйлері | Оқушылар заттың аморфты және кристалды түрлері болатыны туралы мәліметтер алады. | Жұптық жұмыс: ВЕНН диаграммасын салу: аморфты және кристалды күйлер бойынша, және оны қорғау, сұрақтарға жауап беру | Оқушылар аморфты және кристалды күй ұғымдарына сипаттама бере алады | Кері байланыс (екі жұлдыз, бір тілек ұсынысы бойынша) | Барлық оқушылар белсене жұмыс жасайды | А4 қағазы, Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова» |
11 | Кристалл торларының түрлері. Заттардың қасиеттерінің құрылысына тәуелділігі | Оқушыларды кристтал тор түрлерімен таныстыру, заттар қасиетінің құрылысына қалай тәуелді болатыны туралы түсіндіру | ЖИГСО әдісі,
Кристалл торларының түрлері бойынша; топтық жұмыс, СТО сұрақтары |
Кристал тор түрлерін ажырата алады, тақырып бойынша СТО сұрақтарына жауап бере алады | Критерий анықтау, топ басшысының бағалауы, жиынтық бағалау | Дарынды оқушылар постер жасайды, СТО сұрақтарына жауап береді, енжар оқушылар постер салуға көмектеседі | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), Оқулық: Химия «Н.Нұрахметов, К.Сарманова», бағалау парақтары |
12 | Сандық есептер: химиялық формула бойынша қосылыстағы элементтің массалық үлесін есептеу | Оқушыларға формуласы белгілі қосылыстағы элементтердің массалық үлестерін анықтауға байланысты есептер шығаруды үйрету | Топтық жұмыс, БББ кестесін толтыру, сұрақтарға жауап беру | Оқушылар формуласы белгілі қосылыстағы элементтердің массалық үлестерін анықтауға байланысты есептер шығара алады | Кері байланыс (смайликтер арқылы) | Дарынды оқушылар есеп шығаруды топтарына үйретеді, енжар оқушылар есеп шығаруды азда болса да түсінеді | Қажетті құрал-жабдықтар (ватман,фломастер, қайшы, клей, маркер), смайликтер, периодтық жүйе |
13 | Сандық есептер: элементтердің массалық үлестері бойынша заттың қарапайым формуласын анықтау | Оқушыларға элементтердің массалық үлестері бойынша заттың қарапайым формуласын анықтауды үйрету | Жұптық жұмыс, «Осы тоқсанда қандай жаңа ұғымдармен таныстым, олардың мен үшін маңызы неде» сұрағына жауап алу | Оқушылар жұппен бірігіп есептер шығара алады, бір-бірін тыңдауды үйренеді | Критерий анықтау, өзін-өзі бағалау, жиынтық бағалау | Барлық оқушылар белсенді жұмыс жасайды | А4 қағазы, периодтық жүйе, бағалау парақтары |
14 | №2 бақылау жұмысы |