Ырықсыз етіс

ырыксызАқмола облысы

Целиноград ауданы

Приречное аулының

№22 Приречное орта мектебінің

қазақ тілі мен әдебиет пән мұғалімі

Ердмурат Алмагул

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Пән мұғалімі Ердмурат Алмагүл
Пәні Қазақ тілі
Сыныбы 11 «Б»
Өтетін күні 3.02.2016    

 

Сабақтың тақырыбы Ырықсыз етіс
Сабақтың мақсаты Ырықсыз етіс туралы түсіндіру, оларды ауызекі сөйлеу тілінде дұрыс қолдану және таба білу. Бірлескен жұмысты жақсарту.    
Күтілетін нәтиже Өзгелік етіс және ырықсыз етіс ажырата біледі, дұрыс қолдана алады, бірлесіп жұмыс жасай алады.
Бұрын меңгерілген білім Етістің ммммммм сөйлемдегі қызметі
Пәнаралық байланыс Қазақ әдебиеті, тарих,  музыка
Сабақтың ресурстары Интерактивті тақта,қалыптастырушы бағалау тапсырмалары, стикерлер, мұғалімдер үшін бағалау жаймасы, үлестірмелі кесінділер, бағалауға арналған тапсырмалар,кері байланыс жаймасы

 

Кезең Уақыты Сабақтың барысы
Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
Ой шақыру 2 минут Топқа бөлуді ұйымдастыру  Алдын ала осы шақтың түрлеріне байланысты тапсырмалар дайындалып, оқушылар өздері таңдаған етістік түрлеріне қарай топтарға бөлінеді

1-топ  ырықсыз етіс

5 минут  Үй тапсырмасын қайталау

Ереже сұрау «Конверттік сұрақ арқылы»

 Сұрақтарға барынша тез жауап беру
3  минут Оқушылар өздерінің жауаптарын жазады.

 

Тақтаға кім қандай мысалдар жазғандарын оқып шығу  Оқушылардың сөйлемдеріне қарай, кімнің қаншалықты тақырыпты түсінгендігі  байқалады

 

Мағынаны тану 3 минут  «Ой қозғар» әдісі (интерактивті тақтадағы ой қазығы етіп алған пікірлерді оқу)

 

Ырықсыз етіс  категориясы  туралы оқушылар өз білетіндерін, ойларын ортаға салады.

Сұрақтар дайындау

5  минут Түрткі сұрақтар арқылы оқушыларды сабаққа қызықтыру

1.Етістің қанша түрі бар?

2.Өздік етіс дегеніміз не?

Сызбамен жұмыс

          Етіс
Өзді к етіс

 

етіс

Өзгелік етіс
Ырықсыз етіс
Ортақ етіс

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулықпен жұмыс. ІNSERT әдісі. ырықсыз  етіс және өзгелік етіс туралы  Шартты белгілермен жұмыс. «v»- білемін, «+» — жаңалық ІNSERT әдісі., «-»- білмеймін, «?»- толығырақ білгісі келеді.

 

Не білеміз? Не білдік? Нені білгіміз келеді?

 

 

 

1,4 тапсырманы топтағы оқушылар орындайды

3 минут Оқулықпен жұмыс Сөйлемдерді толықтыр сөйлемдегі баяндауышты ырықсыз етіс ретінде қолдан
5 минут

 

Мұғалім түсіндірмесі:

Өзгелік етіс қимылдың, іс — әрекеттің сөйлемдегі іс иесі яғни субъектінің өзі емес, екінші бір басқа субъект, қимылды орындаушы арқылы істелінетінін білдіріп, белгілі жұрнақтар арқылы жасалады. Ол жұрнақтар:
1) — ғыз, — гіз, — қыз, — кіз, отыр — ғыз, жүр — гіз, айт — қыз, жет — кіз;
2) — дыр, — дір, — тыр, — тір, — ыр, — ір, сал — дыр, сен — дір, ас — тыр, тік — тір, кет — ір, ас — ыр;
3 — сет, — т; жаса — т, сөйле — т т. б.
Демек, өзгелік етісті сөйлемде кимылды, іс — әрекетті іске асырушы екі субъект болады: бірі — сол кимылды орындатушы, екіншісі — қимылды тікелей орындаушы, бұл ғылым тілінде агенс деп аталады. Мысалы: Ол баласына өлең айтқызды.
Ырықсыз етіс Іс — әрекеттің атқарушысы, қимыл иесі арнайы айтылмай, қимыл өздігінен істелетіндігі көрінеді де, — ыл, — іл, — л түбірдің ішінде л дыбысы болса — ын, — ін, — н жұрнақтары арқылы жасалатын етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады. Ырықсыз етіс тек сабақты етістіктен жасалады, өзі жалғанған сабақты етістікті салт етістікке айналдырады: сөз айт — ылды, уәде бер — іл — ді, шарт жаса — л — ды, үй таза — ла — н — ды, қамал ал — ын — ды, үй сал — ын — ды

Сөйлемдерді толықтыр сөйлемдегі баяндауышты ырықсыз етіс ретінде қолдан
Ырықсыз етіс Іс — әрекеттің атқарушысы, қимыл иесі арнайы айтылмай, қимыл өздігінен істелетіндігі көрінеді де, — ыл, — іл, — л түбірдің ішінде л дыбысы болса — ын, — ін, — н жұрнақтары арқылы жасалатын етіс түрі ырықсыз етіс деп аталады. Ырықсыз етіс тек сабақты етістіктен жасалады, өзі жалғанған сабақты етістікті салт етістікке айналдырады: сөз айт — ылды, уәде бер — іл — ді, шарт жаса — л — ды, үй таза — ла — н — ды, қамал ал — ын — ды, үй сал — ын — ды
10 минут  1.Тапсырма:1,4 тапсырмада жұмыс жасайды Әр топқа осы шаққа байланысты сурет салу беріледі. Сурет  салынып болған соң,  топ арасында бағаланады. Содан соң критерийлер ұсынылады. Критерийлер бойынша қайта бағаланады.

 

5 минут Дәптермен жұмыс:

1. Мәтіннен осы шақ етістіктерді теріп жазады, жасалу жолын түсіндіреді.

 

)

Нақыл сөздер туралы білімдерін тексеру.
Мәтін арқылы оқушы
Ой толғау 4 минут  

Кері байланыс. Жаңа сабақты талдау

 

 

1. Сұрақ-жауап

 

 

Бағалау

 

50%,  75%,  100% арқылы бағалау

 

Үйге тапсырма Ережені түсініп оқу және  байланысты сөйлем құрап, жасалу жолын талдау, түсіндіру.

 

Рефлексия  
 

 [bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *