Қызылорда облысы
Қармақшы ауданы
Ақтөбе аулы
№ 109 орта мектеп
Ақынбекова Нұрбибі Ғалиқызы
Сыныбы: | 1 «Б» |
Оқытушы: | Ақынбекова Нұрбибі |
Пәні: | Сауат ашу |
Сабақтың тақырыбы: | Ии дыбысы мен әрпі |
Сабақтың мақсаты: | |
А) Білімділік: | Оқушыларға Ии дыбысы мен әрпін таныстыру, Йй мен Ии дыбыстарының айырмашылығын түсіндіру, И әрпіне берілген сөздер мен мәтінді меңгерту, сөздерді жіктей алуға үйрету. |
Ә) Тәрбиелік: | Адамгершілік, ақыл-ой, экологиялық, еңбек тәрбиесіне баулу. |
Б) Дамытушылық: | Сөздік қорын ұлғайту, сауатты жазуға,мәнерлі оқуға қалыптастыру, ақыл-ой шапшаңдығын, коммуникативті құзіреттілігін дамыту. |
Сабақтың түрі: | Дәстүрлі емес |
Оқыту технологиясы: | ДОТ |
Сабақтың типі: | Жаңа білім беру |
Сабақтың әдістері: | ДОТ-ның элементтері, түсіндіру, әңгіме, «Сиқырлы алма ағашы» ойыны, Ақыл-ой Одессиясы бағдарламасының «Ұшқыр ой» әдісі, МОТ-ның «Мәтін құра» оқыта үйрету ойыны |
Бақылау, бағалау құрал-жабдықтары: | · Сиқырлы алма ағашы:
Қызыл алма-сабақтан көтеріңкі көңілмен, Көк алма- жабырқаулы көңілмен |
Көрнекіліктер: | Оқулықтар, презентация,суреттер |
Пайдаланылған әдебиеттер: | 1. «Әліппе» оқулығы Ш.Әуелбаев,Ә. Наурызбаев, т.б. Алматы, Атамұра 2012.
2. М.М.Жанпейісова. МОТоқушыны дамыту құралы ретінде. Алматы,2002 ж. 3. «Кәсіптік мектеп»журналы №3, 2009ж. 4. «Бастауыш сыныпта оқыту» журналы, 2.2011ж. |
Сабақтың барысы:
I.Кіріспе-қызықтырушылық кезең
- Ұйымдастыру
Психологиялық дайындық
Күлім қағып қолымды,
Бір-екі, үш деп соғайын.
Қарап тұрған көршіме
Қолымды мен бұлғайын.
Жылы-жылы сөзбенен
Маңдайынан сыйпайын,
Ыстық алақаныммен,
Қолыңды бер қысайын.
- Өткенді еске түсіру
«Сиқырлы алма ағашы» ойыны
-Балалар қазір жылдың қай мезгілі?
-Күз
-Күзде қандай өзгерістер болады.
-жапырақтар түседі, жемістер піседі.
-Ендеше балалар біздің бағымыздағы алмалар да пісіп, жерге түскелі тұр.
-Оны алу үшін алмалардың сендерге қояр сұрағы бар?
-Қане,кім жауап береді?
- Дыбыс пен әріптің айырмашылығы қандай?
- «Әтеш» сөзінде неше буын бар?
3.Е, І, Ә дыбыстары дыбыстың қай түріне жатады?
- Біз қандай дауысты дыбыстармен таныстық?
- Танымдық-операционалдық кезең
- Жаңа сабаққа кіріспе
- 1) Жұмбақ жасыру
— Өзі төрт қанатты,
Және алты аяқты,
Сөйтсе де тікұшаққа ұқсайды. (инелік)
— Тұмсығына жібін байлап
Сүңгіп батып, сүңгіп батып, бұл мықты,
Бүтіндейді жыртықты. (ине) - — Ине, инелік сөздері қандай дыбыстан басталып тұр?
— И дыбысынан басталып тұр
— И дыбысын айтып көрейік
— И — и — и
— Қалай айтылады?
— Созылып айтылады.
— Созылып айтса қандай дыбыс болады?
— Дауысты дыбыс.
— И дыбысы сөздің қай жерінде кездеседі?
— И дыбысы сөздің басында, ортасында, аяғында кездеседі.
И-не-лік сөзіне дыбыстық талдау жасату.
- -И дыбысынан басталған сыныбымызда оқушы бар ма?
-Инабат
— Осы әріпке ұқсас қандай әріппен таныстық?
— Й әрпімен таныстық
— И және Й әріптерінің айырмашылығын түсіндіру.
Анықтама
И дауысты дыбыс. Айтқанда созылып айтылады. Еркін айтылады. Қызыл текшемен белгілейміз.
Й дауыссыз. Айтқанда кедергіге ұшырап қысқа айтылады. Көк текшемен белгілейміз.
«Ұшқыр ой» ойыны
И әрпіне сөз ойлап табу
Шарты: Бірнеше суреттер ұсынылады. Суретке қарап сөз құрайды.
И дыбысы сөздің басында кездесетін, ортасында кездесетін, аяғында кездесетін сөздерді таба отырып суретті орналастыру.
Түйін: Оқушылардың ойы ұшқырланып, сөздік қоры молаятын болады.
Сергіту сәті
Инелік-ау, инелік,
Қаша берме именіп.
Түспей-ақ қой торыма,
Қоншы келіп қолыма.
Анықтап бір қарайын,
Суретіңді салайын.
- Жаңа сабақты меңгерту
А) Оқулықпен жұмыс
Сөздерді жеке-жеке оқытып шығу.
«Мәтін құра» оқыта үйрету ойыны
Шарты: Ит туралы суреттер ілінеді. Суретке қарап балалар ауызша әңгіме құрайды. Құраған әңгімелерін жинақтай отырып, оқулықтағы мәтінмен танысып, салыстырады.
Түйін: Оқушыларға дайын мәтінді оқытып, талдаудан бұрын, алдымен өз ойларынан мәтін құрауға дағдыландырамыз. Ой-өрісі, танымы кеңейетін болады. Коммуникативтік құзіреттілігі қалыптасады.
Ә) Тақтамен жұмыс
* Ауада Ии әрпін саламыз.
* И и әрпін тақтаға салып көрсетемін.
Тақтаға Исатай, ит, шие сөздерін жаздырамын.
*Балалар дәптерлеріне Ии әрпін жазып алып, дәптермен жұмыс жасайды.
Сергіту сәті
Мынау менің – жүрегім,
Бәрі осыдан басталған.
Мынау басым- ақылды,
Бәрін осы басқарған.
Мынау менің- оң қолым,
Мынау менің- сол қолым,
Барлық істі атқарған.
III. Рефлексия-бақылау кезеңі
- Қорытынды
Сиқырлы алма ағашы
(Өзін-өзі бағалау)
Оқушылар ағашқа алдарында тұрған 2 алманың бірін ілу арқылы өздерінің сабақты қалай меңгергенін, алған әсерін көрсетеді. Қызыл алма – «өте жақсы» меңгеру, көк алма— «жеткілікті түрде меңгермеуді» білдіреді.
[bws_related_posts]