Батыс Қазақстан облысы
Теректі ауданы
Айтиев селосы
Айтиев бастауыш мектебі
Мұғалім:Танатарова Шолпан Каратаевна
Сынып:1
Пән:сауат ашу.
Сабақтың тақырыбы: Қайталау: Сөз және сөйлем
Сабақтың мақсаты :Сөз және сөйлем туралы түсініктерін қайталау, сөз мағыналарын дұрыс түсінуге дағдыландыру;оқушылардың оқу және сөйлеу дағдыларын жетілдіру;оқушылардың ой-өрісі дамыту,сөз байлығын арттыру,әдемі жазуға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі:оқулық,жеке сөздер жазылған қимақағаздар,слайд-суреттер
Әдісі:сұрақ-жауап,түсіндіру,топтастыру,еркін жазу.
Түрі:аралас
Барысы:
1.Бағдарлау-мотивациялық кезең.
А) Шаттық шеңбер.Балаларды түгендеу.Амандасу.Үй жұмысын тексеру.
Ә)Қайталау:сөз деген не?сөйлем деген не?
б)
Тілімізде бір-бірімен мәндес,мағыналас сөздер болады.Олар бірінің орнына бірі қолданылады.
МӘНДЕС СӨЗДЕР:абайлау,байқау;әдемі,көркем,әсем;ағайын,туыс,қария,қарт,ақсақал;
жүлде,сыйлық т.б.
Тілімізде мағыналары бір-біріне қарама-қарсы сөздер болады.
ҚАРАМА-ҚАРСЫ МАҒЫНАЛЫ СӨЗДЕР:тар-кең,қалың-жұқа,кіру-шығу,жұмсақ-қатты,ұзын-қысқа,т.б.тілімізде дыбысталуы бірдей,мағыналары әртүрлі сөздер де болады.Ол мағыналардың бір-біріне қатысы жоқ.
ӘРТҮРЛІ МАҒЫНАЛЫ СӨЗДЕР:ара/жәндік/,ара/құрал-сайман/,құрт/жәндәк/,құрт/тағам/,үй/баспана/,үй/топырақты үй/,мақта/өсімдік/,мақта/мадақта/,қой/жануар/,қой/бір нәрсені қою/,жылқышы/құс/,жылқышы/жылқы бағатын адам/,т.б.
в)
«Сұраулы сөйлем жауап алу мақсатымен айтылады. Сұраулы сөйлемнің соңына сұрақ белгісі қойылады».
«Лепті сөйлемдер кісінің көңіл-күйін, сезімін білдіреді, олар көтеріңкі дауыспен айтылады, лепті сөйлемнен соң лепті белгісі қойылады»
2.Операционалдық-орындаушылық кезең.
Сурет бойынша хабарлы,сұраулы,лепті сөйлем құрастыр.
Дәптермен жұмыс:
А) «Ана» Б.Бұлқышев-мәтінмен жұмыс.
Ә)Көркем жазу
Б) 1-жаттығу. Хабарлы сөйлемдерді сұраулы сөйлемдерге айналдырып жаз.
Күн бұлттанды. /Күн бұлттанды ма?/
Жауын жауды.
Балалардың үсті су болды.
2-жаттығу.Сөйлемдерді оқы.Қарамаен жазылған сөздерді мәндес сөздермен алмастырып жаз.
1.Жуырда біздің үйімізге қонақ келді./Жақында біздің үйімізге қонақ келді./
2.Апам кешкі ас дайындады./Апам кешкі тамақ дайындады./
3.Қалада зәулім үйлер көп. / Қалада үлкен үйлер көп /
3-тапсырма. Қарамен жазылған сөздердің мағынасын түсіндір.Осы сөздерді қатыстырып сөйлемдер құрастыр.
Үйге кір,
Жуамыз кір.
|
Бұтарлап талды,
Қолымыз талды.
|
Әсет үйге кірді.Дана кір жуды.Жас талдар өсіп тұр.Менің қолым талды.
3.Рефликсиялық-бағалау кезеңі.
Еркін жазу стратегиясы
І топ. Берілген сөздерден 3 сөйлем құрастыр.Хабарлы, сұраулы,лепті.
ІІ топ. Мәндес сөздерді тап:ақсақал,сулы,инабатты /қария,қарт;дымқыл,ылғалды;ізетті,әдепті/
ІІІ топ. Қарама-қарсы мағыналы сөздерді тап: алыс-….,ұзын-…..,кең-…..,қорқақ-….,өткір-….
Үйге тапсырма: «Менің отбасым»тақырыпты әңгіме құрастырып келу.
Бағалау.
[bws_related_posts]