Басы » Музыка » Халық музыкасының концерті

Халық музыкасының концерті

qmБайшойынов Ғазиз Сейілғазыұлы   Жарбұлақ орта мектебі КММ нің музыка пәні мұғалімі  ШҚО Үржар ауданы

Халық музыкасының концерті

Сабақтың мақсаты: Оқушының жас ерекшелігі мен мүмкіндігін ескере отырып, оның рухани-адамгершілік қағидалары мен шығармашылық қабілетін ашу.

Сабақтың міндеті:

      Білімділік:  Оқушыларды ата-бабамыздың асыл мұрасы – халқымыздың

ертеден келе жатқан көне музыкалық аспаптарымен, күйші – саз

герлермен,түрлі өнер ұжымдарымен таныстыру.

      Дамытушылық:  Әртүрлі әдіс – тәсілдер негізінде олардың музыкалық қа —                     білеттілігін, музыкалық жан – жақтылығын қалыптастыру.

      Тәрбиелік: Оқушыларды өз Отанының нағыз азаматы болуға баулып,

оның ұлттық санасы мен көзқарасын ояту.

Сабақтың түрі: Жинақтай отырып қорытындылау.

Әдіс – тәсілдері: Баяндау, сұрақ – жауап, талдау, ой түйіндеу.

Сабақтың пәнаралық байланысы:  Тарих, Өнер.

Көрнекіліктері: Интерактивті тақта, саз аспаптарының суреттері, баян.

Сабақтың барысы:       

  1. Ұйымдастыру кезеңдері.

а . Оқушылармен сәлемдесіп,сыныпты түгендеу.

б.  Қ.Р.Мемлекеттік әнұранын орындау.

  1. 2. Өткен материалдарды қайталап, әндерді еске түсіру.

Біз өткен сабақтарда «Халық музыкасы» тақырыбын кезең – кезеңге бөліп өткеміз. Бүгінгі сабақта сол тақырыпты бекіту мақсатында жалғастырамыз. Сабағымызды Жамбыл атамыздың «Ән мен күй – халық үні. Оның шындығы, оның ойы мен сезімі.» деген қанатты сөзімен бастаймыз. Ендеше әдеттегідей мемлекеттік әнұранды орындап, сабақты әрмен қарай жалғастыру.

  1. Музыка аспаптарының атын атап табу.
  2. Ең үлкен музыка аспабын атау.
  3. Қазақтың халық композиторларын суретке қарап танып, табу.
  4. Ансамбльдерді ажыратып беру./ дует, трио, квартет,квинтет т.б./

Қ. Ыбырайұлының әні мен сөзіне жазылған «Апа, туған күніңмен !» атты әнін сынып болып орындау.

Жаңа сабақ: Халық музыкасының концерті.

Өнер ұжымдары жайлы түсініктеме беріп, слайд түрінде Қазақстанның өнер ұжымдарымен таныстырып,осы өнер ұжымдарының орындауларында музыка тыңдату.

  1. Қазақтың мемлекеттік симфониялық оркестрі.
  2. «Отырар сазы» фольклорлық-этнографиялық оркестрі.
  3. Құрманғазы атындағы ұлттық халықаспаптар оркестрі.
  4. Б.Байқадамов атындағы хор капелласы.
  5. Жеке балалар хоры.
  6. Жеке әйелдер хоры.т.т.

Музыка тыңдау барысында оқушылар  бір мезгілде әнді, күйді, марш музыкаларын, жәй және күрделі музыкаларды ажыратып, музыканың көңіл күйіне дәл бағасын беріп отырды.

Сабақты қорытындылау:

  1. Жаңа сабақты пысықтау.

а. Дирижер деп кімді айтамыз?.

б. Оркестр құрамында қандай аспаптар бар?.

в. Оркестр құрамында қанша адам болады?.

г. Хор дегеніміз не ?

«Ұйқасын тап» ойынын ойнату.

Ойынның шарты: Екі жол өлең оқимын, соңғы сөзі       жасырылады. Сендер өлеңнің ұйқасына қарай жасырын сөзді табасыңдар. Бұл сөз өздерің өткен аспаптардың аты.

1.Ішіп болып қымызды,

Тартты Әбіш /сыбызғы/

2.Түсте, ертең, кешке де,

Ойнаймын мен /шертерде/

3.Тоныма орап кетіп ем,

Бұзылмапты /жетіген/

                           4.Босқа отырмай ысқырып,

Тартсайшы сен /үскірік/

5.Әуенге кім құмартпас,

Берсе ырғақ /тұяқтас/

6.Жан серігім ол мына,

Деді Аймара /домбыра/

7.Ауыл жұрты сабылды,

Соғып едім /дабылды/

 

  1. Оқушы білімін бағалау.
  2. Үйге тапсырма беру.

«Апа, туған күніңмен!» атты Қ.Ыбырайұлының әнін жаттап келу.

  1. Қ.Р.Мемлекеттік әнұранымен сабақты қорытындылау.

 

 

Байшойынов  Ғазиз Сейілғазыұлы.

«Жарбұлақ орта мектебі» КММ – нің музыка пәні мұғалімі.

ШҚО, Үржар ауданы, Қабанбай ауылы.

 

                                     Ж Ұ Л Д Ы З Д Ы С Ә Т

                                      Өнерлілер сайысы.

Сабақтың мақсаты: Оқушылардың музыка сабағынан алған білімдерін

дамыту,  өнерге деген қызығушылықтарын арттыру.Қазақ    халқы-

ның ән-би, күйлерін бойларына сіңіру, қазіргі таңдағы өнерге де-

ген көзқарастарын қалыптастыру. Шапшаңдыққа, алғырлыққа

тәрбиелеу.

Сабақтың түрі:  Сайыс сабақ

Сабақтың барысы:       1. Ұйымдастыру бөлімі.

                                                 Оқушыларды үш топқа бөліп, әр топтың басшысын

тағайындау, әр топқа ат беру.

  1. Сайысты бастау.

Бүгінгі  5 «ә»- сынып оқушыларының арасында өткізгелі отырған «Жұлдызды сәт» өнерлілер сайысын бастайық. Сайыс 4 бөлімнен тұрады.

  1. Ән сайысы.
  2. Сұрақ-жауап.
  3. Кім көп біледі.
  4. «Тіл-өнер» мақалдың жалғасын табу.

 

Бірінші сайысымыз ән сайысы. Бұл бөлімде әр топ бір-бір әннен айтады.

Екінші бөлім:  Сұрақ-жауап.

Бұл бөлімде әр топқа 10 сұрақтан қойылады. Сұрақтар музыка пәнінен өткен тақырыптар. Егер сұрақтың жауабын білмей қалған жағдайда келесі сұраққа көшіп отырамыз.

Бірінші топтың сұрақтары:

  1. Музыкада неше дыбыс бар?
  2. Д. Нүрпейісованың туған жылы?
  3. Қандай қазақ күйшілерін білесіңдер?
  4. «Кішкентай» күйі кімдікі және кімге арналған?
  5. Наурыз туралы қандай әндерді білеміз?
  6. Құрманғазының қандай күйлері бар?
  7. «Сүйікті мектебім» әнінің бір шумағын қайырмасымен айту?
  8. Әнұранның авторларын атаңдар?
  9. Дәстүрлі ән өнері дегеніміз не?
  10. 25-қазан қандай күн?

Екінші топтың сұрақтары:

1.А. Құнанбаевтың қандай әндері бар?

2.Ән дегеніміз не?

  1. «Ақ көгершін» әнінің бір шумағын қайырмасымен айту?
  2. Дәулеткерей қай жылы, қай жерде туған?
  3. А. Жұбанов кім?
  4. Балет өнері дегеніміз не?
  5. Қазақтың қандай халық әндерін білесіңдер?
  6. Наурызда пісірілетін ұлттық тағам?
  7. П. И. Чайковский қай елдің композиторы?
  8. Тәттімбеттің қандай күйлері бар?

Үшінші топтың сұрақтары:

  1. Күй дегеніміз не?
  2. Дәулеткерейдің қандай күйлерін білесіңдер?
  3. Ана туралы бір мақал айтып беріңдер?
  4. Қазақтың қандай ұлттық билерін білесіңдер?
  5. Ықылас қай жылы дүниеге келген?
  6. 8-наурыз қандай мереке?
  7. Көгершін қандай құс?
  8. Күй неше түрге бөлінеді?
  9. «Домбырасыз ән қайда» әнінің бір шумағын қайырмасымен айту?
  10. Д. Нүрпейісова кімнің шәкірті?

Үшінші бөлім кім көп біледі деп аталады. Әр топтан бір оқушы тақтаға шығып, тақтадағы дыбыс аттарын қатыстыра отырып сөз құрау.

Мысалы: Си нотасын алатын болсақ

  1. Сиыр
  2. Сипа
  3. Сила
  4. Такси

Т.с. сияқты жалғаса береді

Ендеше әр топтың дыбыс аттары:

1 – топ ДО                       2 – топ РЕ                               3 – топ МИ

  1. Доп. Реп                                         1. Мимино
  2. Домино Рең                                         2. Домино
  3. Бушидо Терезе                                   3. Помидор
  4. Домалақ 4. Ребус                                     Әмина
  5. Домбыра 5. Репутация                            5. Мирас
  6. Помидор 6. Решетка                                6. Мишень
  7. Документ Берет

Төртінші бөлім «Тіл-өнер» деп аталады Әр топқа мақалдың жартысын айтамын, қалғанын әр топ жалғастырады. Әр топқа үш мақалдан келеді.

Бірінші топқа

  1. Ерлік білекте емес – жүректе.
  2. Атаның баласы болма, адамның баласы бол.
  3. Қызым саған айтам, келінім сен тыңда.

Екінші топқа

  1. Оқу-білім азығы, білім-ырыс қазығы.
  2. Бай болмасаң, бай болма,

Білім, өнерге сай бол.

  1. Жеті рет өлшеп, бір рет кес.

Үшінші топқа

  1. Көзі соқырдан қорықпа,

Көңілі соқырдан қорық.

  1. Ақылың болса, ән тыңда.
  2. Анасын силамағанды адал деме,

Ұстазын силамағанды адам деме.

Осымен бүгінгі «Жұлдызды сәт» өнерлілер сайысы өз мәресіне жетті. Енді әр топтың бағасын шығарайық.

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *