Алматы облысы, Қарсай ауданы, Береке ауылы
«М.Бейсебаев атындағы орта мектеп мектепке
дейінгі шағын орталықпен» КММ
музыка пәнінің мұғалімі- Уалиева Назаркуль Балагазиевна
Сабақтың тақырыбы: Бояу және дыбыстар. Тембр.
Сабақтың мақсаты: Музыкалық дыбыстың бояуы және тембрі жайлы түсінік беру.
Сабақтың міндеті:
Музыкалық аспаптардың тембрін ажыратуға үйрету. Қоршаған орта, өмір құбылыстары жөніндегі түсінігін кеңейту. Таным деңгейін, әнді мәнерлі орындау шеберлігін дамыту. Өнерді сүюге, әдемілікке, әсемдікке тәрбиелеу.
Сабақтың барысы:
- Балалар, айналадаға көз салайықшы, егер бояу болмаса, біздің өміріміз қандай болар еді?
- Аспанның түсі қандай?
- Жердің түсі қандай?
- Күннің түсі қандай?
- Ағашы жапырағының түсі ше?
- Орманда қандай жануарлар бар?
Оқулықпен жұмыс: Сен қоянды қандай бояумен бояр едің? Қолыңдағы сәбізді қандай бояумен бояу керек?
Баланың көңілін көтеріп, қызығушылығын арттыру мақсатында жұмсақ қоян ойыншығы көрсетіледі.
Музыка тыңдау: К. Қуатбаевтың «Сұр қоян» әні жылдам, ойнақы орындалады. Әуеннен жүйрік, қорқақ, сүйкімді қоянның бейнесін көруге болады.
Дискіге жазылған музыкалык шығарманы тыңдайды
Домбыра аспабында — күй
Қобыз аспабында күй,
Баян аспабында ән орындалады.
Осы аспаптардың үні, әуені, сазы, дауысы бір-біріне ұқсай ма? Сурегтегі бояу сияқты дыбыстың, түрлі музыкалық аспаптардың да өзіне тән бояуы болады. Оны музыка тілінде «тембр» деп атайды. Оқулықтағы тембр тақырыбы окылады.
Сергіту сәті: «Көңілді музыкант» — қимылды ән.
Домбырада мен ойнаймын: дың, дың, дың.
Қозы -лақтар би билейді: дың, дың, дың.
Мен ойнаймын қобызда: зың, зың, зың.
Ботақандар би билейді: зың, зың, зың.
Қатты ойнаймын дауылпазда: дүң, дүң, дүң.
Төлдер састы, тұра қашты: дүң, дүң, дүң.
Ән үйрену: Оқулыктағы сурет бойынша шағын әңгіме ұйымдастыру.Туған жердің әсем табиғатын, жасыл жайлауының көркем бейнесін қандай әнмен жеткізген болар едің?
«Сурет сабағы» әні көңілді, жайдары, ақжарқын, жігерлі орындалады. Әннің алғашқы нотасы- до 2 дыбысын нык, дәл, қатар жатқан дыбыстарды сатылап, ұқыпты, таза орындауға жаттықтыру.
Шығармашылық жұмыс: Көңілді музыка тыңдай отырып, табиғат бейнесін суретке түсіру.
Қорыту:
Кел, балалар, ойнайық,
Ойнайық та ойлайық.
Қандай аспап тембрі,
Ажыратып алайық.
«Қандай аспап» — музыкалық дидактикалық ойын. Музыкалык аспаптардың тембрін анықтау.