Басы » Химия » Сілтілік металдар

Сілтілік металдар

Тәжірбие алмасу

Мақсатым: басқа  мұғалімдермен тәжірбие бөлісіп,  барлық сабақтарымда  PISA  бойынша әдіс-тәсілдерді кеңінен  ұтымды қолдану. Оқушыларды  өз  ойларын ашық , ұялмай  жеткізе  білуге,  сөйлеу, ойлау  қабілеттерін

 

«№ 1 жалпы  білім  беретін  орта  мектебі» КММ

ШҚО Курчатов  қаласы

Бұл  сабағымды  сын  тұрғысынан  ойлау   технологиясы  бойынша  өткіздім. PISA  бойынша да  әдіс-тәсілдерді  химия  сабағында да қолдандым.  Бұл тәсілдерді қолданған кезде оқушылардың  есепті түсініп шығарған кезде тиімділігі өздері түсіндіріп, өздері топпен жұмыс жасап, бір-бірін тыңдауға қалыптасқанын байқадым. Акт мен жұмыс істеген кезде балалардың ой ұшқырлығын қалыптастыруға бірден бір себебін тигізетініне  көзім жетті.

Өзін-өзі бағалау мен жас ерекшелігіне байланысты оқушылар өзерін бағалауда да тығырықтан шыға білді.  Булм таксономиясын да сабақта қолданған ұтымды екен. Оқушылар өздері қортындылап, өздері түсіндірген кезде олардың жауаптары тиімдірек екенін анықтадым. Әр сыныпта оқушылар әр түрлі қабылдап, жеке-жеке өз ойларын түсіндіріп жатады.

PISA бағдарламасы бойынша Халықаралық сауаттандыру  жоспары жүзеге асыруда бұл әдістер өте тиімді екенін көрсетті. «  Даналық ағашы»  бойынша шаттық шеңбер жасағанда да  балалардың  бір-біріне деген тілегі өздеріне ұнады. Маған да ұнады осылай жиі өткізіп тұрса, ой ойларымен ұсыныстарын еркін айта алады екен. Қазақстан картасын бойынша да тапсырмалар орындады. Онда дөңгелек үстел ұйымдастырып «Бір шындық, бір жалған» ойынын ойнаған оқушыларға өте қызықты болды. Келесі жолы оқушылар өздері үйден сыни көзқараспен қарап соған ұқсатып ойындар дайындап келіпті.  Ой қорыту, өзіндік жұмыс, тест бойынша  жұппен жұмыстар жасады. Соның бәрінде де нәтижесі жаман емес. Сондықтан  өткізген сабқтарымды алмасып, біліктілігімді арттырсам деген оймен сіздерге ұсынып отырмын.      Қабыл алыңыздар!

 

 

8-сынып.   Химия  пәні

Сабақтың  тақырыбы:  Сілтілік  металдар                                                                                              Сабақтың  мақсаты:                                                                                                                                   Білімділік: Оқушылардың  сілтілік  металдар  тарауынан  алған  білімін  жаңа  ұғымдармен  толықтыру,   олардың  қасиеттері  туралы  терең  түсінік  беру,  пәнаралық  байланыс  құру.                         Дамытушылық:Оқушылардың  зейінін,   танымдық  белсенділігін,  өзіндік  пікірін  қалыптастыру,  оқушылардың  логикалық  ойлау  қабілеттерін,  тұлғалық  қасиеттерін   дамыту, өзін-өзі  бағалай  білу  қасиетін  жетілдіру.                                                                                                              Тәрбиелік: Оқушыларды   адамгершілікке, жұппен,  топпен  жұмыс  жасауға,  өзгенің  пікірімен  санасуға  тәрбиелеу.

Сабақтың  түрі:  Кіріктірілген  сабақ

Сабақтың  типі: Білім  мен  әрекет  тәсілдерін  кешенді  қолдану  сабағы

Сабақтың  әдісі: зерттеу  әдісі,  оқушыларға  танымдық  тапсырмалар беріп,  оны  өз  бетінше  қажетті  әдістерді  пайдалана  отырып  және  мұғалімнің  көмегімен  орындау. Тірек  сызбалар, проблемалық  сұрақтар, концептуалдық  кесте,  шаттық  шеңбері, стикер

Сабақтың   көрнекілігі: интерактивті  тақта,  периодтық  жүйе,  Қазақстан  картасы, кестеше

Пәнаралық  байланыс: Тарих,  биология, қазақ  тілі, география,  математика

Сабақтың  барысы:

І. Ұйымдастыру  кезеңі                                                                                                                                ІІ.Мағнаны  тану.  Сілтілік  металдар  тақырыбын  қайталау                                                                                    1.Адасқан  формулаласы                                                                                                                                              2. Пәндер  сөйлейді                                                                                                                                                3. Кім зерек                                                                                                                                           4.Формуланы  табу                                                                                                                                            ІІІ. Ой  толғаныс                                                                                                                                                  1.Мақал –мәтелдер                                                                                                                                           IV. Өзіндік  жұмыс                                                                                                                                                              1 Тест                                                                                                                                                                       V. Оқушылардың  алған  білімдерін  есепке  алу                                                                                         VI. Қорытынды (Рефлекция)                                                                                                                                       VII. Үйге тапсырма

 

І. Ұйымдастыру  кезеңі                                                                                                                                                                                                                                 1.Сынып  бөлмесін  сабаққа  дайындау                                                                                                                                                                               2. Сабақтың  барысы                                                                                                                                                                                               -Сәлеметсіздер ме  балалар! (оқушылармен  амандасу)                                                                                                                          -Балалар  барлығымыз  ортаға  шығып шаттық шеңберін  құрайық. -Сабақта  кім  жоқ ? оқушыларды  түгендеу. Менін  қолымдағы   қосылыстар  жазылған  қағаздарды  алыңдар,   енді  кімде  негіздер  бір топқа,    оксидтер  бір  топқа,   тұздар бір   топқа  жиналайықта  орнымызға  отырайық.                                                                                                                                                 Мұғалім  сабақтың  мақсатын  анықтап,  айқындайды.  Оқушылар  бұл  сабақта  нені  біліп  шығатынын,  оның  мәні  айтылады,  зейін  шоғырландырып  оқушылардың назарын  бақылауға  алады.  Топ  ережелерін  естеріне  түсіріп, сол бойынша  жұмыс  жасауға  дағдыландырады.                                                                                                                                                                   –Балалар, Бүгін  біздің  сабағымыз  бекіту  сабағы  болғандықтан,  біз  өткен  тақырыпты  есімізге  түсірейік. Ол  үшін  ой-қозғау  сұрақтарына  жауап  берейік.   Әр  топ  өздерінің  алдында  жатқан  қағаздағы  сұрақтарға  жауап  береді. Уақыты 5 минут.                                                                                                                     1. Ой-қозғау  сұрақтары:

1) Сілтілік  металдардың  периодтық  жүйедегі  орнына  сипаттама  беріңдер?                                                        2)Сілтілік  металдарға  түсінік  беру  үшін  қандай  элемент  алып  қарастырамыз?                                                                         3)Планетамызда  таралуы  бойынша  натрий  нешінші  орын  алады?                                                                                                            4)Табиғаттағы  натрий  қандай  күйде  кездеседі?                                                                                                                                    5)Натрий  қандай  заттармен   әрекеттеседі?                                                                                                         6)Сілтілік  металдарды  неліктен  керосиннің  астында  сақтайды?                                                                        7)Натрийдің  қолданылуы?

ІІ.Мағынаны  тану                                                                                                                                           -Енді    сабағымызды  толықтыра  мәлмет  ала  отырып  жалғастырайық . Біздің  бүгінгі  тақырыбымыз      « Сілтілік  металдар  тақырыбын  бекіту»                                                                                                   -Сабағымызды   ары  қарай  деңгейлік  тапсырмамен  жалғастырайық.                                                                           2.Адасқан  формулалар                                                                                                                                             Әр  топ  оқушылары сілтілік  металдардың  оксидтерінің, негіздерінің, тұздарының формулалары  жазылған  стикерді  тауып  тақтадағы  келісті  орнына  қояды.

Оксидтер

 

 

Na2O NaCl Na2CO3
Негіздер

 

 

LiOH K2O KNO3
Тұздар

 

 

NaOH Li2O KOH

 

-Бізге  әрбір  пәндер өздерінің  натрий  жайлы  білетіндерін  айтады.  Онда  пәндерге  сөз  берейік. Әр топтан  бір  оқушы шығып пән бойынша  сілтілік  металдарға  анықтама береді.                                3. Пәндер  сөйлейді.

  1. Биология пәні 2. Тарих  пәні                                                                                                                                                                              3. География  пәні                                                                                                                                                                -Балалар картаға қарап Қазақстан  қандай қазба  байлықтарына  бай  екенін  табайық.  Қазақстан  қазба  байлықтар  көрсетілген  картадан   қарап  табады.

 

-Балалар  енді  мына  есепті  шығарып  көрейік. Бірінші  жеке  -жеке орындап, одан соң  топпен  тексеріп, тақтаға  шығып  көрсетеді.

  1. Есеп шығару

1)Берілгені                                              шешуі

W(Na) -27.38%                                      x:y:z:u=w(Na)/Ar(Na):w(H)/Ar(H):w(C)/Ar(C):w(O)/Ar(O)=

W(H)-1.19%                                           27.38/23*1.19/1*14.29/12*57.14/16=1.19:1.19:1.19:3.57=1:1:1:3

W(C)-14.29%                                        жауабы: NaHCO3

W(O)-57.14%

NaxHyCzOu-?

2) K2Cr2O7 –қосылысындағы  хромның  тотығу  дәрежесін  анықтаңдар.                                                                  (+1)*2х+(-2)*7=0                                                                                                                                                                          2+2x-14=0                                                                                                                                                                             2х= 12                                                                                                                                                                                  х= +6                                   Жауабы:      K2 +1Cr2 +6O7 -2

ІІІ. Ой- толғаныс                                                                                                                                                            -Енді біз  табиғатымызда  кездесетін металдарға  байланысты  мына  мақал- мәтелдерді  толықтай  айтып  көрейік. Қай  топ  қанша  мақалды  тапқандарынды  топ  басшысы  белгілеп  отыру  керек.

  1. Мақал сөзде де……….(металл) жүреді.                                       Металл  қадірін …………(халық) біледі.
  2. Ескі мата  сөз болмас, ескі…..(темір)  біз  болмас.
  3. Қойдың сүті…(қорғасын)
  4. От көмір  жейді,  тот …………(темір) жейді.
  5. Арпа бидай  ас екен, алтын-……(күміс)  тас екен.
  6. Өнерлінің қолы  алтын,  өлеңшінің сөзі………..(алтын)
  7. Пәлен жерде  алтын  бар,  барсаң ……….(мыста)  жоқ.

ІV Өздік  жұмыс.

-Сабағымызды  бекіту  үшін  мына  тест  тапсырмаларын  орындайық.

5.Тест  тапсырмасы.

  1. Сілтілік металдар қандай  тотығу  дәрежелерін  көрсетеді?                                                            А) оң     в)теріс    с)екі  жақты
  2. Na2O қосылысында  натрий  қандай  тотығу  дәрежесін  көрсетеді?                                                       А) +3        в)+2            с)+1
  3. Натрийдың балқу  температурасы                                                                                                          А) 97,7С        в)13390С          с)15390С
  4. Натрий қандай  кристалдық  тор  түзеді?                                                                                                  А) металдық       в)иондық      с)атомдық
  5. Натрий гидрооксиді әрекеттесуі  мүмкін  зат?                                                                                        А) О2     в)НСІ    с) NaOН
  6. Натрий хлориді  қалай  аталады?                                                                                                          А)ас  тұзы      в)ас  содасы    с)маргансовка
  7. Натрий иондары  жалында  қандай  түске  боялады?                                                                        А)сары        в)күлгін        с)түссіз
  8. Натрон дегеніміз  не?                                                                                                                            А)натрий  хлориді        в)натрий  карбонаты      с)натрий  нитраты
  9. Сілтілік металдарды  табыңыздар?                                                                                                         А)Na, Zn, K, Ca       в)Cu, Mg,Al, K      с)K, Na, Li,Rb, Cs

Тест  жауаптар: 1-а, 2-с,3-а,4-в,5-в,6-а,7-а,8-а,9-с

  1. Оқушылардың алған білімдерінің  есепке  алу                                                             Сабақтың  мақсатына  жеткенін  білу  үшін  блум  таксономиясын  толтыру
  2. Қорытынды
  3. Бағалау (оқушылар өздерін  бағалайды)
  4. Үйге тапсырма  беру  65-66  тақырыпты  қайталау.  187-бет, 4-есеп

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *