Синонимдер

Галиева Ақсұлу Айтқалиқызы

қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

Батыс Қазақстан облысы

Зеленов ауданы, Асан ауыылы

Асан ЖОББ мектебі

Сабақтың тақырыбы: Синонимдер

Сабақтың мақсаты: а) білімділік: Оқушылардың сөз мағыналары туралы туралы түсініктерін қалыптастыру, синоним туралы жалпы мағлұмат беру. Мысалдар арқылы ойларын пысықтау, тиянақтау.

                                     ә) дамытушылық: Түрлі әдістер пайдалана отырып, оқушылардың ойлау қабілеттерін, сөздік қорларын, байқағыштық қасиеттерін дамыту.                      б) тәрбиелік: Оқушыларды білімге, еңбекке, адамгершілікке тәрбиелеу. Оқушылардың пәнге деген қызығушылықтарын арттыру.

Сабақтың әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, Ж.Қараевтың кейбір элемементтері.

Сабақтың түрі: жаңа білімді қалыптастыру.

Сабақтың барысы:

І. Ұйымдастыру кезеңі. а) Оқушыларды түгендеу

                                            ә) Сыныптың сабаққа дайындығы

                                            б) Оқушыларды сабаққа дайындау, ойларын бір ортаға топтау мақсатында ой тастау.

—  Балалар, сіздердің алға қойған мақсаттарыңыз не?

—  Оқу, білім алу, әдепті болу, үлкенді сыйлап, кішіге қамқор болу.

— Иә, дұрыс-ақ, сіздер осылардың бәрін орындасаңдар ғана тәрбиелі, білімді оқушы боласыңдар.

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру.

  • Үйге қандай жаттығу берілді? Кім орындап келді? (Жаттығуды оқытамын)
  • Жарайсыңдар, балалар, енді өткен сабақты қорыту мақсатында бірнеше сұрақтар қоямын, соған жауап береміз.
  1. Қазақ тілі қандай тіл?
  2. Әдеби тіл дегеніміз не? Қандай сөзден шыққан?
  3. Әдеби тілдің қанша түрі бар?
  4. Ауызша және жазбаша сөйлеу тілі дегеніміз не?
  5. Мәтін дегеніміз не?
  6. Лексика дегеніміз не?
  7. Сөздің тура және ауыспалы мағынасы дегеніміз не?
  8. Көп мағыналы сөздер деп қандай сөздерді айтамыз?
  9. Омоним дегеніміз не?
  • Иә, балалар, омоним дегеніміз – жазылуы бірдей, мағыналары әр түрлі сөздер екен. Енді мынаған көңіл бөлейік:
  • Әдемі, сұлу, көркем, келбетті, ажарлы – бұл сөздер омонимге ұқсай ма, қараңдаршы?
  • Жоқ, ұқсамайды, керісінше, жазылуы әр түрлі, мағынасы бірдей.
  • Дұрыс-ақ, ендеше мұны біз синонимдер дейміз.Сонымен бүгінгі өтетін тақырыбымыз: Синонимдер. Дәптерлеріңізді ашып, бүгінгі күннің жадын, сабақтың тақырыбын жазайық.
  • Енді, бәріміз оқулығымыздың 33-бетін ашып синонимдер тақырыбын іштей оқып шығыңыздар. 5 минут уақыт беріледі.

Оқып болғанна  кейін: — Ал енді қаншалықты меңгергендеріңізді тексерейін, әрі бойымызды сергітіп алайық.

Сергіту сәті. Синонимге байланысты жауаптар айтамын, егер дұрыс болса, оқушылар қолдарын шапалақтайды, дұрыс болмаса аяқтарын тарсылдатады.

  • Синоним дегеніміз жазылуы бірдей, мағыналары әр түрлі сөздер.
  • Сөздердің дыбысталуында өзгешеліктер болмауы керек.
  • Сөздер бір ғана ұғымды білдіреді.
  • Сөздер бір ғана сөз табына қатысты болмауы керек.
  • Синонимдер бір ғана сөйлем мүшесінің қызметін атқармайды.
  • Ас, тамақ, ауқат, дәм, тағам дегендер – омонимдер.
  • Өң, түр, түс, келбет – зат есімнен болған синонимдер.
  • Салмақты, сабырлы, байыпты, ұстамды сөздері – зат есімнен болған синонимдер.
  • Сәлемдесу, амандасу, есендесу сөздері – етістіктен болған синонимдер.
  • Балалар, біз әрі бойымызды сергітіп, әрі синоним туралы біршама нәрсе үйреніп алдық, енді синонимді қаншалықты меңгергенімізді білу үшін жаттығулар орындап, тексеріп көрейік.

70-жаттығу. Берілген синонимдік қатардағы сөздерді басқа сөздермен тіркестіріп, олардың қанша сөзбен тіркесе алу мүмкіндігі барын анықтау.

Үлгі: Күшті адам, күшті ат. Мықты ат, мықты адам

Бағалы, құнды, қымбат; Семіру, жуандау, толу, майлану, тойыну, қоңдану; Халық, жұрт, көпшілік;

Венн диаграммасы. Омоним мен синонимнің ұқсастығы мен айырмашылығы.

 

Деңгейлік тапсырмалар.

І деңгей

  1. Дәрігер, ұстаз, оқушы мұғалім сөздерінің синонимдерін тауып жазу.
  2. 83-жаттығу. Көп нүктенің орнына синонимдер қою.
  3. 72-жаттығу. Синонимдерді табу.

ІІ деңгей.

  1. Ар, намыс туралы қанатты сөздер, мақал-мәтелдер жазу.
  2. 82-жаттығу. Берілген етістіктерді қатыстырып, күз табиғатын суреттеу.

ІІІ деңгей.

«Әдепті» сөзінің синонимдерін қатыстырып, «Әдептілік деген не?» тақырыбына шығарма жазу.

Үйге тапсырма. Синонимдерге мысалдар жазып келу

Бағалау.

[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *