Сабақ № 35 . | Мектеп : Ғ.Садвақасов орта мектебі | ||||
Күні : 23. 01. 2017ж. | Мұғалімнің аты-жөні : Г. А. Хамитова . | ||||
Сынып: 9 «А» | Қатысқандар саны : | Қатыспағандар саны : | |||
Сабақтың тақырыбы: | Сталинизм идеологиясы және құғын-сүргін саясаты | ||||
Сабақ негізделген оқу мақсаты | Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйе туралы білу;
Жеке басқа табынушылық мәнін ұғыну; Жеке басқа табынушылық,1940-1950 жылдардағы ғылым мен білім әдебиет саласындағы кеңестік қудалау саясатын сипаттау; Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйе,жеке басқа табынушылық жайлы талдап, бағалау. |
||||
Сабақтың мақсаттары :
|
Барлық оқушылар : Терминдермен жұмыс жасап, анықтамасын бере алады . Жылдарды ажыратып, нақты болған оқиға уақытын біледі
Саяси қуғын-сүргіннің негізгі кезеңдерін көрсете алады. |
||||
Оқушылардың көпшілігі : | |||||
Ұлы адамдардың өмірбаянынан мағлұмат келтіру , оларға баға бере алады. Саяси қуғын –сүргіннің сипатын, барысын, нәтижесін
түсіндіре алады. Жазалау лагерлері туралы мағлұматтамен жұмыс жасап, сұрақтарға жауап береді. |
|||||
Кейбір оқушылар істей алады: | |||||
Фактілермен жұмыс жасай алады .
Тақырыпқа қатысты сандық мәліметтерді саралай біледі . Ұлы адамдарға жеке қасиеттеріне толық сипаттама жасап, тұжырым жасай біледі. Сабақ барысындағы толық тапсырмаларды орындап, алған білімі негізінде өзіндік қорытынды жасай біледі. |
|||||
Тілдік мақсат | Оқушылар: мәтінмен жұмыс жасай алады, жаңа сөздердің мағынасын түсіндіре алады. | ||||
Негізгі сөздер мен тіркестер: Тоталитарлық режім, Саяси репрессия , Геноцид, лагер . | |||||
Сыныптағы диалог /жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: | |||||
Талқылауға арналған сұрақтар :
1.Ұлы Отан соғысының салдарлары қандай болды? 2. «Халық жаулары» дегеніміз кімдер? 3.Лагерь деген не? |
|||||
Сіз неліктен…. екенін айта аласызба ? | |||||
Ишара: смайликтар | |||||
Жетістік
критерийлері : |
Сталинизм идеологиясы,жеке басқа табынушылық,1940-1950 жылдардағы ғылым мен білім,әдебиет саласындағы кеңестік қудалау саясатының маңызы. | ||||
Алдыңғы оқу : | Қазақстан соғыстан кейінгі жылдарда.
|
||||
Сабақтың барысы | |||||
Сабақтың кезеңдері | Жоспар | ||||
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар | |||
Басы
|
I. Ұйымдастыру барысы :
А)Амандасу , сыныпта ынтымақтастық атмосферасын құру, ( Шаттық шеңбер құрайды) . Стикер арқылы топтарға бөлу.
« Тас сыйлығы » әдісі . І. Менен сұрақ, сенен жауап (сұрақ –жауап)-топтық жұмыс. 1-топ. 1.Ұлы Отан соғысы жылдары көшіріліп әкелінген зауыттар мен фабрикалар орналастырылған қалалар: Алматы, Орал, Шымкент, Семей , Қарағанды. 2.Ұлы Отан соғысының аты аңызға айналған батыры, Халық қаһарманы . Б.Момышұлы. 3.Ұлы Отан соғысы жылдарында Кеңес Одағының батыры атағын алған қазақстандықтар саны :500-ге жуық. 4.Ұлы Отан соғысы жылдарындағы Қазақстанға ең жақын майдан : Сталинград түбінде. 5 . «Біздің жүрегіміз темір емес. Бірақ біздің кек отанымыз қандай темірді болса да ерітіп, күйдіріп жібере алады…біздің үрейді жеңетін ең күшті қаруымыз бар, ол- Отанға деген сүйіспеншілік» деп жазған белгілі жазушы : Б. Момышұлы. 6. 1954жылға дейінгі Қазақстан Компартиясы Орталық Комитетінің бірінші хатшысы: Ж. Шаяхметов . 7. Қазақстан кәсіподақтарының республикалық Iконференциясы өтті : 1948ж. 2-топ. 1.316- дивизия қатарында ерлік көрсеткен, Кеңес Одағының Батыры: М. Ғабдуллин. 2. Қ.И. Сәтпаевқа 1942жылы мемлекеттік сыйлық берілді: Жезқазғанмыс кен орындарына сіңірген еңбегі үшін. 3. Ұлы Отан соғысы жылдары Алматыға Мәскеуден көшіріліп орналастырылған жоғары оқу орны : Авиация институты. 4.Қазақстаннан Ұлы Отан соғысына қатысқан ақын-жазушылар саны : 100-ге жуық . 5.Ұлы Отан соғысынан кейін қоғамдық ұйымдардың , кооперациялардың , кәсіпорындар мен шаруашылық салаларының жұмысына басшылық жасасған жетекші күш: Коммунистік Партия 6.Жастар ұйымы мен балалардың коммуністік құрылымы : Пионер ұйымы. 7.Ұлы Отан соғысындағы партизантық қозғалыстың көрнекті өкілі, жазушы : Қ. Қайсенов . |
әр түрлі тастар.
|
|||
Ортасы :
|
І. Тоталитаризм – қоғам өмірінің барлық саласы биліктің бақылауында болып, адам бостандықтары мен құқықтары жойылатын басқару түрі
Тоталитарлық жүйе –қоғам өмірінің барлық саласы мемлекеттің бақылауында болып, адам бостандықтары мен конституциялық құқықтары жойылған билік жүйесі : «Тоталитарлық жүйе». · Бір партиялық жүйені күшпен орнату · Билік тармақтары жүйесінің жойылуы · Оппозицияны жою · Мемлекетті партияның жаулап алуы · Жаппай көпшілікке арналған қоғамдық мекемелердің салынуы І-топ . Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйенің күшеюі ІІ-топ .1940 – 50 жылдардағы ғылым, білім, әдебиет саласындағы кеңестік қудалаулар. ІІІ-топ . «Бекмаханов ісі» |
Слайд , ватман , маркер.
|
|||
Соңы : | III. Ой толғаныс . Білімді толықтыру ,ортаға салу. Топтық жұмыс.
ІІІ тапсырма: Үлестірме карточкалар . · 1946 жылы Қазақстан КП ОК-нің бірінші хатшысы болып …………. тағайындалды · Республикада ………………….жеке басына табынушылық жағдай қалыптасты. · Ә.Тәжібаев қандай шығармасы үшін сынға алынды? · 1947 ж. «Қазақ КСР Ғылым Академисының …………………………….институтына ұлтшыл деген айып тағылды. · ………………….1946 жылы докторлық диссертациясын қорғап «ХІХ ғасырдың 20-40 жылдарындағы Қазақстан» атпен монография етіп жарыққа шығарған ….. . · «Қазақ КСР тарихы» атты еңбекке қандай сын тағылды? · Мәскеуде «Ленинград ісі», «Дәрігерлер ісі» дейтін науқандар қызу жүріп жатқан кезде Қазақстан «…………………..» дейтін іс қолдан жасалды. · Е.Бекмахановтың ақталып шығуына академик……………………көмектесті. · Е.Бекмахановтың ісі қайта қаралып, ………жылы ақталып шықты. · Кеңестік қудалаулар мынадай айыптаулар негізінде жүзеге асырылды: …………. ,………., …………….. . · Сол уақыттағы таптық тұрғыдан «Кенесары бастаған ұлт азаттық қоғалыс» қалай сипатталуы керек еді? 10. Космополиттің мағынасы? 12. Қандай «зар заман ақындарының» шығармалары пайдалануға тыйым салынды? IV –тапсырма .
|
Үлестірмелер , слайд .
|
|||
Қосымша ақпарат | |||||
Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау – оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?
Бағалау : « Тас сыйлығы » әдісі . Өз-өзін бағалау . |
Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ – мен байланыс Құндылықтардағы байланыс
|
|||
Рефлексия
Сабақ/ оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?
|
Әр түрлі смайліктер арқылы .
Сары – түсіндім .
Қызыл –түсінгенім жоқ.
Жасыл – түсінгім келеді .
|
||||
Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабақтарыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз. |
|||||
|
|||||
Үлестірме карточкалар .
- 1946 жылы Қазақстан КП ОК-нің бірінші хатшысы болып …………. тағайындалды
- Республикада ………………….жеке басына табынушылық жағдай қалыптасты.
- Ә.Тәжібаев қандай шығармасы үшін сынға алынды?
- 1947 ж. «Қазақ КСР Ғылым Академисының …………………………….институтына ұлтшыл деген айып тағылды.
- ………………….1946 жылы докторлық диссертациясын қорғап «ХІХ ғасырдың 20-40
- жылдарындағы Қазақстан» атпен монография етіп жарыққа шығарған ….. .
- «Қазақ КСР тарихы» атты еңбекке қандай сын тағылды?
- Мәскеуде «Ленинград ісі», «Дәрігерлер ісі» дейтін науқандар қызу жүріп жатқан кезде Қазақстан «…………………..» дейтін іс қолдан жасалды.
- Е.Бекмахановтың ақталып шығуына академик……………………көмектесті.
- Е.Бекмахановтың ісі қайта қаралып, ………жылы ақталып шықты.
- Кеңестік қудалаулар мынадай айыптаулар негізінде жүзеге асырылды: …………. ,………., …………….. .
- Сол уақыттағы таптық тұрғыдан «Кенесары бастаған ұлт азаттық қоғалыс» қалай сипатталуы керек еді?
- Космополиттің мағынасы?
- Қандай «зар заман ақындарының» шығармалары пайдалануға тыйым салынды
1-топ.
1.Ұлы Отан соғысы жылдары көшіріліп әкелінген зауыттар мен фабрикалар орналастырылған қалалар:
2.Ұлы Отан соғысының аты аңызға айналған батыры, Халық қаһарманы .
3.Ұлы Отан соғысы жылдарында Кеңес Одағының батыры атағын алған қазақстандықтар саны
4.Ұлы Отан соғысы жылдарындағы Қазақстанға ең жақын майдан : Сталинград түбінде.
5 . «Біздің жүрегіміз темір емес. Бірақ біздің кек отанымыз қандай темірді болса да ерітіп, күйдіріп жібере алады…біздің үрейді жеңетін ең күшті қаруымыз бар, ол- Отанға деген сүйіспеншілік» деп жазған белгілі жазушы :
- 1954жылға дейінгі Қазақстан Компартиясы Орталық Комитетінің бірінші хатшысы:
- Қазақстан кәсіподақтарының республикалық I конференциясы өтті :
2-топ.
1.316- дивизия қатарында ерлік көрсеткен, Кеңес Одағының Батыры:
- Қ.И. Сәтпаевқа 1942жылы мемлекеттік сыйлық берілді:
- Ұлы Отан соғысы жылдары Алматыға Мәскеуден көшіріліп орналастырылған жоғары оқу орны :
4.Қазақстаннан Ұлы Отан соғысына қатысқан ақын-жазушылар саны :
5.Ұлы Отан соғысынан кейін қоғамдық ұйымдардың , кооперациялардың , кәсіпорындар мен шаруашылық салаларының жұмысына басшылық жасасған жетекші күш:
6.Жастар ұйымы мен балалардың коммуністік құрылымы :
7.Ұлы Отан соғысындағы партизантық қозғалыстың көрнекті өкілі, жазушы :
І-топ . Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйенің күшеюі
ІІ-топ .1940 – 50 жылдардағы ғылым, білім, әдебиет саласындағы кеңестік қудалаулар.
ІІІ-топ . «Бекмаханов ісі»
Сабақтың жоспары
- Сталин және тоталитарлық режім .
- Саяси қуғын – сүргіннің негізгі кезеңдері, себептері, барысы.
- Қазақстанның “лагерлік өлкеге ” айналуы.
- Саяси қуғын -сүргіннің құрбан болған қоғам қайраткерлері
- Саяси қуғын – сүргіннің нәтижесі
Терминдерменжұмыс
Тоталитарлықрежім
Саяси репрессия
Геноцид
Тоталитарлық режім — Тоталитарлық – (латын сезінен – totalis барлық, толық) қоғамдағы мемлекеттік билік бір топтың, бір партияның қолында шоғырланған, елде демократиялық бостандық пен саяси оппозицияның болуына тыйым салған режим. Мемлекет жеке адамның барлық істерін бақылауға алады. Тоталитарлық режимде:
- Тек бір партия билік жүргізеді.
- Басқару қатаң түрде бір орталықтан жүргізіледі.
- Бір идеология ғана жарияланады.
- Еркін пікір айтуға тыйым салынады.
- Репрессия, күш қолдану мемлекеттің ең негізгі функциясы болып табылады.
Репрессия — бүтіндей жою, басып- жаншу мақсатында жүргізілетін жазалау шаралары
Геноцид– бір халықты және ұлтты жойып жіберу саясаты.
Сталин шын аты Джугашвили Иосиф Виссарионович , 1879 жылы 12 желтоқсанда Тифлис маңындағы ауылда етікшіВиссарионның отбасында дүниеге келген. Саяси қайраткер, Кеңестер Одағыныңбатыры, генералиссимусы, маршалы, Лениннің үміт артқан үзеңгілестерінің бірі . Сталин 3 рет Ленин орденімен , 2 рет “жеңіс орденімен”, Социалистік Еңбек Ері және Кеңес Одағының Батыры тағымен марапатталған.Астыртын қызмет барысында бірнеше рет тұтқынға алынып, , Шығыс Сібірге жер аударылды. Айдаудан 1917ж Ақпан революциясынан кейін оралып, РСДЖП – ның ОК бюросының құрамына Және “Правда” редакциясына енді.
Филипп Исаевич Голощекиннің шын есімі – Шая Исаекович Фрам, ұлты еврей. 1876 жылы Невель қаласында ауқатты отбасында дүниеге келген. Орал мен Сібірде Кеңес өкіметін орнатуға қатысқан. Ленин, Сталинмен жақсы араласқан. ІІ Николай патшаның отбасын жазалағанда оның қатыгездігінен тіпті өз қаруластары қатты шошынған. 1924 жылдың қазан айынан бастап 1933 жылға дейін ол Қазақстан Компартиясы орталық комитетінің бірінші хатшысы қызметін атқарған. «Кіші Қазан төңкерісін» жасаймын деп, Ф.И.Голощекин ұлтымыздың тең жартысын аштан қырды. Осы қылмысы үшін жазаланудың орнына КСРО Халық комиссарлары кеңесінің бас мемлекеттік төрешісі болып таға¬йындалды. Тек 1941 жылы «халық жауы» деген айыппен ату жазасына кесіл¬ген. 20 жылдан соң ақталды. Даламызды қу сүйекке толтырғанына орай қазақтар Голощекинді «Қу жақ Филипп» деп атаған.
Саяси қуғын – сүргіннің себебі, сипаты, барысы
“Корзина идей” стратегиясы
І- топ себебі, сипаты
ІІ- топ барысы
Саяси қуғын-сүргіннің себебі, сипаты, салдары:
Қазақстанда саяси қуғын –сүргін құрбандарын еске алу күні 1997 жылдан бері 31 мамырда атап өтіледі. 1993 жылы республикада саяси қуғын-сүргін құрбандарын ақтау туралы заң қабылдады.
Мақсаты:
— отаршылдық салдарын жою
— саяси зұлматтан зардап шеккен жандардың құқығын қалпына келтіру
— тоталитарлық режімнің акциялары мен актілерге саяси құқықтық баға беру
— Статистикалық мәлімет
— Ресми деректер бойынша КСРО –да 3,77 млн адам сталиндік репрессия құрбаны болған. Олардың 500 мыңы атылса , қалғандары
— 25 жылға дейін бас бостандықтарынан айырылған. Бүгінгі таңда 1921-1954 ж аралығында 103 мың адам қуғын-сүргінге ұшырап, олардың 25 мыңнан астамы атылған. Елімізде бүгінгі таңда 345 мың заңсыз қуғындалған адам ақталды. Олардыңішінде қазақстанға жер аударылғандар бар.
Саяси қуғын-сүргін сипаттары:
— 1921 – 23 жылдарда малды тартып алу
— малдан айырылудың кесірінен болған аштық
— шаруалар көтерілісі мен “бандыларды жою” деп аталған қырғын науқан
— бай –кулактарды жою, олардың мүліктерін
тәркілеу және жер аудару
— 1923-33 жж арлығындағы дін өкілдерін жазалау
— халық жауларымен , шетел тыңшыларымен жүргізілген күрес
Сұрақтар: 1937-1938жж репрессияға ұшыраған алаштың біртуар азаматтарын ата?
1937-1938жж репрессияға ұшырағандарға тағылған айып түрлері ?
Айып түрлері :
— халық жауы
— Отанына опасыздық жасағандар
— шпиондар
— сатқын
— буржуазияшыл -ұлтшыл
Сұрақтар: Жазаның түрлерін ата ?
Жаза түрлері
- Жаппай өлім жазасына кесу
- Түрмеге қамау
- Тұтас жер аудару
- Қылмыстық істерді қолдану
- Адамдардың қадір- қасиеттері мен жанын жаралау
Сонымен, Қарағанды еңбекпен түзеу лагері 1931 жылы 19 желтоқсанда құрылды, лагерьдің орталығы Қарағанды қаласынан 45 шақырым жердегі Долинка ауылы болды, оған 120 000 гектар егістікке жарамды жер, 41 мың гектар шабындық жер бөлініп берілді. Карлаг аумағы солтүстіктен оңтүстікке дейінгі 300 шақырым, шығыстан батысқа дейінгі 200 шақырым жерді алып жатты. Оған қоса осы аумақтан сыртқары лагерьден 350 шақырым жерде Ақмола және 650 шақырым жерде Балқаш бөлімшелері құрылды. Карлагты құрудағы басты мақсаттардың бірі – сол кезде қарқыныды дами бастаған Орталық ҚазақстандағыҚарағанды көмір бассейініне, Жезқазған және Балқаш мыс қорыту комбинаттарына аса ірі азық-түлік базасын жасау болды. Оған осы өнеркәсіп салаларын құрып, дамытуға жұмыс күші де қажет болатын. Қарлаг 32 мың тұтқынға арналған, ал шын мәнінде, мұнда 75 мыңға жуық адам отырды .
СТЕПЛАГ — «халықжауларына» арналғанерекше лагерь. 1940 жылыКеңгірөзенініңжағасындабұрынғы пионер лагерініңорнынан КСРО ішкіістерхалықкомиссариатының (НКВД) ірі лагерь «Жезқазғанлагері және КСРО НКВД ГУЛАГ-ның комбинаты» құрылды. 1943 жылыҮлкенЖезқазғанныңіскеқосылғанжәнесалыныпжатқанбөлімдерініңбәрі НКВД-ныңқарауынаберіліп, ол «НКВД Жезқазғанеңбекпентүзеу лагерь-комбинаты» деп аталды.1947 жылы №4 Ерекше лагерь немесе СТЕПЛАГ депаталды. СТЕПЛАГ-тыңбастыміндеті — Жезқазған мыс комбинатын тез арадасалыпбітіру. Лагер 1940 жылдың 1 сәуіріненбастапжұмыс істеді.1942 жылдың 1 қаңтарындалагерьде 120–140 тұтқын ұсталды. Бұлардыңішінде 1830-ы төңкеріскеқарсы қылмыстылар, 548-і бандитизм жәнекісіөлтіргені, 108-і шекаранырұқсатсызөткені, армияданқашқанжәнеәскери қылмыстары, 9050-і өзге де қылмыстары үшін сотталғандар. Сотталғандарнегізіненкінәсізжұмысшылар, колхозшылар, инженерлер, дәрігерлержәне НКВД тізімі мен құрылысқа, шахталарғаеңбеккүшікерекболғандықтанқамалғанадамдарболды. Соғыстанкейінлагерьге 12 мыңКеңестұтқындарына 8 мыңғажуықсоғыстақолғатүскеннемістер мен жапондықтаркеліп қосылды. Лагерь үшнегізгібөлімшедентұрды: Кеңгір, Жезқазған және Қарсақбай бөлімшесі.
Жұмысыныңауырлығы, лагерь ішіндегіқатаңтәртіпжағынанСтеплагбасқалагерьлерден де асыпкетті. Бірақадамтөзгісізауыркаторгалық еңбек, аштық, жалаңаштық, ауру, мыңдаған адамдардың өлімітұтқындардыңеңсесінбасып, рухынжасытаалмады. КСРО-ныңбарлықлагерьлеріндегідей, мұнда да зорлық-зомбылыққа, қатал тәртіпке қарсы наразылық үздіксіз бой көрсетіпотырды. Лагерьлержүйесіндееңкөлемді, әрі ұзаққа созылған тұтқындаркөтерілісі осы СТЕПЛАГ-та болды.
Алжир . Лагерьде 22 болімше болған онда. 22 мыннаң астан жазықсыз жазаланған «Отаның сатқандардың әйелдері азап шекті. Сотталған аналар орналасқан лагерьді көпшілік «Алжир -cонау 1937-ші жылы ІІХК-ның арнайы бұйрығымен салынған Ақмола халық жаулары әйелдерінің лагері, кейін баршаның аузында АЛЖИР аталып кеткен азап орталығында 20 мыңға дейін нәзік жандар қамауда болған. Қарағанды лагерінің 17-ші бөлімшесінің артынан 26-шы нүкте болып құрылған осынау тозақ орталығында небір ел жайсаңдарының зайыптары, қыздары мен қарындастары жазықсыздан-жазықсыз жапа шекті.
Ең сұмдығы – мұнда бойына нәресте біткен аналарға да мейірімділік жасалмады. Нәтижесінде темір тордың ар жағында 1 мың 507 нәресте дүниеге келіп, олардың басым көпшілігі аштық пен суықтың құрбаны болды Солардың бірі «Отанына опасыздық жасағандардың жарларының Акмола лагерінде» (АЛЖИР) С. Сейфуллин, Б. Майлин, Ж. Шанин, С. Асфендияров, М. Тәтімов, Т. Жүргенов, Н. Нұрмақов, С. Сармолдаев, С. Есқараев және басқа белгілі қайраткерлердің жарлары қамауда ұсталды. 1938 жылы 6 қаңтарда, мәселен, мұнда 1-3 жас аралығында балалары бар 50 әйелден тұратын алғашқы этап келіп түседі. Олар ерлері саяси айыпкер ретінде сотталған, өздері жас сәбилерімен тұтқынға алынған аналар болатын. .
Салыстыру
Бекіту кезеңі:
Кеңес билігінің тұсында құғын – сүргіннің қайталанып отыруының себебі неде деп ойлайсыңдар?
Қазақстанның құқығы жоқ мемлекет болғандығын неден дәлелдеуге болады?
Кері байланыс
- Бүгінгі сабақта мен үшін жаңа болған идеялар
- Маған ұнаған идеялар
- Менің көңілімнен шықпаған тұстары
Үй тапсырмасы : Эссе жазу
Қазақстандағы саяси қуғын-сүргін зардаптары, «Алаш » партиясының
қоғам қайраткерлері туралы мағлұмат жинау
Сабақтың тақырыбы: Сталинизм идеологиясы және қуғын-сүргін саясаты
Сілтеме
Жоспар. Оқулық 197-200 беттер
Жалпы мақсаты
Күтілетін нәтиже
Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйе туралы біледі;
Жеке басқа табынушылық мәнін түсінеді;
Жеке басқа табынушылық,1940-1950 жылдардағы ғылым мен білім әдебиет саласындағы кеңестік қудалау саясатын сипаттайды;
Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйе,жеке басқа табынушылық жайлы талдап, бағалайды
Негізгі идеялар
Сталинизм идеологиясы,жеке басқа табынушылық,1940-1950 жылдардағы ғылым мен білім,әдебиет саласындағы кеңестік қудалау саясатының маңызы
Тапсырмалар
Топтық жұмыс (Мәтінмен жұмыс,сұраққа жауап)
Тапсырмалар
Жұптық жұмыс ()
Тапсырмалар
Жеке жұмыс «Кеңейтілген тапсырма»
Мұғалім жазбалары
Сабақ кезеңдері
Уақы-ты
Мұғалімнің әрекеті
Оқушының әрекеті
КІРІСПЕ
3 мин
І.Ұйымдастыру
1.Сыныптағы психологиялық ахуал-ды қалыптастыру: оқушылармен амандасу, түгендеу, топтастыру.
- Оқушыларды «17,5 мың», «22 мың», «350 мың»сөздері арқылы топтарға бөлу.
Мұғаліммен амандасады
Төрт топқа бөлініп отырады
ТҰСАУКЕСЕР
3 мин
ІІ.Менен сұрақ, сенен жауап (сұрақ –жауап)-жеке жұмыс
1.Ұлы Отан соғысының салдарлары қандай болды?
- «Халық жаулары» дегеніміз кімдер?
3.Лагерь деген не?
Бағалау – «Шапалақ»
Әр топтан 1 оқушы жауап береді, басқа оқушылар жауаптарды толықтырады (қажетіне қарау)
5,4,3 – жауаптың толымды-лығына қарай озық жауап берген оқушы анықталады
І. Соғыстан кейінгі жылдардағы тоталитарлық жүйенің күшеюі
ІІ. 1940 – 50 жылдардағы ғылым, білім, әдебиет саласындағы кеңестік қудалаулар.
ІІІ. «Бекмаханов ісі»
І. Тоталитаризм – қоғам өмірінің барлық саласы биліктің бақылауында болып, адам бостандықтары мен құқықтары жойылатын басқару түрі
Тоталитарлық жүйе – қоғам өмірінің барлық саласы мемлекеттің бақылауында болып, адам бостандықтары мен конституциялық құқықтары жойылған билік жүйесі
: «Тоталитарлық жүйе».
- Бір партиялық жүйені күшпен орнату
- Билік тармақтары жүйесінің жойылуы
- Оппозицияны жою
- Мемлекетті партияның жаулап алуы
- Жаппай көпшілікке арналған қоғамдық мекемелердің салынуы
VІ. Жаңа материалдың алынғанын тексеру
[bws_related_posts]