- Сындарлы оқытудың мақсаты:
- алған білімдерін сыныптан тыс жерде, кез-келген жағдайда тиімді
пайдалану
- b) Басқалардың ойлау үдерісі туралы ойлау
- c) Пәнді оқу және өткенді қайталау
d ) Өткен тапсырмаларға ой жүгірту
- e) Білуін қамтамасыз етуге дағдыландыру, ой өрісін дамыту
- Когнитивті психология әлемінде ойлауды дамыту теориясы тұрғысынан басымдыққа ие болған жылдары мен зерттеушінің аты-жөні:
- a) 1958 жылдары Говард Гарднер
- b) 1960 жылдары Жан Пиажен
- c) 2006 жылдары Хельга Хайс
d ) 1968 жылдары Авраам Маслоу
- e) 1976 жылдары Флейвелл
- Авраам Маслоу 1968 жылы зерттеген қажеттіліктер иерархиясын деңгейге бөліп қарастырған саны:
- a) үш деңгейге бөліп қарастырды
- b) сегіз деңгейге бөліп қарастырды
- c) бес деңгейге бөліп қарастырды
- d) он деңгейге бөліп қарастырды
- e) екі деңгейге бөліп қарастырды
- «Мұғалімге арналған нұсқаулықтан алынған» мәтінді оқыңыз:
2010ж. орта мектеп жасындағы оқушылардың он алты жеке тобының жазғы семестрі ішінде өздерінің көзқарастары бойынша «тиімді оқыту» не екенін анықтау үшін шағын топтарда сауал жасалды.
Атап айтқанда, «қызықты оқыту» деген сөз тіркесімен не айтқысы келетінін анықтауға тырыстық. Сабаққа қатысуды Дарема мектептеріндегі негізгі мектеп бөлімдерінің маманы арнайы оқу инспекторы жүзеге асырды. Біздің әңгімеміз екі әртүрлі блок бойынша өткізілді. Әңгімелесу шарасының екі блогын да Дарема білім беруді дамыту қызметінің мүшелері өткізді. Осындй сапарлардың мақсаты жалпы алғанда бөлімнің даму бағыттары мен әлеуеті туралы суммативтік және формативтік кері байланы салу болды. Оқу күні ішінде оқушылардың топтары белгілі бір пән бойынша оқыту туралы пікір алмасу үшін кездесіп отырды. |
Жүргізілген зерттеудің негізіндегі қолданған әдісті анықтаңыз:
- a) үш деңгейге қарастырылған сауалнамалар
- b) басқалардан көшіріп жазу әдістерін, оқуға деген ынталарын
- c) метакогнитивті стратегиялардың үйрету деңгейі
- d) өздерінің пікірімен сәйкес келетін, сөз орамдарымен, сауал өткізген кісінің түсіндіргенімен емес, өздерінің пікірін қарастырғаны
- e) оқуы туралы жүйелі пайымдаулар
- Мұғалім қазақ тілі сабағында зат есімнен құралған сөз тіркестерін беріп, сөйлем құрауды ұсынды…
Мұнда ойлаудың қандай түрін дамытты:
- a) Қолдану (білімді пайдалану)
- b) Нақты ақпаратты пайдалану
- c) метакогнитивті стратегиялар
- d) Білім (өз білімдерін есте түсіру)
- e) оқуы туралы жүйелі пайымдаулар
- Бұл ғалым «мен» тұжырымдамасын және жеке тұлғамен, оның тәжірибесімен қарым – қатынас жасау маңыздылығын дамытты, сондай – ақ білім берудің қисын мен интуиция, зияткерлік пен сезімді қамтитыны туралы идеяны өрбітті.
А. Выготский
- B. Александр
- C. Хетти
- D. Роджерс
- Орта білім беру жүйесінде әлемдік жоғарғы деңгейге қол жеткізген анағұрлым танымал білім беру әдістемелері арасында сындарлы (конструктивті) теориялық оқытуға негізделген тәсілін кең таратқан ғалымды атаңыз….
- Маслоу 1968
- Блум 1956
- Хетти 2009
- Роджерс 1983
8.Оқушының өз бетінше шешкен міндеттердің көмегімен анықталған өзекті даму деңгейі мен үлкендердің басшылығымен және анағұрлым қабілетті жолдастарымен бірігіп шешілген міндеттер арқылы анықталатын болжамды даму деңгейі арасындағы қашықтыққа берген Выготскийдің атауы
- Өзекті даму
- Жақын арадағы даму аймағы
- Жақын арада даму емес аймағы
- Жақын жердегі даму аймағы
9………. – бақылаудың, тәжірибенің, ойлау мен талқылаудың нәтижесінде алынған ақпаратты ойлауға, бағалауға, талдауға және синтездеуге бағытталған пәндік шешім.
- Сыни тұрғыдан ойлау
- Сапа
- Рефлективтік білім беру
- Бағалау
10……….. – одан арғы білім алу туралы шешімді қабылдау мақсатымен оқытудың нәтижелерін жүйелі түрде жиынтықтауға бағытталған қызметті белгілеу үшін қолданылатын термин.
- Оқыту
- ЖАДА
- Метатаным
- Бағалау
- О’Малли оқудың 3 стратегиясын көрсеткен жыл —
А) 1985 ж
В) 1987 ж
С) 1970 ж
- D) 1972 ж
- E) 1965 ж
- Ойлау дағдыларының деңейі – ойлау үшбұрышын 1956 жылы әзірлеген автор —
А) Макаро
В) Руни
С) Блум
- D) Рубин
- E) Гриффис
- Маршрут картаның негізгі қағидалары:
А) дайындық, икемділік, жауапкершілік
В) дайындық, жауапкершілік
С) тапқырлық, икемділік, жауапкершілік, қолдану, бағалау
- D) дайындық, тапқырлық, икемділік, жауапкершілік, рефлексия
- E) түсіну, талдау, қолдану, рефлексия
- «… 10 сыныптағы ең нашар оқушылардың бірі болып табылады. Сондай-ақ, ол өзінің нашар оқу үлгерімі мен сабақта ештеңе түсінбейтіндігі арасындағы байланысты жасырғысы келеді. Өкінішке қарай, ақымақ болып көрінбеу үшін ол қолданатын стратегиялар сабағын жақсартуға кедергі келтіреді». … оқушының сипаттамасы келтірілген
А) Салли
В) Ханна
С) Дайв
- D) Сэм
- E) Альма
- Мазмұнды оқу дегеніміз не?
А) Мазмұнды оқу – бұл оқушыға тіл үйретудегі тиімділікті қамтамасыз ететін әрекеттер жиынтығы.
В) Мазмұнды оқу – бұл оқу барысының әрбір қатысушысы үшін жайлы жағдай жасауды ең басты мәселе ретінде қоятын оқу түрі.
С) Мазмұнды оқу – бұл оқушылардың мәтінді оқуына және ережелерді дұрыс түсінуіне көмек көрсетуде ымды, визуалды белгілерді қолдану және өзге де көмек көрсету.
- D) Мазмұнды оқу – бұл сіз нені оқып-үйренгеніңіз бен қалай оқып-үйренгеніңіз туралы ойлаудың арасындағы айырмашылық.
- E) Мазмұнды оқу – бұл оқушыға мәтінді үйрету
16.Ванг және басқалар (2004) «Біз өзгермейтіндік» деген ұғым жоқ деп ойлаймыз, негізгі құзіреттер әрбір бала үшін жарамды.Сонымен қатар когнитивтік құзыреттер бала ұйымдастырушылық қызметке қатысатын белгілі бір мәдениеттерге, әлеуметтік және физикалық жағдайларға, сондай — ақ бала қабылдайтын талаптарға сәйкес-
- a) мәдени – әлеуметтік
- b) әлеуметтік – жағдайяттық
- c) әлеуметтік – когнетивтік
- d) әлеуметтік – эмоцияналдық
- « Эксперементальды» оқыту немесе «жаңалық ашу жолымен оқыту» идеясын өмірге әкелген когнетивтік психолог әрі теоретик?
a)Роджерс
b)Джером Брунер
- c) Блум
- d) Флейвелл
- Оқушының танымдық қабілеттері шегіндегі оқудағы кедергілердің үлгісі қалай аталады?
- a) диспракция
b)метатаным
c)дислекция
- d) интерактив
- Төменде берілген стратегиялардың ішінен Гриффистің (1985 ж) стратегияларының ерекше түрінің бірін көрсетіңіз.
- a) мақсатқа бағытталғандық
- b) жақсы оқу
- c) тәртіптілік
- d) жақсы сөйлеу
- Стенxауздың пікірінше, «қандай іс-әрекет басқалармен көңілді және жемісті өзара әрекет ету арқылы тәжірбиені байытуға» тиіс?
- a) сөйлеу
- b) ойлану
- c) ойнау
- d) оқу
- Тулвингтің зерттеулері бойынша адамның оқиғаларды, белгілі бір тәжірибеден шығаратын ойларын, идеяларды, қағидаттар мен қағидаларды, тұжырымдамаларды есте сақтауға қатысатын жадының түрі:
- a) қысқа мерзімді жады
- b) рәсімдік жады
- c) семантикалық жады
- d) эпизодтық жады
e)жұмыс жадысы
- Тұлғаның танымдық үдерісіне жатпайтын қасиет
- a) зейін
- b) қабілет
- c) ойлау
- d) ес
- e) түйсіну
23.Оқушының оқу үдерісіндегі жасайтын әрекеті, ақыл- ой қабілеттілігі және физикалық мінез-құлқы Гриффис атап көрсеткен стратегияның 6 ерекшелігінің қайсысына жатады?
- a) саналылық
- b) мақсатқа бағытталғандық
- c) таңдаушылдық
- d) бақылау
- e) белсенділік
- f) тілді оқу
- Қандай стратегияда орындалған іс-әрекет Марта Бронсон айқындаған өзін-өзі реттеудің 4 саласының бірі – эмоциялық реттеуге жатады?
- a) Алға басуды бақылау және тиісті тәсілмен көмек іздеу.
- b) Ересектердің көмегінсіз жеке ресурстарды таба алу;
- c) Негізді шешім қабылдау және таңдау жасау;
- d) Бірге және кезектесіп жұмыс істеу;
- e) Өз мүмкіндігін білу;
- Мұғалім мен оқушының өзара қарым-қатынасында оқушының белсенділігі жоғары болатын оқуға бағытталған іс-әрекетті табыңыз.
- a) Оқытуды мұғалім басқарады.
b)Оқушы мұғалімнің көмегінсіз жұмыс істейді.
- c) Оқу материалы дәріс түрінде ұсынылады.
- d) Оқушы белсенді серіктес болып табылады.
e)Оқушылар өздерін-өздері ынталандырады.
26.Кәсіби тұтастық дегеніміз не?
- a) тұғырлық теорилық білімге негізделген және оқыту мен оқушылар туралы жеткілікті білім болуы;
- b) бұл ілім жұмыс жүргізу, демонстрациялау, түзету және оқытуды бағалау сияқты тәсілдер;
- c) ынталандыру, көтермелеу, шектеу, сабақтар кезеңдерін жоспарлау және оқушыларды бағалу әдістемесі.
- d) Мұғалімдер ұстаз мамандығының этикалық және моральдік құндылықтарын ұстануы;
- Когнитивті ойлауды дамыту теориясын зерттеген педагог.
- a) Выготский
- b) Флейвелл
c)Пиаже
- d) Маслоу
- Білім алуда қандай бағалау аса пайдалы
- a) жиынтық
b)формативтік
- c) ресми
- d) биресми
- 5 «А» сыныбының оқушысы Маратқа тапсырма берілді. Оқушыға «алмұрт» деген сөз айтылады, ол затты көзді жұмып тұрып, қайда тұрғанын, бөлмедегі заттарға шолу жасап, барлық заттарды қайталап шықты. Ол көзін ашқаннан кейін де мұғалім заттарды қайтадан сұрады. Мұғалім бұл тапсырма арқылы оқушының қандай қабілетіне назар аударды.
- a) зияткерлік ақыл ой
- b) когнитивті
- c) сөйлеу
- d) уәж
30.Мадидің анасы күнделікті жұмыстан шаршап келеді. Ол өзінің ұлына: «Сен, тыныш отырсаң, мен саған құрастыратын ойыншық сатып беремін», — дейді. Анасы кешке жұмыстан келгенде, Мади анасынан «Құрастыратын лото ойынын алып келдіңіз бе?»,- деп сұрайды. Анасы ұмытып кетеді. Екі күн өтті анасы әлі ол ойыншықты баласына алып берген жоқ. Балаға жалған уәдемен алдап келеді. Өзін – өзі сыйлауда Бандураның өзіндік тиімділікті қалыптастыруға ықпал ететін факторларының бірі:
- a) Пішіндеу — «Жанама тәжірибе»
- b) Тәжірибе — Қол жеткізілген нәтиже
- c) Физиологиялық факторлар
- d) Әлеуметтік сенім
7-нұсқа
- Адамдардың қалай білім алатынын түсіндіретін: «теориялық экспедициялардың» негізгі бағыттарына мына оқу теориясы жатпайды —
А) Әлеуметтік психология
Б) Аффективтік теория
В) Неврология
Г) Когнитивті психология
Д) Этнопсихология
- Тесті сәйкестендір:
А) Говард Гарднер 1. «Мен» тұжырымдамасы —
Б) Жан Пиаже 2. «Жады» есте сақтау —
В) Бандура 3. Құзырлы оқу мен табысты оқу —
Г) Лев Выготский 4. Өзіндік тиімділік компонеттері —
Д) Хельгой Нойс 5. Метатаным —
Е) Флейвелл 6. ЖАДА —
Ж) Шульман 7. Ойлауды (когнитивтік) теориясы —
З) Маслоу 8. Интеллект теориясы —
- Ең үздік оқушыны анықтайтын сенімді критерийлерді ұсынған теоретиктер —
А) Мерсер мен Александер
Б) Монтгомери мен Фриман
В) Гарднер мен Стеренберг
Г) Мишра мен Келер
Д) Велс пен Вуд
- Ерте жастағы оқушылар метатануға қабілетті болады …
А) иә Б) жоқ
- Тесті сәйкестендір:
А) Интерпретация
Б) Көпіршелер
В) өзін-өзі бақылау
Г) мнемоника
Д) Кумулятивтік әңгіме
Е) Рефлектитвік білім беру
Ж) кейс стадиялар
Е) сұрақ қою техникалары
1.Lociәдісі есте сақтау керек ақпаратты танымал жерлермен байланыстыру —
- оқушылар бір-бірінің ісін сынамайды және сындарлыққа негізделді —
- Бағалаудағы өлшем немесе логикалық қорытыңды —
- Индивидтің өзіне деген шынайы түсінігін қалыптастыру
- Білім берудегі жағдайлар қарастырылғаннан кейін, оқушы мен мұғалім арасында ынтымақтастық орнатудағы интерактивтік мүмкіндіктерді сипаттайтын метафора.
- білім беруді диалогтық тәсіл арқылы дамытудағы сұрақтар
- кеңейтілген тапсырмалар —
- Баланың не үйренгені туралы сыни жақтан ойлануы —
- Талантты және дарынды балаларды оқыту үшін инклюзивті тәсілді пайдалануға болады …
А) жоқ, мүмкіндігі шектеулі балаларға ғана қолданады
Б) иә, қолданады
В) Барлық балалардың әлеуетін дамытуға қолданады
Г) оқыту теориясына қатысы жоқ
- Метасана терминін 1979 ж. енгізген зерттеуші практик —
А) Флейвелл Б) Флавелл
- Метатану терминін 1976 ж. еңгізген зерттеуші практик —
А) Флейвелл Б) Флавелл
- Үш білім саласы арасында өзара байланысты іске асыруға қабілетті мұғалім жоғары деңгейдегі кәсіпқой мұғалім. Бұл — … білім салалары.
А) қалай оқу керектігін үйрету және оқу үшін үйрету
Б) пәндік, педагогикалық, мазмұндық
В) пәндік, педагогикалық, мазмұндық
Г) теориялық және тәжірибелік білім
- Бағалаудың мақсаты мұғалімнің тесттілеуді қандай мақсатта және қалай өткізу керек екендігі туралы түсінігіне негізделмейді.
А) иә б) жоқ
- Кері байланыс бұл:
А) ынталандыру В) сыни ойлау Г) метатану
Б) өздігіннен реттелу Д) уәж
- Тестті сәйкестендір:
А) тактикалық оқу
Б) тәуелсіз оқи білу
В) көрінбей оқыту
Г) тікелей оқыту
Д) интерактивті оқыту
Е) мазмұнды оқу
Ж) бірлескен оқу
- бұл оқу барысында әрбір қатысушысы үшін жайлы жағдай жасауда ең басты мәселе етіп қоятын оқу
- балалардың ересектердің көмегінсіз өздігінше білім алып оқуы
- өзара іс әрекет арқылы оқыту
- интерактивті және ынтымақтастықтыққа дайын болу оқуы;
5.Тесттілеу барысында оң нәтижеге жету үшін материалды меңгеру бағасын көздейтін оқу;
- оқытудың дәстүрлі оқуы;
- қарқынды дамып жатқан өмір жағдайындағы үздіксіз білім алу қажеттілігі;
- Ажырату, саралау, үміт арту, даулау, жатқызу, салыстыру, тәжірбиеден өткізу, қарама қарсы қою, зерделеу қолданатын сұрақ үлгілері ойлаудың … деңгейін көрсетеді.
А) білу және түсіну Г) жинақтау
Б) қолдану В) талдау д) бағалау
- Қайта қарастыру, сәйкестендіру, талқылау, тарту, түсіндіру, әңгімелеу, еске түсіру, атау, әңгімелеу, ұсыну, табу, мақұлдау қолданатын сұрақ үлгілері ойлаудың … деңгейін көрсетеді.
А) білу және түсіну Г) жинақтау
Б) қолдану В) талдау д) бағалау
- Көрсету, тағайындау, орындау, суреттеу, пайдалану, айналысу қолданатын сұрақ үлгілері ойлаудың … деңгейін көрсетеді.
А) білу және түсіну Г) жинақтау
Б) қолдану В) талдау д) бағалау
- Жорамалдау, таңдау, баға қою, анықтау, санау, өлшеу, айыптау қолданатын сұрақ үлгілері ойлаудың … деңгейін көрсетеді.
А) білу және түсіну
Б) қолдану
В) талдау
Г) жинақтау
Д) бағалау
- Тұжырымдау, оқыту, әзірлеу, дамыту, қайта анықтау, ұсыныс жасау қолданатын сұрақ үлгілері ойлаудың … деңгейін көрсетеді.
А) білу және түсіну
Б) қолдану
В) талдау
Г) жинақтау
Д) бағалау
- Оқу үшін бағалау, бұл —
А) жиынтық бағалау В) формативті бағалау
- Оқытуды бағалау, бұл —
А) жиынтық бағалау В) формативті бағалау
- Сабақты талдау білім беру мүмкіндіктеріне жол ашады.
А) мемлекеттің білім беруінің қандай бағыт алғанын көруге;
Б) қандай жаңалық бар екенін білуге;
В) білім берудегі перспективаларды талқылауға, ұсынуға және келісуге;
Г) бір мұғалімнің кәсіби тәжірбиесін шыңдауға;
Д) аталғандардың бәрі
- О,Малли 1985 ж. оқудың метакогнитивтік, когнитивтік, әлеуметтік стратегияларды көрсеткен. Метакогнитивтік стратегиялардың мақсаты —
А) тікелей алатын ақпаратпен байланысты болуы;
Б) қоршаған адамдармен жұмыс жүргізуді және өзін өзі бақылауды көздейді;
В) жоспарлау, мониторинг және оқу жетістіктерін бағалау;
- О,Малли 1985ж оқудың метакогнитивтік, когнитивтік, әлеуметтік стратегияларды көрсеткен. Когнитивтік стратегиялардың мақсаты —
А) тікелей алатын ақпаратпен байланысты болуы;
Б) қоршаған адамдармен жұмыс жүргізуді және өзін өзі бақылауды көздейді;
В) жоспарлау, мониторинг және оқу жетістіктерін бағалау.
- О,Малли 1985ж оқудың метакогнитивтік, когнитивтік, әлеуметтік стратегияларды көрсеткен. Әлеуметтік стратегиялардың мақсаты —
А) тікелей алатын ақпаратпен байланысты болуы;
Б) қоршаған адамдармен жұмыс жүргізуді және өзін- өзі бақылауды көздейді;
В) жоспарлау, мониторинг және оқу жетістіктерін бағалау.
- Төменде берілген сыни тұрғыдан ойлаудың дағдыларына … термині жатпайды.
А) бақылау Б) талдау В) қорытыңды Г) интрепретация Д) қайта жоспарлау
- Тиісті сөйлемді қойыңыз:
Сыни тұрғыдан ойлау «…..» деп сипатталған. Ол маңызды педагогикалық мәселелерді …… және тәжірбиені …… өткізуді қамтиды. Бұл екінші модуль шеңберінде …. теорияны, білім беруді дамыту үшін тиімді …… және … …… балаларға білім берудің сараланған жаңа тәсілді қолдануды қарастырады.
Түрлі жастағы, ойлау туралы ойлану, әлеуметтік-сындарлы, ой елегі, талқылау, бағалау.
- Бастауыш мектептердің мұғалімдері сындарлы оқыту теориясының … модулін үнемі айқындап отырғанда ғана өздерін «дарынды бақылаушылар» ретінде көрсетуге тиісті.
А) білім берудегі жаңа тәсілдер
Б) АКТ пайдалану
В) Жас ерекшеліктеріне сәйкес білім беру
Г) талантты және дарынды балаларды оқыту
Білім беру үшін бағалау және оқуды бағалау
- Мұғалім сұрақ қойғаннан кейін және жауап алғаннан кейін де … кідіріс жасау қажет.
А) жоқ, тек қана сұрақ қойғаннан кейін ғана
Б) жоқ, жауап алғаннан кейін ғана
В) екі ойлау операциясы аралығында екі секундтық
Г) «дұрыс емес» жауапқа реакция кезінде
Д) кідіріс қажет емес
- Ұзақ мерзімді жады … компонеттен тұрады.
А) 2 Б) 3 В)4 Г)6
- Ынтымақтастық педагогикалық қағидатын жүзеге асырудағы ең маңызды оқытудың түрі … болып табылады.
А) интервью Б) интерактивтік В) диалог Г) жоспарлау Д) сыни ойлау
- 30. Педагогикалық қағидаттардың негізгі міндеті —
А) әр оқушыға жеке тәсілді оқыту
Б) әр баланың қабілетін анықтау
В) әр балаға сенім білдіру
Г) оқу урдісіне белсене араласу
Д) білім беру кеңістігін құру
8 нұсқа
- Қайсысы мұғалім тұлғасының «білім беру сызбаларына» жатпайды?
- a) Мұғалім сенімі (ұстанымы)
- b) Мұғалім шеберлігі
- c) Мұғалім көзқарасы
- d) Мұғалім шешімі
- e) Мұғалім іс-əрекеті
- Мұғалімнің ұстанымы оның көзқарастарын, белгілі бір шешімдердің
қабылдануы мен сыныптағы іс-əрекеттерін нығайтады (Пажарес, 1992).
Сондықтан кез келген мұғалімнің оқыту құралдары мыналардан тұруға тиіс:
- a) Білім, білік жəне дағдылар жиынтығынан
- b) Сенім, білім жəне болжамдар жиынтығынан
- c) Мұғалімнің жаңа идеяларды қабылдауынан
- d) Өз оқытуын түсінуінен
- e) Өмірдегі өз орнын түсінуінен
- Қай білім беру теориясы «оқушылардың ойлауын дамыту олардың
бұрынғы алған білімдері мен жаңа немесе сыныптағы түрлі дерек
көздерінен, мұғалімнен, оқулықтан жəне достарынан алған білімдерімен
астастырыла жүзеге асады» деген тұжырымға негізделеді?
- a) Құзыреттілікке бағдарланған оқыту
- b) Тұлғалық бағдарлы оқыту теориясы
- c) Сындарлы оқыту теориясы
- d) Гуманистік оқыту теориясы
- e) Дамыта оқыту теориясы
- Сындарлы оқытуда мұғалімдер оқушылардың қандай мүмкіндіктерін
жүзеге асырмайды?
- a) Оқытылатын тақырып бойынша білімдерін көрсету
- b) Белгілі бір ережелерге күмəн келдіру
- c) Көзқарастарын түзету
- d) Жаңа түсінік қалыптастыру
- e) Дұрыс жауабы жоқ
- Мұғалім тұлғасының «білім беру сызбаларының» қайсысы оқыту стилін
таңдауға көбірек ықпал етеді?
- a) Білімдер
- b) Болжамдар
- c) Сенімдер
- d) Əкімшіліктің ықпалы
- e) Барлығы бірдей
- «Мұғалімнің жұмысының тиімділігін» қандай фактор анықтайды?
- a) Мұғалімнің жетістіктері (біліктілігі т.б.)
- b) Оқыту үдерісі (оқыту əдістері т.б.)
- c) Оқушы мен мұғалім арасындағы қарым-қатынас
- d) Оқыту нəтижесі (оқушының білім алуына ықпал ету т.б.)
- e) Аталған барлық факторлардың жиынтығы
- Төмендегі стратегиялардың сыныптағы тиімді оқыту мен оқуға ықпал
ететінін көрсетіңіз:
- a) Мұғалімдер тəжірибелі əріптестерінің сабағына енеді
- b) Мұғалімдер үнемі курстарда оқып-үйренеді
- c) Мұғалімдер оқытудың түрлі əдістерін пайдалана отырып, эксперимент
жасайды
- d) Оқытудың жаңа əдістерін ендіруге əкімшілік қызығушылық танытады
- e) Мұғалімдер басқа мектептердің тəжірибелерін пайдаланады
- «Метатану» термині оқыту үдерісіне қатысты алғанда, нені білдіреді?
- a) Жоғары сана
- b) Талантты жəне дарынды балаларды оқыту
- c) Қалай оқу керектігін үйрету
- d) Оқытудағы басқару мен көшбасшылық
- e) Ақпараттық кеңістік
- Қай жағдайда балалардың жеке тəжірибесінің мəдениеті мен құндылығы
оқу үдерісінің тиімділігін елеулі түрде айқындайтын маңызды мəнмəтін деп
қабылданады?
- a) «Жағдаяттық (ситуациялық) тануда»
- b) «Ормандар өсіруде»
- c) Қалай оқу керектігін үйретуде
- d) Диалогтік оқытуда
- e) Өздігінен реттелетін оқытуда
- Қайсысы өздігінен реттелетін оқудың элементі болып табылады?
- a) Оқыту стратегияларын мұғалімнің ұсынуы
- b) Тапсырмамен жұмыс барысында өздігінен бағытталушылығы
- c) «Бастама-жауап-кейінгі əрекет» формасы
- d) Проблемалар мен оқыту мақсаттарын мұғалімнің анықтауы
- e) Оқушылардың əрекеттерін бағалау
- Қай авторлар өз оқуын бақылау мен мониторингі үдерісінде
метатанудың маңызды аспектісі ретінде балалардың дербестігін
қалыптастыруға баса назар аударады?
- a) Шанк пен Циммерман
- b) Флейвелл мен Шанк
- c) Перри мен Циммерман
- d) Дью мен Шон
- e) Шон мен Флейвелл
- Өздігінен реттелетін оқудың элементтерін анықтаңыз:
- a) Тапсырмамен жұмыс барысында өздігінен бағытталушылығы
- b) Оқушының проблемалар мен мақсаттарды өздігінен айқындауы
- c) Проблеманы шешу мен мақсатқа жету үшін əдіс-тəсілдерді өздігінен
таңдауы
- d) Реттеу, бақылау, өзіндік бағыттылық
- e) Жоғарыдағылардың барлығы
- 1 Пиаженің когнитивті дамыту теориясы болжамы:
- a) Балалардың ойлау қабілетінің ересектердікінен айырмашылығы бар
- b) Балалардың ойлау қабілетінің ересектердікінен айырмашылығы жоқ
- c) Ойлау қабілеті өмірлік тəжірибеге байланысты емес
- d) Балаларды оқуға мəжбүрлеу қажет
- e) Əр жастағы топтардың өзара араласуы олардың бамуына мүмкіндік
бермейді
14.Қай тұжырымдама оқудың «ішкі» немесе жеке тұлғалық аспектісіне
бағдарланған?
- a) Оқу білімнің сандық ұлғаюы ретінде
- b) Оқу білімді есте сақтау жəне қайта жаңғырту ретінде
- c) Оқу ақпарат алу жəне пайдалану ретінде
- d) Оқу білімді қайта жаңғырту жəне қолдану ретінде
- e) Оқу білімді түсіну жəне басқаша түсіндіру ретінде
15.1960 жылдары когнитивті психология əлемінде ойлауды дамыту
теориясы тұрғысынан Жан Пиаженің теориясы басымдыққа ие болды.
Төмендегі пікірлердің қайсысы Пиаже теориясын бейнелейді?
- a) Адамдар ерекше көптеген салыстырмалы түрде тəуелсіз «зияткерлік
қабілеттерге» ие
- b) Адам біраз туа біткен қасиеттерге немесе жеңіл түрде айқындалатын
когнитивті қабілеттерге ие
- c) Когнитивті даму — өсіп келе жатқан баланың физикалық немесе азын-
аулақ дəрежеде əлеуметтік дүниемен өз бетінше эксперимент жасауы
- d) Əлеуметтік орта өсіп келе жатқан баланың дамуына үлкен ықпал етеді
- e) Тіл жəне басқа да таңбалар жүйесінің өзіндік шығу тарихы бар
- Оқушылардың сабақтағы жұмысының қай формасы тиімдірек (Оқу
пирамидасы бойынша)?
- a) Оқу
- b) Демонстрация
- c) Талқылау
- d) Тəжірибе
- e) Білім беру
17.Формативті бағалау қандай бағалау?
- a) Оқытуды
- b) Оқыту үшін
- c) Қорытынды
- d) ҚР Білім министрлігі білім сапасын мониторингілеу үшін
- e) Тестік тапсырмалар базасын қалыптастыру үшін
- «Қара жəшік» ішіндегі жұмысқа жатпайды:
- a) Мұғалім — жеке бағалаушы
- b) Сыныптасын жəне өзін өзі бағалау
- c) Сұрақтың дұрыс қойылуы
- d) Оқушымен бірге критерийлерді талдау
- e) Кері байланысты қамтамасыз ету
- Төмендегілердің қайсысы оқытуды бағалау арқылы жақсартудың
маңызды факторларына жатпайды?
- a) Бағалауды тек мұғалімнің жүргізуі
- b) Оқушылармен тиімді кері байланысты қамтамасыз ету
- c) Оқушылардың өзін оқытуға белсене қатысуы
- d) Бағалау нəтижелерін ескере отырып, оқытуды өзгерту
- e) Бағалаудың оқушылардың өзін-өзі бағалауы мен қызығушылығына
ықпалы
- Оқытуды бағалау дегеніміз – келесі үрдіс:
- a) Ізденіс жəне алынған мəліметтердің интерпретациясы
- b) Оқытудағы оқушылардыңқай деңгейде екендігін анықтау
- c) Қажет деңгейге жету жолдарын белгілеу
- d) Оқушының сол мезеттегі жетістігін қорытындылау
- e) Тек мұғалімдер ғана бағалаушы болмайтын
- Выготский бойынша когнитивті даму əрекеттері əлеуметтік қарым-
қатынас үдерісінде қалыптасатын оқушылар:
- a) Кіші жастағы балалар
- b) Ортаңғы мектеп жасындағы балалар
- c) Ересектер
- d) Жоғарғы мектеп жасындағы балалар
- e) Барлық оқушылар
22.Зерттеушілік əңгіме қандай əңгіме?
- a) Айтылған пікірлермен тыңдаушылардың əрқайсысы келісе береді
- b) Ресурстарды біріктіруге бағытталған аздаған талпыныс жасалады
- c) Қатысушылар бір-біріне сұрақтар қою арқылы келісімге келуге
тырысады, əркімнің идеясы пайдалы деп бағаланғанымен, мұқият
бағалау жүргізіледі
- d) Қарым-қатынас көбіне «иə, бұл солай», «жоқ, олай емес» деген
бағытта жүзеге асады
- e) Идея қайталанады жəне жасалады, бірақ үнемі мұқият бағалана
бермейді
23.Александер (2001, 2008) диалогтің бес түрін көрсеткен. Қате жауаптыкөрсетіңіз.
- a) Декламация
- b) Диалог
- c) Инструкция
- d) Талқылау
- e) Мұғалім əңгімесі
- Зерттеулерді талдау нені көрсетеді: мұғалім сұхбатты бақылап, маңызды
сұрақтар қойып, оқушылардың жауаптарын қайталап жəне мадақтап
отыратын сыныптағы қалыпты əңгіме стилі:
- a) Оқушылардың ойлау деңгейлерін дамытпайды, бірақ сөйлеу
дағдыларын дамытады
- b) Оқушылардың ойлау деңгейлерін дамытып, бірақ сөйлеу дағдыларын
да дамытпайды
- c) Оқушылардың ойлау деңгейлерін де, сөйлеу дағдыларын да
дамытпайды
- d) Оқушылардың ойлау деңгейлерін де, сөйлеу дағдыларын дамытады
- e) Дұрыс жауабы жоқ
25.Сындарлы оқыту бағдарламасы құзырлы мұғалімнің алдына қандай
нақты міндеттеме қойып отыр?
- a) Оқушының жан дүниесін жақсы түсіне білу
- b) Оқушының тақырыптың мəнін өз бетімен меңгеруін түсінуі мен
бағалай алуы
- c) Оқушы тұлғасының дамуына қолайлы орта жасау
- d) Оқушыны өз оқуына жауапты болатындай оқу үдерісіне тарту
- e) Барлық жауаптары дұрыс
26.Қандай қасиеттерді Шульман «мұғалімнің үщ көмекшісі» деп атаған?
- a) Бас, қол, жүрек
- b) Кəсіби түсінік, оқытудың тəжірибелік дағдылары, кəсіби тұтастық
- c) Зияттылық, жан, ерік-жігер
- d) Дұрыс жауабы жоқ
- e) Барлық жауаптары дұрыс
27.Оқыту сапасын бағалаудың бірінші тəсілі?
- a) Оқыту үдерісіне тəуелді емес бағалау
- b) Мұғалімнің оқушылармен жұмысының тиімділігі
- c) Оқушылармен өзара байланысының сипаты мен жиілігі
- d) Мұғалімнің іс-əрекетінің тəжірибе талаптарына сəйкестігін зерттеу
- e) Барлық жауаптары дұрыс
- Когнитивті дамыту теориясы əдетте осылай қарастырылады:
- a) Ми көлемінің ұлғаюы
- b) Зияткерлік есептерді шешу
- c) Ғылыми жобаларға қатысу
- d) Оқуға жəне проблемаларды шешуге қабілеттілігі
- e) Белсенді əлеуметтік қарым қатынас
- Төмендегі тапсырмалардың қайсысы оқушылардың сыни ойлауының
дамуына ықпал етеді?
- a) Жаттығуды үлгі бойынша орындаңыз
- b) Тиісті əріптер мен тыныс белгілерін қоя отырып, жаттығуды көшіріп
жазу
- c) Мəтінді мағыналық бөліктерге бөлу жəне бөліктер бойынша айту
- d) Екі етістікке морфологиялық талдау жасау
- e) Жаттығуға сұрақьтар мен тапсырмалар дайындау
- Бағдарламаға сəйкес оқу үдерісінде оқушылардың сыни ойлауының
қалыптасқандығы көріну қабілеті:
- a) Сыныптастарын сынау
- b) Оқу мəтінін талдау
- c) Мұғалім тарапынан айтылған сынға өкпелемеу
- d) Билік құрылымдары тарапына сыни ескертпелер айту
- e) Өзіндік сын
9 нұсқа
1.Ойлау туралы ойлану деп Бағдарламада нені айтады?
- a) Əлеуметтік психологияны
- b) Когнитивтік теорияны
- c) Сыни тұрғыдан ойлауды
- d) Метажадыны
- e) Абстрактық ойды
- Сыни тұрғыдан ойлау —
- a) Заттар мен оқиғаларды талдай отырып, негізді бағалау мен
интерпретацияларды əзірлеуге мүмкіндік беретін негізделген
қорытындылар жасау
- b) Болған оқиғаларға сыни қарап, белгілі бір тұжырымдар жасау
- c) Туындағын мəселелерді шешудің нақты алгоритмін жасау
- d) Жағдаяттар мен оқиғаларды талдау
- e) Туындағын мəселелерді анықтау мен шешу үдерісі
- Рефлективтік оқыту мəнмəтінінде қолданылмайтын дағды:
- a) Белгіленген жорамал мен құндылықтарды мойындау
- b) Мəселелерді мойындап, оларды шешудің тиімді құралдарын іздеу
- c) Нақты жəне түсінікті сипаттама
- d) Релевантты ақпаратты жинақтау мен сұрыптау
- e) Шешім қабылдап, дəлелдемелерді бағалау үшін нəтижелерді өз
бетінше түсіндіру
- Оқушылар өздерінің «айрықша əлеуетін» көрсете алуы үшін мұғалім
олармен жұмысты қалай ұйымдастыра алады? «Өзгертілген оқу жоспары»
əдістемесінің көмегімен сыныпта ерекше қасиеттерімен ерекшеленетін
шағын топтарда орындалатын тапсырмалар дайындауға болады
- a) Мұғалімнің соңынан қайталауды ұсыну
- b) Тыңдауға үйрету үшін оқушыларға топтық жұмыс түрлерін ұсыну
- c) Оқушыларға күрделенген тапсырмалар тобын ұсыну
- d) Оқушыларды берілген тапсырмаларды нақты орындауға үйрету
- e) Оқушыларға сыныптастарын қайталауды ұсыну
- Талантты жəне дарынды балаларды оқытуда акселерация келесіні
болжамдайды:
- a) Тапсырмаларды күрделендіруді
- b) Оқу бағдарламасына сəйкес оқытуды
- c) Оқу бағдарламасынан озық кетуді
- d) Тапсырмаларды жеңілдетуді
- e) Барлық жауаптардың дұрыстығын
- Талантты жəне дарынды балаларды оқытуда кім «өзгертілген оқу
бағдарламасы» əдістемесін ұсынды?
- a) Фишер
- b) Мерсер
- c) Эйр
- d) Валлах
- e) Выготский
- «8–9 жас аралығындағы талантты да дарынды оқушыларға
арналған жеделдете оқыту жоспары» атты арнайы зерттеудегі килігудің
бір түрі:
- a) Оқушылардың оқу бағдарламасын жылдам, тез игеруге жағдай жасау
- b) Дене дамуы жоғары балалардың ойлау ерекшеліктерін зерттеу
- c) Кіріктірілген оқу жоспарларын жүзеге асыру
- d) Мектепте дарынды балалар үшін жекелеген сыныптар ашу
- e) Оқу жоспарын күрделендіру
- 80-жылдардың басында Г.Виммер мен Дж.Пернер қанша жасқа жеткенге
дейін зерде теориясы толыққанды дамымайтынын көрсетті:
- a) 4–8 –жасқа
- b) 3–4 –жасқа
- c) 5–6 –жасқа
- d) 4–6 –жасқа
- e) 2–4 –жасқа
- «Жоғарырақ деңгейге өту тек төмен орналасқан қажеттіліктер
орындалған жағдайда ғана мүмкін болады» деген идея оқытудың қай
тəсілінде көрініс тапқан:
- a) Бихевиористік
- b) Когнитивтік
- c) Конструктивистік
- d) Гуманистік
- e) Əлеуметтік-жағдаяттық
- Əр түрлі жастағыларға білім беруді табысты дамытудың түйінді
қағидаларына жатпайды:
- a) Сыныптағы əр түрлі жастағы оқушыларды топтарға бөлу
- b) Топтағы бірлескен жұмыс үшін əр түрлі мүмкіндіктерді пайдалану
- c) Білім беру нəтижелерін бағалау оқытудың ажырамас бөлігі
- d) Барлық оқушылар үздіксіз оқытуды қажет ететін тұлға
- e) Оқу жоспарының əр түрлі салаларында бірлесе оқуға мүмкіндік беру
- Ұқсастық (аналогия) бойынша ойлау —
- a) Адамның санасы жəне білім алуы үшін аса маңызды
- b) Оқытудың басты қыры емес
- c) Балалар бұл қабілетке ие емес
- d) Ересектер мұндай қабілетті жоғалтады
- e) Дұрыс жауабы жоқ
- Мұғалім көшбасшылығының дамуына ықпал етпейді:
- a) Оқушыларды бектіліген стандарттарға сəйкес оқыту
- b) Өзгеріс енгізу үшін əріптестермен бірлесе стратегиялық шешімдер
қабылдау
- c) Тəжірибені жетілдіру бойынша бастаманы өз қолына алу
- d) кəсіби білімді құруға жəне таратуға атсалысу
- e) бірігіп жұмыс істеуде фактілерді жинау жəне қолдану
- Рефлексия дегеніміз:
- a) Тұлғаның зейінін қоршаған ортасына аудару
- b) Қоршаған ортаның іс əрекетін өзіне өлшеу
- c) Тұлғаның зейінін өзіне аудару жəне оны ой толғауынан өткізу
- d) Бір проблеманың көптеген шешімін іздестіру
- e) Заттар мен өзгерістерді сараптау жəне негізделген шешімін шығару
- 3-деңгейдегі үш айлық курс бағдарламасының «Оқытудағы басқару мен
көшбасшылық» модулі нені қарастырады?
- a) Мұғалім өз тəжірибесіне енгізетінін өзгерістерді
- b) Оқушылардың көшбасшылық қасиеттерін дамытуды
- c) Қазақстан білім беру жүйесін басқаруды
- d) Бағдарламаны дамытуды басқаруды
- e) Бағдарламаны жүзеге асырудағы мектеп əкімшілігінің рөлін
- Мұғалім көшбасшылығы:
- a) Жаңашылдығымен ерекшеленетін іс-əрекет өнімдерін алуға мүмкіндік
беретін қабілеттер жиынтығы
- b) Өз тəжірибесін жетілдіру мақсатында зерттеу қажет болатын сұрақтар
мен мəселелерді мұғалім анықтайтын үдеріс
- c) Мəселе қойып, оның шарттары мен оны шешу əдістерін талқылау
- d) Өзіндік сападағы тұлғалық қабілеттердің ұштасуы
- e) Мұғалімнің өз əрекеттері мен оны пайымдауға назар аударуы
- Төмендегі АКТ пайдалану тəсілдерінің қайсысы дəстүрлі педагогикаға
жатады?
- a) Интернет-ресурстан ақпаратты таңдап алып, оны жазбаша түрде
қолмен жазыңыз
- b) Аақпаратты бағалаңыз, таңдаңыз жəне ағымдық папкада сақтауды
ұйымдастырыңыз
- c) Ақпаратты дискіге жазып, желіде жариялаңыздар
- d) Сыныптастарыңыз көре алатын веб-бет жасаңыз
- e) Топта талқылап, өз жұмыстарыңызды редакциялаңыз
- Моделдеу қай салада қолданылады?
- a) Олардың қызметі туралы мəліметтер алу үшін табиғи жəне адамдық
жүйелерде
- b) Білім беруде
- c) Техникалық жетілдіруде
- d) Оқытуда
- e) Тəрбиелеуде
- 1 Подкастинг ненің құралы?
- a) Саяси науқан
- b) Интернет
- c) Ұялы байланыс
- d) Сандық теледидар
- e) Шоу-бизнес
- АКТ білім беруде төмендегі жағдайда жиі қолданылады:
- a) Ақпаратты еске сақтауда, қайта шығаруда, ұсынуда
- b) Гендерлік тəрбиеде
- c) Балалардың бос уақытын толтыруда
- d) Сынып интерьерін əрлеуде
- e) Мектеп абыройын жоғарылатуда
- Технологиялық білімдер дегеніміз:
- a) Компьютерде жақсы жұмыс жасау дағдылары
- b) оқытудың қосалқы құралдары (бейне, желілік материалдар, сандық
бұқаралық ақпарат құралдары жəне т.б.) туралы білі
- c) Офистік бағдарламаларды меңгеру
- d) Жаңа технологияларды білу
- e) Педагогикалық білімдерді дамыту қажеттілігі
- Осы бағдарламаның негізінде қандай ғылыми теория жатыр?
- a) Конструктивті оқыту тəсілі
- b) Тұлғалық – бағытталған оқыту тəсілі
- c) Гуманисттік оқыту тəсілі
- d) Дамыта оқу теориясы
- e) Құзыреттілікке – бағытталған оқу
- Бағалаудың мақсаты неде?
- a) Оқушының тап сол кезде не оқығанын қорытындылау
- b) Оқушының қай кезеңде тұрғанын анықтау
- c) Жазбаша жəне ауызша жауаптарды бағалау
- d) Болжау жəне іріктеу
- e) Бағалар қою
- Сыни ойлаудың негізгі дағдыларына жатпайды:
- a) Мониторинг
- b) Бақылау
- c) Сараптау
- d) Шешім
- e) Интерпретация
- Мұғалім көшбасшылығының дамуына ықпал етпейді:
- a) Оқушыларды бектіліген стандарттарға сəйкес оқыту
- b) Өзгеріс енгізу үшін əріптестермен бірлесе стратегиялық шешімдер
қабылдау
- c) Тəжірибені жетілдіру бойынша бастаманы өз қолына алу
- d) Кəсіби білімді құруға жəне таратуға атсалысу
- e) Бірігіп жұмыс істеуде фактілерді жинау жəне қолдану
- Оқыту стиліне Пажарестің ұйғарымы бойынша қатты əсер етеді.
- a) Мұғалімнің көзқарасы
- b) Мұғалімнің білімі
- c) Оқыту тəсілі
- d) Оқу құрылымы
- e) Оқу технологиясы
- Жаңашыл педагогика аясында АКТ қолданудағы мұғалімдерұстанымына жататындар:
- a) Шектелген дереккөздер
- b) Ақпаратты бағалау, таңдау, ұйымдастыру мен сақтаудағы мұғалімнің
көмегі
- c) Білімді мұғалімнен оқушыға тасымалдау (беру)
- d) Оқушылардың өз жұмыстарын редакциялау кезеңінде пікір алмасу
мүмкіндігін шектеу
- e) Барлық дауап дұрыс
- Шульманға сəйкес оқытушының «үш көмекшісі» деп нені айтады?
- a) Кəсіби түсінік, практикалық дағды, кəсіби тұтастық
- b) Кəсіби түсінік, практикалық дағды, əлеуметтік жағдай
- c) Кəсіби түсінік, əлеуметтік жағдай, кəсіби тұтастық
- d) Ата-ана, əкімшілік, сынып жетекші
- e) Білім, түсінік, тапсырма мен мақсаттың бағасы
- «Тиімді мұғалім» анықтамасын қандай фактор сипаттайды?
- a) Мұғалінің жетістігі (біліктілігі жəне сабақ беруі)
- b) Сабақ беру процесі (сабақ беру тəсілі, сабақ беру жолдары)
- c) Оқушы мен мұғалім арасындағы қарым-қатынас
- d) Сабақ беру нəтижелері (оқытушының тұлғалық жəне əлеуметтік
түріндегі перспективалары)
- e) Көрсетілген факторлар жиынтығы
- Метатаным – бұл:
- a) Асқын білім
- b) Танымдық үдерістерді білу, түсіну жəне реттеу немесе олар туралы
ойлау, қатесін танып-білу жəне ойлауды реттеу
- c) Бірнеше зерттеулердің нəтижесін біріктіруге мүмкіндік беретін жəне
оларда құнды тенденциялардың айқындалмайтындығын анықтайтын,
статистикалық тəсіл
- d) Когнитивті процестер
- e) Проблемалар шешімінің алгоритмдерін құра білу
30.Whitebread зертеулеріне сəйкес оқушылар 3 жасқа дейін неге қабілетті?
- a) Барлық тапсырмаларды орындауға
- b) Басқаларды оқытуға
- c) Өздерінің оқуы үшін жауапты болуға
- d) Рефлекция жасаға
- e) Тапсырманың бір бөлігін орындауға