Бегалы орта мектебінің
бастауыш класс мұғалімі
Утебаева Бибигуль Хасеновна
«Асыл сөз» бағдарламасы бойынша тіл дамытуға, шығармашылық жұмыстарға
арналған тапсырмалар
І- тапсырма.
Мына ұйқасқа өлең құраңыз.
1. —————көрікті, 2.————«Балдырған,
——————өріпті. ————қалдырған.
3.——————- -үй, 4. ————————гүл,
———————күй. ————————күл.
5. —————-еңбек, 6. ————————өзі,
—————жеңбек. ————————көзі.
7. ————ойнайды, 8. —————-ойлайды,
———-тоймайды. —————тойлайды.
———————— —————————
———-қоймайды. —————жоймайды.
9. —————-күнді, 10. ——————көреді,
—————-гүлді. ———————өреді.
———————- —————————
—————-күлді. ——————төнеді.
11. ————-далада, 12. ——————-ерікті,
—————қалада. ——————келіпті.
———————- —————————
————-балалар. ——————теріпті.
13. ——————өзі, 14. ——————қарады,
——————көзі. ——————тарады.
ІІ тапсырма.
- Мына ертегіні әрі қарай жалғастыр, аяқтап шық.
Ит — жеті қазынаның бірі.
Ертеде сіңірі шыққан кедей болыпты. Өзінің ішерге асы, киерге киімі болмаса да, итін қумай асырапты.
- Жақсылыққа-жақсылық.
Ертеде бір хан өмір сүріпті. Өзі шіріген бай болыпты. бірақ сараңдығы соншалық — кедейлерге дым бермейді екен. Хан бір күні жорықтан келе жатып, бір ақылды итке кездеседі. Бірақ хан оны ит депменсінбей қуып жібереді. Ит жай ит емес, ғажайып қасиеті бар ит болатын. Ол ханға ашуланып далада келе жатып бір кедей адамға кездеседі. Иттің қарны аш еді.
Ертегіні жалғастыр.
- «Біреуге ор қазба, өзің түсерсің».
Мақалды негізгі ой етіп алып, әңгіме не ертегі құра.
- …. Күндердің күнінде әке-шешесі өліп, байдың жалқау баласы жалғыз қалды.
Бұл қиындықтан қалай шығу керек? Әрі қарай жалғастырып әңгімеле.
- Мына тірек сөздерді пайдаланып ертегі құра. (ата, немере, орман, қасқыр)
- Мына тірек сөздерді пайдаланып жұмбақ құра. (Сары, әлсіз, шиқылдайды, үлпілдеген мамық).
- Ойды жалғастыр және яқта. «Егер мен…….»
- Ауыл жанындағы бұлақ туралы әңгіме жаз.
«Бұлақ көрсең көзін аш.»
Жетекші сұрақтар:
- Бұлақ көзі неліктен киелі?
- Бұлақтың пайдасы андай?
- Ақбұлақ туралы тағы қандай ой айтасың?
- Мына суреттерді байланыстырып, әңгіме құра. (шыбын, бұлт, қыз, бақа, бауырсақ)
- Мына көркем сөдерді қолданып сөйлем құра. (тамылжыған орман, сылдырап аққан бұлақ, мамықтай ұлпа бұлт)
- Мына суреттен қандай әсер алдың? Осы әсеріңді әңгімелеп жазып көр.
- Проблемалық ситуация.
Ауылдағы ағаштың сабақтарын адамдар түгшел кесіп әкетті. Бұл қиындықтан қалай шығуға болады деп ойлайсың?
- Мына ертегіні жалғастырып әңгімелеп көр.
«… Қатты ашуланған сиқыршы екі досты сиқырлап тастады. мейірімді достың жүрегіне бір түйір мұз түсіп, қатыгез адамға айналды. Ал қатыгез достың жүрегіне аяныш ұялап, мейірімді адам болып кетті.»
- Мына ертегіні жалғастырып әңгімеле.
«…. Қаңбақ шал ауырып қалды. Сиқыршы келіп қаңбақ шалды емдеді. Қаңбақ шал сиқырлы дәріні көп жеп қойып, енді бұрынғыдай жел тұрса ша алмайтын болып қалды.»
- Мынадай ертегіні ойша жалғастырып, әңгімелеп көр.
«Алдаркөсе қазіргі уақытта әдемі бір қалада өмір сүріп жатқан көрінеді….»
Мына ертегіні ойша жалғастырып, әңгімелеп көр.
«Жаңа жыл келді. Аяз ата қапшығына сыйлықты толтырып алып, жолға шықты…..»
Мына тақырыпқа ойланып, әңгімелеп көр.
«Менің таңертең көргендерім.» (Таңертең мектепке келе жатқанда не көргенін өз ойымен дамыта әңгімелеп береді.)
[bws_related_posts]