Қарағанды облысы,
Бұқар жырау ауданы, Ботақара кенті
“ЖББ №1 қазақ орта мектебі” КММ
Сүлеймен Толқын Мекебайқызы
биология пәнінің мұғалімі
Тақырыбы:Ұйқы безінің инсулин гормонының қандағы глюкоза мөлшерін реттеудегі ролі. Қантты диабет. Бүйрек үсті бездері, гипофиз,, қалқанша без және жыныс бездері гормондарының жыныстық жетілуді реттеудегі ролі.
Мақсаты:Ұйқы безі туралы мағлұмат беру.
Міндеттері:-Ұйқы және жыныс бездерінің функцияларын ажырата білуге үйрету;
-Қантты диабет және ішкі секреция бездерінің жыныстық жетілуді реттеуде алатын орны жайлы түсінік беру;
-Топтарда өзара бағалауға тәрбиелеу;
Қолданылған модульдер:Оқытудағы жаңа тәсілдер, сыни тұрғыдан ойлауға үйрету, оқыту үшін бағалау және оқытуды бағалау, оқыту мен оқуда АКТ-ны пайдалану, оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту мен оқу, талантты және дарынды оқушыларды оқыту, оқытуды басқару және көшбасшылық.
Сабақтың әдіс-тәсілдері:«Әріптер сөйлейді», Топтастыру әдісі, «Бір қадам артқа», Ой қозғау, Диалогтік оқыту, «INSERT» картасы, «6 ойлау қалпағы», «Түртіп алу», «5 жолды өлең»,
Формативті бағалау оның ішінде бағалау кестесі, мадақтау.
Уақыты |
Жоспар мазмұны |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушылардың іс-әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||||||||||||||||||||||||||||||
Кіріспе бөлімі 5 минут |
Психологиялық ахуал «Әріптер сөйлейді» тренинг. Мақсаты: Тұлғааралық байланысты орнату. |
-Оқушылармен амандасады. -« Әріптер сөйлейді» тренингі арқылы әр оқушы өзінің атының бірінші әрпіне сәйкес қасындағы оқушыға тілек айтуын сұрайды. |
-Амандасады; -Оқушылар бір-біріне тілектерін айтады; -Сабаққа даяр екендіктерін көрсетеді. |
Формативті бағалау -Тамаша; -Бәрекелді; -Өте жақсы. |
Топтың алтын ережесі Түрлі конфеттер. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Топқа бөлу.«Конфеттер» |
-Оқушыларға түрлі конфет таратып, бірдей фантиктер бойынша біріктіріп, 6 топқа бөледі. — Оқушылардың назарын сабаққа аударады. -Бағалау парақшасын таратады. |
-Таңдап алған конфет бойынша бірдей фантиктермен бірігіп, 6 топқа бөлінеді; -Топ басшыларын сайлайды. |
Формативті бағалау -Тамаша; -Бәрекелді; -Өте жақсы |
-Түрлі конфеттер; -Бағалау парақшалары. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Үй тапсырмасын сұрау 5 минут |
«Бір қадам артқа» Мақсаты: Оқушылардың өткен материалдар бойынша алған білімдерін тексеру. 10 сұрақтан тұратын тест |
-Үйге берілген сөзжұмбақтың орындалуына шолу жасайды. -Оқушыларға 10 сұрақтан тұратын тесттаратып береді; 1.Омыртқалы жануарларда болатын ішкі секреция бездеріні ішіндегі ең ірісі: А.Айырша без; В.Бүйрекүсті безі; С.Ұйқы безі;Д.Жыныс безі; Е.Қалқанша безі. 2.Ересек адамдағы қалқанша безінің салмағы: А.30-60 гр; В.30-50гр; С.30-40гр;Д.30-20гр;Е.30-10гр. 3.Қалқанша безден бөлінетін грмондар жетіспесе адам қандай ауруға ұшырайды: А.Микседема;В.Базедов ауруы;С.Эндемиялық зоб;д.Кретинизм; Е.Акромегалия. -тапсырманың орындалуын қадағалайды; -жауап парағына бағаларын түсіртеді. |
-Оқушылар берілген сұрақтарға жауап береді. |
Бағалау парағына үй тапсырмасы бойынша топ басшысы тест қорытындысын қояды |
-Таратпа қағаздар; -Бағалау парақшасы. -Интербелсенді тақта |
||||||||||||||||||||||||||||||
Тұсаукесер 7 минут |
І. Қызығушылықтарын ояту «Ой қозғау» Мақсаты: Оқушылардың сабаққа деген қызығушылықтарын ояту. «Диалогтік оқыту/ БЖӘ, түрткі сұрақтар, қайта бағыттау» Мақсаты:ойды дамытып, жинақтау. |
-Адам ағзасында бездер қандай топтарға бөлінеді? -Қандай бездердің түрлерін білесіңдер? -Аралас бездерге қандай бездер жатады? -Бүйрекүсті безі қандай гормон бөледі? -Ұйқы безі қандай гормон бөледі? — Қантты диабет туралы және ауруының пайда болу себебін естігендерің бар ма? |
Оқушылар жауап береді. -Сырқы, ішкі, аралас бездер; -ұйқы безі, жыныс безі, қалқанша безі, қалқанша маңы безіт.б; -ұйқы безі және жыныс безі; -адреналин гормонын бөледі; -инсулин гормонын бөледі. |
Мадақтау арқылы ынталандыру. -Бүгін сен сұрақтарға өте жақсы жауап бердің! -Өте жақсы! -Керемет! -Бәрекелді! |
«POWER POINT» таныстырылымы |
||||||||||||||||||||||||||||||
Негізгі бөлім 21 минут |
ІІ. Мағынаны тану. «INSERT»картасымен жұмыс «Түртіп алу» әдісі Мақсаты: оқығанын түсінуге, өз ойына басшылық етуге, ойын білдіруге үйрету. |
-слайдтық көрсетілім; -интербелсенді тақтадан ұйқы безі туралы видео көрсетеді. |
-слайдты көре отырып, « INSERT»картасымен жұмыс жасайды;
V-білемін; + -мен үшін жаңалық; ?-сұрақ тудырады |
Интербелсенді тақта, флипчарт, маркер, стикерлер, түрлі-түсті қалпақтар. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Мәтінмен жұмыс. Алты ойлау қалпағы. Мақсаты: ойлауларын дамыту, шығармашылық жұмысқа баулу, шешім қабылдай білуге үйрету. Ақ қалпақ-ақпараттар, сандар, фактілер; Сары қалпақ-логикалық позитивті ойлау; Қара калпақ-логикалық негативті ойлау; Қызыл қалпақ-ішкі сезім, эмоция; Жасыл қалпақ-шығармашылық ойлау (5 жолды өлең) Көк қалпақ-ойлау үдерісін басқару. Рефлексия — — 1 тілек — |
-тақырыпты ашу мақсатында оқушыларға қалпақ түстеріне сай мәтінмен жұмыс жасатады; -тапсырманың орындалу барысын қадағалайды. |
-әр топ қалпақ түстеріне байланысты берілген тапсырмамен жұмыс жасайды; -әр топ жұмыстарын қорғайды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Екі жақты кесте |
Топтарға кестені толтыртады; -қадағалайды; -бақылайды. |
Кестені орындайды |
Бағалау парағы |
Парақшалар, қалам, интербелсенді тақта |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Сергіту сәті «Қызыл өрік» Мақсаты: Оқушылардың сабаққа деген қызығушылығын арттыру |
Оқушылардың шаршағанын басу, би арқылы бойларын сергіту. |
Оқушылар белсенділік танытып, бойлары сергиді. |
Мадақтау. -Өте тамаша; -Бәрекелді; -Керемет. |
Интербелсенді тақта |
|||||||||||||||||||||||||||||||
Ой-толғаныс сатысы. Кестемен жұмыс Мақсаты: Оқушылардың алған білімдерін бекіту. |
-Оқушылардың алған білімдерін бекіту мақсатында кестемен жұмыс жасатады; -жұмыстың орындалуын қадағалайды. |
.-Кестені орындайды
|
|
Қалам, қарындаш, интербелсенді тақта, кесте, парақша Қалам, дәптер, оқулық, интербелсенді тақта |
|||||||||||||||||||||||||||||||
«5» жолды өлең стратегиясы Мақсаты:оқушылардың логикалық ойлауын, шығармашылығын дамыту. |
-Тірек сөздерді интербелсенді тақтадан көрсетеді. 1. Зат есім – 1 сөз; 2. Сын есім – 2 сөз; 3. Етістік – 3 сөз; 4. Тақырыпты ашатын сөз тіркестері–сөйлем – 4 сөз; 5. Тақырыптың синонимі. Тірек сөздер: Бездер, сыртқы, ішкі, жатады, бөледі, құрайды, инсулин, глюкагон, андроген, экстроген, сөл. |
Тақырып бойынша «5» жолды өлең құрастырады, оқиды. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Қорытынды бөлім 5 минут |
1 тілек — |
-Қорытындылайды; -Үйге тапсырма береді. §12. «Ұйқы безі және жыныс бездеріне» Венн диаграммасын сызу. -Топ басшыларынан бағалап беруін сұрайды. |
Топ басшылары топ мүшелерін бағалап береді. |
Топ басшылар мен мұғалім оқушыларды бағалайды. |
Бағалау парағы. |