Басы » Бастауыш сыныптар » Тік бұрышты параллелепипедтің және текшенің көлемі. Көлемнің өлшем бірліктері.

Тік бұрышты параллелепипедтің және текшенің көлемі. Көлемнің өлшем бірліктері.

kvШығыc Қазақстан облысы

Үржар ауданы,     Науалы ауылы

Науалы орта мектебінің

бастауыш сынып мұғалімі: Сулейменова Бахытгуль Абылхаковна

Тақырыбы: Тік бұрышты параллелепипедтің және текшенің көлемі.  Көлемнің өлшем бірліктері.            

Мақсаты: дененің көлемі және көлемнің өлшем бірліктері туралы түсініктерін қалыптастыру; көлемнің жаңа өлшем бірліктерімен таныстыру және олардың арасындағы қатынасты қою.

Сабақтың түрі:  аралас    Әдісі:  түсіндіру, сұрақ-жауап, өздік, есептеу, салыстыру.

Көрнекілігі:  қосымша тапсырмалар жазылған үлестірмелер, кестелер

Сабақтың барысы:  І. Ұйымдастыру кезеңі.  Сабаққа даярлық, амандасу, түгендеу.

Сабағымыз басталды, балаларға пайдалы.

                                          Бәрін ұғып алыңдар, санауға зер салыңдар

ІІ. Үй тапсырмасын тексеру: № 3 тексеру.

ІІІ. Өткенді пысықтау:  Ауызша жұмыс.  Зейінділік ойыны:

  • «Компьютер»  дидактикалық ойыны. Мұғалім тапсырмалар тізбегін оқиды, оқушылар жауабын айтады.

7 200 : 8 + 100 – 190 : 9 ∙ 1 000 = 4 000

8 ∙ 50 + 1 000 : 2 ∙ 8 – 5 000 : 2 ∙ 7 = 2 100

  • Көркем жазу минуты.

  • 57 615 санын жазыңдар. Сандардағы толық ондықтар, жүздіктер, мыңдықтар, ондық мыңдарды атаңдар.

ІҮ. Жаңа сабақ:  1. түсіндіру, еске түсіру, қайталау.

№ 1. Көлемнің өлшем бірліктерін есіңе түсір.

Кестеден геометриялық денелердің атауын оқыңдар. Артық сөзді тап. (параллелепипед, текше, шаршы. Артық сөз: шаршы. Өйткені шаршы – жазық фигура, ал қалғандары – көлемді денелер). Қандай фигуралардың көлемін есептеуге болады.

          Мұғалім артық фигураны табуды ұсынады. Тақтаға сурет ілінеді. Текшенің неге артық екенін дәлелдейді (барлық фигуралар жазық, ал текше – көлемді)

«Көлем» деген сөзді қалай түсінесіңдер? Көлемдері әр түрлі қораптарды алып, олардың көлем жағынан үлкен, кіші екендігін салыстыру.

№ 1(ә). Салыстыр.   5 м3  > 5 000 000см3       10 000 см3 > 5 дм3                     5 см3 = 5 000 мм3   т.с.с.

№ 2. Жұптық жұмыс. Көрсетілген өлшем бірліктеріне өрнекте.

12м3 = 12 000 000см3              8 000 000мм3 = 8 000см3                 12дм3 = 12 000см3    т.с.с.

Ү. Жаңа сабақты пысықтау:  Есеп шығару:

№ 3. Ауызша салыстыру.

№ 4. Топпен жұмыс.  1-топ – № 4(а),  2-топ – № 4 (ә),  3-топ – (б).

1 топ:             V= 50м ∙ 10м ∙ 2м = 1 000м3 (көлемі)

                      50м ∙ 10м = 500 м2  (бассейннің түбінің ауданы)

                     50м ∙ 2м = 100м 2 (бассейіннің бір бүйірінің ауданы)

                     10м ∙ 2м = 20м2 (бассейіннің екінші бүйірінің ауданы)

2топ:               V= 7м ∙ 5м ∙ 3м = 105м3  (бөлменің көлемі)

                       S = 7м ∙ 5м = 35 м3         бөлменің еденінің ауданы.

3 топ.         S = 12м2                  V= 12: 3 ∙ 2 ∙ 3 = 24 м3

                  Һ = 2м

                  В = 3м

                 V= ?

№ 5. Тіктөртбұрыштардың белгісіз қабырғасы мен периметрін тап.

Ұзындығы

Ені

Ауданы

Периметрі

12см

7см

84см2

38см

16мм

5мм

80мм2

42мм2

35м

20м

700м2

110м

№ 6. Топтық жұмыс.

І топ:       Ш: 958 – (429 + 297) = 232 (бастауыш сынып оқушылары)

ІІ топ.      Ш: 78 – ( 15 + 15 ∙ 2) = 33 (см) (үшінші қабырғасы )

ІІІ топ.   Ш: 5т =  5 000кг.   5 000 – 900 кг ∙ 3 = 2300 (кг)( картоп қалды.)

ҮІ. Бекіту.  № 7. Жұптық жұмыс.Өрнектерді жаз және олардың мәнін тап.

(750 – 50) : (25 ∙ 2) = 14          960 : (45 : 15) = 16           404 : (200 + 2) = 2          т.с.с.

Шығармашылық тапсырма.  № 9. Кезекпен жазып өрнек құру.

23 + 67 + 159 + 41 = 290         23 + 111 + 159 + 7 = 300             23 + 441 + 159 + 267 =890 т.с.с.

ҮІІ. Үйге тапсырма:   № 7.  37- бет.  Бағалау

[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *