Басы » Қазақ тілі мен әдебиеті » Ауыз әдебиеті — асыл мұрамыз

Ауыз әдебиеті — асыл мұрамыз

Ауыз әдебиеті — асыл мұрамыз

Мақсаты: оқушылардыңт іл байлығы мен cөйлеу мәдениетін қалыптастыру, қазақтыңұлттықсөзқорыныңмолдығындәлелдеу,халықауыз әдебиетінің мұрасы ментаныстыру, аталысөзденғибраталу.

Көрнекілігі: кеспеқағаз,оқулықтар,газет-журналдар,интерактивтітақта.

Сабақтыңжүрубарысы:

Өнегесағатымызжарыс-сабақретіндеөтеді.Сыныпоқушыларыекітопқабөлінген:»Мұрагер» және «Құлагер» тобы.

Сайыс 5 ұпайлықжүйеменесептеледі: 5 ұпай (қызылфишка ),3 ұпай (жасыл фишка ), 3 ұпай(сары фишка ).Әртоптыңжинағанфишкалерыбойыншажарысжеңімпазыанықталады.

Жүргізуші:

ҚазақтыңданышпанақыныАбайдың «Дүние-үлкенкөл,заман-соққанжел,алдыңғытолқын-ағалар,артқытолқын-інілер, кезекпененөлінер, баяғыдайкөрінер» дегенсөзі бар. Замантолқынытарихтеңізініңжағалауындакөркемөнердіңбағажетпесмеруертмаржандарынқалдырды. Бүгінгіжасұрпақтыңміндеті
осы қасиеттісөздерментанысып, оныңмән-мағынасын жете ұғынатындайдәрежегежетуболыптабылады.

Бүгінгіөнегесағатымыз «Бақыттысәт»ойыныменөткеліотыр.Олбірнешегеймнентұрады:

1-гейм «Бой сергіту»

2-гейм «Қызылтілім,сөйлеші…»

3-гейм «Бас қатырғылар базары»

4-гейм «Бейнесұрақ»

5-гейм «Өнерліөргежүзер»

6-гейм «Қолымақаламалдым…»

1-гейм:»Бой сергіту». Әртопқа 5 сұрақтанберіледі, сұрақтарға топ мүшелерітолықдайындалады. Дайындалуға 5 минут уақытберіледі.Әртоптанбіроқушышығыпжауапбереді.

«Мұрагер» тобыныңсұрақтары:

1. Халықауызәдебиетініңтүрлеріната.

2.Тұрмыс-салт жырларыныңқандайтүрлерінбілесің?

3. «Наурызжыры» қандайөлең?

4. «Бақ-ұзатылғанқыз,Байлық-еритінмұз,Бала-арттақалғаніз,Өмірдіңадамғаеңжақсысыйы-Сыйласқансіз бен біз».Бұлшешендіксөздікімайтқан?

5.Қандай әңгіменіаңызәңгімедейміз?

«Құлагер»тобыныңсұрақтары:

1.Ауыз әдебиеті мен жазбаәдебиетініңарасындағыайырмашылықтыата.

2.Сәбидің дүниегекелуінебайланыстықандайөлең-жырлардыбілесің?

3. Ертегініңтүрлеріната.

4. «Бізқазақдеген мал баққанелміз,Ешкімгесоқтықпайжайжатқанелміз».Бұлкімніңсөзі?

5. Қазақтыңауызәдебиетіндеайтыстыңқандайтүрлері бар?

2- гейм: » Қызылтілім, сөйлеші…»Ақындарайтысы.Әртоптанақындаршығыпбір-біріменайтысқатүседі.

3-гейм:  «Бас қатырғылар базары». Сөзжұмбақберіледі. Оны дұрыс шешсе, ерекшесызылғанбағаннанхалықауызәдебиетініңбіртүріноқуғаболады.Әр топ сұрақтарғабергенжауаптарынақарайфишкаларалады.

1. Көңіл-күйдібілдіретінөлең-жыр.

2.Халық ауызәдебиетініңерекшетүрі.

3. «ҚызЖібек»жырындаТөлегенөлгенсоңЖібекТөлегенніңінісіСансызбайғақосылады.Қазақтабұлсалтқалайаталады?

4.Халық ауызәдебиетіндегібатырдыңбірі.

5.Лиро-эпостық жырдыңкейіпкері.

6.Көпті көргенданагөйқариялардыңкелерұрпаққаайтқанөсиетөлеңі.

7.Қазақ халқының фольклоры мен этнографиясынкеңзерттегенорысзерттеушісі.

8.Әрі әнші, әрі сал айтыскерақын.

9.Қазақ фольклористикасыныңатасы.

4-гейм: «Бейнесұрақ». «ҚызЖібек»кинофильміненүзіндікөрсетіледі.

«Мұрагер» тобынасұрақ: Кинофильм қашантүсірілді? Қай киностудия түсірді? Сценарий авторы жәнеқоюшырижессерікім?

«Құлагер» тобынасұрақ: Кинофильмдегібастырөлдердісомдағанкімдержәнеүзіндідекиноныңқайжерікөрсетілген?

5-гeйм:  «Өнерліөргежүзер». Екі топ өзқалауларыбойыншаүйденәзірлепкелгенөнерлерінкөрсетеді.

6-гейм: «Қолымақаламалдым…».Оқушыларшығармашылықжұмыспенайналысады.Әроқушыөзқалауларыбойынша «Дәстүрдіңозығы бар, тозығы бар» тақырыбына эссе жазады, «Өнералды-қызылтіл» тақырыбыбойыншаөлеңшығарадынемесеауызәдебиетібойыншасуретсалады.Шығармашылықжұмысқа 10 минут уақытберіледі.

Әртоптыңфишкаларысаналып, жарысжеңімпазыжарияланады.

Жүргізуші:

Ауызәдебиетіміздехалқымыздыңтүсінік, пайымы, тәлім-тәрбиесібар.Осыданүлгі-өнегеалып,өмірімізгеүлгіетейік, салт-дәстүріміздісақтайық, сондаата-бабамыздыңайтулыұрпағысаналамыз.

[bws_related_posts]

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *