Ауыз әдебиеті — асыл мұрамыз
Мақсаты: оқушылардыңт іл байлығы мен cөйлеу мәдениетін қалыптастыру, қазақтыңұлттықсөзқорыныңмолдығындәлелдеу,халықауыз әдебиетінің мұрасы ментаныстыру, аталысөзденғибраталу.
Көрнекілігі: кеспеқағаз,оқулықтар,газет-журналдар,интерактивтітақта.
Сабақтыңжүрубарысы:
Өнегесағатымызжарыс-сабақретіндеөтеді.Сыныпоқушыларыекітопқабөлінген:»Мұрагер» және «Құлагер» тобы.
Сайыс 5 ұпайлықжүйеменесептеледі: 5 ұпай (қызылфишка ),3 ұпай (жасыл фишка ), 3 ұпай(сары фишка ).Әртоптыңжинағанфишкалерыбойыншажарысжеңімпазыанықталады.
Жүргізуші:
ҚазақтыңданышпанақыныАбайдың «Дүние-үлкенкөл,заман-соққанжел,алдыңғытолқын-ағалар,артқытолқын-інілер, кезекпененөлінер, баяғыдайкөрінер» дегенсөзі бар. Замантолқынытарихтеңізініңжағалауындакөркемөнердіңбағажетпесмеруертмаржандарынқалдырды. Бүгінгіжасұрпақтыңміндеті
осы қасиеттісөздерментанысып, оныңмән-мағынасын жете ұғынатындайдәрежегежетуболыптабылады.
Бүгінгіөнегесағатымыз «Бақыттысәт»ойыныменөткеліотыр.Олбірнешегеймнентұрады:
1-гейм «Бой сергіту»
2-гейм «Қызылтілім,сөйлеші…»
3-гейм «Бас қатырғылар базары»
4-гейм «Бейнесұрақ»
5-гейм «Өнерліөргежүзер»
6-гейм «Қолымақаламалдым…»
1-гейм:»Бой сергіту». Әртопқа 5 сұрақтанберіледі, сұрақтарға топ мүшелерітолықдайындалады. Дайындалуға 5 минут уақытберіледі.Әртоптанбіроқушышығыпжауапбереді.
«Мұрагер» тобыныңсұрақтары:
1. Халықауызәдебиетініңтүрлеріната.
2.Тұрмыс-салт жырларыныңқандайтүрлерінбілесің?
3. «Наурызжыры» қандайөлең?
4. «Бақ-ұзатылғанқыз,Байлық-еритінмұз,Бала-арттақалғаніз,Өмірдіңадамғаеңжақсысыйы-Сыйласқансіз бен біз».Бұлшешендіксөздікімайтқан?
5.Қандай әңгіменіаңызәңгімедейміз?
«Құлагер»тобыныңсұрақтары:
1.Ауыз әдебиеті мен жазбаәдебиетініңарасындағыайырмашылықтыата.
2.Сәбидің дүниегекелуінебайланыстықандайөлең-жырлардыбілесің?
3. Ертегініңтүрлеріната.
4. «Бізқазақдеген мал баққанелміз,Ешкімгесоқтықпайжайжатқанелміз».Бұлкімніңсөзі?
5. Қазақтыңауызәдебиетіндеайтыстыңқандайтүрлері бар?
2- гейм: » Қызылтілім, сөйлеші…»Ақындарайтысы.Әртоптанақындаршығыпбір-біріменайтысқатүседі.
3-гейм: «Бас қатырғылар базары». Сөзжұмбақберіледі. Оны дұрыс шешсе, ерекшесызылғанбағаннанхалықауызәдебиетініңбіртүріноқуғаболады.Әр топ сұрақтарғабергенжауаптарынақарайфишкаларалады.
1. Көңіл-күйдібілдіретінөлең-жыр.
2.Халық ауызәдебиетініңерекшетүрі.
3. «ҚызЖібек»жырындаТөлегенөлгенсоңЖібекТөлегенніңінісіСансызбайғақосылады.Қазақтабұлсалтқалайаталады?
4.Халық ауызәдебиетіндегібатырдыңбірі.
5.Лиро-эпостық жырдыңкейіпкері.
6.Көпті көргенданагөйқариялардыңкелерұрпаққаайтқанөсиетөлеңі.
7.Қазақ халқының фольклоры мен этнографиясынкеңзерттегенорысзерттеушісі.
8.Әрі әнші, әрі сал айтыскерақын.
9.Қазақ фольклористикасыныңатасы.
4-гейм: «Бейнесұрақ». «ҚызЖібек»кинофильміненүзіндікөрсетіледі.
«Мұрагер» тобынасұрақ: Кинофильм қашантүсірілді? Қай киностудия түсірді? Сценарий авторы жәнеқоюшырижессерікім?
«Құлагер» тобынасұрақ: Кинофильмдегібастырөлдердісомдағанкімдержәнеүзіндідекиноныңқайжерікөрсетілген?
5-гeйм: «Өнерліөргежүзер». Екі топ өзқалауларыбойыншаүйденәзірлепкелгенөнерлерінкөрсетеді.
6-гейм: «Қолымақаламалдым…».Оқушыларшығармашылықжұмыспенайналысады.Әроқушыөзқалауларыбойынша «Дәстүрдіңозығы бар, тозығы бар» тақырыбына эссе жазады, «Өнералды-қызылтіл» тақырыбыбойыншаөлеңшығарадынемесеауызәдебиетібойыншасуретсалады.Шығармашылықжұмысқа 10 минут уақытберіледі.
Әртоптыңфишкаларысаналып, жарысжеңімпазыжарияланады.
Жүргізуші:
Ауызәдебиетіміздехалқымыздыңтүсінік, пайымы, тәлім-тәрбиесібар.Осыданүлгі-өнегеалып,өмірімізгеүлгіетейік, салт-дәстүріміздісақтайық, сондаата-бабамыздыңайтулыұрпағысаналамыз.