Басы » Кембридж бағдарламасы » Ыбырай Алтынсарин. Салалас құрмалас сөйлем түрлері

Ыбырай Алтынсарин. Салалас құрмалас сөйлем түрлері

10 сынып. Қазақ тілі

Мұғалім: Жантлесова Марал Уразылевна

Власовка орта мектебі»КММ

Сабақтың тақырыбы:   Ыбырай Алтынсарин. Салалас құрмалас сөйлем түрлері

Сабақтың мақсаты: Ағартушы ғалымдар жайында білімді меңгерту, өз ойын айтуға үйрету.

Сабақтан күтілетін нәтиже: 1. Оқушылар Ыбырай Алтынсарин қазақтың тұңғыш ағартушы екенін біледі.

  1. Өзара диалог жүргізу арқылы пікір . алмасады, мәтін мазмұн түсінеді.
  2. Ақынның  шығармаларын  идеясын анықтап,

 

Сабақтың әдіс-тәсілдері: Акт,  оқытудығы жаңа әдіс-тәсілдер, «ыстық орындық» ,»бір айналым сөйлесу», БББ кестесі, топтастыру, фишбон әдісі,  тест,

 

Сабақтың барысы:

Сабақтың кезеңдері/

тапсырма түрлері

Уақыт Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Бағалау түрі
        Ұйымдастыру кезеңі

1) Амандасу.

2) Ынтымақтастық орта қалыптастыру

«Ыстық орындық» — сұрақ қою

3 мин. Оқушыларды өзара ынтымақтастықта жұмыс істеуге даярлайды Оқушылар ыстық орындыққа отырған оқушыға бірнеше сұрақ қойып, өзара бағалауға үйретенеді қолшапалақтау
3) Үй жұмысын тексеру

46 бет, 9,10 тапсырма

Мақалдарды жатқа білуін тексеру

5 мин Антоним дегеніміз не?

сұраққа оқушыларға  жауап беруді ұсынады.

Оқушылар жұпта отырып, антонимдерді  тексереді.

 

Тақтадан мақалдарды сәйкестендіреді.

 

 

Өзара  бағалау

4) Жаңа сабақ.

Слайдқа назар аударту. Тапсырмалар.

1) Мәтінді дауыстап оқу.

2) Мәтін кім жайында анықтау.

3) Ыбырай Алтынсарин жайында топтастыру

Көрнекті әдебиетші ғалым Қ.Жұмалиев өзінің «ХҮІІІ- ХІХ ғасырлардағы қазақ әдебиеті»

деген ғылыми – зерттеу еңбегінде педагог- жазушыға:

«ХІХ ғасырда қазақ даласынан шығып, орыс,  Европа мәдениетіне қолы жеткен оқымысты,

халық ағартушылар дәрежесіне көтерілген әрі педагог, әрі ақын-жазушы Ыбырай Алтынсаринның өз халқының келешегі үшін істеген еңбегі зор,“ — деп баға береді.

 

10 мин Мұғалім оқушыларға сабақта белсенді жұмыс  істеуге, өз ойын еркін айтуға, бірлескен жұмыс түрде істеуге бағыттау.

 

Мұғалім слайдта жазылған ақпаратты дауыстап оқытады.

Мәтінмен танысады, Ыбырай Алтынсаринге өз бағасын береді.

— ағартушылық дәрежеге жеткен ақын,  педагог, ақын-жазушы екенін дәлелдейді

Қолддау.
  1. Ақын өмірінің хронологиялық кестесін жасау.

Жаттығу жұмысы.

Салалас құрмалас сөйлем. Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем

 

2 тапсырма. Сөйлемдерді орыс тілінен қазақ тіліне аударту.

(Талантливый педагог) балаларға мектеп ашып, «Қазақ хрестоматиясы» мен «Қазақтарға орыс тілін оқу құралы» деген екі кітап(написал и опубликовал)

 

 5 мин Тақтада сандар беріліп, жылдар бойынша ақпаратты жинақтауды ұсынады

 

Оқушыларға салалас құрмалас сөйлем еске түсіру

 

 

 

Оқушыларға жеке тапсырма беру.

Оқушылар әдебиеттен білімдерін еске түріріп, жұпта хронологиялық кесте толтырады.

 

Түсіндірмелі салалас құрмалас сөйлем жасалу жолын талдайды, бірнеше сөйлем құрастырып жазады

 

 

Оқушылар сөйлемдерді қазақ тіліне аудартып, тексереді.

 

Өзара бағалау

 

 

 

 

 

 

«Бағдаршам»бағалау әдісін пайдалану

  1. Топтастыру. Оқушыларға сөздер мен шығарма атауларын тарату, тақырыпқа сай топтастыру.

«Қыпшақ Сейітқұл», «Таза бұлақ», «Атымтай жомарт», «Жаз», «Кел, балалар, оқылық», «Өзен». тақырыптары:

еңбек, өнер, адамгершілік, оқу-білім.

6 мин Мұғалім жұпқа шығарма тақырыптарын топтастыруды ұсынады Оқушылар жұпта отырып,  әңгімелерінің тақырыптары не туралы еске түсіреді. Жұптық бағалау
Қорытынды: Фишбон әдісі арқылы сабақты қорытындылау.

Оқушылар ұшақ макетін жасап, тақырыпқа сай сұрақтар жазады

5 мин Мұғалім сабақты сұрақ-жауап жүргізу арқылы білімдерін бекітеді. Оқушылар өзара қойылған сұрақтарға жауап береді
Тест. Салалас құрмалас сөйлем түрлері.

10сұрақ.

5 мин. Оқушылар жеке отырып, білімдерін бекітеді. Өзінді тексеру

(балдық жүйе)

Үй жұмысы:  Диалог құрастыру.

2 түсіндірмелі сөйлем құрастыру.

1 мин
Бағалау. 2 мин Мұғалім оқушыларды сабақ бойы іс-әрекеттерден бақылап, ортақ баға шығарады.                      Жеке бағалау
БББ б/ша сабақты аяқтау

Мен білемін. …

Мен білдім: ….

Мен білгім келеді. …

3 мин

5 сынып. Қазақ тілі.

Сабақтың тақырыбы:  Біз Қазақстан жайында не білуіміз керек?

Сабақтың мақсаты: Оқушыларды өз елі жайында айтуға үйрету.

Сабақтан күтілетін нәтиже: 1. Оқушылар Қазақстан жайлы,  өз елі туралы диалог түрде айта біледі.

  1. Ауызекі сөйлеу тілдерін дамытады, ойлау қабілеттерін арттады.
  2. Сабақта оқып-танысқан мәліметті қоғамда дұрыс қолданады.

Сабақтың әдіс-тәсілдері: сыни тұрғыдан ойлау, проблемалық сұрақ, диалогтік тәсіл, жұптық, топтық жұмыс,  бес жолды өлең, фишбон әдісі,

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңдері

Тапсырма түрлері

Уақыт Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушылардың іс-әрекеті Бағалау түрі
Ұйымдастыру кезеңі.

1) Амандасу. Қол ұстасып, бір-бірне жақсы тілектер тілеу. Орындарға отыру.

 

2) Үй жұмысын тексеру.

Ыстық орындық әдісі арқылы Қазақстан Республикасы тақырыпта диалог жүргізу

            3 мин

 

 

 

5 мин

Оқушыларға ынтымақтастықта жұмыс істеуге назар аудартады

Мұғалім оқушыларға сұрақ тарды құрастыруды ұсынады

Оқушылар сабақ ережелерін еске түсіреді.

 

 

Оқушылар бір-біріне тақырыпқа сай сұрақтар қояды, жауапты бағалайды

Өзара қолдау

 

 

 

 

Бағдаршам бойынша бағалау.

Жаңа сабақ

1) Тақтадан өлеңді дауыстап оқыту.

Биік, биік таулары бар,

Орманы ба, көлі бар.

Кең даласы құлпырған,

Отанымыз-ҚАЗАҚСТАН!

 — балалар, бұл өлең не жайында?

— Қазақстан табиғаты жайында не айта аласыңдар?

Ойтолғау.

— Қалай ойлайсындар біз өз елеміз жайлы тағы не білуіміз керек? сұраққа жауап топтастыру(карта бойынша)

2) Дәптермен жұмыс. Жаңа сөздер.

Мемлекет, пайдалы, қазбалар, құрлық, шектеседі, оңтүстігінде, солтүстігінде, ұлыс өкілдері, шығысында, батысында, ұлт

10 мин  

 

Мұғалім оқушыларға фонетикалық талдауды жасауды еске түсіреді

 

Мұғалім оқушыларға жалпы сұрақтар қойып, сабақтың мақсатын анықтауды ұсынады

 

 

 

 

 
Жаңа сөздердің  аудармасын анықтауды ұсыну. Сөздерді буынға бөлуді ұсыну (ауызша)

 

 

 

Оқушылар дыбыстық талдауды еске түсіреді

 

 

 

 

 

Оқушылар өз ойларымен бөліседі

Диалог жүргізеді

 

Оқушылар жаңа сөздерді аударады, сөз тіркестер құрастырады(тақтада жазу)

Дауыстап оқиды

 

 

 

Жұптық тексеру, бағалау.

 

 

 

Қолдау.

 

 

 

 

 

 

Өзара бағалау

1 тапсырма. Мәтін құрастыру.

Тақырып сұрағына жауап жазу.

Біз Қазақстан жайында не білуіміз керек?

 

           Грамматикалық миниум.

  Есімдік. есімдік түрлері.

 

Жаттығу жұмысы.

Мына есімдік мағынасына сай сөйлемдерді аяқтап жазу.

    Оның жері…

    Сол жақта …

    Бұл қала …

    Мен …

    Өз еліміздің …

 

  

 

11 мин Оқушыларды  тақтадағы құрастырылдған кластер бойынша мәтін жазуды ұсынады

 

 

Мұғалім оқушыларға Есімдік сөз табы жайында мәлімет береді.

 

 

     Сергіту сәті.

Ал, кәники, тұрайық

Алақанды соғайық.

Біо отырып, бір тұрып,

Біз тынығып алайық.

Жаңа сөздер көмегімен оқушылар мәтін құрастырады.1 оқушы тақтада жазады.

(әрқайсысы өз ойларын айтып, сұрақ құралады)

 

 

 

 

Сөйлесімде есмідікті қолдануға жаттығу.

 

 

 

 

Өзара бағалау.

 

 

 

 

Формативті бағалу

Ойын. Кім жылдам? * Отаным — сөзіне жаңа сөздер құру. 5 мин Мұғалім оқушыладың лексикалық миниумды кен. Оқушылар топта отырып, жаңа сөздерді ойлап, бірлесіп орындайды. Өзара бағалак
Қорытынды: Фишбон әдісі  арқылы * сұрақ құрастыру. 3 мин Оқушыларға белгілі уақыт ішінде  тақырыпқа сай сұрақтарды құрастырады Оқушылар ұшақ макетін жасап, сұрақтарды топтастырады.  
Шығармашылық жұмыс.

      Бес жолды өлең құрастыру.

5 мин. Кім?Не?

Қандай?

Не істейді?

Толық сөйлем

Оқушылар сыни ойлануға қалыптасады Шапалақтау
Бағалау. 2 мин Белсенді жұмыс істеген оқушыларды бағалау.    
Кері байлаыс:

Мен білдім?

Мен түсіндім?

1 мин   Оқуылар өз әркетіне сай бағалауды жасайды

(ауызша)

 

 

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *