Басы » Қазақ тілі мен әдебиеті » «Үш бақытым» М. Мақатаев, «Туған тілім» Д. Әбілов

«Үш бақытым» М. Мақатаев, «Туған тілім» Д. Әбілов

Жадыра Байтохаева

Тақырыбы: «Үш бақытым»  М. Мақатаев,     «Туған тілім»  Д. Әбілов

Мақсаты:

Білімділік: Өлең мазмұнын өмірмен байланыстыра әнгімелеу,  негізгі идеяны түсіне алу,  мазмұнын меңгеру арқылы әдеби талдау жасайды, көркемдік ерекшелігін тани алады. Өздік жұмыстары арқылы өлең шумақтарын талдауға мүмкіндік беру.
Дамытушылық: ақындардың  шығармаларын талдай отырып, әр оқушының сөйлеу тілін дамиды, өз бетінше ізденуге талпынады, шығармашылыққа баули отырып, өз пікірін айтуға, сөйлей білуге машықтанады.
Тәрбиелік: тілдің құдіретін сезінеді, оқушылар отансүйгіштікке, сөз өнерін құрметтеуге, қастерлей білуге тәрбиеленеді.

Түрі: жаңа сабақ

Әдіс-тәсілдері: ой қозғау, топтастыру, топпен жұмыс, жалғастыр ойыны, сұрақ-жауап

Оқыту нәтижесі: М. Мақатаев, Д. Әбілов туралы қысқаша мағлұмат алады, Оқышылардың тілге, халқына, Отанға деген сүйіспеншілігі, құрметі арта түседі.

 

Сабақтың кезеңдері Мұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті Ресурстар
  1. Ұйымдастыру кезеңдері

 

2 минут

Оқушылардың ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру.

Халық, Отан, Тіл, Ана туралы мақал-мәтелдерді таңдау арқылы оқушылдарды топқа бөлу

1-топ, 2-топ, 3-топ, 4-топ

Бармақ арқылы көрсету

7 минут Үй тапсырмасын сұрау

Ш. Құдайбердіұлы

«Бостандық таңы атты» өлеңін жатқа айту

«Мен бақыттымын» эссе жазу.

Оқушылар өлеңді жатқа айтады.

 

Бағдаршам арқылы бағалайды.

5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20 минут

 

 

 

 

Қызығушылықты ояту

Бақыт дегенді қалай түсінесің?

 

Негізгі бөлім

«Өлең менің тынысым, адал досым, жұбанышым» — деген екен ақын М. Мақатаев. Ендеше, біз сіздермен бүгін ақынның «Үш бақытым» атты өлеңімен танысамыз.

М. Мақатаев өмірі туралы не білесің?

«Жалғастыр»  ойыны

Оқулықпен жұмыс

Оқушылар өлеңді іштей оқу, 3 оқушыға бөліп оқыту.

 

«Еркін талқылау» әдісі

Мұғаліммен бірге өлең мазмұнын талдау.

 

М. Мақатаевтың өлеңі неліктен «Үш бақытым» деп аталған ?

«Тіл-ұлттың басты негізі» атты  бейнеролик көрсету

Қазақтың жоғын жоқтап, тіл туралы қалам қозғаған жазушылардың бірі — Дихан Әбілев аталарың.
1. Жазушы өмірі мен шығармашылығы жөнінде түсінік беру.
Мағынаны тану.
— «Туған тілім» өлеңін іштей  оқу, 3 оқушыға дауыстап оқыту
Ой толғау ( өлеңді талдау ) мазмұнын түсіндіру.

Сұрақтар қою:

Д. Әбілевтің өлеңі не туралы?
— Өлең неліктен «Туған тілім» деп аталған?
— Ақынның «туған тілім, өз тілім» деп отырғаны қай тіл?
Жұптық жұмыс:  Екі өлеңнің ұқсастығы мен айырмашылығы неде?

М. Мақатаев «Үш бақытым»
Д. Әбілев « Туған тілім»

 

Ата-анаң             тілің        дінің

 
Отаның                                туған-туысқандарың

 

Достарың              мектебің

Әр топ ақын өмірі жайлы жалғастырып жазады.

Әр топтағы оқушылар ортадағы плакатқа М. Мақатаев өмірі жайлы жазып, мәтін құрастырады.

Ақын өз бақытын халқына, Отанына, тіліне теңеген. Егер ол болмаса адамға өмір сүрудің қажеті жоқ.

Оқушылар топта талқылап топ ішінен бір оқушы айтады, қалған топтар толықтырады. Ақын өмірі жайлы айтады.

 

Оқушылар сұрақтарға жауап береді?

 

Екі өлеңнің ұқсастығы мен айырмашылығы неде?

 

 

 

 
Жұптық бағалау:    Бармақ арқылы бағалау

Туған тілім өлеңінің 1 – шумағы екпінмен рух мақтаныш сезіммен көтеріңкі көңіл күймен оқылады

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Акт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқулық

Сергіту сәті: «Үш бақытым»  өлеңін үнтаспадан тыңдату.

Топтық жұмыс :

1-топ берілген сөздердің орысша, ағылшынша баламасын жазу

Халық-             Ана-                      Дала-

Отан-                Тіл-

2-топ «Тіл –ел байлығы»  туралы эссе жазу

3- топ Тіл; Отан туралы мақал-мәтел жазу

4- топ  «Ана тілім» өлеңді жалғастыр

Ана тілім сарқылмайтын бұлағым

Ана тілі  жүрегісің анамның

******

******

 

Қорытынды: (Тест сұрақтары )
V Қорытындылау: Сабақтан алған әсерің.
ББҮ толытыру

Оқушы білімін бағалау.
VI Үйге тапсырма: Ұнатқан өлеңіңді жатта

Әрбір топ өз тапсырмаларын орындайды.

Екі жұлдыз, бір ұсыныс арқылы бағалау

 

 

 

 

 

 

 

Тест сұрақтары әр балаға жеке беріліп, жұптық бағалау арқылы бағалайды.

Кері байланыс.Рефлексия.

Оқушылар өз ойларын жазады.

 

 

 

Презентация

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стикер

Сабақ рефлекциясы:

Сабақ туралы жалпы ойың?

Не жақсы өтті?

Қайсысы жақсы шыққан жоқ?

Қандай жақсы жақтарға сүйене аласыз?

Сіз нені дамытар едіңіз?

 

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *