Оңтүстік Қазақстан облысы
Шардара ауданы
«Қоссейіт» жалпы орта мектебі
Химия пәнінің мұғалімі: Адамбекова Р.Б
Сабақтың тақырыбы: Су таңғажайып зат
Сабақтың мақсаты:
- Білімділік — Оқушыларға судың химиялық қасиеттерін,табиғаттағы айналымын,судың тіршілік үшін маңызын түсіндіру,реакция теңдеулерін сауатты жазуға үйрету.
- Дамытушылық —Ойын элеметтерін қолдану арқылы баланың ойлау
қабілетін, ой-өрісін дамыту,қосымша әдебиеттермен жұмыс.
- Тәрбиелік — Табиғат байлығын қорғауға, туған жерге деген сүйіспеншілікке баули отырып,экологиялық тәрбие беру.
Сабақтың түрі: Қорытынды сабақ, топпен,жеке
Сабақтың әдісі: Шығармашылық тапсырма, ойын, сұрақ-жауап, зертханалық жұмыс, жұмбақтар, мақал-мәтелдер, тыйым сөздер
Сабақтың көрнекілігі: Периодтық жүйе,таратпа қағаздар, салыстыру картасы, слайдтар,жұмбақтар.
Сабақтың пәнаралық байланысы: Биология, география, математика,
қазақ әдебиеті.
Сабақтың барысы: 1) Ұйымдастыру кезеңі
2) «Кім білімпаз?» сайысы
3) «Кім жылдам?»
4) «Кім жүйрік?»
5) «Кім математик?»
6) Зертханалық тәжірибе
7) Үшіншісі артық
8) Халықтық педагогика (тиым сөздер,мақал-мәтел,
жұмбақтар)
9) Судың қолданылуы
10) «Керуеншілер» ойыны
11) «Ізденген жетер мұратқа»
12) Бағалау
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды түгелдеу, назарын сабаққа аудару, 3 топқа бөлу. «Н», «О», «Н2О»
“Кім білімпаз?” сайысы
- Судың химиялық қасиеті?
- Судың физикалық қасиеті қандай?
- Мұз неліктен суға батпайды?
- Табиғатта су неше агрегаттық күйде болады?
- Жердің су қабаты.
- Су электр тогын қай кезде жақсы,қай кезде нашар өткізеді?
- Суды зарарсыздандыру үшін 1 тонна суға қанша хлор қажет?
- Жанбайтын қандай затты сумен сөндіреді?
- Судың химиялық қасиеті?
- Судың физикалық қасиеті қандай?
- Мұз неліктен суға батпайды?
- Табиғатта су неше агрегаттық күйде болады?
- Жердің су қабаты.
- Су электр тогын қай кезде жақсы,қай кезде нашар өткізеді?
- Суды зарарсыздандыру үшін 1 тонна суға қанша хлор қажет?
- Жанбайтын қандай затты сумен сөндіреді?
«Кім жылдам?»
I топ Са—СаО—СаСl2 —-СаSO4
ІІ топ АІ—АІ2О3 –АІРО4 —Аl2(SO4)3
III топ Мg– MgO– MgSO4— MgCl2
«Кім жүйрік?»
І топ СаО + Н3РО4……….Н2О
ІІ топ MgО + НCl…………. Н2О
ІII топ Fe2О3 + Н2SО4…… Н2О
«Кім математик?».
І топ Массасы 8 г СиО сутекпен тотықсыздандырғанда
қанша грамм су түзілетінін есепте?
ІІ топ Массасы 8г SO2 cумен әрекеттескенде неше
грамм суды қажет етеді?
ІІІ топ Массасы 8г СаО + Н2SO4 әрекеттескенде неше
грамм су түзіледі?
Көрініс көрсетілімі: Еду, еду қашықтан,
Мен – водовоз асыққан.
«Мөлдір су бар, достар-ей,
Кому надо – поскорей»
Зертханалық тәжірибе: №1“Жасырын жазу”.
1.Жайпақ табақшаға жарты пиала 125 мл су құямыз.
2.Оған 10 тамшы йодты тамызып, араластырамыз.
- Лимонды бөлек ыдыста суын сығамыз.
- Жайпақ табақшаға еркін сиятындай қағаз дайындаймыз.
- Жазу жазатын қылқаламды лимон шырынына батырып, қағазға Н2О жазу жазамыз.
- Қағазды жайпақ табақшадағы йод ерітіндісінде батырамыз.
№2 Ca O + H2O → Ca(OH)2 кальций гидроксиді Сөндірілмеген әк
Реакция кезінде жылу бөлінеді, экзотермиялық реакция .
Техникалық атау.Сөндірілген әк.
Үшіншісі артық
Халықтық педагогика.
Тыйым сөздер:
- Суға түкірме,қоқыс тастап, бүлдірме.
- Өзің ішетін суға өлген ит тастама.
- Су ішкен құдығыңа түкірме.
- Судың да сұрауы бар.
- Сумен ойнама,батарсың,отпен ойнама,күйерсің.
- Көптеп даланы қорлама,
Мол деп суды былғама.
Су туралы мақал-мәтелдер:
1.Су анасы – бұлақ.
2.Сулы жер — нулы жер.
3.Ердің құты-белеңде,
Судың құты тереңде.
- Ағынды су — бал татыр,
Ақшабағы май татыр.
5.Су дүниенің — басы.
- Наурызда су болмаса, сәуірде ну болмайды.
7.Су тіршіліктің тірегі.
8.Сулы жер құрақсыз болмас,
таулы жер бұлақсыз болмас.
Су туралы жұмбақтар :
- Жылт-жылт еткен, жылғадан өткен.
- Аяғы жоқ жүреді,сылқ-сылқ күледі.
- Шыдасаң да алты күн ассыз мүлде,
Шыдау қиын бұл затсыз екі күнге.
- Қаратаудың басында киік кетіп барады,
Қол аяғы бауырына ,тиіп кетіп барады.
- Көтеріліп теңізден, аспанға биік барамын
Биіктен қайта түскенде,өңі кірер даланың.
6.Отқа жанбас,суға батпас.
- Бет көретін айнам,тауып алдым сайдан.
8.Кескен боламын кесілмейді,кесілсе де бөлінбейді
Судың қолданылуы:
Керуеншілер» ойыны
Барлық 13 оқушы түйе қимылын көрсетіп, “моф” деген дыбыс шығарып орындарында қимылдап тұрады.
Әрбір оқушы өзінің белгіленген формуласы бойынша сумен реакция теңдеуін жазу керек.
Үйге: Судың химиялық қасиеті, қолданылуы.“Су — өмір” , “Су — байлық”
Реферат жазу.