№1 Мектепке дейінгі авторлық гимназия
«Қатынас» саласы бойынша қазақ тілі пәнінен мектепалды даярлық тобында өткен ашық ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті.
Қазақ тілі пәнінің мұғалімі Ибрагимова Э.И.
Орыстілді мектепалды даярлық тобына арналған ашық оқу іс-әрекетінің технологиялық картасы
Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің түрі: Қазақ тілі
Тақырыбы: Менің отбасым.
Мақсаты:
- Балалардың «Отбасы» тақырыбы бойынша білімдерін кеңейту, отбасында кімдер тұратынын, отбасы мүшелерінің не істей алатынын айта алуға үйрету.
- Сурет бойынша сөйлемдер құрап айтуға машықтану. Сөздер мен сөйлемдерді орынды қолдана білуге дағдыландыру, тіл дамыту.
- Өзара сыйластыққа, кішіпейілділікке, отбасы мүшелерін құрметтеп, сыйлауға тәрбиелеу.
Қолданылатын көрнекі құралдар: балалардың отбасымен түскен фотосуреттері, үлестірмелі материалдар, тақырыпқа сай слайдтар, пиктограмма суреттер.
Қажетті құрал-жабдықтар: интерактивті тақта мен қаламы, көрнекі суреттер, қазақ әліппесінің магнитті әріптері.
Әдіс-тәсілдер: мнемотехника, интервью (сұхбат), ойын әдістері.
Билингвальді компонент:
Менің отбасым – моя семья
Ана – мать,мама
Әке – отец, папа
Ата – дедушка
Әже – бабушка
Аға – старший брат
Әпке – старшая сестра
Іні – младший брат
Сіңлі, қарындас – младшая сестра
Оқу іс-әрекетінің кезеңдері | Педагогтің іс-әрекеті | Балалардың
іс-әрекеті |
Мотивация-
лық қозғаушы
Ұйымдастыру-шылық — ізденістік
Рефлексиялық – түзетушілік |
Сәлеметсіңдер ме, балалар! Сәлеметсіздер ме, қонақтар! Амансың ба, алтын күн! Амансың ба, көк аспан! Амансың ба, достарым! Сендерді көріп қуанам! Ендеше, балалар, орындарыңа жайғасыңдар.
Жұмбақ: Маған да, саған да, Жақын, туыс адамдар. Бәрі де өз жұртың, Айтыңдар, олар, кім? — Отбасы. — Дұрыс айтасыңдар, балалар! Бізге ең жақын, ең қымбат жандар отбасында тұрады. Ата, әже, әке, ана, аға, әпке, сіңлі, қарындас – отбасы болып есептелетінін сендер білесіңдер. Олар бір-бірін жақсы көреді, сыйлайды және қамқорлық жасап жүреді. Отбасы тақырыбында білімдеріңді кеңейту мақсатында бүгінгі оқу іс-әрекетіміздің тақырыбын«Менің отбасым» деп атап отырмыз.
«Ғажайып сәт». — Балалар, бүгінгі оқу іс-әрекетіміздің қонағы — «Балапан» телеарнасының кейіпкері – Білімпаз ата. Ол бізбен тікелей телекөпірге шыққалы тұр. Кәне, экранға назар аударайық! Білімпаз ата: — Сәлеметсіңдер ме, балапандар! Менің атым — Білімпаз ата! Мен сендердің отбасыларың жайында білгім келеді және отбасы тақырыбында білімдеріңді тексеріп көрмекпін. Ол үшін сендерге әр түрлі тапсырмалар дайындап әкелдім. Сол тапсырмаларды мүдірмей орындасаңдар, «Білімді балапан» атағына ие боласыңдар. Ал, ендеше, іске сәт, балақайлар!
Мысалы:
(ойын осылай жалғасады).
— Бұл фотосуретте кімнің отбасы? — Бұл – менің отбасым. — Мынау кім? — Мынау – менің анам. — Анаңның аты кім? — Оның аты – Елена. — Сен отбасыңмен қайда қыдырып жүрсің? — Мен отбасыммен саябақта қыдырып жүрмін. — Қандай керемет!Рахмет! — деген сияқты сұрақ-жауап бойынша екі бала арасында интервью әдісі жүреді.
3.Мұғалім: -Балалар, сендер үйде ата-аналарыңа көмектесесіңдер ме? Қалай көмектесесіңдер? Не істейсіңдер? Келесі тапсырма «Кім не істейді?» деп аталады.Мнемотехника әдісі бойынша суретпен жұмыс. Балаларға үлестірмелі суреттер таратылады. Балалар берілген суреттерді байланыстырып сөйлем құрайды: Анам тамақ пісіреді. Әкем кітап оқиды. Атам теледидар көреді. Ағам сурет салады. Інім текшемен ойнайды. Әпкем сабақ оқиды.
4.Мұғалім: -Балалар, кім отбасы туралы мақал-мәтел біледі? Отбасы туралы мақал-мәтелдер:
Інісі бардың – тынысы бар.
Ата тілі ой өсіреді.
Үлкендерді құрметте!
Әке – асқар тау, Бала – жапырақ.
Сергіту сәті. Экраннан бейне сергіту жаттығуы жіберіледі.
Отбасы туралы санамақты айтайық. Бір үйде біз нешеуміз? Кел, санайық, екеуміз. Бас бармағым – әкем, Балаң үйрек — анам, Ортан терек – ағам, Шылдыр шүмек – мен, Кішкене бөбек – сен. Бір үйде біз нешеуміз? Бір үйде біз бесеуміз.
«Жоғалған әріптер». Әріптер магниттік тақтада шашылып жапсырылады. Балаға әже, әке сөздері беріледі. Бала сол сөздің құрамындағы әріптерді тез тауып, сөз құрастыруы керек. Содан соң алақанымызды бір-біріне соғып, шапалақтап сөздерді буынға бөлеміз: ә-ке, ә-же.
8.«Сұлбасын тап» ойыны. Экраннан ата, әже, әке, аналардың суреттері сұлбасымен беріледі. Балалар отбасы мүшелерін сұлбасымен дұрыс сәйкестендіреді және атайды.
Атам менің ақылды, Әжем менің мейірімді. Әкем менің қайратты, Анам менің әдемі.
Мой отец родной – әке, Мама милая – ана. Моя бабушка – әже, Добрый дедушка – ата.
Анам, анам, ақ анам, Мен өзіңдей ақ балаң. Айтқан тілді аламын, Жұмсағанда барамын.
Аялаған анашым, Мәпелеген анашым. Менің саған тілегім, Қартаймашы анашым.
Мама, мама, маматай, Сені жақсы көремін. Мейрамыңмен құттықтап, Саған гүлді беремін.
Менің әжем, ақ әжем, Ұл мен қыздың бағы әжем. Ертегі айтып бер десең, Айтып берер тағы әжем.
Аталар, әжелер, Ағалар, әпкелер, (бәрі хормен) Аналар, балалар, Әр үйде бар олар.
«Мен … жақсы көремін» дидактикалық ойыны. Экраннан пиктограммалар көрсетіледі. Балалар пиктограмма арқылы отбасын, отбасы мүшелерін жақсы көретіндіктерін айтады. Мысалы: Мен атамды (әжемді, анамды, әкемді, …) жақсы көремін. Біз отбасымызды жақсы көреміз.
Білімпаз ата:
|
Балалар шаттық шеңберіне тұрып, сәлемдеседі, тақпақтарын айтады.
Балалар жұмбақ шешеді.
Балалар Білімпаз атаны тыңдайды.
Балалар флипчарт экран арқылы кімді көріп тұрғанын айтып береді.
Әр бала өз отбасы жайлы фотосурет бойынша әңгімелеп береді. Екі бала шығып бір-бірімен сұхбаттасады (интервью алады).
Балалар сурет бойынша отбасында кімнің не істейтінін айтып береді.
Балалар отбасына байланысты мақал-мәтелдер айтады.
Балалар қимыл-қозғалыс арқылы орындайды, музыкаға сәйкес билейді.
Өлең жолдарын қайталап, мазмұнына сәйкес саусақтарын бүгіп, қимыл жасайды.
Балалар Ә әрпі бар сөздерді еске түсіріп, сөздерді айтады, мультфильм тамашалайды.
Балалар магнитті тақтадағы шашылған әріптерден сөз құрастырады.
Балалар отбасы мүшелерін сұлбасыменсәйкестендіреді (интерактивті қалам қолданылады).
Балалар отбасы туралы тақпақтарын мәнерлеп айтып береді.
Балалар 1-2 тақпақты пиктограммалар арқылы айтады.
Балалар интерактивті қаламның көмегімен мозаиканы құрастырады.
Балалар пиктограммалар арқылы айтып береді.
Балалар белсенді лексиканы хормен, жеке-жеке қайталайды |
Күтілетін нәтиже:
Біледі: отбасы мүшелерін қазақша атап, олардың не істейтінін айта біледі;
Игереді: үлкенге құрмет, кішіге ізет көрсету керектігін игереді;
Меңгереді: суреттерді сөйлетіп, отбасы мүшелерін – әже, ата, әке, ана, аға, әпке, іні,
сіңлі, қарындасты ажыратып, оларды орынды атай алады.